2019: Trenduri în Inbound Marketing de la Beans United - HubSpot Platinum Partner

2019: Trenduri în Inbound Marketing de la Beans United - HubSpot Platinum Partner

Sperăm că anul 2019 te-a prins optimist și motivat să obții mari succese cu business-ul tău.

Probabil ai stabilit în linii mari ce vrei să faci din punct de vedere al strategiei de marketing, însă credem că e bine să rămâi flexibil și să ții mereu cont de ce apare nou sau ce semnalează specialiștii în marketing că are nevoie de atenție deosebită anul acesta.

Echipa Beans United ți-a pregătit o listă de previziuni și esențe de sfaturi din inbound marketing, content marketing, web design & development.

 

ANDREEA MOISA
Managing Director Beans United

Anul acesta ne așteptăm la o creștere a componentelor de inteligență artificială în tool-urile de marketing pe care le folosim. Dacă vorbim de lead generation, asta înseamnă utilizarea unui sistem de lead scoring determinat în mod inteligent prin analiză istoricului de date și calculul probabilității, precum și smart routing, respectiv alocarea lead-urilor către agentul de vânzări cel mai potrivit pentru a închide acel lead. Pentru email marketing, o componentă de AI pe care ne așteptăm să o vedem în curând este trimiterea smart a emailurilor în funcție de preferințe și istoricul de deschidere.

 

ALEXANDRA PANAITESCU
Content Marketing Strategist Beans United

Anul 2019 cred că va aduce tot mai multe companii mai aproape de o viziune de content marketing care poate genera cu adevărat rezultate. Semnul de egal se va muta dintre ”content marketing” și ”publicarea de articole de blog” între ”content marketing” și ”crearea unei strategii integrate”.

În această ecuație, contentul va fi utilizat inteligent și eficient în fiecare etapă a procesului de achiziție prin care trece un buyer, iar execuția strategiei va căpăta și mai multă coerență în toate formele de comunicare, pe toate canalele - fie ele owned, earned sau paid.

 

Rezultatele pe termen lung vin doar cu o strategie solidă

Fiecare obiectiv al propus pentru 2019 vine cu abordare diferită asupra conținutului pe care-l vei crea dacă dorești să îți maximizezi rezultatele. Dacă până acum am văzut încercări izolate sau timide de strategii pentru campanii de content marketing, în 2019, companiile care vor reuși să obțină execuții de content care reflectă deopotrivă nevoile buyerului, abordarea companiei asupra acestor nevoi și originalitate în atragerea de noi clienți, vor fi companiile cu o strategie documentată pentru toate obiectivele de marketing propuse.

Dacă încă oscilezi între inbound și outbound marketing, trebuie să știi că 75% dintre companiile care au abordat inbound marketing-ul spun că strategiile lor sunt eficiente, în timp ce doar 62% dintre companii pot spune același lucru despre strategiile outbound.

 

Călătoria continuă dincolo de funnel

HubSpot aduce în prim plan faptul că funnel-ul pe care-l știm cu toții sub diverse forme trebuie regândit ca un ciclu, ca un efort continuu de a construi și consolida relații cu publicul țintă și clienții.

Cu alte cuvinte, în 2019 trebuie să fim atenți în egală măsură la atragerea de noi clienți, dar și la oferirea unei experiențe desăvârșite consumatorilor existenți căci ei au căpătat putere mult mai mare, pot deveni ușor micro-influenceri și vrei să-i atragi în avantajul tău. În plus, când le oferi o experiență fără cusur și un parteneriat pe care se pot baza, va fi mult mai greu să se lase atrași de concurență prin diverse tactici, cum ar fi oferte de preț.

 

Conținutul prinde viață cu o bună strategie de distribuție

Poți fi autorul celor mai bune materiale - dacă ele nu ajung la publicul tău țintă, timpul alocat în crearea de content este inutil, iar eforturile de content marketing incomplete. Conținutul capătă valoare când ajunge în fața ochilor cititorilor. Nu e suficient să faci postări de social media, să trimiți email-uri și să te aștepți ca oportunitățile să răsară pur și simplu.

Distribuția în sine are nevoie de o strategie în spate - planificare, execuție și analiză. Partea de analiză este adesea tratată superficial, însă cu atât de mult date generate automat de platforme de marketing și de social media, 2019 ar trebui să fie anul în care acorzi timp și energie pentru a înțelege cu adevărat ce funcționează și ce nu, să te adaptezi din mers, regândind strategia pe baza insight-urilor extrase din rapoarte.

 

HOREA PIPER
Head of Web Design Beans United

În anul 2019 ne așteptăm să vedem noi combinații între elemente grafice și elemente de text, website-urile căpătând un design mai fluid, mai organic, iar designerii vor fi mai îndrăzneți, folosind layout-uri asimetrice, și alte elemente menite să capteze atenția vizitatorilor și să o mențină asupra mesajelor cheie din site.

 

Elemente de design fluid/organic

După o perioada lungă în care flat design a dominat prin liniile drepte și clare, ne îndreptăm încet spre un design mai organic care folosește elemente grafice fluide.

 

Layout-uri asimetrice

Acest tip de design este folosit de ceva timp de companiile care își doresc să iasă în evidență, însă în anul 2019 ne așteptăm că layout-urile asimetrice să fie adoptate pe o scară mai mare.

 

Elemente suprapuse

Aceste elemente completează layout-ul asimetric și scot în evidență anumite elemente dintr-o pagină prin elemente vizuale suprapuse folosind culori, umbre și ierarhie.

