Gala EFFIE 2010: cativa au spus mai mult decat "multumesc"

Gala de premiere a celei de-a 7-a editii EFFIE a avut loc intr-un cadru mai elegant decat de obicei, la Opera Nationala, intr-un spatiu in care discursurile premiantilor si filmuletele de prezentare a campaniilor premiate au fost puse mai bine in valoare decat in anii trecuti (adica de data asta toata lumea a putut vedea si auzi ce se intampla pe scena).

Desi cadrul solemn impunea o oarecare retinere, reprezentantii industriei nu si-au cenzurat simtul umorului, dupa cum veti vedea din cateva dintre discursurile lor de mai jos.

Tonul nastrusnic (de cand n-ati mai auzit cuvantul asta?) a fost dat de gazda consacrata a evenimentului, Andi Moisescu. Infiintandu-se pe scena Operei intr-un smoking negru si conversi de culori diferite, Andi a trecut prin listele de multumiri si apoi a ironizat generozitatea Comitetului care "a dat o dovada de intelegere, omenie si un cumul de dragoste colectiva"... fara precedent, permitand proiectarea tuturor filmuletelor cu studii de caz premiate, nu numai ale celor de Gold, cum era anul trecut.

Precizarea ironica s-a datorat faptului ca agentia Graffiti daduse dovada de buna crestere si scrisese la sfarsitul filmuletelor "Multumim pentru Gold!", stiind ca vor fi difuzate doar in aceasta situatie. Sala s-a umplut de buna dispozitie (n-o sa zic "hohote", sa nu intepretati gresit) in momentul in care s-au anuntat Bronze-urile si Silver-ul pentru Graffiti, iar la sfarsitul filmuletelor a aparut cartonul cu multumiri pentru Gold. Nu stiu cum s-au simtit cei de la Graffiti, dar publicul a apreciat in mod evident umorul lor, chiar daca involuntar.

Trecand la discursurile premiantilor, imi pare bine sa va anunt ca previziunile newsletterului IQads de saptamana trecuta au dat chix: foarte putini au multumit clientului pentru curaj, spre deosebire de anii trecuti, cand mi se parea ca ar fi mers mai rapid daca faceau un jingle cu asta.

Admirabile au fost multumirile adresate de pe scena oamenilor care au lucrat la campaniile premiate, dar nu mai erau in agentiile/companiile cu pricina (Stefan Chiritescu le-a multumit celor care au lucrat pe contul Romtelecom la Graffiti, iar Simina Leotescu i-a mentionat admirativ pe oamenii cu care a lucrat la campaniile Napolact din ultimii 3 ani, campanii care le-au adus acum Gold-ul la Sustained Succes).

Iata cateva fraze din discursurile de acceptare a premiilor pe care am gasit de cuviinta sa mi le notez:

Dacia si Graffiti (Bronze, Durables)
- "E a 7-a editie Effie, a 7-a participare, al 7-lea premiu."
- "Multumim mult! Nu o data, ci de 10 ori: anul acesta implinim 10 ani de colaborare Dacia si Graffiti."
Sorin Psatta: "Imi doresc sa raman in publicitate cat o sa ia si Dacia premii!"

Petrom si Leo (Gold, Corporate Reputation, Image & Identity)
Ioana Gheorghita (care e acum Senior Planner la GMP): "Eu ma bucur foarte foarte mult pentru premiul asta, ma bucur ca am lucrat cu Petrom, care e un client de suflet pentru mine si ma bucur ca lucrez in continuare cu Petrom" (pentru ca GMP si Graffiti au castigat pitch-ul Petrom CSR in aprilie 2010, Ioana facand trecerea de la Leo la GMP in martie 2010).

Savana Teflon si Papaya (Silver, Non Food Products)
- "Apropo de eficienta, dau putin din casa: Robert are o superstitie - scrie cazul in noaptea dinaintea deadline-ului si se pare ca pana acum a mers, a fost o superstitie eficienta, la fel si campania, bravo!".

