[UnViitorMaiBun] HoReCa Împreună, o inițiativă care demonstrează că solidaritatea în business există în România

[UnViitorMaiBun] HoReCa Împreună, o inițiativă care demonstrează că solidaritatea în business există în România

Reinventare, adaptare, curaj, solidaritate. E ușor să vorbești despre asta. Cel mai greu este să le pui în practică. Mai ales în domeniul HoReCa, unde noua realitate cere un set complet nou de competențe și un ghid de navigare a pandemiei. Antreprenorii din acest domeniu știu că singura alternativă realistă pentru a duce afacerea mai departe este reinventarea modelului și adaptarea la noile așteptări și nevoi ale clienților. Dar cum să faci asta de pe o zi pe alta? Oamenii au nevoie de reskilling, de competențe noi față de ceea ce era necesar în urmă cu 5 luni.

Programul „HoReCa Împreună” a apărut din dorința comună Mastercard, Qriser și a partenerilor Edenred, Sodexo și Up România de a sprijini concret oamenii și business-urile din HoReCa să se adapteze la noua realitate pentru a traversa cu bine perioada de criză care a afectat atât de dramatic acest sector.

Vorbim cu Maria Predoiu, CEO & Cofondator Qriser, Dana Sîntejudean, Managing Director Edenred România, Sven Marinus, CEO Sodexo Pass România, și Elena Pap, Director Regional & CEO, UP Romania, despre solidaritate în business, învățare, adaptare și criză. Despre cum pot antreprenorii din România să se ajute unii pe alții în această perioadă, să dea know how-ul mai departe și să reușească să depășească împreună această perioadă.

Poate că ”împreună” e un cuvânt folosit prea des în această perioadă. Dar de el depinde viitorul care se creează acum. Împreună ca o societate care știe să își ajute oamenii vulnerabili și ca o comunitate de business care reușește să treacă prin criză, dovedind curaj și solidaritate. În seria editorială #unviitormaibun, realizată în parteneriat cu Mastercard, vrem să dăm mai departe inspirația, prin poveștile celor care iau cuvântul împreună și îl transformă în realitate. Așa cum s-a întâmplat cu ”HoReCa Împreună”.

 

Cum a pornit demersul HoReCa Împreună

Maria Predoiu: „HoReCa Împreună” s-a născut din dorința comună Mastercard, Qriser și a partenerilor Edenred, Sodexo și Up România de a sprijini concret oamenii și business-urile din HoReCa să se adapteze la noua realitate pentru a traversa cu bine perioada de criză care a afectat atât de dramatic acest sector. Ca antreprenor sau manager în HoReCa, singura alternativă realistă pentru a duce afacerea mai departe este reinventarea modelului, adaptarea la noua realitate și noile așteptări și nevoi ale clienților. Și pentru a putea susține această reinventare, oamenii au nevoie de reskilling, de competențe noi față de ceea ce era necesar în urmă cu 5 luni.

Tocmai această nevoie de reskilling a stat la baza programului „HoReCa Împreună”.

Concret, „HoReCa Împreună” este un program de know-how aplicat și adaptat HoReCa, ce se concentrează pe competențe și soluții de business transformation în HoReCa. Astfel, prin participarea la acest program, antreprenorii sau managerii HoReCa vor înțelege cum trebuie să gândească transformarea afacerii lor, cum ar putea să reinventeze experiența oferită, cum să atragă noi clienți, cum să își eficientizeze afacerea dpdv financiar sau ce tipuri de soluții de digitalizare ar putea să adopte pentru creșterea vânzărilor. Soluțiile sunt propuse de profesioniști cu multă experiență în inovație și transformare împreună cu profesioniști din HoReCa ce au pus în practică astfel de soluții.

