Mijloc de comunicare comerciala, specific pietelor de larg consum, care are drept scop influentarea comportamentului consumatorului prin transmiterea de mesaje media. Canale utilizate: presa scrisa, TV, radio, afisaj, cinema, Internet, videotex, telefon s.a. Este o forma de prezentare impersonala care presupune utilizarea de mijloace platite (de unde si denumirea de reclama) pentru a crea imagine si notorietate firmei, produselor si serviciilor destinate vanzarii. Publicitatea comerciala are nevoie de timp pentru a avea efect. Forma cea mai cunoscuta de publicitate comerciala este publicitatea produsului, care urmareste informarea clientilor potentiali privind existenta si caracteristicile unui produs, construirea unei imagini favorabile si incitarea la cumpararea marcii; de asemenea, s-a dezvoltat foarte mult si publicitatea firmei (publicitatea institutionala). Spre deosebire de alte mijloace de comunicare ale companiei, publicitatea media are o serie de caracteristici: se adreseaza unui public larg (este o publicitate de masa, atingand zeci, sute de mii sau chiar milioane de persoane); accesul la suportul media este costisitor, insa costul per persoana este scazut; se bazeaza pe principiul repetitiei: continuitate, insistenta; mesajul este unic si direct pentru intreg publicul tintit. In functie de obiectivele urmarite, publicitatea media este de mai multe feluri: publicitate informativa, persuasiva, de notorietate, de reamintire, sugestiva s.a. In unele sectoare, publicitatea media prezinta unele restrictii (la bauturi alcoolice, tigari, in domeniul sanatatii - remedii "secrete", argumentatii pentru produse dietetice s.a.).








![[AIdea] Alex Petrescu: Atâta timp cât omul (în rol de consumator) nu va gândi ca un AI, cred că tot un om (în rol de comunicare) are șansele cele mai mari să-i influențeze comportamentul](https://media.iqads.ro/2025/03/alex-petrescu-creative-director-mullenlowe-romania-cover-410.jpg)













![[Marcom 2024] Marius Tudor: Din 2020 încoace ne uităm la Teleeurobingo Show cu dezastre, de la scară planetară la scară de bloc, așa că prefer să lucrez cu mai puține certitudini și să fiu mai deschis la neprevăzut](https://media.iqads.ro/2024/01/poza-mt-articol-cover-410.jpg)
![[Presa & Publicitatea] Raluca Feher: Ingerința comercialului asupra editorialului este parte din ADN-ul presei. Nu a fost niciodată altfel](https://media.iqads.ro/2023/10/84342643-10158015798624168-8379706504185380864-n-cover-850-cover-410.jpg)





![[Puterea brandurilor] Iulian Comănescu: Războiul nu mai e doar treaba producătorilor de arme. Îmi imaginez că în viitor brandurile virtuale ar putea juca un rol de mediator](https://media.iqads.ro/2022/03/foto-iulian-comanescu-cover-850-cover-410.jpg)
![[Marcom 2022] Ciprian Dron & Cristi Marinescu: Va fi o lupta continua pentru a ajunge in cosul de cumparaturi al clientilor si pentru ca brandurile sa reprezinte mai mult in viata cumparatorilor](https://media.iqads.ro/2022/03/pjimage8-cover-410.jpg)









