Noi forme de colaborare creativă Next. Ioana Căbuz: ”Am deschis granițele și am început să lucrăm cu specialiști externi, completându-ne reciproc know how-ul”

Noi forme de colaborare creativă Next. Ioana Căbuz: ”Am deschis granițele și am început să lucrăm cu specialiști externi, completându-ne reciproc know how-ul”

Pandemia ne-a învățat un lucru foarte valoros: oamenii sunt cei mai importanți. Toate celelalte lucruri pot fi regândite, adaptate, schimbate, gestionate. Dar oamenii din jur și conexiunile reale cu ei ar trebui să stea la baza oricărei misiuni pe care o pornim. Asta au înțeles și cei de la Next Advertising în ultimii doi ani, povestește Ioana Căbuz, Client Service Director Next Advertising. După previziuni apocaliptice și scenarii înfricoșătoare de genul să-facem-cât-mai-mult-cât-încă-se-mai-poate-că-nu-se-știe-ce-vine, au gândit o nouă strategie de business, care să încorporeze noul normal. Munca de acasă și programele hibride de lucru au deschis agenția la colaborări noi, colegi din alte zone ale țării și parteneriate cu creativi externi. Una dintre aceste colaborări este cea cu Raluca Feher pentru RoMâine de la Medlife, o platformă a conversațiilor importante, a faptelor bune și a oamenilor care vor să facă România mai bună.

Suntem foarte recunoscători pentru această colaborare. MedLife este clientul ideal pentru noi, ca agenție. Ca business românesc, suntem mândri de cate ori avem ocazia să contribuim la construirea comunicării unui alt business românesc, fapt care a ajuns să fie pentru noi o identitate în sine de care suntem foarte atașați, spune Ioana.

2021 a însemnat flexibilitatea forței de muncă, iar asta se va vedea din ce în ce mai mult și în 2022 și în anii care vor veni. Ioana Căbuz povestește în interviul de mai jos cum a gestionat Next aceste schimbări și a folosit momentul pentru a-l transforma în parteneriate creative.  

 

Cum a fost 2021 pentru Next

Anul 2021 a fost anul în care ne-am obișnuit cu pandemia, restricțiile nu ne-au mai luat prin surprindere, iar lucrul de acasă a devenit o normalitate. Ne-am dat seama că încordarea din 2020, an pe care l-am parcurs cu teamă și cu impulsul de a face cât-mai-mult-cât-încă-se-mai-poate-că-nu-se-știe-ce-vine, nu este justificată și nici sustenabilă.

Spre surpriza tuturor și în ciuda predicțiilor apocaliptice, am trecut cu bine în următorul an și am început să integrăm în strategia de business elementele acestei noi normalități luând lucrurile pe rând, cu bune și cu rele. Spre exemplu, o parte bună e că avem mulți colegi noi, din alte orașe, care se dovedesc a fi niște resurse extrem de valoroase pentru agenție. Auzim în call-uri grai ardelenesc de la Cluj și moldovenesc de la Vaslui și ne facem planuri să ne vizităm reciproc. Asta este frumos.

 

Provocări

Provocarea cea mai mare este să construiești și să întreții relații în condițiile acestor restricții de la socializare și apropiere. Paradoxul este că de relații avem cea mai mare nevoie, fiind singurele ancore cu adevărat valoroase. Colegi, clienți, colaboratori, fiecare în parte este mai mult ca niciodată produsul relațiilor sale.

Noi ne-am adaptat adunându-ne mai aproape de cei în care avem încredere ca să creăm o bază cât mai solidă. Apoi, am încercat să oferim stabilitate colegilor și clienților lucrând permanent la predictibilitatea businessului și anticipând nevoile apărute din noua realitate. Am încercat să ne expunem mai puțin neprevăzutului, nu ne-am mai asumat riscuri majore, am refuzat pitchuri și ne-am concentrat resursele pe clienții existenți.