Programul este alcătuit din 5 module de learning live, on-line, de câte 2 ore fiecare, ce vor avea loc săptămânal începând cu 18 august. Fiecare modul se va repeta de câte 3 ori (marți, miercuri, joi, de la 10:00 la 12:00), pentru ca fiecare antreprenor sau manager interesat să poată participa cu ușurință. Între aceste module, vor avea loc întâlniri de networking on-line, în care antreprenorii vor învăța unii de la alții despre soluțiile încercate chiar de participanți.

Modulul 1: Oportunități de transformare și digitalizare a business-ului. 18, 19 și 20 august, de la 10:00 – 12:00. Facilitatori:

· Maria Cenușă, Innovation & Change ICG Integrated Consulting Group

· Victor Răcariu, General Manager CEE Glovo

· Răzvan Crișan, Co-fondator Kane Group 

Modulul 2: Digitalizare în managementul financiar al HoReCa și noi oportunități de business. 25, 26 și 27 august, de la 10:00 – 12:00. Facilitatori:

· Laura Ștefan, Director Business Development Mastercard

· Marius Mocian, Co-fondator Eatble 

Modulul 3: Brand și Brand Experience în HoReCa. 1, 2 și 3 septembrie, de la 10:00 – 12:00. Facilitatori:

· Mihaela Mureșan, Marketing Strategist & Brand Architect Brand Essence

· Adrian Bortaș, Project Manager Avanpost Radio Guerilla 

Modulul 4: Atragerea și creșterea comunității de clienți în HoReCa. 8, 9 și 10 septembrie, de la 10:00 – 12:00. Facilitatori:

· Cristian China-Birta, CEO Kooperativa 2.0

· Oana Irina Coantă, Chef & Propietar Bistro de l’Arte 

Modulul 5: Workshop: Design Thinking aplicat în HoReCa. 15, 16 și 17 septembrie, de la 10:00 – 12:00. Facilitator:

· Lăcrămioara Loghin, Cofondator Design Thinkers Academy

Mai multe detalii despre fiecare modul găsiți aici: https://horeca-impreuna.ro. Înscrierea în program este gratuită și se poate face aici: https://horeca-impreuna.ro/inscrie-te.

  

Beneficiile programului HoReCa Împreună 

Maria Predoiu: În primul rând, acest program aduce participanților soluții concrete pe care orice antreprenor sau manager din HoReCa ar trebui să le cunoască în aceste vremuri și fără de care e greu de crezut ca o afacere HoReCa mai poate avea succes în noua realitate.

Aceste soluții sunt aduse comunității HoReCa de profesioniști cu multă experiență în inovare, transformare, management financiar, branding și marketing digital sau design thinking împreună cu antreprenori HoReCa ce au aplicat astfel de soluții, având rezultate reale.

În plus, în cadrul programului, participanții vor învăța și unii de la alții prin secțiuni dedicate pentru expunerea exemplelor participanților.

„HoReCa Împreună” este singurul program cu conținut atât de actual, aplicat și condensat ca format, pentru ca antreprenorii și managerii să obțină soluții la zi cu investiție minimă ca timp (10 ore în total) și fără a achita nicio taxă (participare la program este gratuită).

Dana Sîntejudean: Suntem într-un moment în care fiecare business, indiferent de dimensiuni, trebuie să treacă printr-o transformare majoră, pentru a se adapta unei noi normalități, iar industria ospitalieră, poate cea mai afectată în urma blocajelor impuse de autorități, are nevoie de sprijin din partea partenerilor, așa cum sunt emitenții de carduri corporative preplătite, a clienților, autorităților etc.

HoReCa Împreună conectează antreprenorii din industria HoReCa la o comunitate de profesioniști de la care pot primi nu doar sfaturi valoroase, dar și soluții concrete și etapizate pentru a-și digitaliza pe cât posibil afacerile și a crea noi piețe de desfacere. Le oferă oportunitatea de a vedea imaginea de ansamblu care domină această perioadă și cum se reflectă această imagine în plan economic, social, cultural.

Este important să participe la acest program pentru a gândi structurat următorii pași, pentru a reîncepe să construiască și pentru a reduce la minimum pierderile. 

