Cea mai mare cutiuta muzicala interactiva expusa in Baneasa Shopping City pentru a le face copiilor cunostinta cu muzica lui Enescu

Cea mai mare cutiuta muzicala interactiva expusa in Baneasa Shopping City pentru a le face copiilor cunostinta cu muzica lui Enescu

O productie inovatoare sub forma unei cutiute muzicale de dimensiuni impresionante a fost expusa in premiera in Baneasa Shopping City, cu ocazia Festivalului International George Enescu, pentru a incuraja publicul sa descopere opera  marelui compozitor.

Un hibrid intre o cutie muzicala mecanica si una digitala, obiectul reprezinta o inovatie la nivel de concept si  productie: la exterior arata ca o cutie muzicala clasica prevazuta cu o manivela ce trebuie invartita manual pentru a functiona, iar sunetele sunt generate electronic. Lamelele au senzori de vibratii si declanseaza note atunci cand sunt atinse de protuberantele de pe tambur, fiecare vibratie determinand o tonalitate diferita. Sunetele reproduse au la baza note muzicale din partitura Rapsodia Romana.

Pentru a pastra caracterul ludic si interactiv al constructiei, protuberantele (pinii) tamburului sunt de fapt 2.500 de piese Lego  de diverse culori, pe care copiii si adultii sunt invitati sa le aseze dupa un algoritm prestabilit. Ulterior acestia trebuie sa invarta tamburul pentru a genera o melodie. Oamenii sunt invitati sa recompuna atat fragmente din opera lui George Enescu, dar si sa creeze propria „compozitie”, plasand piesele Lego oriunde pe tambur.

“Proiectul s-a nascut din dorinta noastra de a aduce vizitatorii mall-ului aproape de muzica lui George Enescu si anul acesta, intr-o maniera neconventionala care sa permita oamenilor o interactiune cu opera compozitorului. Asa s-a nascut cea mai mare cutiuta muzicala interactiva, o intrepretare moderna a versiunii clasice, dar care se potriveste decorului cosmopolit al Baneasa Shopping City. Am fost deschisi propunerii din primul moment, ne bucuram ca muzica a prins acum viata in mall cu ajutorul vizitatorilor nostri”, a declarat Alexandru Bogdan, Baneasa Shopping City Marketing Director.

Cutiuta muzicala a fost produsa la initiativa Baneassa Shopping City in colaborare cu agentia de publicitate FCB Bucharest ca parte a proiectului Bucurestiul Creativ, organizat cu ocazia Festivalului International George Enescu. Tema data participantilor anul acesta de Bucurestiul Creativ a avut in vedere compozitia „Impresii din copilarie” de George Enescu, suita in pian si vioara, a lui Enescu.

“Ne dorim sa generam interes pentru muzica in general si pentru opera lui George Enescu in special, atat in randul parintilor, cat si al copiilor si sa ii incurajam pe toti deopotriva sa asculte si sa interactioneze cu muzica buna. Si pentru ca cel mai bine invatam atunci cand ne jucam, vrem sa incurajam copiii sa ia contact cu muzica prin elementele familiare lor: piesele Lego. Din cate stim, o asfel de constructie interactiva este o premiera la nivel mondial”, a explicat Claudiu Dobrita, Director de Creatie FCB Bucharest, agentia care semneaza conceptul si executia intregii campanii.

Confectionata din lemn, inox si aluminiu, productia cutiutei a durat aproximativ o luna si a fost realizata in Romania cu ajutorul a doi furnizori: unul responsabil de productia in sine (carcasa de lemn, tamburul, lamelele), cel de-al doilea de integrarea software (partea digitala, cu senzori de lamele si sunete). Productia tamburului a fost cea mai mare provocare, echipa fiind nevoita sa testeze trei solutii diferite de productie pana la forma finala. Este posibil ca in viitorul apropiat sa fie incepute demersurile pentru inscrierea cutiutei in Cartea Recordurilor.

 

Pe langa cutiuta muzicala, in campanie sunt incluse si executii de promovare outdoor si semnalizare la fata locului.

Baneasa Shopping City si Grand Cinema & More sunt parteneri ai Festivalului International George Enescu. La Grand Cinema & More vor avea loc transmisii live ale concertelor din cadrul festivalului pe toata durata acestuia. Cutiuta muzicala va fi amplasata in mall-ul Baneasa Shopping City (intrarea Samsung) pana la data de 20 septembrie.

 

Echipele responsabile pentru dezvoltarea proiectului:

Din partea Baneasa Shopping City

  • Ramona Popescu -  Entertainment Business Unit Marketing Initiatives Coordinator.
  • Alexandru Bogdan - Baneasa Shopping City Marketing Director

Din partea FCB Bucharest

Claudiu Dobrita, Director de Creatie; Wanda Hutira, Art Director; Dragos Raicu, Senior Copywriter; Florin Ciobanu, Head of Digital; Sorin Fotache, Graphic Designer 3D; Mihai Ionescu, DTP Designer; Catalin Grigore, Art Director; Sorina Borcescu, Client Service Director; Simina Lambrino, Group Account Director; Andreea Serbu, Account Manager; Corina Coman, PR Director; Ionut Aldea, BTL Manager; Iulia Stanescu, Production Manager; Alexandru Puiu, Junior Project Manager.

Campania a beneficiat si de sprijinul si colaborarea In Touch Media (soft) si Multimedia Proactive (productie cutie).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related