Creativitatea are nevoie de organizare pentru a se transforma în idei valoroase și campanii care să schimbe lucruri. La început de drum, are nevoie și de instrucțiuni de folosire. De o hartă care să arate mai bine drumul spre concept, strategie, concept, big idea, poziționare, storytelling, platforme creative, brief, craft și execuție.
Asta se întâmplă la Școala ADC, care și-a prelungit sesiunea de înscriere până pe 30 octombrie. Școala ADC a fost gândită ca o etapă de start creativ pentru viitorii creativi și strategi din publicitate sub îndrumarea mai multor profesori, tutori, jurați examinatori, toți specialiști cu experiență.
Cum poți să te înscrii, când încep cursurile, ce se întâmplă la Școala ADC, care sunt experiențele celor care au absolvit, află mai multe în rândurile următoare.
De la pasiune la portofoliu
Școala ADC este locul în care studenții învață cum să gândească ca un creativ, cum să transforme un insight într-o campanie și cum să-și construiască un portofoliu care să le crească șansele de a ajunge pe jobul visat.
Cursurile încep pe 4 noiembrie, iar sesiunea de înscriere a fost prelungită până pe 30 octombrie. Se poate aplica doar pe adcschool.ro, prin completarea unui test de aptitudini.
Testul constă într-o serie de întrebări despre motivația urmării Școlii, precum și trei probleme/briefuri care vor da ocazia candidaților să demonstreze creativitate, imaginație - dar și capacitatea de a descrie pe scurt o idee. Pentru testul de admitere nu sunt necesare execuții grafice sau documente adiționale - totul se desfășoară într-un formular.
"Am fost mereu atrasă de industria creativă, iar Școala ADC a fost ocazia perfectă. În ultimul an de masterat am luat decizia că acesta este drumul pe care vreau să îl urmez. Așa că m-am înscris în programul care mi-a deschis noi oportunități în publicitate", povestește Ștefana Grigoraș, absolventă a școlii ADC.
La finalul Școlii ADC, absolvenții nu rămân cu diplome pe perete, pentru că scopul Școlii e să îi ajute să își compună portofolii solide, să le deschidă o serie de conexiuni cu industria și se asigure că au șanse reale de angajare.
"Printre cele mai importante lecții creative care mi-au rămas întipărite în memorie se află lozinca următoare: “Creatives: our ideas are our babies. We raise them, feed them, try to make them live, watch them die”. Partea mea preferată din ADC a fost ședințele de tutorat din partea de Deep Dive și aici fac un shoutout către tutorele meu, Dan Stănescu, care a stat cu orele și cu multă răbdare să ne învețe cum să gândim soluții și cum să le ducem mai departe. În plus, am descoperit că îmi place pe bune meseria asta", spune Medeea Savu, absolventă Școala ADC.
Cum se desfășoara Școala ADC
Programul Școlii ADC e împărțit în două module, care încep în noiembrie și se termină în martie-aprilie:
Fundamentals – cu focus pe înțelegerea noțiunilor de bază - strategie, concept, big idea, poziționare, storytelling, platforme creative, brief, obsesia pentru craft
Deep Dive – modulul final, în care fiecare student are o direcție clară pe care se concentrează (copy, art, strategie, design). Cele 4 discipline au fiecare o serie de cursuri dedicate - iar în paralel studenții primesc un număr de briefuri pe care le vor transforma în portofoliu până la finalul Școlii, cu ajutorul tutorilor.
Fiecare curs e o ocazie de învățare, iar fiecare sesiune de tutorat este o șansă de a avea feedback valoros pentru lucrarea proprie.
”Multe dintre momentele școlii ADC sunt pentru mine piese de puzzle pe care le folosesc și le voi folosi la momentul potrivit de acum încolo pentru întregirea unei imagini de ansamblu cât mai apropiate de ideea de creativitate”, povestește Elena Niță.
Coordonată de Laura Nedelschi și Liviu Țurcanu, Școala ADC aduce în fața ta profesioniști cu experiență solidă. O parte din echipa școlii este formată din Ștefan Chirițescu, Dani Macarie, Andrei Tripșa, Raluca Eftimie, Sorin Psatta, Costin Radu, Simina Leotescu, Ștefan Vasilachi, Ruxandra Matache, Laura Belc, Mihaela Neațu, Raul Gheba, Radu Pilat, Diana Benea, Raluca Circo, Octavian Belințan, Alin Badiu.
"Dincolo de cursuri și de informațiile teoretice din cursuri, mi-a plăcut să aud povești de la cei care prezentau cursurile. Mi-a plăcut să aud detalii care să mă facă să cred că poate chiar am o șansă în industrie. Școala ADC mi-a oferit acces la povești și la detalii din viața din domeniu la care nu știu cât de ușor aș fi ajuns altfel", povestește Mircea Stoian, bursierul de pe primul loc al promoției 2025 Școala ADC.
Scopul fiecărui mentor din echipa Școlii ADC este să ajute fiecare student să aibă în ziua examenului de an portofoliul care îl reprezintă. O colecție de briefuri clare, pe care le vor susține în fața juriului la examenul de an, pentru un feedback valoros si un clasament în urma căruia cei mai buni vor obține bursă integrală.
"ADC a fost prima școală de profil oficială pe care am urmat-o când am realizat că, deși aveam o bază de cunoștințe, nu era un solidă. În agenții înveți ce ai nevoie “să supraviețuiești”, dar nefiind o informație structurată și coerentă. E foarte mult trial and error, iar Școala ADC a mai înclinat puțin balanța. Și ca să răspund concret: nu consider că e crucială o bază teoretică, dar categoric îți face viața infinit mai ușoară", spune Andrei Stănişteanu, absolvent al Școlii ADC.
Bursele Școlii ADC
Este tradiția Școlii, de mulți ani încoace, să ofere burse pentru cei mai buni studenți ai promoției. Bursa pentru șeful de promoție - bursa Ionuț Popescu - este acordată de către ADC*RO, apoi bursele de pe locurile următoare sunt acordate cu sprijinul sponsorilor noștri. În trecut, printre ei s-au numărat BRD, Carrefour, Purcari, Pepsi sau FRF. Bursa constă în restituirea contravalorii taxei de școlarizare (care anul acesta este de 1050 de euro).
De asemenea, studenții care sunt recomandați de către membri ai ADC*RO beneficiază de o reducere de 10% - deci găsiți un membru ADC care să vă recomande!


























