Vita Romaneasca esta un vin de la portofoliul Vincon in Rumania.
Avand in vederea ca numele acestuia vin, dar si situatie acum in tara, am decis ca este potrivit atat pentru brand atat si pentru Rumania sa facem din Vita Romaneasca un brand Rumanesca, pentru rumeni si Rumania care sa te ajuta sa-ti recapete mandrie de ruman, sa te ajuta sa redescoperi Rumania.
Campain incearca a da o infuzia de speranta si incredere rumanilor prezeintand valorii si lucruri frumoase rumanesti in prisma unor expati care o vazut la Rumania un loc in care merita sa traiesti viata.
Francezul si Grecul sunt protagonistii la cei doua spoturi in a campania TV care s-a lansat la 1 august pe principale station de emisia din tara.
Pentru completare la imaginea rumaneasca a brandului, Vita Romaneasca beneficiaza de un rebranding inspirate de veselia rumanilor in picturile naive de la Sapanta.
Vita Romaneasca - Olivier
Vita Romaneasca - Nikos
Echipa Propaganda:
Dobrin Daniel. Copywriter.
Campania asta m-a facut sa imi regandesc concediul. In loc sa imi iau liber 15 zile si sa ma duc acolo de unde au venit personajele spoturilor noastre, am ales sa imi iau de 7x liber cate o luni si o vineri si sa plec prin tara. Am vizitat vama veche apoi am vizitat Vama Veche, am fost la Dunare ca avea Pavel o casa parasita in zona, pentru prima oara la Sighisoara, de vreo 4x la Brasov pentru ca e prietena mea de acolo si urmeaza pe 28, pe Transfagarasan, tot pentru prima oara (daca rezolva Mihai cu bunica prietenei lui care locuieste acolo) si mai vreau la iarna la niste bai termale (astept oferte, sugestii, cazare ieftina). Si da, e frumoasa Romania! Ma mai duc!
Dan Amariei. Senior Copywriter.
Imi place Romania ca alta tara n-am. Asta e tara mea si cu ea defilez. Sunt mandru cat pot cu ea, conteaza de multe ori sa vrea si ea chestia asta… E ca-n viata J.
Mihai Gheorghe. Senior Art Director.
Francezul si Grecul, exemplele cu care campania Vita Romaneasca iese in fata, sunt doar cateva dintre personalitatile care ne-au surprins pe parcursul realizarii acestei campanii. Am intalnit expati, instalati aici in Romania, din Brazilia, Olanda, Spania, India, Asia, Marea Britanie, Germania, fiecare cu povestea lui. Lucrand la campania asta mi-am dat seama ca foarte multi dintre noi nu vedem padurea de copaci (cum s-ar zice tot intr-o zicala romaneasca), uitam ca locuim intr-o tara libera, nu am sa spun cuvinte mari acum de drag, dar, da, uitam ca avem ceva ce merita toata atentia.
Costin Milu. Deputy Creative Director.
Strainii vor ce avem noi, noi tanjim la ce au ei, deci adevarul e undeva la mijloc. Pana la urma, depinde de fiecare ce alege, ce vrea sa vada: partea plina cu vin a paharului sau partea plina cu apa… (ce bine ca strainii nu prea stiu cum bem noi vinul, ca si-ar schimba putin impresia despre noi… :).
Andrei Tripsa. Director de creatie (la momentul realizarii campaniei).
Un drum plin de gropi poate insemna pentru unii o chinuiala intre doua localitati sau nicio speranta pentru turismul romanesc... dar, mai poate insemna si condus incet, privit pe geam, admirat peisaje, asa cum tin minte drumurile dintre Ploiesti si Slanic Prahova. Sper ca acesta campanie sa ne faca sa ne uitam la noi, romanii, cu un ochi un pic mai bland si sa nu mai fim nemultumiti ca nu suntem Olandezi.
Alexandru Lazareanu. Design.
Vita Romaneasca m-a determinat sa redescopar cateva din valorile romanesti de odinioara.
Marcela Moldovan . A/V Producer.
Mare parte din rolul meu in acest proiect, a fost castingul. Am vazut foarteeee multi straini cu diverse "drumuri", multe dintre ele lungi, prin Romania. Recunosc, am fost privilegiata. Am vazut de la globetrotteri, francezi, indieni, americani, biznismeni, nordici, studenti, indragostiti de romani si romance, manufacturieri peruani, prieteni ai unor scriitori de succes, oameni ca mine sau nu.
Raspunsurile pe care le-au dat intrebarilor despre tara noastra, surprinzatoare, sincere si proaspete, m-au facut sa descopar altfel si foarte frumos Romania.
