Creativi de zi cu zi, CelMaiBinePlatitJob din marketing vine la pachet cu o prima numai pentru voi

Creativi de zi cu zi, CelMaiBinePlatitJob din marketing vine la pachet cu o prima numai pentru voi

De angajari pitoresti pe taram publicitar nu ducem lipsa. Omul poate ajunge in agentie printr-o multitudine de feluri; de pilda, pe langa chimii si portofolii, se accepta gandirea critica bine plasata sau ispravile publice si creative. Premiera absoluta, in schimb, o face povestea aia in care te angajezi si, pac!, primesti o prima din oficiu. Si, ce sa vezi, povestea asta poti s-o scrii chiar tu. 

In cursa pentru a obtine CelMaiBinePlatitJob din marketing, adica 30.000 de dolari pe o idee de campanie, creativii profesionisti au o mie de motive de bucurie in plus, sub forma monetara. Indiferent de rezultatul competitiei, 1.000 de dolari ajung in mana celui/celei/celor care inscriu ideea cu cel mai mare scor din aceasta categorie, a marcommistilor. Asa ca, chiar daca nu iei marele premiu, poti fi recompensat pentru munca depusa cu 1.000 de dolari.

Ce-i al tau e pus deoparte daca esti publicitar in viata de zi cu zi - angajat, asociat, colaborator sau freelancer in domeniile marketing si comunicare (publicitate, marketing, PR, digital, media, BTL etc) - si poti dovedi acest statut atat la inscrierea in campanie, cat si pe durata desfasurarii ei. Consulta cerintele din regulament pentru mai multe detalii.

Daca esti cu toate actele in regula, n-ai de facut decat un cont pe platforma in sectiunea Creatorilor, unde vei introduce un Cod de comunitate (marcom2018) pentru a te incadra exact acolo unde trebuie sa fii. 

 

Indrazneste sa faci un pas in afara briefurilor zilnice

Primesti si rezolvi munti de briefuri zi dupa zi, iar pe parcurs intervin destul de multi oameni cu pareri din afara; unele foarte utile si bine punctate, altele mai putin. Dar brieful de care vorbim aici e diferit: o data, tu (sau echipa ta) sunteti la putere pe propunerea trimisa la client (iar feedbackul juriului expert nu poate sa incurce). A doua: cate din briefurile intalnite in viata ta ti-au promis 30.000 de dolari? Cu banii astia ai putea chiar sa-ti deschizi o mica agentie (zi ca nu te-ai gandit!).

Unde mai pui ca poti incununa totul direct la Cannes? Pentru ca asta cere brieful: creativitate la fel de naturala ca produsele din gama Maestro, primele din Romania obtinute din ingrediente 100% naturale.

Te adresezi atat consumatorilor actuali de produse din carne procesata, cat si celor care au parasit aceasta piata; pentru toti acestia, brandul Maestro trebuie sa devina exponent al claimului 100% natural in categorie, iar liantul va fi ideea ta demna de Cannes.

 

Un briefing de la jurati. Ca sa pornesti cu dreptul


1) Directii de plecare

"E musai sa citesti brieful de mai multe ori, cu pixul in mana si sa intelegi si ce scrie prin cuvinte, dar si ce scrie printre cuvinte, printre randuri. Pe scurt, cel mai important lucru de retinut de catre participanti vizavi de brief este asta: sa il respecte!". (Cristian China Birta - Digital Expert)

"Se cauta idei proaspete despre beneficiile unui produs 100% natural in viata oamenilor (in categoria produselor din carne procesata), asa ca as vrea tare mult sa vad idei legate de modul in care simt ei insisi produsul in viata lor. De ce ar avea nevoie de un astfel de produs? Ce are el unic? Ce ii face sa-l ia de pe raft? Cum ar fi viata lor fara el? Si asa apare un insight – ceva adevarat despre produs care nu a mai fost spus". (Adina Vlad - Research Expert)

"Interpretarea felului in care ne raportam la 100% natural trebuie sa faca diferenta si sa fie coloana vertebrala a propunerii. Punctam originalitatea, abordarea laterala, inovatoare a unei situatii de viata autentice; potrivirea ideii cu un insight puternic (un adevar despre consumator in relatie cu produsul). Foarte important este si gustul; aceste produse nu functioneaza daca nu fac pofta, daca nu imbie la consum". (Mugur Patrascu - Marketing Expert)

"Demolarea mitului ca toate produsele din carne procesata sunt fabricate folosind ingrediente artificiale". (Laura Georgescu Baron - Production Expert)

"De ACUM exista produse preparate din carne realizate din 100% ingrediente naturale. Ok, termenul de valabilitate este mai mic, culoarea mai terna, dar e normal pentru ca nu contin nimic artificial". (Anca Rancea - PR Expert). 


