"Parfumul" violentei domestice din noua campanie a Fundatiei Sensiblu

"Parfumul" violentei domestice din noua campanie a Fundatiei Sensiblu

Fundatia Sensiblu atrage atentia asupra violentei domestice printr-o noua campanie neconventionala creata de agentia Geometry Global. Un insert in revistele pentru femei intriga de la prima atingere: ceea ce pare a fi o reclama la un parfum de lux urmeaza sa devina un semnal de alarma puternic cu privire la abuzului fizic din Romania. In 2012 agentia a creat pentru aceeasi fundatie campania de constientizare ”De 8 Martie, nicio palma”.

Advertorialul inserat de Fundatia Sensiblu in revistele pentru femei arata ca o reclama la un parfum de lux, insotita de o mostra. Mesajul indeamna femeile sa testeze parfumul frecand incheietura mainii de o suprafata predefinita. Cand fac acest gest, ceva obisnuit pentru cititoarele de reviste, pe piele se transfera o vopsea violet. Astfel, este simulata o vanataie familiara femeilor care in mod constant sunt bruscate si agresate de catre partenerii lor de viata. In locul mesajului „testeaza parfumul” apar acum informatii despre cum poate Fundatia Sensiblu sa sustina si sa ajute victimele violentei domestice.

Prin mesajul ”Vanataia dispare, trauma ramane”, campania Sensiblu vrea sa vorbeasca atat cu posibile victime ale violentei domestice, indicandu-le o modalitate prin care pot cere ajutorul, dar si cu persoane din preajma victimelor care pot da mai departe mesajul de sustinere.

"In toata comunicarea noastra impotriva violentei domestice pentru Fundatia Sensiblu incercam sa eliminam preconceptia ca violenta domestica se intampla doar la ne-educati, doar la tara, departe de noi, cei civilizati. Din pacate, acest fenomen e mult mai aproape si mai des intalnit decat ne imaginam.

Din acest motiv, campaniile noastre, inclusiv aceasta, au fost intruzive, au intrat „cu bocancii” in viata publicului, incercand sa scoata acest fenomen din zona de acceptare tacita. Acum am ales cea mai puternica forma de violenta, abuzul fizic, si am replicat efectele ei directe. Am vrut sa fie totul cat se poate de in your face." declara Razvan Ludu (Sr. Art Director, Geometry Global).

 

"Prin aceasta campanie, ne dorim ca acelea care au simtit deja "parfumul" violentei domestice in caminul lor sa vina catre noi, iar cele ce-l vor atinge prima oara in paginile revistelor sa ne ajute sa ducem mesajul mai departe. Numarul de telefon al centrului de consiliere Casa Blu al Fundatiei Sensiblu le sta la dispozitie: 021 311 46 36." spune Cristina Horia (Director Executiv al Fundatiei Sensiblu).

 La nivel global, peste 700 milioane de femei sunt victime ale abuzurilor fizice si sexuale comise de sotii sau partenerii lor. In Romania, intre anii 2004 si 2012, peste 940 de persoane si-au pierdut viata din cauza conflictelor in familie. Numai in anul 2012 au fost peste 86 000 de solicitari de interventie in cazuri de agresiuni in familie la serviciul 112.

Echipa Geometry Global
Razvan Ludu (Sr. Art Director), Sorana Somesan( Sr. Copywriter), Alina Varlanuta (Sr. Copywriter), Florina Alexandru (Sr.Art Director), Mihai Fetcu (Creative Director), Ada Iftodi (Account Manager), Mihai Draghici (Account Manager), Patricia Arbanas (Group Account Director).

Echipa Fundatia Sensiblu:
Cristina Horia (Director Executiv), Veronica Dobre (PR Manager).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

GEOMETRY GLOBAL

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Related