Am descopertit cu ajutorul lui Olivier trasee noi prin tara, am descoperit ca avem prieteni comuni si ca nu suntem chiar asa de diferiti pana la urma, sau ca un grec stabilit de 31 de ani aici, este unul dintre cei mai mari patrioti romani.
Tot acum l-am cunoscut personal si pe Florin Serban, regizorul nostru de la Vitza Romanesca, pe care-l cunoscusem de mai demult, de la "Fluier".
Multumesc "strainilor", hai Romania!
Marian Matei. DTP.
Imi place foarte mult in Romania pentru ca e plina de paduri si dealuri, in care pot sa fug cu prietenii, sa ne dam cu bicicletele. In fiecare zi, daca te duci, vei descoperi o noua poteca, un nou traseu super frumos si tot nu vei reusi sa vezi si sa incerci toate aceste trasee.
Luciana Bodolan. Strategic Planner.
Cand am inceput sa lucrez la campania asta mi-am dat seama ca pe cat de aprig o boscorodesc pe tara asta cateodata, pe-atat de mult o iubesc. Imi plac oamenii (cel putin oamenii din jurul meu). Toti sunt frumosi. Imi place limba romana. E singura limba dintre cate am invatat in care ma pot exprima in toate nuantele. Imi place pentru ca, dintre toate locurile pe care le-am vizitat, doar aici m-am simtit acasa. N-as trai altundeva. Si-mi place pentru ca de fiecare data cand ascult “Rapsodia Romana” ma simt romanca pana-n maduva oaselor si mandra de asta.
Miriam Ivanescu . Account Manager.
Lucrand la campanie si incercand sa gasim insight-uri si alte ‘profunzimi’ mi-am dat seama de un detaliu aparent mic, dar foarte important! Oriunde in lume poti sa faci glume. In Romania le si intelege lumea si se amuza cu tine. Avem un simt al umorului asa, din nastere, ca un fel de ureche muzicala. Unii mai rafinat, altii mai din topor, dar il avem. In fata altor natii, te trezesti ca faci o gluma si se uita la tine de nici nu stii daca esti tu de vina sau n-au inteles ei. Cred ca de cele mai multe ori n-au inteles ei.
Sonia Panait. Account Director.
Toata vria interna (si sa speram ca nu numai) generata de campania asta mi-a confirmat ce gandeam de mult timp. Ca, desi ne plangem cu orice ocazie de Romania si de romani, cei mai multi dintre noi ne dorim sa avem ocazia sa zicem lucruri frumoase despre Romania, sa o descoperim si sa o redescoperim de cate ori ni se iveste ocazia.
Weekendul trecut am fost la Summer Well si am fost atat mandra ca festivalul asta s-a facut in Romania, intr-un loc atat de frumos, as indrazni sa zic chiar mai frumos decat orice alt loc de festival la care am mai fost.
Si mi-a placut ca la un moment dat era cineva care tot agita steagul Romaniei. Hahaha. Da. Mi-a placut J.
Madalina Oanta. Client Service Director.
Am plecat de la inceput entuziasmata de gandul din spate. Am realizat insa, pe parcurs, ca mesajul campaniei ma implica direct, dincolo de entuziasmul unei campanii faine la care lucram. Mi-a schimbat perspectiva si modul in care ma uitam la lucrurile din jurul meu. M-a determinat sa fiu mai toleranta cu oamenii, sa caut frumosul in loc de urat, sa ma bucur de simplitate, sa identific obiceiurile si legile dupa care traiesc oamenii in anumite parti ale tarii. M-a ajutat sa fiu optimista!
Echipa Vincon Romania:
Oana Anton. Brand Manager.
Lucrand la aceasta campanie am trait acele sentimente pe care le aveam atunci cand eram copil si ma uitam la campionatele de gimnastica, unde Romania era mereu pe podium, iar eu eram foarte mandra de tara mea …daca nu lucram la Vincon Vrancea si as fi vazut spotul, sigur as fi cautat Vita Romaneasca la raft…
Laurentiu Gioroc. Marketing Manager.
Am crezut din primul moment in aceasta platforma de comunicare sincera si directa, mai putin comerciala, deoarece am foarte multi prieteni, fosti colegi de liceu si facultate, sau chiar fosti colegi de serviciu, care au plecat in alte tari, mai mult sau mai putin indepartate, si care, la fiecare revenire in tara, la un pahar de vin, ne explicau cat de norocosi suntem cei ramasi in tara pentru faptul ca ne-am gasit rostul in Romania. Imi doresc sa vedem cu mai multa dragoste tot ce se intampla in Romania, precum marile personalitati ale perioadei interbelice.