ZAVATE lansează campania manifesto „Common Sense is Dead”

ZAVATE lansează campania manifesto „Common Sense is Dead”

Într-o lume în care valorile tradiționale par să se piardă în vuietul cotidian, ZAVATE  pornește un manifest puternic, prin campania sa recentă „Common sense is dead/În memoria bunului simț”. Nu este doar un slogan provocator, ci o invitație la reflecție asupra deciziei de a trăi cu bun simț, respect și eleganță, valori ce par să dispară din moda și viața contemporană.

 

O pledoarie pentru bun simț și eleganță responsabilă

Trăim într-o lume in care reperele par a fi disparut: ne pierdem tot mai mult busola morală, identitatea și valorile într-un sprint către trenduri, apartenență socială și superficialitate.  

Plecând de la acest insight, brandul ZAVATE propune, alegoric, o procesiune funerară a bunului simț, unde fiecare personaj simbolizează câte o valoare pierdută: modestia, răbdarea, verticalitatea, curajul de a avea un stil vestimentar propriu.

“Book of nonsense”, purtată cu mândrie și religiozitate de către unul dintre personaje, marchează ridicarea la rang de adevăr absolut a credințelor personale absurde, de multe ori expuse chiar agresiv mai ales in mediul online, metaforă prin care ZAVATE îndeamnă către recuperarea rațiunii și a discernământului.

Astfel, colecția ZAVATE Z2 este un omagiu vestimentar adus acestor valori care nu ar fi trebuit să se piardă niciodată. Când Pantone dictează culorile anului în modă,  ZAVATE lansează o colecție de haine în totalitate gri. Când cultura îndeamnă către momentum – către acum sau niciodată, ZAVATE îndrumă către eleganța atemporală lansând un manifest pentru ceea ce nu trebuie să moară niciodată: valori și atitudine.

Credit foto: Lehel Kelemen

 

O expresie cinematografică liberă și autentică, cu o estetică revigorantă și curajoasă în fashion-ul românesc

Această procesiune alegorică nu putea fi ilustrată altfel, decât printr-un scurt film artistic, care a strâns intr-un timp foarte scurt peste 1 milion de vizualizări.

 

"M-a entuziasmat proiectul din prima clipă, când ai în mână un script bun munca devine despre finețuri. Iar în climatul actual ideile curajoase și consistente mi se par super importante, arată că publicitatea făcută cu sens poate fi mai mult decât un instrument de vânzare, poate deveni o formă de expresie, o oglindă a felului în care ne raportăm la lume. Și cred că asta a fost ceva ce m-a captat la proiect, că brandul ZAVATE folosește spațiul ăsta cu intenție, nu doar strategie. Plus că vedeam deja că o să arate bombă.”, Denisse Conn Tubacu, Regizor.

 

Un mix de comunicare puternic și coerent

Ecosistemul creat a atins toate punctele-cheie pentru o campanie de succes.

Teasingul a fost realizat cu un media van ce a animat străzile Bucureștiului, ce și-a pornit traseul de la o vitrina pop-up, non-branded, de pe Calea Victoriei.

Avanpremiera a avut loc în regim privat, dedicată exclusiv membrilor comunității ZAVATE iar premiera publică a fost orchestrată simultan pe toate platformele online dar și în realitatea offline, prin extinderea vitrinei pop-up și construirea unei instalații de artă cu elemente din universul campaniei.

Acest cumul de acțiuni a generat impact, relevanță și conversație autentică în jurul brandului. 

“Această campanie are pentru mine o însemnătate de-a dreptul specială, fiind prima din poziția de Marketing Director, după ce am fost 12 ani publicitar pur-sânge.

Participarea la propunerea de rebranding a fost o experiență inedită, să văd în acțiune echipa de creație (care nu era a mea) și clientul (noua barcă în care mă aflăm), fiind momentul în care mi-am asumat rolul de traducător între cele două lumi. Ulterior, pentru campania “Common sense is dead”, după ce am conturat întreaga strategie de comunicare, a fost nevoie să construiesc echipele de freelancers și să implementăm fiecare etapă. Iar obiectivul meu a fost ca execuția fiecărei acțiuni în parte să se ridice la nivelul conceptului. Ca silver lining, s-a dovedit că background-ul de comunicare al omului de marketing este esențial, la fel și acordarea încrederii în echipele implicate, două variabile fără de care nu poți crește standardul în comunicare în piață sau pentru brandul tău." Ana Bărăităreanu, Marketing Director ZAVATE.

 

Evenimentul privat la éto: o experiență nouă pentru comunitatea ZAVATE

ZAVATE a reconstruit subtil universul campaniei pentru clienții fideli la éto cuisine of now, eveniment privat care s-a remarcat și prin servirea unui signature meniu. éto, deschis în cursul acestui an, a primit premiul I pentru <Cea mai bună deschidere>, la Romanian Hospitality Awards. Așadar, o colaborare de bun augur celebrând noi începuturi, prin asocierea celor două branduri care își propun să livreze excelență. Atmosfera și selecția invitaților au reflectat cu acuratețe atenția la detalii și valorile pe care cele două branduri le promovează.

