Hot topic-urile lunii discutate la editia de relansare AdBreak

Aseara a avut loc in Music Club relansarea AdBreak, evenimentul de traditie al industriei de publicitate. Noul format, cu cele 3 rubrici, a fost gandit sa concentreze discutiile despre publicitate in jurul subiectelor fierbinti ale momentului si se pare ca a starnit curiozitatatea industriei, din moment ce pana si scarile au fost pline de oameni.

Editia a inceput cu un film retrospectiv, care continea momente memorabile din cele 35 de editii AdBreak de pana acum: Naumovici, fericit ca mai exista Ad'Or-ul, pentru ca altfel "eram toti intr-o mocirla calduta si ne felicitam pe la bere de nu ne vedeam"; discutia post-EFFIE dintre Felix Tataru si Adrian Botan ("de ce sa-ti raspund eu tie, mai Adriane, cine esti tu, ca sa-ti raspund eu tie la aceste intrebari?"); Botarel intreband siderat "Etica?[...] Daca l-ai fi cunoscut pe Pilu n-ai fi afirmat asta"; Capanescu recunoscand curajos: "umar la umar, toata lumea face (n.r. ghosturi), e in regula, nici nu sunt ipocrit, aveam niste ghosturi pentru Portoroz, dar n-au fost gata la timp".

Si Mihai Gongu (Deputy Creative Director, Graffiti BBDO) a inceput discutia de aseara cu o gluma despre ghosturi, afirmand despre asociatia REACT, initiatoarea campaniei "O sansa pentru viata", ca era "clientul ideal pentru un ghost", dar pentru ca miza era prea mare, au ales s-o faca "pe bune".

Debriefing: campania pentru donare de sange "O sansa pentru viata"
Dupa discutiile starnite de analiza de reclama si de post-ul de raspuns al lui Dan Sendroiu, de pe blogul colectiv PlanulBe (http://tinyurl.com/bnvhvh), sectiunea de Debriefing de aseara a expus pe larg modul in care clientul si agentia au lucrat la campanie. Daca ideea strategica a spotului "Graba" a fost sa provoace constientizarea fara a sublinia efectele donarii, ci consecintele absentei sale (1 din 3 operatii nu au loc din lipsa de sange), abordarea creativa nu a intentionat sa socheze, ci sa favorizeze intelegerea importantei gestului.

Pentru spotul radio "Scuze", in care cuvantul "sange" e inlocuit cu diverse propozitii care invoca motive pentru care oamenii nu doneaza (frica de ace, lipsa de timp), Dan Sendroiu a afirmat ca a recurs la alta abordare strategica, din moment ce era vorba de o cauza sociala, si nu de un brand, pentru care sigur ca ar fi lucrat integrat.

Anca Stefan (Asociatia REACT) a fost multumita cu rezultatele campaniei, pana in prezent strangandu-se 13.700 de donatori, numar care va creste saptamana aceasta datorita campaniei de recoltare, desfasurate in paralel cu campania media. Adica pe langa spoturile difuzate intens, pentru ca posturile radio si tv au aderat la cauza, au avut si o campanie de recoltare sangvina, care a constat in caravane care s-au deplasat la sediul unor institutii publice.

Talk of The Month: AdPrint 2009
Replica lui Capanescu despre ghosturi din filmul retrospectiv, la fel si glumitele facute de Gongu pe aceeasi tema, i-au atras atentia lui Andrei Bortun, care a afirmat: "daca vorbim cu dezinvoltura de ghosturi, risca sa devina periculos; cei care zic ca nu e bine sa faci ghosturi o sa ramana niste caraghiosi si niste maimutoi; o sa avem o colectie de bibelouri (n.r. trofee) pe rafturi fara continut si fara apreciere si incepem asa sa nu ne mai ferim, sa o dam pe fata si ipocrizia mai mare e ca la un moment dat, cei care au inceput (n.r. sa faca ghosturi) acum 6 ani, acum sa vezi cum lupta impotriva ghosturilor".

