Studiu Bold by Lowe Group & iSense Solutions: Calatoria consumatorului de la descoperirea la achizitia unui produs sau serviciu

Studiu Bold by Lowe Group & iSense Solutions: Calatoria consumatorului de la descoperirea la achizitia unui produs sau serviciu

Medicamentele se numara printre produsele achizitionate cel mai rapid de consumatori, 80% dintre acestia cumparandu-le in aceeasi zi in care afla despre ele, in special din reclamele TV, arata un nou studiu Bold by Lowe Group, realizat de compania de cercetare iSense Solutions pentru agentia de media Initiative.

In schimb, in cazul bunurilor de folosinta indelungata si al creditelor de nevoi personale, drumul de la descoperirea unui produs pana la achizitia lui este mai lung (spre exemplu, de maximum 2 saptamani pentru electronice si electrocasnice si credite), iar canalele cele mai eficiente devin site-ul companiei, motoarele de cautare sau recomandarile prietenilor.

De asemenea, articolele de imbracaminte si pachetele turistice achizitionate online sunt cumparate in maximum o saptamana (de catre 84%, respectiv 60% dintre consumatori), iar serviciile de telecomunicatii, in cel mult doua saptamani (74%).

 

"Tehnologia moderna si canalele digitale, accesibile astazi la scara larga, au reconfigurat calatoria consumatorului de la descoperire la achizitie, care este acum mult mai complexa. Nu mai vorbim de un drum static si liniar, de la brand catre consumator, ci de unul integrat, de la consumator catre brand. Mai mult decat atat, pentru ca fiecare consumator este diferit, este important sa intelegem cat de puternic influenteaza canalele media decizia lui de cumparare", spune Alexandra Olteanu (Managing Director, Initiative).

 

Astfel, noul studiu Bold by Lowe Group analizeaza fiecare etapa a calatoriei consumatorului: descoperire, experienta, cercetare si achizitie, precum si obiceiurile de consum ale romanilor.

Principalele dispozitive folosite de consumatorii romani sunt computerele (94%) si smartphone-urile (88%), remarcandu-se o preferinta pentru smartphone in special in randul tinerilor de 16-24 de ani, in timp ce adultii de 35-44 de ani sunt mai interesati de smart TV.

Tinerii sunt conectati aproape permanent la internet, in special de pe smartphone, inclusiv in timpul noptii, pe cand TV-ul este folosit de mai multe persoane seara si in weekend. Totusi, in weekend, romanii petrec mai putin timp pe mediile de comunicare (TV, radio, print, internet pe computer/smartphone/tableta) – 13,2 ore pe zi, comparativ cu media de 14,7 ore pe zi in cursul saptamanii.

 

"Digitalul ocupa un loc central in viata adultului activ din mediul urban, insa nici TV-ul nu poate fi neglijat, deoarece continua sa joace un rol important in cultura contemporana a romanilor… chiar si in cea a generatiilor mai tinere", completeaza Andreea Dinescu (Deputy Managing Director, Initiative).

 

In timpul saptamanii, romanii se uita la televizor in special pentru informare si cancan – urmarind, in special, programele de stiri (86% dintre respondenti), iar in weekend, pentru relaxare – vizionand comedii (79%), alte categorii de filme si emisiuni de divertisment (72%).

De asemenea, romanilor le place continutul video de pe internet, pe care il urmaresc in special pe PC/laptop (86%) si pe smartphone (60%). Dintre tipurile de continut video pe internet, cele mai urmarite sunt videoclipurile muzicale si filmele – pe computer; videoclipurile muzicale si clipurile amuzante – pe laptop; precum si filmele – pe smart TV, iar principalele platforme pe care este urmarit continutul video sunt YouTube si Facebook.

Un alt aspect important relevat de acest studiu este ca doar 7% dintre cei care se uita la TV spun ca nu fac nimic altceva in acest timp. In schimb, 65% mananca, 64% folosesc smartphone-ul, 72% fac treburi in gospodarie, 54% folosesc computerul si 24% tableta. De aceea, este recomandat pentru branduri sa-si incurajeze consumatorii sa interactioneze cu comunicarea lor de la TV.

 

"Romanii sunt multiscreen si multitasking. Astfel, comunicarea TV poate avea impact direct si imediat pentru cumpararea online. In timp ce ne uitam la TV, suntem curiosi si ne informam cu ajutorul device-urile (smartphone, laptop si tableta): cautam informatii diverse, accesam site-uri pe internet sau chiar realizam tranzactii bancare si cumparam produse pe care le-am vazut la TV. De aceea este important sa incurajam consumatorul modern sa interactioneaze si cu comunicarea noastra traditionala", afirma Andrei Canda (Managing Partner iSense Solutions).

 

Studiul Path to Purchase – al patrulea din platforma Bold by Lowe Group – a fost realizat de compania iSense Solutions in exclusivitate pentru Initiative si Grupul Lowe. Esantionul a cuprins 1.000 de respondenti cu varste cuprinse intre 16 si 54 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro si sunt reprezentative pentru utilizatorii de internet din mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3,1%.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related