Cum a adus Havana spiritul cubanez la Neversea. Robert Chiriță: Havana Club îmbrățișează și celebrează autenticitatea și diversitatea individuală din cadrul comunității și susține creativitatea

Cum a adus Havana spiritul cubanez la Neversea. Robert Chiriță: Havana Club îmbrățișează și celebrează autenticitatea și diversitatea individuală din cadrul comunității și susține creativitatea

Plajă, sunetul valurilor pe ritmuri cubaneze, un cocktail bun și cerul deasupra. Vara s-a terminat, dar când visăm cu ochii deschiși deasupra tastaturii, gândul ne duce în decoruri tropicale, unde viața e dulce și relaxarea e o stare de spirit. Aceasta e rețeta stilului de viață cubanez: să te bucuri din plin de tot și să te lași purtat de muzică. Iar Havana Club, prin platforma Cuban Mode, vrea să aducă o parte din energia cubaneză peste tot unde este prezent brandul. 

În România, Havana Club a tradus spiritul cubanez în Havana Club Neighbourhood, activat în premieră la Neversea anul acesta. Pentru al doilea an prezent la festival, brandul a inspirat energia colectivă prin dans și culoare, ritmuri latino și rețete iconice de cocktailuri Havana Club.

Havana Club Neighbourhood @ Neversea a însemnat efervescență, experiențe memorabile și o comunitate creativă care celebrează diversitatea, povestește Robert Chiriță, Brand Manager Havana Club.

 ”Ne-am dorit să aducem toate elementele specifice unei petreceri cubaneze – muzica latino, rețetele iconice de cocktailuri cu rom Havana Club, culorile vibrante ale spațiului înconjurător, zonele de relaxare îmbinate cu spațiile dedicate fotografiilor, barul din Neighbourhood (un element central pentru petrecere) și, desigur, energia colectivă a comunității de festivalieri care urma să ne viziteze și să petreacă alături de noi”, spune Robert Chiriță. 

La barul din Neighbourhood, punctul central al activării de la Neversea, festivalierii au descoperit rețete de cocktailuri special create de către experții mixologi Havana Club. Meniul a îmbinat rețete clasice with a twist (Cuban Spiced Cuba Libre, Peach Mojito) cu rețete moderne, iar vedeta a fost Havana Club Cuban Spiced, cea mai nouă lansare a brandului. Backgroundul muzical a fost asigurat de DJ Booth, care a animat spațiul, cu loc pentru dans, dar și cu un lounge de relaxare. 

Cum a fost organizarea din culisele Havana Club Neighbourhood Activation @ Neversea Festival 2023 și care au fost reacțiile oamenilor de la festival, în ce fel se adaptează filosofia brandului la contextul din România, povestește Robert Chiriță în rândurile de mai jos: 

 

Filosofia brandului Havana

Havana Club este cel mai mare brand de rom autentic cubanez din lume. Originile brandului influențează și astăzi modul în care se prezintă în fața consumatorilor.

Filosofia Havana Club gravitează în jurul comunității din care facem parte fiecare dintre noi – fie că vorbim despre familie, prieteni, colegi, apropiați – sunt oameni cu care împărtășim valori comune și alături de care creăm energie colectivă. Havana Club îmbrățișează și celebrează autenticitatea și diversitatea individuală din cadrul comunității și susține creativitatea.

Toate aceste valori culminează în forma supremă de exprimare a comunității, respectiv atunci când suntem împreună, fie ca să petrecem timp de calitate, dar mai ales pentru a aduce atmosfera de petrecere specifică Havana Club – cu muzică ce nu te lasă să te așezi pe scaun toată seara, cocktailuri iconice și energie pozitivă.

 

Comunicarea la nivel global

Platforma globală de comunicare stă sub umbrela celei mai noi campanii, Cuban Mode, care își propune să aducă această energie autentică cubaneză peste tot în lume unde este prezent și activează brandul Havana Club.

Este o traducere a energiei cubaneze și valorilor brandului într-o campanie care rămâne 100% autentică și ownable de către brand, dar cu o versatilitatea puternică, ceea ce o face potrivită să fie implementată oriunde activează brandul.

 

Valențe locale

În calitate de brand internațional, este responsabilitatea noastră, a echipei din România, să proiectăm arhitectura brandului în linie cu comunicarea globală, pentru a asigura corență a mesajelor și continuitate a acestei energii colective atât de importante pentru Havana Club. Desigur, procesul de adaptare a platformei de comunicare internațională include, pe lângă mesajele globale, și valențe locale, pentru că ne dorim să personalizăm relația cu comunitatea noastră. Așa s-a născut conceptul de Havana Club Neighbourhood, un spațiu cu un design inspirat de Havana Club în care ne reunim cu comunitatea și petrecem pe ritmuri latino și cu rețete de cocktailuri pe bază de rom.

În România, platforma de comunicare este Cuban Mode, la care adăugăm inflexiunile locale pe care le aducem prin Havana Club Neighbourhood în zona de evenimente și petreceri.

 

Havana la Neversea

Festivalul Neversea a fost prima punere în scenă a noului concept de Havana Club Neighbourhood. Am început să lucrăm la acest concept de activare împreună cu Highlight Agency și Highlight PR cu mai mult de 6 luni înainte de festival, și am pornit de la un challenge complex: Cum traducem spiritul autentic al Havana Club și energia colectivă într-un spațiu de activare care să fie potrivit unui eveniment de amploarea Neversea Festival?