Sven Marinus: Sunt multe avantaje in acest program, care aduc valoare companiilor HoReCa. Pe parcursul celor 5 module, antreprenorii vor afla despre noi modalități de a-și atrage și crește comunitatea de clienți, prin intermediul canalelor de social media, precum și prin alte instrumente digitale; în același timp, li se vor prezenta noi posibilitatăți de dezvoltare și digitalizare, de extindere a capacității lor de a oferi clienților produse și servicii digitale și cu o mobilitate ridicată. Această sesiune va arăta mai multe despre cum să-și digitalizeze afacerile și despre beneficiile plăților digitale. Modulele includ, de asemenea, o sesiune despre brand și redefinirea experienței de brand oferite clienților.

Programul a fost creat cu multa responsabilitate de specialiști din domeniu, împreună cu manageri care conduc cu succes restaurante sau platforme de livrare, pentru a răspunde nevoilor antreprenorilor HoReCa, ținând cont de realitatea de astăzi. Programul este gratuit și nu văd niciun motiv pentru care să nu participe la un curs gratuit care le poate aduce soluția de a trece cu bine peste aceasta criza.

Elena Pap: HoReCa, o industrie care contribuie la PIB-ul României cu aproximativ 5%, este în cea mai mare criză economică pe care a cunoscut-o vreodată. Antreprenorii și proprietarii din acest sector au nevoie de toate resursele și know-how-ul pentru a se reinventa astfel încât să pornească la turație maximă un amplu program de transformare. Programul conceput de Mastercard împreună cu Qriser, la care Up România nu a ezitat să se alăture, oferă o agora de idei și direcții pe care aceștia le-ar putea îmbrățișa în efortul de navigare al acestor vremuri tulburi. Prin intermediul celor 5 module live și online, antreprenorii din HoReCa au acces la consultanță de top, la know-how accelerat în domenii cheie precum marketingul, digitalizarea, managementul financiar, dezvoltarea de business.

Programul este o oportunitate pentru antreprenorii și managerii din această industrie de a se conecta cu o echipă de specialiști care le pot oferi soluții pentru această nouă realitate în care trăim, și, în al doilea rând, de a dezbate probleme și idei cu membrii aceleiași comunități.

 

Cum ați decis să va alăturați inițiativei

Dana Sîntejudean: La Edenred România, am anticipat încă de la început modul în care această situație de natură medicală se va reflecta în business. Am înțeles că trebuie să venim rapid cu soluții pentru a-i ajuta pe toți cei care fac parte din ecosistemul de beneficii Edenred, de la utilizatorii soluțiilor și clienții noștri, și, mai ales, până la comercianții parteneri – cei mai afectați de restricțiile impuse de autorități.

Am lansat o serie de proiecte proprii, precum Ieșim la Masă!, cel mai amplu program de sprijin pentru unitățile de alimentație publică din România, în care oferim contravaloarea a 20.000 de mese gratuite, și ne-am alăturat unor inițiative ale mediului de business care sprijină această industrie.

Fiind o companie al cărei obiectiv este digitalizarea integrală într-un orizont de timp foarte apropiat, avem know-how-ul și dorința de a-i sprijini pe antreprenorii din HoReCa să înțeleagă cât de multe beneficii le oferă tehnologia și cum pot adapta experiența noastră afacerilor lor.

Sven Marinus: Aș vrea să vă spun că rădăcinile companiei noastre sunt în sectorul HoReCa; Pierre Bellon, fondatorul Sodexo și-a început cariera în domeniul HoReCa, în Marsilia, într- o perioadă dificilă, după cel de-al doilea război mondial. În ADN-ul companiei există încă spiritul HoReCa, deci cu atât mai mult suntem aproape de acest domeniu. Am salutat inițiativa Mastercard și ne bucurăm să fim parteneri în acest program; înțelegem că partenerii noștri din sectorul HoReCa trec prin momente dificile și ne bucurăm să îi putem ajuta să se reinventeze; prin acest program dorim să fim aproape de ei și îi sprijinim sa găseasca noi modalități de a aduce inovație în business-ul lor.

