Alexandra Însurățelu, Kooperativa 2.0: Cum ar trebui să îți pregătești strategia de PPC pentru 2022

Alexandra Însurățelu, Kooperativa 2.0: Cum ar trebui să îți pregătești strategia de PPC pentru 2022

Cumpărăturile online sunt într-o continuă creștere de la un an la altul, iar contextul pandemic în care ne aflăm a accelerat și mai mult această creștere. De aceea, este recomandat să realizezi o analiză asupra canalelor de promovare online la sfârșitul anului 2021 și să pregătești strategia de promovare pentru 2022, ținând cont de mai multe variabile: etapa în care se află businessul, obiectivele pe care ți le-ai propus, gradul de maturitate pe piață, rezultatele înregistrate în ultimul an, dar și direcția de scalare.

Identificăm de cele mai multe ori că proprietarii de business nu acordă timp pentru realizarea unei astfel de analize asupra rezultatelor la final de an și nu își pregătesc strategia de promovare pe baza unor indicatori clari. În promovarea online este nevoie de o planificare clară a campaniilor, de stabilire a obiectivelor la nivelul întregului site și apoi defalcat pe fiecare canal, de acțiuni concrete pentru fiecare lună și, de asemenea, de buget de marketing. 

Tot ceea ce ai identificat în cadrul analizei poate să se transforme într-o oportunitate pentru businessul tău în 2022, atunci când se aliniază cu obiectivele și bugetul de marketing, dar și cu trendurile din performance anunțate pentru 2022.. 

 

Pasul #1: Analizează canalele de performance marketing

Primul pas pe care trebuie să-l faci la final de an sau înainte de a pregăti strategia de promovare pentru 2022 este să analizezi rezultatele canalelor de performance marketing (exemplu Google Ads și Facebook Ads) din 2021. Trebuie să analizezi rezultatele acestora în raport cu rezultatele înregistrate la nivelul întregului site (trafic, conversii, venit), pentru a identifica care este cel mai profitabil pentru businessul tău.

Al doilea pas este să analizezi rezultate pe luni, atât la nivelul întregului site, cât și pe fiecare canal de promovare în parte. Scopul este de a identifica care dintre cele 12 luni ale anului au fost cele mai profitabile și care au fost cele mai slabe din punct de vedere al vânzărilor pentru a ști cum vei doza eforturile de promovare pentru fiecare lună din 2022. 

Este indicat să îți stabilești încă de la începutul anului un buget de marketing pe care ești dispus să îl investești în 2022 în promovarea PPC. Îl vei aloca în funcție de rezultate înregistrate în 2021 și în funcție de obiectivele setate (volum de trafic pe site, număr de conversii, venit) pentru fiecare canal de promovare. Mergând mai departe, bugetul trebuie alocat și pe fiecare lună în raport cu performanțele înregistrate și oportunitățile de care trebuie să profiți în 2022.

 

Pasul #2: Analizează-ți audiența țintă

Următorul pas din analiza pe care trebuie să o faci asupra canalelor de promovare din 2021 este analiza publicului țintă. Audiența țintă este o componentă extrem de importantă în strategia de marketing online, iar cunoașterea publicului și înțelegerea acestuia este vitală pentru a crea campanii de promovare adaptate nevoilor și dorințelor acestora.

În primul rând, trebuie să analizezi ce dispozitive (mobile, desktop, tabletă) folosesc cei din audiența țintă atunci când interacționează cu site-ul tău. Este necesar să cunoști aceste informații pentru a putea să adaptezi campaniile de promovare pe dispozitivul cel mai des utilizat.

În al doilea rând, trebuie să analizezi locațiile de unde vin cei din publicul țintă, județele, orașele care generează cel mai mare volum de conversii și să optimizezi zonele respective, chiar să realizezi anunțuri personalizate pentru aceștia.

