Cu Škoda trăiești fiecare kilometru – și de afară, și de la noi

Cu Škoda trăiești fiecare kilometru – și de afară, și de la noi

Începând cu anul 2023, Škoda s-a reașezat strategic, orientându-se și mai mult către publicul tânăr. Cum brandul nostru se adresa în mod tradițional familiilor, considerăm deschiderea noastră absolut firească: așa cum o familie își lărgește personalitatea cu fiecare membru și cu fiecare generație, și noi am ales să acordăm mai multă atenție tuturor membrilor familiei nostre. Și să îi privim, pe toți, prin ceea ce îi unește – faptul că sunt exploratori contemporani.  

Oameni în căutare de experiențe autentice prin care să descopere lumea și pe ei înșiși, exploratorii contemporani văd mașina mai puțin ca pe un mijloc utilitar, și mai mult ca pe un partener sau o parteneră care îi ajută să trăiască viața din plin și să se bucure nu doar de destinație, ci și de călătorie – de unde și noul slogan de brand, „trăiește fiecare kilometru‟.

Campania națională, desfășurată în perioada 11 – 28 septembrie, a consolidat comunicarea repoziționării mărcii în social media începută prin adaptarea campaniei internaționale de rebranding (derulată în perioada iunie-iulie). Ideea creativă care a dat viață ambelor campanii prezintă un adevăr deseori uitat în agitația cotidiană: viața nu este doar despre destinație, ci și despre bucuria drumului. Tradus în limbajul mărcii, fiecare kilometru parcurs cu mașina nu măsoară doar distanța, ci viața însăși, pentru că marchează o experiență unică, parte esențială din cine ești.

Tocmai în spiritul acestei autenticități, Škoda România a adăugat o dimensiune locală campaniei, prin clipuri create și produse în țară, ce pun în valoare experiențe și kilometri care ne sunt aproape. Comunicarea s-a centrat pe două dezvoltări, aventuri urbane și explorare în natură, pentru a cuprinde cât mai mult din preferințele familii lărgite căreia i se adresează marca.

 

Cel mai vizionat clip al campaniei locale a fost materialul care anunța aventura explorării în natură (307.505 views), iar în concurs s-au înscris 136 participanți. Realizată în colaborare cu parteneri de drum de încredere – agenția de publicitate Roddia și Akasha Film –  campania s-a dovedit un succes, însumând, alături de adaptarea campaniei internaționale, peste 4 700 000 de vizualizari si un reach de 5 230 000, 111 shares pe Facebook și 6 100 engagement (likes, saves și comments pe FB și Instagram), semn că noua abordare este relevantă pentru publicul nostru și că marca a crescut și s-a transformat la fel de organic ca publicul său.

Dar cum local nu înseamnă doar național, am deschis și un al treilea, și poate cel mai important nivel al campaniei: distribuitorii Škoda din țară au dus campania către microcomunitățile lor, prin conținut original, cu focus pe experiențe, peisaje și obiective relevante pentru ei – pe scurt, kilometri de acolo, din inima fiecărui loc.

„Puterea mărcii noastre vine și din energia cu care oamenii se raportează la ea, din afinitățile, încrederea, speranțele și bucuriile lor legate de Škoda. De aceea ne dorim ca fiecare kilometru pe care-l parcurgem alături de ei să fie cât mai relevant, și simțim că am reușit, prin această campanie și reacțiile primite, să legăm kilometrii de aproape cu cei de departe și să ne inspirăm publicul să pornească de la sine, descoperind apoi lumi din ce în ce mai largi. Rezultatele bune ne încurajează să ne continuăm drumul exploratoriu alături de comunitățile noastre, având credința că absolut fiecare kilometru e important.‟, Patricia Zegreanu, Marketing and Communication Manager Škoda România.

Škoda este o marcă iubită de români și credem că este important ca ei să se simtă văzuți, ascultați, înțeleși. Pe scurt,  să simtă că Škoda vorbește și românește. Noua poziționare reinvestește kilometrii parcurși cu povești și trăiri personale importante, și am ținut să arătăm că acești kilometrii cu sens sunt străbătuți, în toate sensurile, și aici, la noi.‟, Mihai Prisecaru, Managing Director Roddia.

 

Credits:

Echipa proiectului:
Ioana Velcu – Client Service Director
Irina Gavrilă – Social Media Manager
Bogdan Dragomir – Art Director
Alexandru Vicol - Copywriter 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related