Programul este foarte substanțial și are ca speakeri invitați profesioniști cunoscuți în sectorul HoReCa care pot contribui cu bune practici și exemple de business din realitatea curentă.

Elena Pap: Încă de la izbucnirea pandemiei, Up Romania a avut o comunicare permanentă cu beneficiarii săi în direcția orientării acestora spre utilizarea tichetelor și cardurilor de masă Up Dejun pentru achiziționarea unei mese calde în timpul orelor de muncă. În această perioadă, a devenit evidentă asigurarea posibilității cumpărăturilor online de mâncare, de aceea Up România a demarat un amplu proces de digitalizare, astfel încât utilizatorii săi să poată achiziționa mâncare caldă în regim online de la partenerii din industria HoReCa. În același timp, ne-am dat seama că în noile condiții, pentru a asigura cât mai multor beneficiari accesul la o masă caldă, era nevoie de o tranziție accelerată de la tichetele de masă pe hârtie la card. De aceea, am venit în întâmpinarea companiilor noastre client cu susținerea costurilor de emitere a cardurilor de beneficii, ceea ce a condus la o creștere cu 20% a companiilor care au început să acorde angajaților beneficii sub formă de card.

Ne-am alăturat acestui program pentru că vrem să le fim alături partnerilor noștri din industria HoReCa și pentru că vrem să le transmitem un mesaj simplu, dar puternic: Nu sunteți singuri! Lucrăm în permanență la facilitarea unui acces rapid și plăcut al utilizatorilor noștri la produsele și serviciile industriei HoReCa și îi invităm și pe aceștia să fie deschiși acceptării plăților online și la POS a cardurilor de masă.

 

De ce ați ținut cont, în mod special, în realizarea programului

Maria Predoiu: În designul programului am avut în vedere 3 aspecte esențiale:

- Tematica propusă pornește de la nevoile concrete de adaptare a business-urilor HoReCa la noua realitate.

- Format-ul programului este inspirat din programe de învățare la distanță oferite de instituții de top la nivel internațional: întâlniri condensate desfășurate live, on-line, cu frecvență săptămânală, alternate cu întâlniri de networking; conținutul sesiunilor este interactiv și cu foarte multe exemple și aplicații practices accentul se pune pe schimbare de atitudini și formare de competențe și mai puțin pe formalizare/ certificare.

- Formatorii și invitații speciali din fiecare sesiune – sunt oameni cu foarte multă experiență practică în tematicile pe care le susțin, dar și speakeri foarte antrenanți, astfel că modulele vor fi și plăcute și foarte utile pentru participanți.

 

Ce ați descoperit în timpul proiectului

Maria Predoiu: Primul gând este că lucrurile importante se fac ÎMPREUNĂ. Acest program nu ar fi posibil fără parteneriatul dintre companiile susținătoare, fără implicarea facilitatorilor și a invitaților, fără susținerea media sau fără colaborarea dintre agențiile implicate în promovarea programului către HoReCa.

Al doilea gând este că, deși în ansamblul ei industria HoReCa este foarte afectată, sunt multe exemple de business-uri care s-au reinventat. Această reinventare a fost posibilă doar prin oameni deschiși și curajoși să încerce soluții noi și nu să fie inflexibili și rezistenți la a accepta noua realitate. Noi vrem să ajutăm cât mai mulți oameni să capete acest curaj și să se echipeze ce un evantai de soluții relevante pentru ei.

Al treilea gând este că deschiderea spre învățare este o atitudine ce trebuie încurajată cât mai mult. Ne bucurăm că, prin acest program, putem aduce “gustul dulce” al învățării în viața cât mai multor oameni.

Dana Sîntejudean: Am văzut că solidaritatea în business există în România. Suntem aici să lucrăm împreună pe termen lung și asta ne oferă și nouă un plus de confort.

