[Marketing de viteza] Laura Birzu (Kinecto): Agentiile din Romania au avut campanii real-time premiate local si international, insa majoritatea au fost proiecte pro bono

[Marketing de viteza] Laura Birzu (Kinecto): Agentiile din Romania au avut campanii real-time premiate local si international, insa majoritatea au fost proiecte pro bono

Idee de carte: O agentie de publicitate din provincie isi face un nume pe piata livrand real-time marketing de calitate.
Tilul: Viata ca o graba
Stilul scriiturii: Vartej. Ceva gen Kerouak meets Stephen King. 
Numar de pagini: undeva intre 5 si 3000, in functie de clientii care isi dau ok-ul sa apara acolo.
Personajele: 3 fete si 2 baieti, gata sa ia in piept boroboatele lumii, pentru a le transforma in momente digitale de neuitat pentru clientii lor.

Ok, pana termin eu primul capitol la ideea geniala de mai sus, sa revenim la concretul zilelor noastre. Aici, printre agentiile care fac real-time marketing (RTM), se afla Kinecto. Iar din partea echipei, a stat de vorba cu noi Laura Birzu, Deputy Managing Director.

Daca vreti sa stiti cum e cu genul asta de activari imediate ale agentiilor din piata, cititi neintarziat raspunsurile Laurei de mai jos. E destula munca pro bono, spune ea, ceea ce nu-i neaparat de dorit. Insa cand interesul clientilor ramane constant mic pentru RTM, sau cand eventualele campanii de gen nu cadreaza cu interesele de comunicare ale brandurilor, alternativele creativilor se imputineaza.  

 

Unde ne aflam cu RTM-ul?

De cativa ani, agentiile din Romania sunt pregatite sa intervina - si au si facut-o cu campanii premiate local si international.

Am avut multe initiative - insa majoritatea au fost proiecte pro bono, ceea ce arata ca fie clientii nu sunt foarte interesati de astfel de interventii, fie uneori dureaza sa urnesti o campanie pentru un client mare - fie, de ce nu, ca astfel de campanii nu sunt neaparat in linie cu comunicarea multor clienti si nu ar ajuta neaparat eforturile lor de comunicare.

 

Avantaje/dezavantaje

De cate ori ataci un subiect hot, atragi atentie si pornesti conversatii reale si legitime cu si intre consumatori. Pe de alta parte, de foarte multe ori consumatorii retin tot subiectul hot si nu neaparat clientul din spatele reactiei real-time.

 

Experienta proprie

Cel mai recent proiect de acest gen a fost Visit Bogata, care a pornit de la o greseala facuta pe Instagram de catre faimosul rapper Snoop Dogg, care in loc sa faca check-in in Bogota, Colombia, a facut in check-in in Bogata, Mures, Romania. Colegii mei au fost pe faza, moment in care ne-am decis sa facem o campanie de promovare pentru Bogata :) Proiectul a fost lansat rapid, intr-o noapte si, cu suportul Primariei Bogata, am dat drumul campaniei.

Rezultatul a fost spectaculos, proiectul a fost preluat inclusiv in stirile internationale si in publicatii precum BBC si USA Today, culminand cu un comentariu al lui Snoop Dogg la adresa campaniei, in care promitea sa vina sa viziteze Bogata cat de curand.

De asemenea, initiativa noastra a reusit sa creasca si turismul in Bogata, dupa doar 3 zile de la eveniment, turisti din Spania au decis sa se opreasca si in Bogata, pentru o mica vizita :)
Proiectul a luat numeroase premii anul asta la festivaluri importante precum Internetics, Webstock, FIBRA Awards, precum si un premiul special in cadrul eTravel Awards.

Un alt proiect care merita mentionat este o actiune in forma unui post de Facebook pe pagina Jagermeister, dupa ce undeva in octombrie 2014 compunerea unui baietel a devenit virala pe Facebook, noi preluand gluma si parafranzand-o. Rezultatele au fost, din nou, spectaculoase, postul primind peste 2000 de like-uri.

 

Lucrul cu clientul

Evident - “depinde”. Depinde de strictetea fiecarui brand, de calendarul lor comercial, de relatia intre echipe si evident de potrivirea cu evenimentul la care vrem sa reactionam. Mi se pare firesc sa implicam clientii - pana la urma pentru ei facem campania, nu pentru noi :)

Din fericire avem o relatie de parteneriat cu majoritatea clientilor, care in timp au vazut ce putem face si au ajuns sa ne perceapa ca pe ceva mai mai mult decat un furnizor de servicii, motiv pentru care am ajuns sa avem si clienti care au incredere in noi 100%, si care nu mai verifica nimic din ceea ce facem si pentru care comunicam direct :)

 

Atentie la...

Cel mai important - atentie la integrarea naturala a brandului in continutul reactiei. Doar un logo intr-un colt nu va fi vizibil si, mai ales, nu va fi memorabil pentru consumatori.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Sectiune



Related