Așa am ajuns la spațiul de Neighbourhood, în care ne-am dorit să aducem toate elementele specifice unei petreceri cubaneze – muzica latino, rețetele iconice de cocktailuri cu rom Havana Club, culorile vibrante ale spațiului înconjurător, zonele de relaxare îmbinate cu spațiile dedicate fotografiilor, barul din Neighbourhood (un element central pentru petrecere) și, desigur, energia colectivă a comunității de festivalieri care urma să ne viziteze și să petreacă alături de noi.

Parteneriatul Havana Club cu Neversea este o continuare a colaborării din 2022. Filosofia de asociere a venit în mod firesc, deoarece împărtășim valori comune și un profil de consumator care se suprapune în mare parte.

Atât noi, cât și Neversea ne dorim să oferim experiențe memorabile comunităților noastre și să interacționăm cu festivalierii într-un mod natural și autentic spațiului de festival. Susținem diversitatea, creativitatea și spiritul de comunitate și we both like a great party.

 

Colaborarea cu echipa festivalului

Colaborarea cu echipa Neversea a fost un exercițiu de succes în planificare, management și implementare de campanie de comunicare și activare de consumatori. Activarea de festival durează 4 zile, dar întreaga planificare dinainte de eveniment durează luni de zile și se întinde pe multiple touchpoints, ceea ce implică investiție de muncă din partea ambilor parteneri, mult profesionalism și atenție la detalii.

Vorbim aici despre campanii in-store, campanii digitale, activări de PR etc. Echipa Neversea numără membri cu multă experiență în organiare de festivaluri și acest lucru a contat foarte mult pe tot parcursul colaborării, deoarece am putut să găsim de fiecare data un partener de nădejde care să înțeleagă nevoile noastre.

 

Spiritul cubanez la Neversea

Platforma de comunicare principală a fost Cuban Mode, la care am adăugat inflexiunea locală de Havana Club Neighbourhood. Practic, am adus la viață platforma Cuban Mode prin spațiul Neighbourhood, unde am invitat festivalierii să descopere spiritul cubanez, muzica latino și rețete de cocktailuri special create pentru activarea din cadrul spațiului din festival.

Este foarte important pentru Havana Club să interacționeze cu comunitatea într-un mod autentic și natural. Astfel, activările pe care le-am creat au avut obiectivul de a ne aduce aproape de festivalieri fără a fi intruzivi în vreun fel.

De exemplu, una dintre principalele zone foto din Neighbourhood a fost un corner construit în jurul unei căzi reale unde oamenii își puteau face poze creative. Am avut această viziune, am vrut ca acest corner să se îmbine cu backgroundul natural al Mării Negre, așa că a fost gândit în așa fel încât prin cortina din spatele căzii să se vadă marea și să ofere un touch unic. Am anticipat că acest corner urma să aibă o popularitate foarte mare și am adăugat o extensie de activare în jurul lui – echipa noastră de hosts discuta cu festivalierii și îi informa că poza lor le poate aduce premii instant gratuite. Cum? Simplu – postează-ți poza preferată pe social media, dă-ne tag și noi îți oferim un bucket hat cu un design Havana Club special pentru Neversea.

 

Cum a reacționat publicul

În primul rând, suntem foarte fericiți pentru că acest concept de Neighbourhood a fost în sine un succes, ceea ce ne-a încurajat să extindem conceptul și să aducem la viață acest spațiu și în cadrul altor evenimente sau activări de brand. Oamenii s-au putut bucura de muzică bună, energie pozitivă, spații de relaxare și de premii gratis, ceea ce a contribuit la o atmosferă primitoare, ca atunci când ieși cu gașca.

 

Credits Proiect

Echipa Pernod Ricard
Robert Chiriță, Brand Manager Havana Club
Adelina Din-Țurcanu, Head of Marketing
Lucian Dobra, Junior Brand Manager
Mihai Alexandru, On-Trade Specialist
George Mihart, Digital Manager

Echipa Neversea
Flavia Gherman, Head of Partnerships
Tudor Dragonici, Partnerships Officer
Elena Tircomnicu, Brand Activation Manager
Iuliana Roxana Ghica, Brand Activation Executive
Bianca Firatoiu, Partnerships Executive

Echipa Highlight PR
Oana Radu, Communications Director
Beatrice Cristea, Account Director
Costin Zisu, Copywriter
Alexandra Nae, PR Executive

Echipa BTL Highlight Agency:
Cristian Olteanu, Manager de productie
Alexandru Petrea, BTL manager
Ana Chiru, Client Service Manager
Alina Samoila, Account Director
Iulia Spinu, Account Executive

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Highlight Agency

Highlight Agency - Drawing Attention Highlight Agency este o agenție independentă de publicitate, cu o istorie de 16 ani și cu o experiență amplă în zona de BTL, atât pe piața locală, cât și pe cea... vezi detalii »

Highlight PR

Highlight PR - Shaping Stories Highlight PR este o agenție independentă de comunicare și relații publice care abordează fiecare proiect dintr-o perspectivă integrată, bazată pe autenticitate și relevanță. Highlight... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related