Întotdeauna ne-am bazat pe fundamentele puternice ale grupului Edenred și pe capacitatea echipelor noastre de a lua rapid cele mai bune decizii indiferent de context. Am trecut peste mai multe crize și mereu am avut forța de a le transforma în oportunități. Asta încercăm să le transmitem și antreprenorilor din program, partenerilor noștri din HoReCa.

Elena Pap: Așa cum ne și așteptam, oamenii din această industrie se simt ca și când un tsunami ar fi trecut peste ei. Atunci când ești în fața a ceva ce seamănă cu o catastrofă, după ce lovitura s-a produs, nu știi de ce să te apuci mai întâi. Rolul programului și al nostru este de a oferi orientare și noi perspective într-un moment cheie. Totuși, în aceste luni, foarte mulți antreprenori și manageri din industria HoReCa au acționat în direcția transformării business-ului, au accelerat procesul de digitalizare, au descoperit moduri noi de a ajunge la clienți și de a vinde. Tot acest know-how trebuie crescut și transmis mai departe, astfel încât această perioadă să lase cât mai puține cicatrici.

 

Reacții

Maria Predoiu: Comunicarea oficială a început de 3 săptămâni și reacțiile până acum sunt pozitive. În România, deși un procent mic din populație are obiceiul învățării continue, totuși, foarte mulți oameni conștientizează cât de mare este nevoia de educație – valabil și pentru comunitatea HoReCa ce are reală nevoie de sprijin pentru a depăși această criză.

Dana Sîntejudean: Antreprenorii din acest program încep să admită că nu au avut o strategie unitară în caz de criză, chiar dacă au conceput planuri de gestionare a unor situații neașteptate pe anumite linii de activitate sau departamente. Prea puțini au conectat aceste planuri sau le-au gândit pentru a fi aplicate unitar și chiar mai puțini s-au pregătit pentru crize reale.

Rezultatul a fost încetinit de decizii luate sub presiunea timpului și a măsurilor de siguranță: spre exemplu, un restaurant care funcționa într-o clădire de birouri înainte de lockdown a închis de tot pentru câteva luni, nefiind pregătit cu acest scenariu: în schimb ar fi putut să intre pe servicii de catering, asigurând în continuare masa de prânz aceluiași public.

Elena Pap: Cu toții așteaptă relansarea acestei industrii în condiții sigure și avem semnale că sunt mulți antreprenori din HoReCa interesați de program. Pe toți îi invităm să se înscrie la toate cele 5 module online. Provocările lor le ocupă acum tot timpul, însă 10 ore de module online care să le deschidă perspectiva de creștere a business-ului nu pot decât să-i ajute pe termen mediu și lung.

 

Care sunt pașii următori

Maria Predoiu: Mai avem doar o zi până la primul modul (programul începe pe 18 august), așa că eforturile noastre sunt îndreptate primordial către atragerea cât mai multor participanți beneficiari prin acest program. Apoi, desigur, rafinarea sesiunilor și adaptarea în timp real a conținutului la contextul dinamic sunt foarte importante pentru un impact cât mai bun pentru participanți.

 

De ce e nevoie pentru a te reinventa în timpul unei crize

Maria Predoiu: Cel mai important aspect pentru a te putea adapta și reinventa în contextul unei crize este atitudinea. Acei oameni care se concentrează pe a înțelege rapid noul context și pe a aduce soluții relevante în noua realitate, au de câștigat. Însă cei care neagă noua realitate, care rămân agățați de o realitate ce nu mai există, care se victimizează sau așteaptă de la alții soluțiile salvatoare au șanse mici să reușească să traverseze criza cu bine.

Apoi, desigur, dacă atitudinea este constructivă, oamenii au nevoie de know-how actual, de echipe alături de care să poată experimenta și de resurse minime pentru pivotare. Dar dacă atitudinea este ok, toate celelalte se pot face.

