Într-o perioadă intensă și pentru educația formală, și pentru mediul antreprenorial, Andrian Brinovanu și Dacian Neagu sunt echipa care a ieșit în față la Young Lions Design 2026, în contextul cMBA-ului #TheAlternativeSchool, devansând alte 35 de echipe din concurs – cel mai mare numar de până acum. Urmează competiția internațională și un parcurs de studio și networking de o săptămână, la Cannes Lions, în iunie 2026, cu susținerea Ursus Breweries.
Robert Uzună, Vice-President for Corporate Affairs, Ursus Breweries, a spus: „Ursus e un brand contemporan cu aproape toate provocările României din ultimii peste 140 de ani. Ne place să traducem moștenirea asta în prezent și, tocmai de aceea, susținem programele TheAlternativeSchool: pentru determinarea lor în formarea și expunerea internațională a celor mai talentați - cu atenție specială pentru cei dezavantajați.”
„Într-un an provocator pentru toate domeniile, e reconfortant că există alternative atât de consistente, care oferă șanse reale și experiențe unice pentru pasionați, ajutându-i să-și depășească limitele și să-și materializeze expresiv potențialul”, a declarat Gabriela Crețu, Vice-President Sales, Ursus Breweries.
Cine sunt câștigătorii ?
Andrian Brinovanu – un Drac de condei
Primul lui copy a apărut devreme și fără briefing: „Ia un prieten acasă cu care să te joci”. Scris în copilărie pe o pancartă pentru a vinde iepurii tatălui, a fost un exercițiu instinctiv de poziționare care a mutat accentul de la produs la beneficiu emoțional (lucru pe care, evident, nu avea de unde să-l știe atunci.)
A urmat drumul spre România, marcat de logistica a două autobuze schimbate la Iași și de o fundație profesională „heavy metal”: 3 ani ca inginer automatist la Combinatul Siderurgic Galați. De acolo, a schimbat complet registrul, construindu-și metodic accesul în teritoriul ideilor. Traseul a bifat un barter creativ pentru acces la educație, co-fondarea unei agenții de PPC, rodajul într-un startup și o opțiune finală, asumată, pentru arhitectura de concept.
Astăzi e Copywriter & Product Manager la Bookzone, unde așază la aceeași masă structură și storytelling la scară mare. Andrian s-a născut în Milești (Nisporeni), în Republica Moldova. Vorbește româna, rusa și engleza, are 27 de ani și o sumă de competiții diverse, câștigate cu premii interesante, care anticipau, subtil, rezultatul de acum.
„Marile idei respectă o regulă de aur: Legea parsimoniei, cunoscută drept Briciul lui Occam. Experiența #TheAlternativeSchool ne-a antrenat să eliminăm surplusul și să păstrăm esența care contează. Ne-a amuzat să vedem cât de evidente devin soluțiile complexe abia după ce am avut curajul să renunțăm la artificii. Am apreciat enorm rigoarea impusă de program și claritatea dobândită pe parcurs”, a declarat Andrian.
« La competiție, așteptările de a ieși învingători au fost secundare; prioritatea a fost să livrăm ceva de care să nu ne fie nouă rușine. Rezultatul a fost o validare a faptului că rigoarea clasică și „big ideas” nu se exclud, ci se potențează reciproc », a mai zis el.
Dacian Neagu – designerul format în gaming
Nu vine de la vreo școală de artă cu pedigree - vine din gaming forums, unde înveți repede, greșești des și faci upgrade din mers, în timp ce construiești avionul. A început cu tutoriale CreativeMonkeyz ca să facă bannere mișto. A trecut prin specializările intensive de la #FutureProofCreativity / #TheAlternativeSchool cu un focus demn de Counter-Strike, iar rezultatul s-a materializat în prima poziție la competiția intensă de la Young Lions Design.
Azi, ca graphic designer la Bookzone, a dat dinamica de forum pe campanii naționale.
E gamer, un rezolvitor pasionat de probleme vizuale și partenerul care ține moralul sus, fix când trebuie, cu glume proaste de înaltă calitate - da, știm că ridicați din sprâncene și faceți ochii mari, dar așa e.
