Într-un context global marcat de cheltuieli militare record, ce depășesc 2 trilioane de dolari anual, CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation, organizație non-guvernamentală fondată de Laureatul Premiului Nobel pentru Pace și fostul Președinte al Finlandei, Martti Ahtisaari și recunoscută ca una dintre cele mai importante organizații de mediere și rezolvare a conflictelor din lume, lansează campania „Help Us Keep the Night Silent”. VML România se alătură eforturilor creative internaționale pentru a aduce în prim-plan o imagine cutremurătoare: Moș Crăciun în vestă antiglonț. Această inițiativă subliniază urgența păcii printr-un simbol recontextualizat, generând un impact vizual și emoțional puternic.
Campania este centrată pe un scurtmetraj cinematic, creat de VML România în strânsă colaborare cu N2 Group Finland (parte a WPP). Filmul, regizat de Jan Sederlöf, câștigator Grand Prix Clio Entertainment 2025, surprinde un moment intim și plin de tensiune între Moș Crăciun și Doamna Crăciun, chiar înainte ca Moșul să pornească în călătoria sa anuală – de această dată, echipat cu o vestă antiglonț. Această imagine puternică rezonează cu realitățile conflictelor care afectează milioane de vieți din întreaga lume.
Spotul a fost prezentat în premieră în cadrul unui eveniment deschis de Alexander Stubb, Președintele Republicii Finlanda, cu participarea unor invitați in la internaționali, printre care: Mary Robinson, fost președinte al Irlandei și fost Înalt Comisar al ONU pentru Drepturile Omului, ASR Prințul El Hassan bin Talal al Iordaniei Liberata Mulamula, Trimis Special al Uniunii Africane pentru Femei, Pace și Securitate și fost Ministru de Externe al Tanzaniei Fawzia Koofi, fost prim-vicepreședinte al Parlamentului Afgan și Președinte al asociației „Women for Afghanistan”.
"Dacă ne uităm la tot ce s-a întâmplat în ultimii ani, mai ales în ultimele luni și chiar zile, conflictul și instabilitatea politică au devenit parte din playlistul zilnic. Ba chiar e on heavy rotation, aproape în fiecare colțișor al lumii. Noi lansăm acum o campanie care se simte total diferit de munca tipică de zi cu zi și mai mult ca o oglindă ținută în fața lumii în care trăim.", a declarat Bogdan Teodorescu, Executive Creative Director VML România.
Implicarea VML România a fost crucială în dezvoltarea și adaptarea acestui concept puternic, asigurând rezonanța mesajului la nivel global și contribuind la calitatea execuției creative. Expertiza agenției din Romania, alături de viziunea N2 Group, a transformat o idee îndrăzneață într-o producție de impact, capabilă să genereze empatie și acțiune.
"Într-un fel, filmul este cu adevărat despre Doamna Crăciun. Îngrijorarea ei reflectă ceea ce simțim cu toții pentru siguranța unei persoane dragi – darămite pentru siguranța întregii lumi,” a adăugat Laura Tohtua, Creative Director la N2 Creative din Helsinki. „Toți cei pe care i-am invitat să se alăture proiectului au acceptat fără ezitare, și ne-am pus sufletul în aducerea la viață a acestei povești."
"Chiar și într-o lume instabilă, munca esențială nu se oprește – nici pentru Moș Crăciun, nici pentru CMI", a declarat Hanna Klinge, Director General Adjunct al CMI. "Activitatea de menținere a păcii rareori ajunge pe prima pagină a ziarelor, dar absența ei le definește. Prin această campanie, dorim să evidențiem problemele care ne modelează munca în fiecare zi, o muncă ce continuă cu angajament și determinare, chiar și atunci când condițiile globale sunt dificile."
Moș Crăciun devine un mesager universal al păcii, subliniind fragilitatea securității globale. Conceptul creativ provoacă, șochează și invită la reflecție, reușind să evite discursul politic direct și să se bazeze pe empatia umană fundamentală.
Campania „Help Us Keep the Night Silent” este un exemplu despre puterea parteneriatelor creative internaționale pentru cauze sociale, reunind talente din diverse agenții din rețeaua WPP.
CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation, fondată în anul 2000 de Laureatul Premiului Nobel pentru Pace și fostul Președinte al Finlandei, Martti Ahtisaari, este recunoscută ca una dintre cele mai importante organizații de mediere și rezolvare a conflictelor din lume, sprijinind peste 50 de procese de pace la nivel global. Campania „Help Us Keep the
Night Silent” strânge fonduri pentru a sprijini munca de mediere a CMI în regiunile afectate de conflicte.
























