[Marcom 2022] Cezar Panait: Cred ca asta trebuie sa creeze publicitatea in 2022, legatura emotionala cu privitorul. Sa coboare mai mult printre oameni, sa rada, sa planga, sa se enerveze cot la cot cu ei

[Marcom 2022] Cezar Panait: Cred ca asta trebuie sa creeze publicitatea in 2022, legatura emotionala cu privitorul. Sa coboare mai mult printre oameni, sa rada, sa planga, sa se enerveze cot la cot cu ei

Asa cum o tunsoare noua aduce schimbarea aia de care ai nevoie, asa si un an nou promite toate lucrurile bune care nu s-au intamplat anii trecuti. Tunsorile si conventiile temporale definesc cel mai bine specia umana, cel putin cand vine vorba de puterea ei de a spera. Nu am vorbit cu Cezar Panait, Group Creative Director NEXT Advertising, chiar cand isi aranja freza noua pentru 2022, dar ne-a trimis aceasta fotografie-meme-simbol de la frizeria de pe Hristo Botev, in apropierea sediului central Next Advertising Bucuresti. Acum ca lookul e pregatit, sa vorbim despre 2022, dar si despre lucrurile care trebuie mentionate din 2021. 

A mers bine, ecranele au fost in priza non-stop, deci a mers superbine, am avut audienta captiva, singurii concurenti ai publicitatii au fost netflix si stirile, practic am invins! S-a infirmat toata panica, s-a confirmat ca industria noastra lucreaza din greu iar surpriza a fost all of the above, spune Cezar.

Vorbim cu el mai jos despre piata de comunicare, trenduri, previziuni, algoritmi, Chelutzu, Metavers, comete si ce promite 2022 pentru publicitatea din Ro:

 

Cum ai inceput 2022 fata 2021

In primul rand ma bucur nespus ca intru in 2022! Ce onoare! Intru cu puls, cu oxigen in plamani, cu toata familia, cu toti colegii, yeeey! Acum doi, trei ani starea mea actuala s-ar fi numit normal, dar azi se cheama entuziasm si recunostinta, batranul E&R care seamana la milimetru cu ER-ul medical.

Am deja doi ani experienta in aceasta situatie. Ma tin bine de bara, vomit in curbe dar nu e problema, m-am obisnuit in carusel. Daca lucrai cu placere inainte de pandy, lucrezi cu placere si acum, din bucatarie sau de la birou.

Eu imi vad de treaba. Si in timp ce tu te plangi ca "vai, dar nu se poate, briefuri pe whatsapp, incredibil, feedback sambata, dar nu e posibil asa ceva", eu ma gandesc cum sa-ti iau pitch-ul, hi, hi. Cum sa apuc pdf-ul cu consumer big data si pdf-ul cu research-uri "accurate" facute pe zoom (sic!) sa te plesnesc cu ele peste avatarul tau modern din Metavers. Ca sa iti iau pitch-ul. Ne gandim mai mult la subiect, din mai multe unghiuri, ne-am sfatuit si cu Tripsa, si-a facut timp Maria Ionescu sa zburde in afara algoritmului, Florentina Dinu e sharp, Sorin Popescu a vazut multe iar Ileana Sebe urmareste pe instagram alte conturi decat managing directorul agentiei tale. Poti sa tii tu algoritmul in orice pozitie ca tot nu e amuzant, oamenii sunt amuzanti.

In razboiul deschis dintre inteligenta intermitenta a omului si inteligenta artificiala a algoritmului, eu tin clar cu oamenii. Oamenii fac diferenta. (Asta a fost partea de shameless promo pentru Next Advertising, o agentie independenta dar obisnuita cu clienti mari, da-ne un telefon, ne auzim pe google cand doriti, de obicei avem idei solide si de obicei suntem mai simpatici in persoana desi date fiind circumstantele, probabil ca o sa ne vedem pe zoom cel mai probabil, sau pe webex sau microsoft teams, depinde cum doriti. Mesajul promo e valabil si pentru tinerii care vor sa lucreze in publicitate sau pentru oameni cu experienta care s-au cam plictisit de agentiile lor si vor ceva mai cozy, mai personal, bem o cafea si discutam, poate mergem impreuna prin 2022)

 

Ce te-a incantat in 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat

Douazeci si unu m-a bulversat si m-a incantat in fiecare moment, concomitent. Nu am avut luxul sa ma enerveze. Spaima, incordarea, stirile, dezinfectantul, masca de sub nas a doamnei de la mega, scoala online a fiului, toate astea m-au tinut foarte ocupat si n-am mai avut timp liber sa trag si eu o enervare, o furie, o salba de injuraturi in trafic, ceva asa pentru suflet, nimic din vechile placeri vinovate.

S-a lucrat non stop la echilibristica mentala, s-a dat militaria jos din pod, hai Cezar, concentreaza-te, fii atent la chestii, nu vezi si tu ca se duce naiba totul, macar sa fii atent, sa vezi si tu ce se intampla. Acum e momentul, acum poti cel mai mult, scrie frumos, gandeste monstruos si du-te sa faci sport, ce conteaza ca e pe zoom, o idee buna e buna si pe zoom si pe magazinul cocor si intr-un biet flyer, hai baiatule, hai sa facem bine si frumos, cam asa a fost tot anul meu, mersi de intrebare.

 

Cum stai cu rezolutiile

Nu sunt cu rezolutiile pe termen lung. Lucrez mai bine cu rezolutii zilnice, du gunoiul, ia copilul de la scoala, gandeste-te la ce ai de facut. Daca iese cum trebuie fiecare azi, inseamna ca iese bine si anul.