 

Cum a evoluat structura agenției 

Spuneam și mai devreme că o consecință a acestui work from home este faptul că avem colegi noi based outside Bucharest. Dar asta nu este totul. Tot din asta a plecat și curajul nostru de a intra în colaborări cu oameni valoroși din afara agenției. Am deschis granițele și am început să lucrăm cu specialiști externi, completându-ne reciproc know how-ul pentru a livra campanii bune, complexe. Dacă o anumită resursă necesară ca proiectul respectiv să se întâmple în condiții excelente se găsește în afara agenției, de ce să nu o accesăm?

 

Ideea de colaborare cu creativi externi

Ca orice idee bună, a venit ea la noi, a bătut la ușa și ne-a întrebat dacă vrem să fim prieteni. Practic, am primit propuneri în sensul asta și am decis să le acceptăm. Cred că în trecut a existat o formă de ego care ne-a oprit de la astfel de colaborări mai dese, sentimentul că ar trebui să putem face tot și foarte bine cu resurse in house. Însă am învățat, în timp, că dacă vrei să ai acces la o plajă largă de talente valoroase, trebuie să fii deschis la noi forme de colaborare. Așa cum unii oameni au nevoie de securitatea unui job full time și de apartenență foarte clară la un grup, alți oameni se simt confortabil într-un tip de relație mai casual, mai permisivă, mai deschisă. Deci cu unii parteneri am ales să fim in an open relationship și asta funcționează pentru ambele părți.

 

Relația cu Feher & Asociații

Relația Next cu Raluca Feher este una veche care a mai funcționat cu succes în trecutul îndepărtat și pe alți clienți. E adevărat, la momentul respectiv fiecare era în altă formulă sau în altă postură dar sămânța colegialității a încolțit frumos și datorită acestui trecut comun.

Lucrăm sub conducerea strategică și creativă a lui Feher & Asociații pentru clientul MedLife iar în toamna aceasta am lansat împreună noua lor platforma de comunicare – RoMâine. Feher & Asociații câștigase deja încrederea clientului și vânduse platforma creativă când a venit la noi cu propunerea de a ne implica în acest parteneriat cu resurse de client service, art direction & content digital, iar noi am intrat direct în dezvoltare.

Suntem foarte recunoscători pentru această colaborare din două motive importante. Primul este faptul că suntem inspirați în munca noastră de o platformă creativă valoroasă, în care credem și pe care suntem motivați să o împingem spre existență în fiecare zi, RoMâine fiind aliniată cu principiile de viață și cu valorile personale ale fiecărui om care lucrează pe cont.

Iar al doilea motiv este faptul că MedLife este clientul ideal pentru noi, ca agenție. Ca business românesc, suntem mândri de câte ori avem ocazia să contribuim la construirea comunicării unui alt business românesc, fapt care a ajuns să fie pentru noi o identitate în sine de care suntem foarte atașați.

Am lucrat de-a lungul celor 20 de ani de Next pentru branduri românești alături de care am crescut, branduri care din mici s-au făcut mari prin propriile forțe și ne place să credem că am contribuit și noi la succesul fiecăruia.

MedLife este deja un business established, un top player într-o industrie nu doar extrem de competitivă, ci și foarte importantă la nivel de țară, cu o responsabilitate enormă și din aceste motive are tot respectul nostru pentru realizările sale. Însă oricât de mare ar fi, un business românesc are anumite specificități și cred că noi suntem croiți pentru această misiune.

Am avut și avem relații de durată cu clienții noștri și cred că stabilitatea și disponibilitatea de a ne plia pe nevoile businessului lor sunt două aspecte foarte valoroase pentru afacerile românești care sunt dinamice, flexibile, într-o permanentă schimbare și îmbunatățire.

 

Povestea proiectului RoMâine

MedLife este cel mai mare sistem medical privat din Romania și are o istorie de peste 27 de ani de luat pulsul României ceea ce îi dă forța de a pune umărul să facă o schimbare care contează în comunitate.

