WOPA semnează campania socială Alcoolul nu te face mare 2019

WOPA semnează campania socială Alcoolul nu te face mare 2019
  • România pe locul 8 în UE la consumul de alcool în rândul adolescenților .

WOPA mizează pe taţi care fac trap cringe pentru ca minorii să nu mai bea alcool și realizează videoclipul piesei „Ia stai cu tata” de Satra D.A.D.Z.

Parte din campania “Alcoolul nu te face mare” a Asociației Berarii României, videoclipul are rolul de a deschide dialogul dintre adolescenți, părinți și cadre didactice despre consumul de alcool la minori.

Date publice arată că peste 35% dintre tinerii români cu vârste cuprinse între 14-18 ani consumă în mod ocazional alcool, numărul băieților este de 2 ori mare decât cel al fetelor, iar România ocupă locul al 8-lea între țările europene cu cel mai mare consum de alcool la adolescenți.

Urmărind acest context, Asociația Berarii României a inițiat în anul 2006 campania educațională Alcoolul nu te face mare. În anul 2019, platforma s-a transformat într-un amplu program de prevenire a consumului de alcool în rândul tinerilor, care implică prin canale dedicate deopotrivă adolescenți, părinți și cadre didactice.

“Clipul Satra D.A.D.Z. - Ia stai cu tata este locomotiva campaniei care se va derula timp de trei ani, va activa în licee din capitală și din țară împreună cu psihologi și personal specializat. Este aproape imposibil să convingi oamenii să se lase de fumat, să mănânce mai puțină sare sau să facă mai multă mișcare prin campanii sociale clasice. Așadar, trebuia să găsim o soluție prin care să ajungem la cei care ignoră publicitatea, se uită prea puțin la televizor și au atenția împărțită între mii de ore de conținut în online: adolescenții anului 2019. Elevii de liceu văd consumul de alcool ca pe un semn de maturitate și putere. Ca să ne apropiem de ei, am mizat pe umor ca mod de a le arăta consecințele acestor practici. O campanie clasică, moralizatoare, ar fi trecut neobservată”, declară Ionuț Datcu (Managing Partner, WOPA).

 

Două insight-uri au pus bazele campaniei: primul este impactul genului trap, care nu îi lasă indiferenți pe adolescenți – fie că îl urăsc și sunt vocali pe internet în ceea ce privește acest stil, fie că îl iubesc și aduc milioane de vizualizări; al doilea se bazează pe obiceiul multor tați de a-și stânjeni copiii adolescenți în public, fie ca metodă de pedeapsă, pentru a corecta anumite comportamente, fie din amuzament.

 

“Așa a apărut Satra D.A.D.Z. - trupa de tați care se apucă să facă trap „cringe” (pentru cei care nu vorbesc tinereasca, asta înseamnă neplăcut, deranjant), ca răspuns la minorii care fac lucruri de oameni mari. Mai exact, consumă băuturi alcoolice. Trei tați au văzut care-i treaba cu trapul românesc, și-au pus nume de scenă și de trupă inspirate de industrie, au încercat să se flexeze cu niște haine tinerești, dar purtate tot ca niște bătrâni, și au tras un videoclip la grătar, alături de câțiva vecini. A ieșit videoclipul piesei "Ia stai cu tata", ceva fresh precum pantalonii raiați, pentru a le da o lecție muzicală dureroasă copiilor”, explică Dragoș Ometiță (Creative Director, WOPA).

 

Videoclipul are rolul de a atrage atenția și de a opri userii – elevi, părinți, cadre didactice – din scrollat, pentru a deschide discuția despre consumul de alcool, într-un mod ceva mai relaxat.

 

„Promovarea unui comportament responsabil față de consumul de alcool se află permanent în atenția noastră. Educația este cea care deține un rol cheie în schimbarea atitudinii față de consumul de alcool a adolescenților. De aceea considerăm că prin acțiunile comune ale industriei, autorităților, profesorilor și părinților putem produce schimbările de comportament pe care ni le dorim. Anul trecut am obținut rezultate foarte bune cu o altă campanie socială realizată împreună cu WOPA, împotriva consumului de alcool la volan. Campania „O mamă la nevoie se cunoaşte. Fără alcool la volan!” a atras zeci de mii de vizualizări și chiar un premiu la Internetics. Avem mare încredere că și campania din acest an va atrage atenția tinerilor într-un mod inedit”, declară Julia Leferman (Director General, Asociația Berarii României).

Pe site-ul campaniei, alcoolulnutefacemare.ro, se află 3 ghiduri cu informații privind consumul de alcool pentru cele 3 categorii vizate de campanie: Ghidul adolescentului, Ghidul părinților, dar și Planul lecției de dirigenție pentru profesori.

În offline, campania continuă prin întâlniri în licee cu psihologul campaniei, Silviu Ioniță, la care se discută efectele consumului de alcool la minori și presiunea resimțită de aceștia, dar și alternative pentru petrecerea timpului liber, cum ar fi robotica, cu Ana-Maria Stancu de la RoboHub.

Partenerii proiectului: [instituționali] Ministerul Educației Naționale, Consiliul Național al Audiovizualului și Poliția Română, [companii private] RoboHUB.

Din partea ASOCIAȚIEI BERARII ROMÂNIEI 
Julia Leferman – Director General
Raluca Niculae – PR Manager
Ana-Maria Godja – Communication Manager

Din partea WOPA
Ileana Șerban-Pârâu – Head of Strategy
Dragoș Ometiță – Creative Director
Marius Eftimie – Senior Copywriter
Cristina Șoricel – Senior Art Director
Anca Duma– Head of Social Media
Mihaela Giurcă – Client Service Director
Oana Dănilă – Account Director
Ana Stan – Account Manager

Casă de producție: Rokka Multimedia
Producător: Remus Achim

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


WoPA

Nu, nu suntem buricele pamantului, nici pistilurile din florile de colt, nici bulele din sticla de Armand de Brignac Brut Gold, nici fisticurile prajite din cojile de fistic din pungile scumpe, nici nu suntem veri... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Related