Internet vs. Rezidențiat – REGINA MARIA a testat Internetul ca pe un doctor, într-un efort de conștientizare a riscurilor autodiagnosticării online

Internet vs. Rezidențiat – REGINA MARIA a testat Internetul ca pe un doctor, într-un efort de conștientizare a riscurilor autodiagnosticării online
  • 3 din 4 români își pun singur un diagnostic
  • 7 din 10 români nu ajung la medic pentru controale de rutină
  • 30% dintre români nu au fost deloc la medic în ultimul an*

Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA a ales să atragă atenția asupra acestor statistici îngrijorătoare – autodiagnosticarea se continuă deseori cu automedicația, perpetuând un cerc comportamental autodistructiv. ”Internet vs. Rezidențiat”, campanie interactivă de educație și încurajare a comportamentului preventiv în sănătate, lansează o propunere curajoasă, cu un singur răspuns posibil: pregătirea și experiența unui medic nu pot, sub nicio formă, să fie egalate de un search pe net.

Campania a început anul trecut, în noiembrie, cu ocazia susținerii examenului de Rezidențiat. În aceeași zi, VICE a reprodus condițiile similare examenului, adăugând în plus doar acces nelimitat la internet pentru a răspunde la cele 200 de întrebări, în 4 ore.

Jurnalistul, Mihai Popescu, a obținut subiectele de la un candidat care tocmai susținuse examenul și s-a prezentat într-o sală de clasă a unei școli din apropiere, unde a avut loc experimentul, sub supravegherea strictă a camerei de filmat. După finalizarea testului, rezultatele au fost corectate de către Conf. Univ. Dr. Dan Ioan Ulmeanu, Medic Primar Chirurgie Generală, Medic Primar Chirurgie Toracică, Doctor în Științe Medicale. Acesta a supus răspunsurile jurnalistului grilei de corectură publicată pe site-ul oficial al examenului, iar rezultatul a fost copleșitor: 36 de răspunsuri corecte din 200.

 

"Dacă oamenii folosesc internetul ca pe un doctor, hai să îl testăm ca pe un doctor. De la asta am pornit atunci când am încercat să îi facem pe români conștienți că toate căutările pe internet nu se pot compara cu vizita la medic. Campania nu e împotriva căutatului de simptome pe internet. E împotriva înlocuirii mersului la doctor cu acest comportament.", explică Cătălin Dobre (Chief Creative Officer, McCann Worldgroup).

 

Abia după ce experimentul a eșuat, a început de fapt campania de educație - iar REGINA MARIA a venit cu o soluție la îndemâna tuturor celor caută pe net: ”Întreabă un medic”, o platformă online în care un medic îți răspunde în 24 de ore la orice întrebare medicală, primul pas până la o consultație.

Anul acesta, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății, REGINA MARIA a dus mai departe ideea cu execuții noi, fresh, cu conținut inspirat din realitate. Și cu posibilitatea ca oricine să încerce să dea acest examen: pe site-ul reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat au fost publicate întrebările din examenul de Rezidențiat, iar toți cei suficient de temerari să-și măsoare puterile au fost recompensați cu discounturi la servicii medicale. 

 

"Ca lider în calitatea serviciilor medicale, avem o responsabilitate față de pacienți și credem că este de datoria noastră să investim în campanii de conștientizare și de educație pentru prevenție. Chiar dacă nu suntem medici, ci oameni de marketing, înțelegem răspunderea pe care o avem cu toții, nu doar de a face bine, ci de a dezvolta campanii și inițiative relevante, care să tragă un semnal de alarmă, să schimbe mentalități, să crească gradul de conștientizare cu privire la importanța mersului la medic pentru controale periodice, analize anuale și screening-uri specifice fiecărei categorii de vârstă.", completează Greta Redeleanu (Marketing Director al Rețelei REGINA MARIA).

 

„Internet vs. Rezidențiat” este o campanie integrată realizată de agențiile McCann și McCannPR. Insight-ul a pornit de la faptul că românii se „tratează” online într-un procent îngrijorător, iar acest comportament conduce la consecințe serioase pentru sănătatea lor.

Campania este comunicată pe mediile: online (conținut branded, microsite in cadrul reginamaria.ro ), radio (activări speciale), outdoor, online (pagină dedicată reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat, Social Media și media online tradițională), PR.

 

Echipa care a realizat campania este formata din:

Client:
Greta Redeleanu – Marketing Director Rețeaua de sănătate REGINA MARIA
Cristiana Vago - Communication Manager Rețeaua de sănătate REGINA MARIA
Alina Chelu – Corporate Brand Manager Rețeaua de sănătate REGINA MARIA
Raluca Stîncescu – Digital Marketing Specialist Rețeaua de sănătate REGINA MARIA

Agenție:
Jonay Sosa - Creative Director & Copywriter McCann Worldgroup
Cătălin Dobre - Chief Creative Officer McCann Worldgroup
Ruxandra Vasilescu - Business Director McCann PR
Ruxandra Papuc - Creative Director McCann Worldgroup
Maria Carrillo - Art Director McCann Worldgroup
Lia Bira- Art Director McCann Worldgroup
Mike Rincones - Copywriter McCann Worldgroup
Dragoș Barda - Copywriter McCann Worldgroup
Ana Poiana - PR Account Manager McCann PR
Silvia Parpală - PR Account Manager McCann PR
Andreea Șpilcă - Creative Excellence Executive McCann Worldgroup
Sabina Iancu - PR Account Executive McCann PR
Oana Ioan - Audio/Video Producer McCann Worldgroup
Alexandru Platon - Audio/Video Producer McCann Worldgroup

Echipa VICE:
Mihai Popescu - jurnalist
Diana Mitrica - copywriter
Madalina Manea - producator

Agenție media: Media-tique

* date conform unui studiu Asociaţia Pro Consumator România, 2017, și conform unui studiu Health Prevention, GfK, 2018
**date conform unui studiu GfK Healthcare, 2017

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Related