Constantin Stanciu (2Performant), concluzii dupa un an de Influencer Marketing: Influencerii incep sa se niseze si sa aiba o strategie mai clara

Constantin Stanciu (2Performant), concluzii dupa un an de Influencer Marketing: Influencerii incep sa se niseze si sa aiba o strategie mai clara

 400 de colaborări între influenceri şi branduri, 508 de creatori de conținut, de la influenceri cu câteva mii de urmăritori, până la vedete cu audiențe de milioane, 62 de campanii de influencer marketing.
Acestea sunt cifrele bilanțului de un an de la lansarea pe piață a platformei de influencer marketing 2Performant.

Dincolo de cifre, Constantin Stanciu, Marketing and Business Development Director 2Performant, explica trendurile din acest domeniu, unde se intalnesc nevoile clientilor cu cele ale creatorilor de continut, care sunt factorii care influenteaza aceasta piata, cum s-a schimbat ponderea bugetelor in functie de platforme si ce se intampla cu platformele noi in Romania, de tipul Tik Tok. 

In urmatorii 3 ani vom avea o crestere accelerata a fenomenului influencer marketing, accentuat pe segmentul micro si nano influenceri, spune Constantin

Ce au invatat dupa un an de Influencer Marketing, care sunt partile bune pe aceasta nisa, ce lipseste, de ce e nevoie pe piata din Romania si care sunt prognozele pentru 2020, in randurile urmatoare.

 

Nevoia unei platforme de Influencer Marketing in piata

Primul semn a fost nevoia a o parte dintre afiliatii din platforma noastra de a monetiza ca serviciu continutul pe care il creaza. In paralel, cresterea interesului companiilor fata de creatorii de continut, care se confrunta cu provocari in identificarea acestora, in comunicare si administrarea campaniilor in care sunt implicati mai multi micro-influenceri.

Iar acest scenariu format din nevoia departamentelor de marketing de a lucra cu mai multi specialisti simultan si a acelor specialisti de a ajunge la companii il intelegem foarte bine, in urma celor 11 ani de experienta in afiliere.

 

Pe ce ati mizat cand ati intrat pe aceasta nisa

Pe know how-ul dobandit in afiliere, unde am creat aceeasi structura de care este nevoie si in influencer marketing, respectiv conectarea companiilor cu talentele digitale si crearea tool-urilor care sa-i ajute sa colaboreze facil, cu un minim de resurse. Asta include sistem de comunicare, urmarirea tranzactiillor, rapoarte, plati automatizate etc.

Din punct de vedere al tehnologiei asta se reflecta intr-o platforma foarte avansata, sigura pentru utilizatorii nostri, pe care doar am adaptat-o la specificul activitatii de Influencer Marketing.

 

Integrarea aceastei linii de business in strategia companiei 

Influencer Marketing a reconfirmat viziunea noastra pe termen lung de a democratiza serviciile de marketing, fie ca vorbim despre afiliere, influencer marketing sau orice alte servicii similare.

Cu Influencer Marketing si Affiliate Marketing eliminam barierele de timp, de comunicare si know how pentru companii, care pot avea acces instant la mii de specialisti in online, pregatiti sa le promoveze business-ul.

Iar in cazul talentelor digitale rolul nostru este sa-i aducem in fata si sa le oferim un tool prin intermediul caruia sa isi valorifice talentul.

Ambele sectiuni sunt in aceeasi platforma, au acelasi UX, astfel daca un user din afiliere doreste sa inceapa sa utilizeze si sectiunea deInfluencer Marketing o va face intuitiv cu un minim de efort, lucru care se aplica si pentru cei din Influencer Marketing catre doresc sa testeze afilierea.

 

Ce ati invatat de cand operati in aceasta nisa

Contentul este prezentul si viitorul urmatorilor multi ani. Influencer marketingul este un fenomen inca abia la inceput si urmeaza sa se inoveze mult in aceasta directie.

Desi interesul este foarte ridicat, la nivel de piata inca este nevoie sa intelegem specificul campaniilor de influencer marketing, cu sau fara o platforma. De aceea ne-am implicat si ne vom implica si mai mult in indrumarea clientilor nostri in campaniile de influencer marketing, pe langa facilitarea accesului la tehnologie.

 

Clientii Affiliate Marketing & Influencer Marketing

La affiliate marketing clientii sunt preponderent din e-commerce, telecom si financiar, la Influencer Marketing lucram cu companii din multe alte industrii.

Pe aproape toti clientii din e-commerce exista suprapunere, insa Influencer Marketing ne extinde semnificativ industriile catre care ne putem adresa cu serviciile noastre.

In Affiliate Marketing se lanseaza o campanie care este activa constant pe toata perioada in care un advertiser este prezent in platforma noastra, deci ani de zile.

Pe Influencer Marketing se lanseaza proiecte punctuale, in general pe perioade de 1-3 saptamani, care fie sustin o campanie mai mare, fie se creaza o campanie doar pentru influenceri. Brandurile mari au si proiecte in care cauta influenceri de tip ambasadori, pe o perioada mai lunga de timp, de 6-12 luni.