Acum, aceasta forță se numește RoMâine.

RoMâine da drumul faptelor și conversațiilor importante pe care credem că trebuie să le avem la nivel de tara că lucrurile să se transforme în bine. RoMâine este platforma României sănătoase care-și tratează cu respect cetățenii, care te ajută să îți îndeplinești visele, care îți susține planurile, care te ajută să construiești pe viitor. Nu suntem noi și voi. Suntem doar Noi. Împreună facem bine România.

Am strâns în jurul acestei platforme oameni valoroși care au capacitatea nu doar de a inspira, dar și de a pune umărul pentru a construi un mâine mai bun. Radu Parschivescu, Nadia Comăneci, Marius Manole, Melania Medeleanu și Dan Popovici sunt doar câteva exemple cărora li se adaugă medici, statisticieni, jurnaliști, antreprenori, specialiști în diferite domenii de activitate și multe alte persoane mai mult sau mai puțîn cunoscute care vor să contribuie la schimbare.

Încă de la începutul pandemiei provocate de coronavirus MedLife a realizat studii largi care ne ajută pe toți, atât specialiști cât și simpli cetățeni, să înțelegem cât mai bine complexitatea situației și să luam decizii informate. Pe lângă aceasta, în cadrul valului 4 al pandemiei MedLife a inițiat și coordonat proiecte de ajutorare a unor categorii extrem de vulnerabile: personalul medical din linia întâi, copiii care și-au pierdut părinții din cauza COVID-19, bolnavii cronicii și cei trecuți prin boală și locuitorii din zonele rurale cu acces deficitar la servicii medicale. Periodic organizează webinarii în cadrul cărora sunt dezbătute subiecte importante cum ar fi efectele psihologice ale pandemiei, burnout, testarea în scoli și multe altele.

 

Planuri pentru 2022

Ne place să vedem o creștere a numărului de branduri locale și a puterii pe care o au în fața marilor branduri – este un trend pe care îl urmărim cu interes și credem că avem și noi lucruri valoroase de spus în numele lor.

Și ne mai place faptul că brandurile au înțeles că pot fi parte din soluție în ceea ce privește problemele sociale & de mediu, folosesc propriile platforme pentru a aduce awareness și pentru a realiza programe concrete care aduc schimbări în bine acolo unde este necesar.

La nivel uman, rămânem ancorați în valorile noastre și strângem rândurile în jurul comunității pe care am creat-o. În fiecare zi luăm decizii cu gândul la binele comun și încercam să ne lăsăm ghidați mai mult de încredere & curiozitate și mai puțin de frică. Ne dorim să creăm un spatiu safe pentru cei care vor să fie aici și care vor cu adevărat să facă jobul pe care și l-au ales.

“Find out who you can trust and make a good life for you and for them”. Am citit asta undeva de curând, am sharuit-o între noi și ne-am dat seama că suntem acolo.

Anul 2022 vă fi un an al armoniei și al abundenței în care vom culegem roadele muncii depuse până acum la relațiile noastre profesionale alături de oamenii care ne-au rămas aproape.

 

Echipa

Medlife
Mirela Dogaru - Director Corporate, Membru in Comitetul Executiv
Monica De Romeo - Director Marketing
Ina Bădărău Ilie – Director de Comunicare

Agenție
Raluca Feher – Strategy & Creative Director
Ileana Sebe – General Manager, Next Advertising
Ioana Căbuz – Client Service Director, Next Advertising
Petronela Ionescu – Account Director, Next Advertising
Bogdan Stroe – Account Manager, Next Advertising
Alexandru Tunaru – Head of Digital, Next Advertising
Cezar Panait – Group Creative Director, Next Advertising
Dan Drăgan – Senior Art Director, Next Advertising
Alexandra Baciu – Art Director, Next Advertising

Producție
Casa de producție - Multimedia Est
Regizor - Radu Munteanu
DOP – Tudor Lucaciu
Photo - Greenmind

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Branded


Related