 

Planuri & obiective 2022

Planul e sa facem campanii in care avem incredere, care sa ne placa, cu care sa rezonam. E mai multa creativitate pe ecrane decat a fost vreodata. Si vine de la oameni, nu de la oameni din agentii. Razi, plangi, te enervezi cu ei. Cred ca asta trebuie sa creeze publicitatea in 2022, legatura emotionala cu privitorul. Sa coboare mai mult printre oameni, sa rada, sa planga, sa se enerveze cot la cot cu ei fara sa-i fie teama ca isi murdareste hainele imaculate.

 

Piata de comunicare in 2021

Pai a mers bine, ecranele au fost in priza non-stop, deci a mers superbine, am avut audienta captiva, singurii concurenti ai publicitatii au fost netflix si stirile, practic am invins! S-a infirmat toata panica, s-a confirmat ca industria noastra lucreaza din greu iar surpriza a fost all of the above.

 

Factorii care au influentat cel mai dramatic piata

Pandemia a dat un shot de adrenalina in sistem si parca toata lumea a functionat cu o viteza in plus. "Acum" a devenit mai important, hai sa nu mai amanam, hai sa nu mai stam degeaba, hai sa facem naiba ceva tare ca maine poimaine se termina programul.

 

Previziuni 2022

Stiu exact totul, dar n-am sa spun. Pastrez aceste informatii pentru clientii actuali si viitori ai agentiei Next Advertising, practic numele nostru spune totul ;)

 

Trenduri

Toate trendurile sunt concomitente si de asta e frumos. Poti sa iti faci singur trendul care sa traiasca in pace cu alte trenduri, e loc pentru toate trendurile. Sau daca vrei siguranta palpabila oferita de algoritm, iti pui brandul pe Chelutzu, catelul lui Dorian Popa, si gata, teoretic indeplinesti toti indicatorii cu brio.

Tiktok este un accelerator de particule care genereaza trenduri in fiecare zi, el le face el le omoara, in fiecare zi, dupa ceas. Cand trendurile ajung pe Instagram sau pe Facebook sau la televizor, sunt deja moarte. Dar se gasesc multe branduri miloase care le adopta asa moarte cum sunt si se mai plimba cu ele in lesa cateva luni sau chiar ani, de ti-e si rusine, nu stii ce sa zici, asa ca nu zici nimic, sa nu jignesti pe cineva, ca toti suntem mai fragili in perioada asta, sunt vremuri grele, n-are rost sa ne certam pe o campanie publicitara de rahat. Dar undeva in coltul mintii tot ramane gandul, ce frumos ar fi fost daca oamenii acestia ar fi construit ceva sa ajute pe cineva la nevoie, in loc sa arunce banii aiurea.

 

Sa ramana in 2021

Glezna goala la baieti si pandemia sa ramana in trecut, multumesc.

In rest sa vina tot cu noi in 22, daca e bal, bal sa fie! Oricum, felicitari ca ai ajuns atat de adanc in interviul meu pe IQads, iti marturisesc ca scriu intr-o fereastra de timp scurta si de asta inghesui atat de multe chestii. Fiul meu a plecat cu sotia la Identis sa-i repare o carie si era inspaimantat, m-a batut la cap toata ziua, cum e?, ce e?, cum o sa fie??? Desi aceasta intamplare nu are legatura cu previziunile de comunicare pe 2022, de fapt chiar are, daca te gandesti un pic. Aaa, inteleg ce vrea sa faca aici, transforma comunicarea lui profesionala in comunicare personala, ce bou, cum sa adaugi tente personale in comunicarea terna de publicitate? C'est un faux-pas! Ea, publicitatea, trebuie sa ramana stearpa si fara nicio urma de viata in ea, vai cezar, iar ai dat cu bata in balta, imi cer scuze, hai ca revin la previziuni, la previzuini, pardon. Sa continuam deci. Vreau sa vina si sa ramana in 2022 mai multa placere pusa in ceea ce facem, si mai putine stopuri in calea acestei placeri.

 

Bilant 2021

Relele au fost minore pentru ca ne-am mobilizat foarte bine. Cu momente dificile pentru colegii mai tineri, nou veniti in publicitate, care s-au trezit singuri acasa in fata mailului de birou, fara nicio vorba sau privire de incurajare, fara sa prinda din zbor discutii despre alte proiecte prin birou. Invatamantul la distanta in publicitate are un rol destul de orientativ, experienta fata in fata aduce mult mai multa informatie pentru cineva la inceput de drum.

 

Proiecte interesante

Campania Fortuna pentru Nationala Feminina de Fotbal, campania Noriel Scrisori pentru Mos Craciun, Campania BRINGO Cumparaturi cum le faci tu fara sa le faci tu, campania de lansare Maestro unde am dezvoltat totul de la zero, branding, packaging si comunicare dar si contributia noastra alaturi de Feher si Asociatii la campania de imagine MedLife RoMaine. Urmeaza lucruri interesante pentru BRAMAC si SECOM :)

 

Ce ai invatat cel mai important in 2021

Am invatat ca totul e foarte important.

 

Un cantec pentru 2022

Bineinteles, cu placere!

  

2022 SIGUR va fi anul

in care un meteorit urias nu va lovi Pamantul, desi sunt multe voci care isi doresc acest eveniment. Pace, dragoste si armonie!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related