[Case Study] Leo Burnett Bucharest și Asociația Curtea Veche ne spun că e #timpulsăcitim și să schimbăm relația românilor cu cărțile

[Case Study] Leo Burnett Bucharest și Asociația Curtea Veche ne spun că e #timpulsăcitim și să schimbăm relația românilor cu cărțile

Leo Burnett Bucharest și Asociația Curtea Veche au lansat campania #timpulsacitim, ca răspuns la statisticile îngrijorătoare care arată că aproximativ 50% dintre români nu au citit nicio carte în ultimul an. Inițiativa își propune să aducă o îmbunătățire acestora, provocând liderii de opinie ai României și unii dintre cei mai ocupați oameni la lectură.

"Cititul ne face mai buni și mai deștepți, ne lărgește universul, ne face să înțelegem lucruri dintr-o perspectivă mai largă, ne dă repere. Și România are nevoie de oameni educați în acest spirit. De aceea, ni se pare importantă și vom susține inițiativa Asociației; în plus, nu putea să vină într-un moment mai potrivit. Sperăm că vom reuși să convingem cât mai mulți români că a venit #timpulsăcitim", a declarat Diana Alexa (Managing Director Leo Burnett Bucharest).

 

Brief-ul

Brieful a apărut printr-un parteneriat care ne bucură mult, cel cu Asociația Curtea Veche, un prieten vechi devenit client nou.

Problema noastră: românii, lideri la analfabetism funcțional, nu citesc.
Soluție: hai să îi facem să citească mai mult.

După care, brief-ul a trecut în strategie unde a fost îmbogățit de hard facts care ne-au servit pe post de KPIs de combătut.

  • 1 din 5 români confirmă că nu a citit niciodată o carte întreagă;
  • De asemenea, timpul mediu alocat lecturii zilnice ne plasează în penultima poziție în clasamentul european, cu 5 minute în medie acordate zilnic cititului;
  • În plus, numai 4% dintre români citesc zilnic și mai puțin de 10% citesc o dată pe lună. Și lista poate continua.*

Mai mult, pe partea de beneficii emoționale, cititul e mai mult decât un hobby, e un enabler cognitiv care ne ajută înțelegem mai mult, să învățăm empatie și să fim mult mai creativi. Așadar, obiectivul nostru a fost să deschidem o conversație publică în jurul acestei teme și să contribuim împreună la o îmbunătățire a statisticilor de mai sus.

Fun fact: ne-a plăcut atât de mult task-ul, încât l-am tratat ca pe un open brief la care toată creația a participat cu idei.

 

Conceptul

Timpul e problema omului modern. Și lipsa lui e invocată cel mai des ca inhibitor de viață: nu am timp să fac sport, să mă întâlnesc cu prietenii, să învăț o limbă nouă. Fără nicio surpriză, același pretext este invocat și de cei care nu citesc, deloc sau suficient: „aș citi mai mult dacă aș avea timp.”

Așa că ne-am dorit să demonstrăm că e #timpulsacitim. Oriunde și oricând. Și am făcut asta prin puterea exemplului atâtor oameni care își găsesc zi de zi timp să citească, oricât de complicat ar fi programul lor. Astfel, am provocat la lectură lideri de opinie ai României și unii dintre cei mai ocupați oameni; mai mulți oameni de cultură, antreprenori, sportivi și nu numai au acceptat să se lase filmați în momentele pe care le dedică cititului.

 

Mesajul

Headline-ul surprins într-un hashtag e cel mai ușor de explicat: #timpulsacitim are 2 valențe, la fel de importante. Mai întâi, e o contra-demonstrație a statisticilor: tocmai pentru că invocăm atât de des că nu avem timp să citim, ne-am dorit să demonstrăm că se poate, prin puterea exemplului; în al doilea rând, #timpulsacitim funcționează ca un îndemn actual, colectiv, un call-to-action implicit.

"Lipsa timpului este invocată cel mai adesea de cei care nu citesc și credem că prin puterea exemplului atâtor oameni putem arăta că #timpulsacitim poate fi oricând și oriunde. Cărțile deschid universuri noi și porți inaccesibile pentru cei mai mulți dintre noi și credem că mai mult timp acordat lecturii îmbunătățește calitatea vieții și a societății noastre.", a declarat Iren Arsene Mate (Preşedintele Asociaţiei Curtea Veche).

 

Publicul

Miza a fost de la început să deschidem o conversație cât mai largă despre citit, aproape ca un cerc de lectură. Un dialog național despre cât și ce citim și în care să ne mândrim cu asta. De aici, dorința noastră a fost să implicăm lideri de opinie din zone cât mai diferite, astfel încât să avem un ecou în cât mai multe comunități: sport, cultură, antreprenoriat, film, TV etc.

 

Primii oameni care s-au alaturat initiativei

Până în acest moment, aproximativ 60 de oameni s-au alăturat inițiativei: Președintele României Klaus Iohannis, Președintele Asociației Curtea Veche Iren Arsene Mate, artiști precum Roman Tolici, Deliric, Inna, actori (Maria Popistașu, Șerban Pavlu, Paul Ipate, Laura Cosoi, Crina Semciuc), arhitecți (Omid Ghannadi, Alina Vîlcu), jurnaliști (Răzvan Exarhu, Ramona Păun, Roxana Voloșeniuc, Domnica Mărgescu), scriitori (Iv cel Naiv, Iulian Tănase), vloggeri (Mihai Alexandru H, Maria Zvîncă, Alexandra Buha), antreprenori (Mirela Bucovicean), Stand up comedians (Dan Frînculescu, Ionuț Rusu). Iar lista continuă :)

 

Finalitatea campaniei

Aceste materiale video sunt disponibile pe site-ul timpulsacitim.ro, care găzduiește campania. Totodată, acestea vor apărea într-o carte dedicată inițiativei, un instrument motivațional care susține lectura pe termen lung. Cartea va fi pusă în vânzare la finalul acestui an, iar încasările vor fi redirecționate pentru facilitarea accesului la cărți copiilor din medii defavorizate.

Credem că oricine trebuie să își găsească timp pentru citit, așa că după ce închideți acest articol, vă așteptăm pe timpulsacitim.ro, cu recomandări de lectură.
Spor la citit!

 

Echipele implicate in campanie

Echipa Leo Burnett Romania:
Creative Department:
Vasilije Corluka - Chief Creative Officer
Adriana Pașcan - Creative Director
Silvia Grădinaru - Copywriter
Andrei Constantinescu - Art Director
Cătălin Cumpănașu – Copywriter
Claudia Drăghia – Graphic Designer
Strategic Planning:
Victor Stroe – Associate Director & Head of Strategy
Maria Sarivan – Strategic Planner
Brand Communication:
Diana Alexa – Managing Director
Fulvia Olaru – Brand Communication Manager
A/V production:
Sorin Deleanu – Producer
Web Development:
Alex Zlăvog – Producer Web Development
Dominic Timotin – Web Developer

Echipa Asociația Curtea Veche:
Iren Arsene – Presedinte, Asociația Curtea Veche
Barna Nemethi – Director Executiv, Curtea Veche Publishing
Miruna Meiroșu – PR Manager, Asociația Curtea Veche

Parteneri: Curtea Veche Publishing,  MSL The Practice,  Starcom Mediavest Group, Saga Film, Playtime Post

*surse date: SNA; Eurostat; Barometrul de Consum Cultural (Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related