Aparat destinat vanzarii automatizate, non-stop a unor bunuri de uz curent, produse care se cumpara in urma unui impuls de moment (cafea, tigari, bauturi racoritoare, gustari calde, dulciuri, ziare, dar si produse cosmetice, tricouri, casete, filme, servicii distractive, tonomate, jocuri electronice etc). Vanzarea se face prin autoservire, fara prezenta fizica a unui vanzator. In Japonia, automatele de vanzare ofera si bijuterii, flori, carne congelata, whisky s.a. Sunt amplasate, de obicei, in zonele cu trafic intens, in fabrici, in statiile de benzina, in hoteluri, restaurante etc. Este o modalitate de vanzare relativ scumpa, datorita costurilor de reaprovizionare frecventa a aparatelor, defectarilor, distrugerilor si furturilor la care sunt expuse. Un automat de vanzare special este automatul bancar (engl. - cash/coin dispenser); acesta permite clientilor unei banci sa beneficieze, fara intrerupere, de servicii, cum ar fi: obtinerea de numerar folosind un card bancar, operatiuni in cont, transferuri de fonduri dintr-un cont in altul, informatii bancare s.a.


![[Brand Pulse] Andrei Bartesch: Marketingul adevărat nu este despre a găsi oameni pentru produsul tău, ci despre a crea produse pentru oamenii tăi](https://media.iqads.ro/2025/10/andrei-bartesch-5-cover-410.jpg)



![[Creativitatea de zi cu zi] Bogdan Ioniță: Creativitatea acum înseamnă să faci mai mulți pași mai mici, mai repede, eventual și în același timp](https://media.iqads.ro/2025/09/fotojet3-cover-410.jpg)

