2) De evitat

Derapajele de la subiect. "Indiferent cat de creativ incerci sa fii, fara a atinge obiectivele propuse, rezultatul final va fi negativ". (Laura Georgescu Baron - Production Expert) 

"Ar trebui sa evitam mecanicile generale, strategiile care nu au nimic concret, concepte de caravane prin tara sau samplinguri care nu sunt realiste, insiruirea mediilor in care apare spotul - cu alte cuvinte, orice nu este o idee concreta de promovare". (Mugur Patrascu - Marketing Expert)

Sabloanele din categorie - si din afara ei. "Oameni buni, daca genul de reclama/campanie/idee deja este in piata (la TV, pe net, in ziare, in outdoor), cu tot respectul din lume vin si va intreb: chiar credeti ca mai intereseaza pe cineva ca reinventati apa calda si coada la pruna"? (Cristian China Birta - Digital Expert)

"De evitat asocierile nepotrivite sau prea potrivite, la prima mana. Adica orice inferenta logica de tipul natural = traditie sau de la tara". (Anca Rancea - PR Expert)

"Familia fericita la masa, efectele senzationale ale produsului in viata respectivelor persoane, traditiile, modul de preparare traditional sunt extrafolosite in categorie si nu vor fi punctate in zona superioara".  (Mugur Patrascu - Marketing Expert)

 
3) Autoevaluarea

Verificarea diferentiatorilor."Orice participant trebuie sa se gandeasca daca ideea lui functioneaza pentru orice alt produs din carne. Daca da, trebuie refacuta, pentru ca nu face dreptate acestui produs si nu sunt folosite indeajuns atributele diferentiatoare". (Mugur Patrascu - Marketing Expert)

Feedback din jur. "Participantii ar trebui sa verifice neaparat daca publicul apropiat lor – familie, prieteni – par convinsi de povestea lor. Sa-si imagineze cat mai multe povesti despre atributele produsului, pe care sa le scrie si, apoi, sa le testeze cu apropiatii. Cele mai valoroase dintre acestea isi castiga locul pe platforma". (Adina Vlad - Research Expert)


4) Prezentarea

De preferat, pe video. "Asteptam un video realizat intr-o forma cat mai apropiata de spotul ready-for-use. Daca nu se poate clip, primim cu drag si o descriere a acestuia, sub forma de text, prezentare sau storyboard. Esentiala este o buna incadrare a ideii, a gandului autorului". (Mugur Patrascu - Marketing Expert)

Atentie la concept. "Modul in care prezinti conceptul in fata consumatorilor te ajuta sa vinzi produsul. Prezentarea trebuie sa fie atractiva, iar focusul concentrat pe elementele-cheie ale comunicarii. Un material video, o animatie bine executata, pot fi de mare impact la TV sau in online". (Laura Georgescu Baron - Production Expert)

Priveste in ansamblu. "Cuvintele sunt importante daca ai o idee de script, dar participantul n-ar trebui sa se piarda in detalii de executie – cum arata omul, cu ce e imbracat etc". (Adina Vlad - Research Expert) 

 

De obicei...

Graba strica treaba, dar alteori o mai si ajuta. Daca iti da cu plus dupa evaluare, nu mai sta si apuca-te de treaba, doar stii mai bine ca oricine cate variante ai de demontat pana la ideea AIA. Iar, pe masura ce intarzii, iti scad timpii de promovare online, adica sansele sa acumulezi cat mai multe reactii in social media (care inseamna 20% din nota finala a inscrierii).

Daca te simti istet, dar nu prea social, iti reamintim ca ideea ta te poate aduce in randul celor 7 favoriti alesi de Boardul Caroli. Ei vor ajunge direct la prezentare, in fata juriului expert, indiferent de nota finala sau pozitia din topul Creatorilor finalisti.

Intra pe platforma, vezi cine ce a inscris si ocupa-te sa-i prinzi pe toti din urma, cu o idee sau mai multe, pana pe 3 ianuarie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Sectiune



Related