14 campanii Conan PR în 14 ani de activitate

14 campanii Conan PR în 14 ani de activitate

Cu siguranță avem mai mult de 14 campanii de care suntem mândri la Conan PR, doar că în luna aprilie am împlinit 14 ani și ne-am chinuit să facem o selecție care să vă bucure și pe voi, dar și pe noi. N-am vrea s-o lungim prea mult, mai ales că o listă de 14 campanii nu e neapărat una scurtă, așa că here we go:

 

1. BCR - Cea mai mare lecție de educație financiară din lume

Rezultatele unui studiu condus de Erste Group ne-au arătat că un sfert din populația României nu economisește și că doar 17% dintre români pun economiile pe lista de priorități.

Pe 31 octombrie 2018, de Ziua Internațională a Economiilor, românii au fost invitați să-și unească forțele pentru a stabili un nou record mondial: cea mai mare lecție de educație financiară din lume. Defășurată în 59 de locații din România din 22 de orașe, alături de peste 600 de angajați BCR, 28 de universități, parteneri, instituții și lideri de opinie, cea mai mare lecție de educație financiară din lume a avut 13.230 de participanți. Recordul a fost omologat de Guinness World Records! 

 

2. Uber - Lansarea Uber Green în București

Serviciul Uber Green a fost lansat în București, în 2018, când, în cadrul unei conferințe de presă la care au participat atât jurnaliști, cât și reprezentanți ai instituțiilor de stat (Guvern, Parlament, Ambasada SUA), un Renault Zoe  a fost acoperit cu mușchi naturali (CRESC ne-a ajutat cu această misiune). Așa a devenit GREEN Zoe mascota campaniei și ambasadoarea transportului ecologic, iar serviciul nou lansat a debutat cu 10.000 de utilizatori în primele 3 luni de la lansare. Proiectul cu Zoe GREEN a fost apoi replicat în Londra, Berlin și Madrid.

 

3. Facebook - Traditional Values

În încercarea de a combate percepția greșită că Facebook ar avea preferințe politice sau ideologice sau că s-ar îndepărta de valori locale, am identificat acele comunități care au crescut și s-au dezvoltat organic pe Facebook, nefiind asociate niciunui brand. Alături de Recorder, am pus în lumina reflectorului aceste comunități și, într-un proiect video, fondatoarele lor au povestit despre ce presupune munca adminilor și a moderatorilor care țin aproape de oameni în social media. Interviurile au servit ca sursă de inspirație, exemple de comunități puternice și unite, create în jurul unor probleme sociale și menite să le rezolve. Rezultatele nu au întârziat să apară, moderatorii fiind mai apoi intervievați și de către cele mai importante posturi TV din România.

 

4. Flip - Sustainability in Business Talks

În octombrie 2023, Flip a lansat studiu despre practici responsabile privind mediul și soluțiile disponibile pe piață pentru companii, care facilitează tranziția către o economie circulară în România, realizat împreună cu iZi data. De aici am pornit atunci când am conturat primul eveniment Flip dedicat mediului business - Sustainability in Business Talks. Pe lângă prezentarea rezultatelor studiului, am creat și două paneluri focalizate pe soluții de economie circulară și implementarea acestora, eMAG a prezentat raportul de sustenabilitate ca studiu de caz iar Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din Guvernul României a prezentat Codul Sustenabilității. Evenimentul a fost moderat de Teodora Tompea (Digi24), iar printre companiile prezente în paneluri s-au numărat UiPath, Autonom, Edenred, Raiffeisen Bank sau Stratos.

 

5. Zalando - Lansarea Zalando în România

În 2022, Zalando s-a lansat în România, așa că am pus la cale o campanie integrată, anunțată și susținută prin media & influencers relations, dar și pe canalele locale de social media ale brandului. Your Style, Your Story a fost felul nostru de a transmite că trendurile schimbătoare din fashion contează mai puțin, și că afirmarea propriei identități este esențială chiar și atunci când vine vorba de stil personal.

Lansarea a fost marcată și de un eveniment pe care l-am conturat încă de la început, de la concept și până la implementare, cu invitați  din lumea modei și a creatorilor de conținut și un concert Irina Rimes, într-un spațiu industrial și eclectic.

