Sapte secunde la coada pentru #internetulpoporului

Sapte secunde la coada pentru #internetulpoporului

Dragi tovarasi si pretini ai partidului care stati toata ziua cu ochii pe Cartea Chipului, va prezentam internetulpoporului.ro, site-ul creat de Atelierele Pegas impreuna cu Publicis pentru a promova noua promotie la bicicletele Pegas. Cum omul gospodar isi face vara sanie si iarna car, asa si hipsterul gospodar isi cumpara iarna bicicleta si vara sanie. Cel putin asta vor baietii de la Pegas prin noua campanie, care le ofera cumparatorilor 10% reducere sau un accesoriu, la alegere, la bicicletele Strada Mini, Clasic si Practic, iar pentru vara pregatesc o sanie Pegas. Dan Frinculescu (Group Creative Director, Publicis) ne-a povestit despre ideea creativa si mecanismul din spatele campaniei.

Descoperirea de proportii
Nu a fost nevoie de ore in sir in sedinte de brainstorming, ideea le-a venit lui Dan Frinculescu si Ciprian Frunzeanu pe balcon, la o tigara. A fost un exercitiu de imaginatie prin care au vrut sa arate ca pe vremuri nu aveai de ales, dar ca acum ai. S-au gandit cum s-ar fi chemat internetul daca era lansat in anii ’80 si asa au ajuns la numele asta. Internetul poporului urma sa fie cel mai auster internet posibil. De la ”scena balconului” pana la lansare au trecut doua saptamani, timp in care au lucrat mai mult in extra-program. L-au lansat de 1 decembrie, pentru a sarbatori Ziua Nationala a Romaniei cum se cuvine.

Componentele site-ului
Daca nu ati intrat inca pe site, va invit sa o faceti. Intre timp, sa va spun, pe scurt, ce gasiti acolo. Pentru inceput avem sectiunea de stiri despre aventurile Tovarasului Secretar General al Partidului Comunist Roman, Presedinte al Republicii Socialiste Romania, si cele mai recente descoperiri ale Tovarasei Academician Doctor Inginer Savant de Renume Mondial.

Tovarasa raspunde si la intrebarile poporului. In primele ore a raspuns la 500 de intrebari, dintre care cele mai bune 40 au fost selectate si pastrate pe site. Oamenii au fost curiosi sa afle ce face tovarasa, dar i-au adresat si intrebari mai complexe, asa ca Elena ne spune care e sensul vietii, unde gasim eugenii ieftine, cati cai putem inhama la o caruta sau ce elemente chimice trebuie sa punem la muraturi.

Una dintre sectiunile cele mai populare ale site-ului, spune Dan Frinculescu, este colectia de postere de film care anunta capodoperele de pe marile ecrane socialiste. Daca nu ati vazut Maistrul si Margareta, Academia de Militie sau Singur in Casa de Cultura, inseamna ca nu ati mai fost de mult la cinema.

Puteti sa va infrumusetati si spatiul de lucru, alegand unul dintre wallpaper-ele disponibile pe site. De fapt e unul singur momentan, probabil vor mai aparea si altele pe parcurs. Nu lipsesc nici cotele apelor Dunarii, crainicul care anunta ora fixa sau muzica patriotica de pe fundal. Din cand in cand apare chiar si o pana de curent ca sa le aminteasca cetatenilor ca "economia de curent este cheia progresului”.

Cel mai bine a prins turnatoria, a spus Dan Frinculescu, locul unde cetatenii pot raporta elementele reactionare. Utilizatorii si-au intrat foarte bine in rol, utilizand sintagme precum "oranduire socialista”, "element refractar” sau "propaganda imperialista”.

 

Site-ul contine si sectiuni de moda, umor, fapte diverse, caraoche sau slagare indragite. In amintirea vremurilor de mult apuse, puteti hrani si viermi de matase.

La inceput a fost o perioada de teasing, era "un site Bicicletele Pegas”, acum au inceput sa apara mai multe bannere care duc direct la promotie. Totul este integrat, de la imagini, pana la culori si chiar font (au respectat pana si scrisul cu i din i). Au contribuit multi oameni la acest rezultat, asa ca am facut o lista aici.

Nea Ion
Pentru promovarea campaniei au fost create trei clipuri online: Alimentara, Floraria si Album Duminical, toate ilustrand contrastul dintre lipsa optiunilor de altadata si optiunile pe care Pegas ti le ofera azi. Am intocmit aici o lista cu tovarasii care au contribuit la realizarea animatiilor.