 

Piata si automatizarea proceselor in Influencer Marketing

Inca nu este obisnuita piata, noi am fost prima platforma lansata local care automatizeaza toti pasii importanti dintr-o campanie cu influenceri, respectiv research, administrare campanie, plati si raportare. Suntem intr-un pas firesc, in care este nevoie de timp si de efortul jucatorilor din piata pentru a creste nivelul de utilizare al tehnologiei.

 

Influencer Marketing in 2Performant. Provocari

Prima provocare pentru noi a fost sa facem un switch al mindsetului cultivat in toti anii de afiliere, axat pe performance, catre proiecte de content, pentru a putea intelege comportamentul pietei. Alta provocare, fiind un concept nou, a fost de a invata sa explicam cat mai simplu rolul platformei, cum functioneaza, atat catre branduri cat si catre influenceri.

De exemplu, unii influenceri ne percepeau ca o agentie si automat credeau ca prin prezenta lor in platforma le-am impune o exclusivitate pe partea comerciala, ceea ce nu este cazul. Platforma este un canal suplimentar de promovare prin intermediul caruia influencerii pot gasi noi proiecte, pe langa celelalte surse pe care le au deja.

 

Reactia pietei

Reactia a fost foarte buna, companiile au avut dorinta inca de la inceput de a testa platforma, fie ca aveau un proiect potrivit atunci sau au creat unul dedicat. 

Influencerii in momentul in care au vazut cat de facil pot ajunge sa lucreze cu un brand au fost vazut imediat potentialul si parte dintre ei sunt foarte activi, avand proiecte cu mai multe branduri in platforma.

Cererea a venit inca de la inceput, in special dinspre portofoliul nostru de advertiseri din afiliere, care ne-au ajuat cu feedback inca din perioada private beta.

 

Evolutia pietei de Influencer Marketing

In urmatorii 3 ani vom avea o crestere accelerata a fenomenului influencer marketing, accentuat pe segmentul micro si nano influenceri. Si aici sunt mai multe motive, unul este legat de faptul ca tendinta pietei este sa comunice din ce in ce mai personalizat si micro-influencerii ofera exact asta, o comunitate mica dar foarte nisata.

Va creste nivelul competentei si se va diversifica tipul jucatorilor prezenti pe piata, agentii, consultanti si tehnologie.

In urmatorii 3 ani afilierea va continua sa fie principalul nostru stream de venituri, este un business matur, aflat pe crestere, cu un potential mare pe piata locala si internationala.

 

Bugetele cheltuite de branduri in functie de platformele influencerilor

Majoritatea bugetelor au fost alocate catre Instagram si Facebook, peste 60%, in campanii care se solicita postari pe ambele retele. Insa, un top al bugetelor alocate pozitioneaza Instagram pe primul loc, Facebook pe locul 2, urmate de bloguri si YouTube.

Instagramul creste, deja este utilizat aproape exclusiv in campaniile dedicate audientelor de pana in 25 de ani si in anul care urmeaza va castiga din ce in ce mai mult din campaniile care erau desfasurate pe Facebook.

Trendul Instagram se pastreaza si in cazul influencerilor, multi dintre cei tineri nu mai detin si un cont de Facebook. In acelasi timp creste prezenta lor si pe Tik Tok, reachul fiind foarte atractiv. Influenceri cu experienta spun ca acum este un must sa fie prezenti pe Tik Tok. 

In ansamblu cred ca influencerii tind spre o identificare mai clara a audientelor pentru care creaza continut, incep sa se niseze si sa aiba o strategie mai clara de comunicare.

 

Intregrarea Tik Tok & LinkedIn in 2Performant

In cursul anului viitor, in momentul in care vom avea un numar minim de influenceri care detin comunitati relevante pentru branduri.

Cred ca acest lucru se va atinge anul viitor. La inceputul acestui an inca foarte multe persoane nu interactionasera cu Tik Tok, acum ne aflam in pasul in care majoritatea au inceput sa testeze, iar anul viitor cred ca vom avea si o activitatea sustinuta.

Din punct de vedere tehnic noi suntem pregatiti sa adaugam noi retele de social media in platforma, iar Tik Tok si Linkedin pot fi urmatoarele doua.

 

Planurile pentru 2020

In 2020 urmeaza sa marim echipa dedicata influencer marketingului si sa crestem portofoliul de influenceri, ajuns la acest moment la peste 500 de creatori.

Vom continua sa investim in tehnologie si in adaptarea platformei la cerintele pietei. Cu mai multe vesti revenim in prima partea a anului viitor.

 

Status 2019: 2Performant/Influencer Marketing in cifre

In prezent, sunt 508 de creatori de conținut în platformă, de la influenceri cu câteva mii de urmăritori, până la vedete cu audiențe de milioane.

400 de colaborări în cadrul celor 62 de campanii de influencer marketing derulate în platformă, o medie de 6 influenceri într-o campanie.

Valoarea medie a unei colaborări a fost de 172 euro, iar tariful mediu plătit pentru 1000 de urmăritori a fost de 1,81 euro.

Media numărului de followeri la nivelul influencerilor listați în platforma 2Performant:

  • Facebook - 37,7 mii
  • Instagram - 41,5 mii
  • Blog - 61,5 mii
  • Youtube - 118,8 mii

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune



Branded


Related