Pentru ca tot Millenium Communications o sa organizeze si Ad'Or, Andrei Bortun a declarat ca o sa vedem masuri anti-ghost in regulament care o sa ni se para niste "ciudatenii", dar ca esential este ca in timp sa se formeze o masa critica de seniori care sa se respecte reciproc si sa reglementeze aceasta problema din interior. Daca juriul Ad'Or ar fi format din 10 romani, problema ghosturilor ar fi rezolvata, pentru ca le-ar respinge de la inscriere, deci "trierea ar fi corecta, dar facuta pe o presiune de tip etic, moral, nu de politia media planului", a afirmat Andrei Bortun.

Dupa discutiile despre retragerea premiilor, Claudiu Dobrita (Creative Director, Grey) a declarat: "mie mi-ar fi placut ca treaba sa arate asa: draga Millenium, uite niste baieti care au un mort in casa, dar n-a fost asa, a fost o intreaga poveste. Dupa 3-4 zile deloc frumoase am aflat ca ni s-a retras premiul, daca vrei aducem si trofeul". Andrei Bortun a declarat ca probabil lucrarile Clicknet ar fi fost premiate chiar si asa, in variantele aparute in Republik, iar acesta este semnul de apreciere a valorii cu care Dobrita se declara multumit.

Alex Strimbeanu (Copywriter, Grey) a declarat ca : "Oamenii de publicitate sunt foarte foarte perversi. Daca esti un adevarat om de publicitate [...] the big thing e sa faci ideea aia smechera pe care o ai pentru un client real. Noi stim ca asta a aparut o data intr-un B-24, dar tu nu esti multumit pana nu rezolvi intr-adevar o problema de marketing si ideea aia a ta vine sa intampine problema unui client.[...] Cel mai tare e sa faci idei tari pe clienti tari. Punct. "

Jorg Riommi (Creative Director, Saatchi&Saatchi) a fost multumit ca 3 dintre cele 5 campanii inscrise de Saatchi&Saatchi au fost premiate, chiar daca a fost putin suprins ca Ariel - Unsewed n-a castigat nimic. A recunoscut totusi ca a fost o categorie dificila si, asa cum aprecia si in VideoBuzz-ul facut inainte de gala, Wonderbra a fost intr-adevar valoros si merita premiul in categorie.

Daniela Nedelschi (Head of Art Direction, Saatchi&Saatchi) nu crede ca s-au intamplat lucruri neplacute in legatura cu AdPrint anul acesta, i se pare ca standardele lucrarilor au fost inalte, iar juriul - extrem de dur. "Am facut parte dintr-o competitie reala si atunci premiile au avut o greutate mai mare", a afirmat ea.

Liviu Turcanu (Group Creative Director, Mercury360) a declarat ca Asociatia Nationala Antidrog a fost multumita de rezultatele campaniei antifumat lansate in decembrie (cea premiata la AdPrint), campanie care o sa aiba si alte executii, cu care Liviu spera sa ia premii.

Inspiration: teatrul independent
Dramaturgul Peca Stefan si actorul Laurentiu Banescu au incercat aseara sa faca o paralela intre relatia lor de colaborare si cea dintr-o echipa de creatie. Ei au fost studenti la Comunicare si Relatii Publice, la SNSPA, unde au invatat si experimentat cateva trucuri despre castigarea atentiei publicului. Se pare ca Laurentiu a intrat in mijlocul unui examen in amfiteatru si a dat alarma ca e incendiu in facultate doar pentru a-i demonstra unui profesor ca sunt si alte moduri de a atrage atentia auditoriului decat lovitul puternic al catedrei cu pumnul. M-a intristat lipsa de interes a publicului pentru cei doi tipi care mi se par reprezentativi pentru teatrul independent de la noi, dar se pare ca n-are toata lumea timp sa faca si ghosturi, si sa mearga la Teatrul Luni de la Green Hours, unde se joaca in general piesele lui Peca. Cred ca modul in care teatrul independent se delimiteaza de cel clasic si ritmul in care castiga teren au o semnificatie foarte importanta pentru oamenii interesati sa creeze personaje autentice in publicitate, iar daca exista intr-adevar si publicitari care vor sa lucreze la campanii adevarate, de eficienta carora pot fi mandri, asa cum spunea Alex Strimbeanu, ar trebui sa caute inspiratia si in locurile in care personajele autentice chiar exista, nu numai pe adsoftheworld.com.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Related