Pum Lefebure, Președinta juriului ADC*RO Awards. Despre lecția anduranței în creativitate

Pum Lefebure, Președinta juriului ADC*RO Awards. Despre lecția anduranței în creativitate

Creativitatea se hrănește cu pasiune, dar și cu puterea de adaptare și mult exercițiu. Sunt trei elemente esențiale care definesc parcursul lui Pum Lefebure, co-fondatoare și Chief Creative Officer la Design Army (SUA). Anul acesta, Pum Lefebure este președinta ADC*RO Awards, festivalul care celebrează creativitatea și perspectivele curajoase și diferite de a ajunge la ea. 

Mai sunt doar trei săptămâni până la Gala care va premia cele mai bune campanii din România. Lucrările pot fi înscrie pana pe 29 octombrie în competiție, iar Gala ADC*RO Awards va avea loc vineri, 14 noiembrie la teatrul Apollo111.

Care este viziunea președintei juriului ADC*RO Awards despre campaniile care fac diferența și cum se măsoară creativitatea, despre echilibrul între nevoia de a visa și puterea de a te adapta mereu pieței, aflația mai multe în rândurile de mai jos. 

 

Ce contează cel mai mult?

În industria creativă, nu te poți aștepta ca toată lumea să iubească ceea ce faci. Dacă faci ceva care place tuturor, rezultatul ar putea fi banal, spunea Pum Lefebure într-un interviu. Până la urmă, înghețata cu aromă de vanilie e foarte populară, dar nu poți spune că e cu adevărat creativă, cum ar fi cea cu susan, ceai verde, zmeură, mango sau sos iute.

Și atunci ce contează cu adevărat? Să ai curaj, să riști, crede președinta juriului ADC*RO Awards. Ce face diferența între campaniile acestei perioade, dominate de tensiune, agitație, alertă și viteză? Puterea de a visa încă. "Cred că designerii sunt oameni creativi și ne place să visăm", spune Pum Lefebure.

Aceasta este misiunea cu care a apărut ADC*RO Awards: să recunoască cele mai curajoase forme de creativitate, să premieze ideile valoroase. După mai mulți ani în care, în industria creativă, a lipsit un festival dedicat creației, ADC*RO Awards s-a conturat ca un eveniment-reper pentru industrie, cu un juriu format din nume importante ale publicității internaționale. 

 

Curiozitate, concentrare, adaptare

Pum Lefebure, președinta juriului ADC*RO Awards, este co-fondatoare și Chief Creative Officer la Design Army (SUA). „Ca antreprenor și designer, trebuie să fii curios. După 20 de ani de muncă, trebuie să rămâi mereu curios”, spune ea. Iar această curiozitate a împins-o mereu înainte, într-un fel sau altul.

Născută în Thailanda și stabilită în SUA, Pum Lefebure este o creativă multi-premiată, recunoscută pentru campanii internaționale create pentru branduri ca Adobe, Netflix, PepsiCo, The Ritz-Carlton sau Hong Kong Ballet.

"Cred că trebuie să fii extrem de concentrat pe ceea ce vrei să faci bine. Înainte de a face trei lucruri bine, mai bine faci unul foarte bine. Așa crești. De exemplu, dacă ești sportiv, cu cât te antrenezi mai mult, cu atât devii mai bun. Dacă ești muzician, cu cât cânți mai mult la instrument, cu atât devii mai priceput, nu-i așa? Așa că poți face zece lucruri, dar eu cred că, dacă te concentrezi complet pe ceea ce te pasionează și simți că e ceva ce ai putea face toată viața, asta te va ajuta să te dezvolți mai repede", spunea Pum într-un interviu.

Pum a fost președintă de juriu la Cannes Design Lions, One Show Design, AdFest și London International Awards, iar munca sa a fost premiată cu distincții de la D&AD, One Show, ADC, Red Dot, AIGA, SPD și TDC.

Ea caută mereu echilibrul între artistic și comercial, plecând de la motto-ul: designul bun este piatra de temelie a unei afaceri bune. 

Designul trebuie să fie strategic, dar să știe arta seducției, să caute mereu emoția, să aibă impact. Măiestria, craftul, va rămâne elementul uman pe care AI nu îl va putea înlocui niciodată, crede ea. 

"Un design bun bucură privirea și stimulează mintea. Sunt multe exemple de design frumos sau estetic… dar eu cred că asta nu e suficient. Un design bun merge cu un pas mai departe. De exemplu, cred că aproape oricine poate face o primă impresie foarte bună, dar nu toată lumea poate lăsa o impresie care să dureze. Iar „durabil” e cuvântul-cheie când vorbim despre designul bun", explică Pum într-un interviu

Una dintre campaniile memorabile la care a lucrat Pum Lefebure este Hong Kong Ballet, premiată la the One Show and the AIGA DC awards.

 

Campaniile Georgetown Optician au devenit un reper pentru amprenta Design Army, prin umorul suprarealist, cinematografie și arta regizorală obsesivă.

 

ADC*RO Awards: Înscrieri, Jurizare, Premii

Lucrările pot fi înscrie pana pe 29 octombrie, prin intermediul platformei IQads.