 

Pasul #3: Analizează-ți competiția:

Când efectuezi analiza de la sfârșitul anului asupra canalelor de promovare plătită este recomandat să analizezi și competiția. Trebuie să știi care sunt competitorii direcți, dar și dacă au mai apărut alții noi pe parcursul anului și care este strategia de promovare pe care ei au adoptat-o.  Este o modalitate eficientă de a rămâne competitiv, fiind mereu atent și la ceea ce fac cei care activează în aceeași industrie și care au același obiectiv ca tine: de a vinde un anumit produs sau serviciu către aceeași audiența țintă.

Mediul digital vine cu noutăți de la o zi la alta, de la un an la altul și trebuie să fim mereu pregătiți pentru acestea, să le integrăm și să le testăm în strategia noastră de performance marketing. Acestea sunt doar câteva dintre ele: 

#1: Optimizarea pentru căutarea vocală
Din ce în ce mai mulți oameni care cumpără online sau care caută anumite informații înainte să ia o decizie de achiziție, realizează căutări vocale atunci când fac acest lucru. Căutările vocale încep să fie din ce în ce mai utilizate deoarece dispozitivele noastre mobile sau dispozitivele de asistență personală de acasă au devenit mai populare în rândul consumatorilor.

Căutarea vocală este disponibilă pe majoritatea dispozitivelor, dar funcționează mai ales pe dispozitivele mobile. De aceea este indicat să îți optimizezi site-ul pentru mobile, să ofere o experiență cât mai plăcută utilizatorului care ajunge pe site-ul tău. În plus, o altă acțiune pe care trebuie să o realizezi este să adaugi câte un ad group în fiecare campanie de Search care să cuprindă cuvinte cheie mai lungi, cuvinte cheie orientate spre întrebări. 

Dacă nu creezi și optimizezi reclame care se concentrează pe căutare vocală sunt șanse mari să pierzi clienți în 2022.

#2: Adăugarea altor platforme de PPC în mixul de marketing
Google și Facebook Ads sunt două dintre instrumentele de promovare cel mai des întâlnite în strategia de marketing online, dat fiind că sunt și cele mai cunoscute și accesibile pentru businessuri. Dar pentru a-ți extinde strategia de promovare și pentru a atinge și alte categorii de public țintă este recomandat să adaugi și alte canale în mixul de marketing pentru 2022, precum: TikTok, LinkedIn, Pinterest, Instagram etc.

Cu ajutorul unei strategii de promovare omni-channel îți asiguri șansa de a ajunge la publicul tău țintă care se află pe mai multe medii, dar și de a genera un trafic nou pentru businessul tău. Acest trafic nou cu siguranță nu va achiziționa de la prima interacțiune produsul sau serviciul pe care tu îl comercializezi, dar va afla de brandul tău, te va ține minte și probabil că te vei afla pe lista lui scurtă atunci când va căuta un astfel de produs sau serviciu.

#3: Adăugarea campaniilor video în strategia de PPC 
Reclamele video sunt cele care atrag atenția utilizatorilor. Conținutul video este într-o continuă creștere și conform statisticilor ,,84% dintre oameni au spus că au fost convinși să cumpere un produs sau un serviciu urmărind videoclipul unui brand”. Drept urmare, acesta nu poate lipsi din strategia de promovare pentru 2022.

Ceea ce trebuie să ai în vedere este să folosești videoclipuri mult mai scurte deoarece atenția utilizatorilor este din ce în ce mai scăzută, iar oamenii nu mai au răbdare să urmărească un video lung: „25% dintre adulți spun că vor închide un videoclip după doar 10 secunde.”

În 2022 trebuie să îți adaptezi constant acțiunile de marketing online la tendințele pieței și la schimbările care vor apărea. Testarea și analiza reprezintă cheia succesului în performance marketing. Nu există o rețetă pentru a genera rezultate, ceea ce funcționează pentru un client s-ar putea să nu funcționeze pentru altul care activează în aceeași nișă. 

------
Alexandra Însurățelu este PPC Manager în cadrul Kooperativa 2.0.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kooperativa 2.0

Kooperativa 2.0 este o agenție de Social Media, PR și Marketing Digital înființată în 2012 de antreprenori cu experiență de peste 10 ani în online. Cu o echipă de peste 35 de angajați, Kooperativa... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related