 

6. Silva - Făuritorii de Craft

Prin campania Făuritorii de Craft ne-am propus să unim lumea celor care și-au perfecționat meșteșugul cu lumea celor care vor mai degrabă să încerce. Făuritorii de Craft a devenit astfel o serie de tururi lunare prin București, ghidate de Cristian Cismaru (Transilvania Gastronomică) și acompaniate de experiențe culinare locale, în care participanții au descoperit, alături de Silva, meșteri în ale fotografiei, muzicii, sculpturii sau modei. Tururile tematice au fost pe bază de înscriere, iar legenda spune că peste 200 de oameni au rămas pe lista de așteptare până în ziua de azi - asta doar ca să vă spunem că toate au fost fully booked.

 

7. UiPath Foundation & NABU & OvidiuRO - Sfertul de poveste

Pentru a democratiza accesul la citit, UiPath Foundation, OvidiuRO, și NABU Global au adus în România aplicația de citit pentru copii NABU. Campania de lansare, Sfertul de poveste, a fost despre conștientizarea relației dintre citit și dezvoltarea cognitivă a copiilor, pornind de la recomandarea UNICEF de a începe cu doar 15 minute pe zi. Așa am ajuns la Sfertul de poveste - 15 minute de citit pe zi, de atât este nevoie pentru a începe să creezi un obicei sănătos de lectură.

Am început cu un eveniment de lansare, am continuat cu media relations, dar și cu o campanie alături de creatori de conținut din parenting, care împreună ne-au adus 52,648 de descărcări ale aplicației, cu peste 20,000 mai multe față de obiectivul inițial.

 

8. Eidos Foundation - Don’t take them for granted

Nu l-am cunoscut pe Benedict Cumberbatch (încă!), dar cu această campanie am fost mult mai aproape de el. Don’t take them for granted este un documentar realizat de Cristian Movilă și Capucine Gros, lansat în perioada pandemiei, narat de Benedict Cumberbatch. Așa cum îi spune și titlul, este despre cei pe care nu trebuie să-i subestimăm în situații de criză, fie că au fost cei din linia întâi, fie că sunt cei care ne susțin zi de zi. Documentarul a fost lansat online, dar și fizic, fiind proiectat în Piața George Enescu din București, la TV (TVR difuzându-l integral), iar campania a fost susținută și de creatori de conținut și vedete din România care au primit măști de protecție personalizate pentru a le mulțumi pentru grija față de cei apropiați lor și nu numai.

 

9. Kiwi.com - World Travel Hackers

Prin World Travel Hackers, compania de travel-tech Kiwi.com și-a propus să arate cum funcționează hackurile de călătorie in real life, acestea făcând parte din ADN-ul lor. Așadar, în vara din 2023, am lansat o competiție pentru tinerii pasionați de călătorii și le-am propus să facă parte din echipa Kiwi.com pentru o lună de zile, timp în care să utilizeze cele mai bune hackuri de travel. Perechile câștigătoare (printre care și una din România) au primit câte 10.000 de euro fiecare, pe care i-au cheltuit pe călătorii și cazări, dar și șansa de a se afirma ca tineri creatori de conținut, filmând și documentând toată experiența, de la alegerea destinației și până la utilizarea hackurilor de călătorie. Competiția a avut 1200 de înscrieri din țările selectate din CEE, 63 de perechi înscrise fiind din România. 

 

10. Sezonul România-Franța

Campania de comunicare a sezonului România-Franța și-a propus să dea un refresh imaginii asupra celor două țări și să le pună în lumină creativitatea prin activități culturale comune în arte vizuale, teatru, dans, film, dar și educație, tehnologie sau economie. Coordonat de două echipe diferite, una în Franța și una în România, proiectul s-a desfășurat sub mesajul „Uită de clișee!” și s-a adresat unui public tânăr care, timp de 8 luni, a aflat despre ce ne leagă de Franța din presă, de la content creators și bloggers. Sezonul a reprezentat multe premiere pentru România, cum a fost și prima expoziție românească la Luvru sau prima expoziție dedicată României la Centrul Pompidou, dar și pentru Franța, prin prezența la TIFF și FITS. În timpul celor 4 luni ale proiectului în România, peste 200 de reprezentanți media au vorbit despre Sezon în cele mai importante publicații, demonstrând că instituțiile publice pot comunica și altfel.