Jurizarea online a finalistelor se desfășoară între 30 octombrie și 6 noiembrie.

Gala ADC*RO Awards va avea loc vineri, 14 noiembrie la teatrul Apollo111.

Lucrările înscrise vor fi evaluate de juriul internațional pentru următoarele categorii:

  • Film & Audio
  • Print & Outdoor
  • Interactive & Mobile
  • Design
  • Brand Experience
  • Integrated & Innovation

Juriul ADC*RO Awards 2025 este format din:

  • Pum Lefebure, Co-Founder & Chief Creative Office The One club
  • Angel Iskrev, Creative Director & Co-founder @ proof
  • Fernando Silva, Creative Copywriter & Supervisor @Uzina
  • Una Rozenbauma, Creative Director, Rozenbauma un māsas
  • Juraj Dvorecki, Creative Director oh my DOT
  • Martin Polcovick, Associate Creative Director THIS IS LOCCO
  • Pedro Americo, Creative Director Fraser
  • Ana Rocha, Executive Creative Director VML London
  • Seppl Kretz, Managing Partner & Creative Director Magma Music Agency
  • Muhmmet Avsar, Senior Copywriter Havas İstanbul

În cadrul Galei ADC *RO Awards se vor acorda premiile Bronz, Silver și Gold în fiecare categorie, iar în final juriul va nominaliza și va alege Grand Prix-ul festivalului.

Festivalul beneficiază de susținerea The Institute, care va expune premiile categoriei de Design în cadrul Romanian Design Week 2026.

 

Înscrieri

Înscrierile au loc în perioada pana in data de 29 octombrie, prin intermediul platformei IQads, in acest form.
Lucrările premiate lunar în cadrul Top ADC beneficiază de un tarif special de 100 EUR per înscriere, iar pentru celelalte lucrări, taxa de participare este de 180 EUR per înscriere. 

 

Guideline:

Pasii: Inscrierea Online >> Plata pentru inscriere in contul asociatiei / Emiterea facturii >> Validarea Inscrierii

  • Intrucat juriul este strain, atat descrierea campaniei (CONTEXTUL) cat si creativele (ad-urie campaniei) trebuie inscrise in engleza, respectiv cu text subtitrat in formular.

  • Dupa inscriere vei primi un mail cu detalii de la organizatori si cu factura corespunzatoare inscrieriilor facute.

  • Plata se face de catre agentia/compania care a inscris in contul asociatiei.
    Suma corespunzatoare inscrierii, platita in RON, la cursul zile platii in:
    IBAN: RO54RNCB0072126565630001, BCR | Asociatia Art Directors Club Romania

  • O campanie se poate inscrie la mai multe categorii, fiecare categorie fiind considerata o inscriere.

  • Pentru informatii sumplimentare va raspunde Ioana Dogaru - [email protected]
    Ioana este Project Manager pentru ADC*RO Awards

ADC *RO Awards este și un exercițiu de încredere în puterea ideilor de a schimba industria și comunitatea. Munca celor care se ocupă cu această resursă imprevizibilă, creativitatea, merită recunoscută și dată mai departe. 

 

Festivalul ADC*RO Awards, singura competiție de creație publicitară

După mai mulți ani în care în peisajul festivalurilor de comunicare din România a lipsit un festival dedicat creației publicitare, sub bagheta ADC*RO se cristalizează din ce în ce mai clar competiția ADC*RO Awards.

Legată inițial de programul-barometru al Asociației ADC*RO, TOPUL ADC, treptat competiția se desprinde ca un festival de sine-stătător, cu un juriu format din nume importante ale publicității internaționale. În 2024, juriul a beneficiat de bagheta creativă a Susanei Albuquerque, Creative Director Uzina.

Din juriu au făcut parte nume precum: Pum Lefebure, Vice Chairman The One Show for Creativity & Co-founder & Chief Creative Officer Design Army (SUA), Stefanie Huber - Board Member ADC Europe, Independent Creative Director & VP ADC Elvetia, Emiliano Gonzalez, Chief Creative Officer McCann Madrid (Spania), Hannes Boeker, Board Member ADC Europe, Creative Brand Strategist Alpha Tauri/Red Bull (Austria), Janez Rakuscek, Board Member ADC Europe, Executive Creative Director Luna/TBWA (Slovenia), Beqa Meparishvili, Board Member ADC Europe, Chief Creative Officer Windfor’s (Georgia), Rimantas Stanevicius, Board Member ADC Europe, Creative Director Milk (Lituania), Juraj Kovac, Board Member ADC Europe, Creative & Strategy Director, This is Locco (Slovacia), Mihnea Gheorghiu, Global Chief Creative Officer, LePub (Italia), Romulus Petcan, Executive Creative Director Publicis Conseil (Franta).

 

Despre ADC*RO

Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și recunoaște excelența în creativitate.

Misiunea organizației este de a conecta și de a aduce împreună cele mai puternice talente creative și de a le pune la dispoziție instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate și excelență profesională.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related