Robert Tiderle: "Multumesc, e primul Silver pe care il luam... E bine, e noutate. Mai este o noutate: am luat premiu la o categorie la care n-am inscris."

Unicredit si Headvertising (Bronze, Financial Services)
Serban Alexandrescu: "Asta e categoria care probabil e responsabila pentru restul lipsei de premii din seara asta. Apropo de criza, ce nu era bine sa ai in agentie anul trecut: masini, asigurari, banci si media. Ce aveam noi in agentie? Masini, asigurari, banci si media. Din doua dintre ele am facut doua campanii foarte misto si din celelalte doua am avut doua cazuri de Effie, ceea ce pentru 2009 cred ca e ok".

Napolact si Propaganda (Gold, Sustained Succes)
Simina Leotescu: "Ne bucuram pentru ca am creat produse impreuna, ne bucuram pentru ca am gandit si creat o comunicare atat de constanta" (pentru ca Propaganda a lucrat cu Napolact inclusiv la conceperea produselor in sine; e vorba de gamele "Suflet in bucate", "Gusturi de demult" si "Prilej de ragaz").

Timisoreana si GMP (Gold, Alcoholic Beverages: beers and wines)
Ioana Gheorghita: "Anul trecut a fost foarte greu pentru piata de bere in special; un an in care aceasta piata a scazut, competitia a investit foarte mult in media si in packaging si cu toate astea, Timi a avut niste rezultate impresionante; eu n-am facut decat sa scriu o poveste de succes in care cred, asa cum cred (in ea) si clientul, si agentia."

Timisoreana si GMP (Grand Effie)
Cand s-a anuntat castigatorul Grand Effie, toata lumea a aflat unde stateau cei de la GMP si de la Ursus Breweries. Asta pentru ca au sarit in picioare instantaneu. Poate ca au facut la fel si acum doi ani and au luat Grand Effie, dar in decorul de club manifestarea bucuriei nu a fost pentru toata lumea la fel de vizibila:

Mihai Bonca a spus: "Fara oameni nu faceam nimic. Pur si simplu le multumesc si le multumesc si consumatorilor, celor care imi dau puterea sa vin in fiecare zi la serviciu".

Grant McKenzie a deschis cu o gluma foarte bine primita de auditoriu: "Stiu ca e vorba de Timisoreana in seara asta, dar voiam sa reflectam la brandul Ursus pentru cateva minute..." .

Dupa ce s-au potolit hohotele, Grant a trecut la partea serioasa a discursului: "Traim vremuri dificile pentru business in Romania si am un mesaj pe care i-l transmit echipei mele in fiecare saptamana, scotian fiind: nu e vorba de buget, ci despre idee. Si Timisoreana e un exemplu practic: cand ai o idee convingatoare, consumatorii vor vrea sa o impartaseasca. Nu conteaza cata media ai cumparat, ei o vor raspandi pentru tine. Si lumea in care traim are la baza raspandirea ideilor. Suntem norocosi ca avem o agentie ca GMP care lucreaza pe acest brand. Timisoreana e mai mult decat un brand de bere, e un icon romanesc. Eu si echipa mea suntem responsabili pentru o mostenire foarte importanta si suntem, de fapt, o parte foarte mica din istorie". A conchis: "Urmati-va visurile, nu faceti compromisuri, nu e vorba de buget."

Apoi oamenii de la GMP si de la Ursus Breweries s-au urcat in limuzina adusa special pentru ei de organizatori:

...si au pornit agale catre Clubul Tribute, unde a avut loc un after party de pomina. Au venit suficient de multi oameni incat sa umple clubul, ceea ce e mare lucru, daca ne gandim la anii trecuti, cand se petrecea mai mult random decat la petrecerea oficiala.

In incheiere, va uram tuturor felicitari, alaturi de traditionalul "Criza usoara!". Sa vedem la anul ce-o mai fi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related