“Experiența la The Alternative School a fost o resetare completă a modului în care abordez creativitatea. Am avut privilegiul să învăț de la lideri globali precum Bob Liuzzo, care mi-a schimbat perspectiva asupra limbajului vizual în design, și Andrey Tyukavkin, care mi-a arătat ce înseamnă creativitatea dincolo de predictibil. Această infuzie de know-how de la speakeri care modelează industria la nivel mondial mi-a oferit și instrumentele necesare să transform o idee într-un proiect foarte bine pus la punct. Câștigarea competiției și oportunitatea de a merge la Cannes reprezintă validarea lecțiilor învățate aici. », a zis Dacian.
Un program efervescent #FutureProofCreativity
Povestea duo-ului Andrian-Dacian trece prin modulul #FutureProofCreativity: un parcurs intens cu eveniment live (Kindful Brands) + 9 întâlniri online, în seri de câte 2 ore, cu intervenții concentrate și un line-up de peste 30 speakeri locali si internaționali din 13 țări.
Temele au traversat Design Thinking / Design Feeling, limbaje vizuale, creativitate aplicată, AI (conceptual + practic), film / video / animație, strategie & research, puterea insight-ului, gamevertising.
În competiția pe 3 briefuri reale, susținute de Ursus Breweries & #TheAlternativeSchool, s-au înscris 36 de echipe (cu 2 hors concours) - cel mai mare număr de până acum, din istoria de 21 de ani a competitiei. Lucrările au fost evaluate de 12 jurați din România și din afara țării, recunoscuți prin distincții internaționale.
Accesul la această ediție #TheAlternativeSchool, cu peste 100 de înscriși, a fost facilitat printr-o competiție, urmată de acordarea a peste 80 de burse (cu suportul Ursus Breweries și Invizibilii.ro), direcționate cu predilecție către tineri din afara Bucureștiului, din medii vulnerabile sau din comunități subreprezentate - pentru că talentul nu are nevoie de „adresă bună”, ci de context bun.
“Anul 21 la TheAlternativeSchool a fost ca niciun altul: am pus la aceeași masă discipline pe care educația formală evită să le integreze într-un cocktail - de la HR cu inimă și caracter (nu doar cap), la animație, city branding și Capitală Culturală Europeană; de la evadări în culturi diverse - Japonia, Pakistan, Croația, Malta - la activism dincolo de ziduri, pe teren minat; de la antropologie și retina educată, la discipline emergente în care AI-ul își face simțită prezența - uneori superb, alteori… stângaci, dar definitiv sub lupă; de la arta construcției în brandurile pariziene de lux, la analiza socială x creativitate, într-o cheie newyorkeză, la food design si happeninguri nascute in Austria, celebrate din Londra in Mexico City. A fost o doză-șoc de conținut relevant, pentru unii neașteptat, curatoriat cu multă atenție la nevoile conștiente și inconștiente ale talentelor de azi, prezentat în capsule concentrate, de câte 4+ ore pe seară. Programul s-a terminat în glorie: cu o dorință spontană a oamenilor de a continua într-un ritm lunar, de antrenament intensiv, post-modul. Un demers care se va transforma, din 2026, în program, cu Orkla Foods ca prim brand suporter. Ce încântare!”, a declarat Teodora Migdalovici, fondatoarea #TheAlternativeSchool.
Ce aduce 2026?
Trei locuri cu destinație Cannes, pe filierele Roger Hatchuel Academy și ERA sunt încă disponibile. Aplicațiile au fost prelungite până pe 20 ianuarie.
Tot în prima lună a lui 2026, TheAlternativeSchool lansează și „A Brief a Month”, pentru cei care vor să ducă experiența modulului la nivelul următor. În paralel, se deschid înscrierile pentru YoungLady: un program dedicat femeilor excepțional de talentate, sub 35 de ani, cu recunoaștere internațională și performanțe care traversează de la arte la STEM, cu finalitate într-un makeover și o ședință profesională de personal branding - o traducere a dinamicilor interioare în prezență vizibilă, inconfundabilă.
Restul surprizelor intră la categoria “Va Urma”.
Sesiunea foto dedicată câștigătorilor e semnată MEALCHEMY / Iulian Rățescu și a avut loc în spațiul expresiv de la The Great Hill. Mulțumiri tuturor partenerilor #TheAlternativeSchool, care au făcut parcursul acesta posibil.



