 

Header/Hero reimaginat

Zona cea mai importantă, cunoscută sub numele de ‘above the fold’, a devenit de-a lungul anilor un element monoton în care focusul cade pe text și o imagine care se întinde pe tot ecranul. În anul 2019 ne așteptăm să vedem mai multe tipuri de combinații între elemente grafice și text care să capteze mai ușor atenția vizitatorului.

 

ANDREEA GHEORGHIU
Head of Inbound Marketing Consulting Beans United

În contextul în care (aproape) toate companiile folosesc într-o anumită măsură marketingul direct pentru campaniile lor de marketing automation, blogging sau generare de leaduri, anul 2019 vine cu provocarea în rândul marketerilor de a regândi modul în care concep, implementează și utilizează e-mailul, atât în industriile B2B, cât și B2C.  

Evident, nu există o formulă magică prin care să atingem rate de deschidere și click colosale, însă dacă ținem cont de bunele practici descrise mai jos, avem șanse mari ca emailurile de tip newsletter pe care le trimitem să fie câștigătoare. 

- Folosește emojis pentru a oferi o expresivitate mai mare mesajelor transmise
- Lasă spații generoase între paragrafe, păstrând atât paragrafele cât și propozițiile scurte și ușor de citit
- Pune întrebări cititorilor. Îi vei încuraja să citească cu atenție și să se simtă mai implicați
- Cadourile sunt întotdeauna apreciate. Oferă un conținut descărcabil de tip e-book, cupon de reduceri sau alte articole gratuite, în special în e-mailurile de lead nurturing.   

 

Personalizarea și segmentarea e-mailurilor într-un mod smart 

Personalizarea e-mailurilor nu înseamnă doar să te adresezi abonaților cu numele lor, ci să creezi un newsletter customizat pentru nevoile și dorințele fiecărui utilizator. De exemplu, poți recomanda produse similare sau complementare clienților care au făcut achiziții recente. Sau să ții cont de evenimente majore din viața clienților tăi, cum ar fi căsătoria, nașterea unui copil și să intervii cu informații, servicii sau produse relevante pentru aceștia. 

 

Automatizarea sincronizată a e-mailurilor   

Prin marketing automation, te poți conecta cu clienții, prospecții sau abonații în momente decisive, cum ar fi atunci când au vizitat pagini cheie din site-ul tău precum liste de prețuri, studii de caz sau au abandonat produsul în coșul de cumpărături, etc. 

Aici, sincronizarea este decisivă. Imaginează-ți ce ar gândi un client care ar primi un email de tip sondaj de satisfacție a unui produs recent achiziționat online, care însă ar fi trimis înainte ca produsul să fi fost livrat cumpărătorului. 

Atunci când sunt gândite corect, fluxurile de marketing automation ne pot aduce îmbunătățiri considerabile în ceea ce privește timpul alocat unor task-uri repetitive, efortului depus și rezultatelor generate.

 

LARISA GRIBINCEA
Web Designer Beans United

Un website care arată modern/fresh astăzi, poate deveni demodat în doar câteva luni. De aceea este foarte important și eficient să fim la curent cu tot ce înseamnă tendințe în materie de web design. Printre principalele tendințe se remarcă: micro-animațiile, video-uri în background-uri, design simplu dar atrăgător, layout-uri asimetrice. Le voi detalia ca să îți dai seama dacă se potrivesc specificul companiei tale.

 

Micro-animații

Animațiile reprezintă un trend din ce în ce mai popular în ultimii ani. În 2019, animațiile vor fi folosite în diferite dimensiuni. Cele în dimensiuni mici sunt cunoscute sub numele de micro-animații, care ajută user-ul să înțeleagă mai bine website-ul. Micro-animațiile au rolul de a crea o interacțiune cu user-ul, dar fără a-i distrage atenția. Ca o analogie, le putem compara cu semnele de circulație de pe o șosea, care indică direcția. De exemplu, micro-animațiile se pot regăsi atunci când se încarcă pagină sau când se accesează un buton, meniu etc

 

Chatbots

Chatboot are un loc important în topul trendurilor din web design 2019. Anul acesta va fi folosit din ce în ce mai mult în paginile web, datorită tehnologiilor eficiente cu un nivel ridicat de customizare. Va ieși în evidență prin culorile puternice folosite și prin profilul din ce în ce mai personalizat.

 

Video în background

Video-urile rămân un trend popular și în 2019. Acestea sunt un real succes pentru website-ul companiilor, deoarece atrag atenția mai mult și conțin mai multă informație decât un text sau o imagine.

 

Minimalism

Minimalism-ul rămâne în trenduri și în 2019. Animațiile și efectele folosite când se navighează pe o pagină web vor reda o interacțiune clară cu userul, fără elemente care pot distrage atenția. Interfețele sunt simple, clare și ușor de înțeles, oferind utilizatorului o navigare confortabilă pe website.

Ideal este să folosești trendurile care corespund valorilor și specificului companiei tale. Chiar dacă un concept de web design este în trend, asta nu înseamnă că trebuie adoptat atât timp cât nu rezonezi cu el. Ca web designer, trebuie să selectezi și să folosești doar ceea ce crezi că e de impact și eficient pentru compania ta.

Știm că începutul anului e o perioadă plină, iar printre planificări și zeci de taskuri urgente, te poți trezi cu o pană de idei în rotițele creatiei. Ca să nu te blochezi în drumul tău spre rezultate, te invităm să descarci unul dintre cele mai ”devorate” ebook-uri create de Beans United: 108 tipuri de conținut de blog.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Beans United

Agentia Beans United a luat nastere din nevoia de a crea un alt fel de marketing, unul care nu este intruziv, nu intrerupe oamenii din activitatea lor ci le ofera o experienta remarcabila in fiecare moment din... vezi detalii »

Companii

Branduri

Sectiune



Related