Credit foto: Razvan Ciobănescu

 

Instalația pe Calea Victoriei: un semn vizual în centrul Bucureștiului

Impactul campaniei a ieșit din sfera digitală și a evenimentelor private și s-a concretizat și într-un gest vizual puternic, odată cu instalația de tip pop-up. Pentru 2 săptămâni, în spațiul galeriei Calea Victoriei 91-93, brandul ZAVATE a reconstruit universul din film cu ajutorul scenografei Alexandra Panaite și a echipei sale. Astfel, instalația a oferit bucureștenilor un moment de reflecție în cotidian, întărind mesajul „Common sense is dead” și invitând la o reconsiderare a propriilor alegeri.

Credit foto: Vlad Grajdan

 

Despre procesul de rebranding

Proiectul a fost o provocare de maximă eficiență creativă, în care am tratat fiecare decizie ca și cum ar fi fost propriul nostru brand. Rezultatul: o campanie disruptivă și o nouă platformă de comunicare, susținută de o strategie care a dat naștere claim-ului „Dress Responsibly”. Un statement de respect și discernământ față de societate, pentru lucrurile făcute temeinic și pentru sine. La fel ca hainele ZAVATE: clasice, atemporale și impecabil croite, care pun accent pe calitate, nu pe tendințe.

ZAVATE este un brand de menswear care respiră valori, nu doar stil. Identitatea vizuală reflectă această viziune începând de la logo. Serifele ascunse și liniile evazate amintesc de mișcarea foarfecelor de croitor, simbolizând precizia și măiestria artizanală. Culoarea gri închis adaugă echilibru și eleganță, exprimând rafinamentul atemporal al brandului.”, Tudor Cucu, Creative Director Art, Membru ADC Germany.

 

Un brand care readuce eleganța și bunul simț în garderoba bărbatului modern

ZAVATE activează în industria menswear-ului de lux, oferind în același timp eficiență și confort prin metoda Simplified-Bespoke, o metodă care îmbină măiestria croitoriei clasice cu tehnologizarea proceselor de lucru.

Fondat în 2017 de frații gemeni ZAVATE, un inginer și un arhitect, brandul își propune să redefinească eleganța masculină prin piese vestimentare create pe măsură, adaptate personalității și stilului vestimentar al fiecărui client.

“Orice lucru trebuie să fie întâi frumos și apoi funcțional, iar dacă una din aceste caracteristici lipsește, atunci acel obiect nu merită. Acesta este principiul care stă la baza oricărui articol vestimentar pe care îl gândesc”, Radu Zavate, Arhitect, Creative Director ZAVATE.

“Antreprenoriatul este pentru cei dispuși să își transforme pasiunea într-un stil de viață, conștient fiind de tot ce presupune un astfel de pas: de la aspectele financiare, la nopțile nedormite. Parcursul ZAVATE nu a fost unul ușor, însă am crezut în puterile noastre, am căutat oameni potriviți cu aceleași principii și astfel am reușit să ajungem astăzi un brand mult mai matur, cu o identitate puternică și cu planuri mărețe”,  Silviu Zavate, Inginer, General Manager ZAVATE.

 

CREDITS:

Client Team
Ana Bărăităreanu - Marketing Director
Radu Zavate - Creative Director
Silviu Zavate - General Manager

Freelancers Creative Team
Tudor Cucu - Creative Director Art, Membru ADC Germany
Calin Marcu – Strategic Copywriter, Freelancer Creative Director
Lehel Kelemen – Campaign Photographer
Alexandra Panaite – Scenographer & Set Designer
Mădălina Sandu – Set Design Assistant
Alexandru Preoteasa – Videographer
Razvan Ciobănescu – Photographer

Casting
Emilian Oprea
Silviu Țolu
Cristi Popa
Alexandru Ileana
Omar Albitar
Eduard Badea

Production Team - Stay Sharp Film
Iliana Dumitrache - Producer
Alexandra Lele - Executive Producer
Roxana Cozma - Production Manager
Geo Huțanu - Production Coordinator
Denisse Conn Tubacu - Director
Ate / Alexandru Dorobanțu - DOP
Alexandra Panaite - Set Design
SQUAD Rental - Camera Crew 
Vlad Popescu - 1 AC / Focus Puller
Adrian Ivan - 2 AC
Constantin Moldoveanu - Steadicam Operator
Ileana Teodorescu - Video Assist
Alexandra Ungureanu - DIT
Onur Ozler - Drone Operator
Edi Danilovici - BTS
Ana Inceu - 1st AD
Make-up & Hair - Alex Ifimov
Mario Miniusi - Props Master
Benjamin Sandu - Gaffer
Dragoș Agavriloaiei - Key Grip
Stelian Vasile - Editor & GFX 
Patri Preda - Color Grading
Valentin Popescu - Sound Design & Mix

Partners:
Blindspot
Data Revolt
Ruvix
éto
Nocturn Flowers
Fundația Ana pentru Cultură și Artă, Calea Victoriei 91-93

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related