 

11.  Eticheta de Crăciun - Lăptăria cu Caimac

Inspirați de pasiunea antreprenorilor din spatele brandului Lăptăria cu Caimac, am decis să integrăm această valoare și în campania recurentă de Crăciun, prin care Lăptăria alege o nouă etichetă de sărbători, în ediție limitată. Am vrut să găsim acele etichete care să transmită pasiune și să-i provocăm pe consumatori să se implice direct în alegerile noastre.

Competiția s-a desfășurat pe site-ul și pagina de Facebook a Lăptăriei, doar cu participanți sub 25 de ani, pentru că ne-am dorit ca premiul de 1000 de euro să meargă către un tânăr pasionat de design. Anunțul de pe Facebook a ajuns la 350.000 de utilizatori, în urma căruia am adunat 200 de propuneri de design, așa că la final am premiat 2 câștigători din cei 3 finaliști votați de public.

 

 12. Heineken și Aliat - Ziua Națională a Testării Consumului Personal de Alcool

Cum am transformat ziua de 5 iunie 2019 în Ziua Națională a Testării Consumului Personal de Alcool? Alături de Heineken și ALIAT, ne-am propus să aducem un impact pozitiv în viețile românilor, printr-un eveniment de o zi în care oameni din toată țara să-și poată testa consumul de alcool cu ajutorul specialiștilor ALIAT, utilizând testul de audit dezvoltat de Organizația Mondială a Sănătății. Ediția din 2019 a devenit cel mai mare proiect pentru testarea și prevenția consumului riscant de alcool din România. Peste 14.000 de oameni s-au testat în peste 200 de centre din 100 de orașe din țară, depășind obiectivul inițial cu 75%. Proiectul a fost dezvoltat în parteneriat cu Ministerul Sănătății, Institutul Național pentru Sănătate Publică și alți parteneri naționali și locali.

 

13. Dino Parc Râșnov - Dinozaurii se întorc la viață pe TikTok  

Deși este una dintre cele mai iubite destinații pentru familii din România, în timpul pandemiei Dino Parc Râșnov s-a confruntat cu provocarea de a menține o legătură strânsă cu comunitatea sa. În timp ce Facebook și Instagram sunt canalele dedicate publicului nostru principal, în aprilie 2021 am decis să deschidem un cont de TikTok unde să interacționăm autentic cu generația tânără. Sub conceptul „Dinozaurii se întorc la viață”, am comunicat parcul ca fiind locația perfectă pentru timp cu familia, pe limba generației Z. Am utilizat toate trendurile posibile, prin prisma dinozaurilor, iar în scurt timp, contul de TikTok al Dino Parc Râșnov a devenit o destinație în sine, adunând în 2021 peste 7 milioane de vizualizări și 610k de interacțiuni de la 30.000 de urmăritori.

 

14. Free Miorița - Lumină pentru Ursici

În 2013, fondatorul asociației Free Miorița, Iulian, a descoperit sătucul izolat Ursici din Munții Hunedoarei, în care locuiau 15 familii de ciobani, dar nici una dintre ele nu era conectată la rețeaua electrică din vale. La fiecare 4 ani, primarii din vale promiteau că rețeaua electrică va fi extinsă până în Ursici, dar asta nu s-a întâmplat niciodată.

Așa că fondatorul Free Miorița a venit cu ideea de panouri solare, dar ONG-ul nu era cunoscut și avea nevoie de 10.000 de euro și de expunere pe harta marilor corporații donatoare.

Am creat o listă de bloggers (influencerii din ziua de azi) cu colaborări recurente cu astfel de business-uri și am început să vorbim despre Free Miorița în online. Până când, într-o zi, unul dintre influencerii care ne-a fost aproape a revenit cu un telefon prin care ne-a confirmat întreaga donație din partea unei companii.

Așa au ajuns voluntarii Free Miorița să instaleze panouri solare pe casele ciobanilor din Ursici, iar proiectul a fost premiat la Gala Societății Civile din acel an. Cu suma rămasă, Iulian a lansat proiectul Lumină pentru România, prin care școli din localități izolate beneficiază de panouri solare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related