Abia a trecut un an de la concertul Coldplay în România, când feedurile s-au încins frenetic în legătură cu momentul Babasha și noroc că au fost niște alegeri tulburate între timp de s-a liniștit lumea, și acum iată, încă un motiv de ambalat tastaturile. Imaginile cu CEO-ul companiei Astronomer și directoarea HR, la un concert Coldplay, au constituit subiect de meme-uri, hăhăială și discuții serioase despre intimitate, viteza cu care suntem obișnuiți să judecăm viața oamenilor și cum se gestionează o astfel de criză de imagine.
Andy Byron, protagonistul controversei romantice, și-a dat demisia, dar compania a rămas cu PR-ul mototolit, așa că au căutat soluții de a ieși din acest scandal media inevitabil. Și cum poți să răspunzi la valurile incontrolabile de meme-uri, TikTok-uri și comentarii? Cu Gwyneth Paltrow, purtătoare temporară de cuvânt a companiei.
Gwyneth Paltrow a fost căsătorită 10 ani cu Chris Martin, solistul Coldplay, și răspunde cu ironie și umor la toate întrebările legate de subiectul controversat. Video-ul a fost realizat de Maximum Effort, compania lui Ryan Reynolds, cunoscută pentru filme și reclame impertinente creativ.
„Aș dori să mulțumesc echipei de la Maximum Effort pentru munca lor remarcabilă alături de purtătorul nostru de cuvânt extrem de temporar,” a declarat Pete DeJoy, Co-fondatorul și noul CEO al companiei Astronomer.
Cei de la BBC cred că mișcarea de PR a fost una inteligentă. Jordan Greenaway, specialist în comunicare, citat de BBC, spune că mulți oameni de PR folosesc umorul pentru a trece de o criză și, de multe ori, strategia nu funcționează, dar în cazul acesta, compania a ales bine să gestioneze criza cu ironie.
Ema Prisca comentează pe Facebook că "Paltrow aduce cu ea un capital de imagine sofisticat și o aură de wellness & elitism care poate repoziționa rapid conversația în jurul brandului". DAR:
"E vădită încercarea de a transforma criza într-o poveste controlată și captivantă. Și totodată e și un gest de cinism care distrage atenția de la întrebările serioase despre etică și guvernanță.
În comunicarea de criză, autenticitatea e mai valoroasă decât orice nume de Hollywood. Dar o alegere contraintuitivă poate reuși să mute conversația. Nu știu dacă va reuși Astronomer să recâștige controlul sau tocmai a adăugat un nou strat de ironie într-o criză deja complicată. Oricum, o lecție despre cât de fină e linia dintre „damage control” și „brand theatre”, spune Ema.
Reacțiile pe Youtube la clipul cu Paltrow sunt împărțite. De la "pare un sketch SNL" și "tipul ăsta de criză va fi studiat la masterul de comunicare" la complimente pentru departamentul de marketing și PR.
Până când va fi studiat cazul la cursurile de comunicare și se va stabili academic corect limitele intimității în spațiul public și efectele de brand, se pare că în era autenticității, umorul bine plasat are încă șanse de a rezolva crize de imagine și e bine primit printre feed-uri și algoritmi.