Cu bancuri comuniste absurde in minte, dar cu un buget limitat pentru o filmare fancy, cel mai potrivit mod de a ilustra ideea creativa a fost un colaj, iar artistul care ar fi putut sa o redea cel mai bine a parut Ion Birladeanu. "Lucrul cu Nea Ion a fost mai aparte pentru ca nu e genul care vine la birou si face ce vrei tu”, ne-a spus Dan Frinculescu. "Mai trebuia sunat sau mers la el cu un PET de bere. Omul traieste printre ziliarde de taieturi si de colaje, are ceva pentru orice. Si am fost de vreo trei ori la el, l-am lasat sa-si faca treaba. Prima oara cand am revenit nu facuse nimic, am mai fost o data si incepusera sa se lege lucrurile. A fost un pic mai greu de pornit, ca un Diesel iarna, dupa aia ne-a livrat rapid ce era de facut. E un artist pana la urma.”

Tovarasii Pegas
Pegas se adreseaza atat celor care sunt au copilarit cu Pegas si isi aduc aminte cu placere de copilarie, fie ea si in comunism, dar si celor tineri, carora li se pare o treba hip. Site-ul a prins cel mai bine la categoria 24-32 de ani si apoi la 18-24.

Documentare
Nu a fost niciun fel de documentare, pentru ca am trait in perioada aia, a spus Dan Frinculescu. A existat totusi o componenta de crowdsourcing. Partidul multumeste cetatenilor care coopereaza, asa ca cei care au oferit sugestii pentru site au devenit actori in posterele de film. Ideile inca mai vin, asa ca exista o lista intreaga de sugestii care urmeaza sa fie puse in aplicare. "Asta mi-a placut, oricui i-am spus ideea asta ne-a zis 'puteti face si asta si asta si asta’”, a adaugat Dan Frinculescu.

Planuri cincinale
Urmatorul pas este mutarea campaniei in offline, prin produse de merchandising pentru atelierele Pegas, probabil tricouri pentru inceput, iar site-ul se imbunatateste si el in permanenta cu rubrici noi: bicicleta Pegas in viitor sau rubrica de Publicitate. A aparut si un concurs de poezii patriotice al carui premiu este o bicicleta.

Rezultatele
In prima zi au fost aproximativ 8.000 de vizite pe site. Timpul mediu petrecut pe site abia a inceput sa creasca, dupa ce au vazut ce se intampla, utilizatorii incep sa revina ca sa vada ce a mai aparut nou. Pe primul loc la numarul de accesari se afla Bucuresti, urmat de Cluj. Au fost si un vizitator din Congo si unul din Ghana. Metodele noastre de tortura nu au dat rezultate ca sa aflam cate accesari ale paginii cu promotii au fost pana acum, dar nu suntem pregatiti sa renuntam.

Propaganda
Site-ul a fost bine primit inca din prima zi, desi nu au avut promovare platita. Cel mai bun feedback, spune Dan Frinculescu, a fost ca nu a fost nimeni ofensat. "Nu a zis nimeni ‘iar ati facut ceva cu comunismul’ asa cum se intampla cu filmele despre perioada comunista. Am primit feedback bun din industrie, dar cel care conteaza mai mult e cel de la oamenii din afara industriei, de la prieteni, stand-up comedians, care nu au filtrul asta ‘daca isi face treaba’. Au fost si vreo 2-3 care s-au ofensat, militanti, fosti stangisti sau fosti oprimati si chiar ne gandim sa folosim un caz in campanie”.

Invataminte
"Learningul e ca pur si simplu trebuie sa-ti vina idei bune care sa duca mai departe, sa nu tina numai la publicitari care sa te bata pe umar cand bei un Martini in Energiea, sa tina la oameni. Am luat tot ce puteam sa luam din comunism si am transferat tot ce se putea. Asta e interesant de fapt, blend-ul, combinatia in sine. Un blog de design care a preluat proiectul a zis ca i-a placut mult, dar pe langa asta, ca i se pare 'un ghiveci foarte bine dozat’. Exact asta e de fapt. Si nici macar nu cred ca e o campanie de fapt, asta poate sa fie un portal de entertainment de la Pegas.  Asta e misto, putem sa-l folosim la orice promo, pentru orice ne trece prin cap, o sa-l ducem cat reusim sa-l tinem interesant si proaspat.”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related