Flip.ro și Jam Session apropie generațiile prin intermediul tehnologiei și telefoanelor recondiționate

Flip.ro și Jam Session apropie generațiile prin intermediul tehnologiei și telefoanelor recondiționate

Jam Session Agency semnează pentru Flip.ro prima campanie de tip experiment a brandului, cu tagline-ul „Ca Noi, indiferent de generație”. Având în focus un long content cu și despre familii reale, campania pornește de la premisa că, mai degrabă decât să le despartă, tehnologia poate diminua diferențele între generații.

 

„Pentru a ilustra felul în care tehnologia unește, nu desparte generațiile și cât de universal valabilă poate fi această observație, am invitat în cadrul experimentului familii reale, le-am ascultat poveștile și le-am pus față în față cu o serie de probe menite să genereze un «aha moment» pentru fiecare. I-am provocat pe tineri să folosească un telefon mobil, simulând impedimentele cu care se confruntă părinții sau bunicii noștri – cu mănuși textile, pentru a le reduce dexteritatea tactilă, și cu ochelari, ca să experimenteze lipsa acuității vizuale în fața unui ecran. Am schimbat de asemenea și limba prestabilită a telefonului – generația noastră este complet nativă în limbajul digital, însă părinții și bunicii noștri nu. Iar după această experiență, fiecare a avut parcă mai multă răbdare când a trebuit să își învețe ruda să facă ceva nou pe un smartphone – exact ceea ce ne-am dorit!”, explică Alina Nechita, Group Creative Director Jam Session Agency.

„Gap-ul dintre generații nu este neapărat unul tehnologic; am reușit să îi facem pe cei tineri să înțeleagă provocările cu care se confruntă generația bunicilor, iar pe aceștia din urmă să-i învețe, de exemplu, cum să facă un apel video. Și credem că la finalul orelor petrecute împreună, fiecare participant aflase ceva mai multe lucruri despre persoana dragă alături de care a sosit la filmare”, completează Cinzia Bunea, Account Manager Jam Session Agency.

Campania este doar un prim pas dintr-o serie de inițiative prin care Flip își propune să abordeze tema utilizării tehnologiei într-o modalitate relevantă pentru toate categoriile de vârstă, cu scopul de a genera conversație. Toate aceste inițiative sunt parte componentă a noului pilon al brandului - "Generații Flip".

„Am plecat de la sensul dublu al cuvântului «generații» care desemnează atât persoane de vârste diferite cât și serii de telefoane diferite. Experimentul «Ca Noi, indiferent de generație» reprezintă doar una dintre multele valențe pe care ne propunem să le abordăm sub noul nostru pilon de comunicare, iar în acest caz, am plecat de la o observație strâns legată de valorile noastre de brand: credem că, în general, suntem mult prea preocupați de căutarea «noului» iar de cele mai multe ori, acest lucru presupune catalogarea unor elemente din viața ca fiind «outdated». Ori, learning-ul pe care ar trebui să-l extragem cu toții din modelul de business Flip este acela că orice poate fi up and running cu puțină grijă și răbdare”,Cristina Schitco, Head of Brand Communications Flip România.

Experimentul Flip, realizat alături de Jam Session, este o dezvoltare a campaniei de brand lansate în septembrie sub sloganul „Nou e pe moment, smart e permanent”, o expresie îndrăzneață a poziționării brandului, ca alternativă sustenabilă în contextul consumerist al pieței de telefoane mobile high-end.

Plecând de la premisa că, în fond, a-ți schimba telefonul o dată pe an (sau mai des) a devenit doar un indicator de statut, bazat pe efemeritatea noului, nu un mod rațional de a folosi aceste echipamente, Flip încurajează cumpărătorii să facă alegeri inteligente, nu doar pentru ei și finanțele personale, ci și pentru mediul înconjurător.

„Curajul este în ADN-ul Flip - de aceea, era important să începem comunicarea cu un statement relevant cultural, isteț, anti-status, cu potențial de dezvoltare într-o platformă pe termen lung”, spune Andreea Călărașu, Senior Strategic Planner Jam Session Agency.  

„Suntem primii din România care și-au asumat ca misiune desființarea ideii că îți trebuie un telefon nou-nouț, arătând în același timp cât de sustenabil este, pentru toate părțile implicate, modelul de business Flip”, completează Mădălina Stănculescu, Head of Marketing Flip România.

 

Tehnologia ca experiență și experiment publicitar

Flip le oferă telefoanelor mobile de generație veche o a doua viață: achiziționează telefoane vechi, le recondiționează, cu ajutorul unei echipe de experți, pentru a funcționa la parametrii din fabrică și le revinde celor interesați să aibă un telefon în stare perfectă de funcționare ce poate fi utilizat pentru încă un număr de ani.

Flip mai oferă 12 de luni garanție și prețuri cu până la 40% mai mici decât ale unui echipament nou, cu opțiunea de a plăti în rate fără dobândă, posibilitatea de a returna gratuit produsul cumpărat, în termen de 30 de zile și livrare gratuită prin rețeaua Easybox.

Până acum, Flip este o poveste de succes, cu circa 200.000 de clienți care au cumpărat sau vândut un telefon ca nou. La ediția din acest an a Black Friday, Flip a înregistrat în primele 12 ore peste 3.000 de comenzi, reprezentând vânzări de 1,1 milioane de euro.

Compania își continuă misiunea de a arăta că un telefon recondiționat la cele mai înalte standarde este la fel de bun ca unul nou și contribuie la protejarea planetei prin reducerea emisiilor de CO2 provenite din producție. Spre deosebire de achiziționarea unui telefon nou, aceasta înseamnă un consum de CO2 cu 63% mai mic.

Businessul Flip este în continuă expansiune, alături de agenția de brand, care exportă la rândul său creație în țări precum Bulgaria și Ungaria, unde s-a extins compania. După lansarea din 2019, platforma este prezentă în trei țări.

„Flip și Jam Session sunt două companii care au în comun un asset extrem de important, și anume cultura unui start-up – curajul de a face lucrurile diferit, de a vedea lucrurile din unghiuri fresh, de a îmbrățișa neconvenționalul. Ceea ce ne diferențiază de alții pe noi ne apropie, client și agenție. Această relație autentică și specială cu clientul ne-a permis să facem atât de multe lucruri mișto într-un timp atât de scurt”, spune Amalia Jakab, Business Unit Leader Jam Session Agency.

 

Credits:

Echipa agenției:
Copywriters: Andreea Crivăț, Alecsandra Popa
Group Creative Director: Alina Nechita
Partner & Creative Director: Valentin Suciu
Senior Strategic Planner: Andreea Călărașu
Business Unit Leader: Amalia Jakab
Account Manager: Cinzia Bunea

Echipa clientului:
Head of Marketing: Madalina Stănculescu
Head of Brand Communication: Cristina Schitco
Brand Manager: Anca Tomescu
Performance Manager: Andra Negru

Luca’s Art Film:
Producător Executiv: Radu Șelaru
Coordonator producție: Arina Lazăr
Proiect în regia Tinu Bâzgă

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related