Dana Sîntejudean: Au trecut doar câteva săptămâni de la ridicarea anumitor restricții, multe, esențiale pentru HoReCa, fiind în continuare în vigoare. Cu toate acestea, afacerile din industrie trebuie să-și repornească motoarele la capacitate maximă.

Iar redeschiderea totală va însemna mai mult decât reluarea activității. Contextul s-a schimbat: comportamentul de consum, precum și normele socio-culturale sunt diferite acum. Chiar și din punctul de vedere al resurselor umane ne confruntăm cu o nouă normalitate. Practic, redeschiderea totală este o oportunitate ca fiecare business să se reinventeze.

Sunt câteva aspecte pe care cred că orice antreprenor și lider trebuie să le urmărească, la modul general:

- echipa care trebuie să fie o prioritate și fiecare angajat trebuie să se simtă în siguranță, atât din punctul de vedere al măsurilor de protecție împotriva răspândirii Covid-19, cât și al stabilității locului de muncă.

- o strategie unitară pentru o nouă normalitate și rezolvarea etapizată a situațiilor ce derivă.

- adoptarea unei structuri de costuri flexibile.

- digitalizarea fiecărui aspect posibil în funcție de specificul business-ului.

Sven Marinus: În aceste perioade de schimbări profunde și incertitudine, când modelele de afaceri consacrate nu mai funcționează, atât companiile, mari si mici, cât și oamenii trebuie să se adapteze la noua realitate cu deschidere și curaj. Toți trebuie să putem transforma criza într-o oportunitate și să luăm ceea ce aduce ea bun și să pasim mai departe. Există noi oportunități și trebuie să le vedem și să putem face schimbările necesare. Este nevoie de flexibilitate, adaptare rapida, schimbarea modului de gandire si mult curaj.

Elena Pap: Este nevoie de curaj, ambiție și nu în ultimul rând cunoaștere. O criză nu este niciodată ceva prin care treci ușor și trebuie să acceptăm faptul că vremurile excepționale cer acțiuni excepționale. Cu siguranță nu vom trece prin criză utilizând același mod de operare ca si până acum. Un ingredient cheia al traversării acestei crize cred că este parteneriatul și comunicarea deschisă. Lărgirea dialogului, găsirea de noi soluții și noi unghiuri de abordare sunt armele pe care trebuie să le folosim în adaptarea la noul context.

 

Adaptarea companiilor 

Dana Sîntejudean: Comercianții parteneri au început să facă investiții în tehnologie, lucru foarte important pentru a se adapta acestei perioade și a accelera inclusiv procesul de digitalizare. Însă trebuie să lucrăm, în paralel, și la alte aspecte, precum planificarea minuțioasă și managementul echipelor, așa cum exemplificam anterior, pentru a ieși mai puternici din această criză.

În cadrul acestui program, partenerii noștri au posibilitatea de a învăța să fie mai agili și, deci, mai pregătiți pentru noi provocări.

Sven Marinus: În general, companiile flexibile și deschise catre schimbare deja s-au adaptat și si-au schimbat paradigma de gandire, iar unii încă așteaptă ca lucrurile să se schimbe înapoi. Cred că nu va mai fi niciodată ca până acum. Trăim deja în noua normalitate, in care fiecare zi este altfel, aduce cu ea noi schimbari, dominata de incertitudine. Schimbările in ceea ce priveste evolutia pandemiei influențează obiceiurile în multe domenii, iar unul dintre cele importante este zona online; obiceiurile oamenilor se schimbă și aici trebuie să identificăm noi oportunități pentru afaceri. Suntem aici pentru a-i ajuta pe toți cei care își doresc o afacere mai bună pentru viitor.

Elena Pap: Adaptarea s-a făcut în mai multe etape și ea nu s-a încheiat. Cred că, după prima lună în care cu toții am acționat în funcție de cultura organizațională a fiecărei companii, în lunile următoare companiile au depus eforturi imense pentru păstrarea sănătății angajaților lor și implementarea unei noi culturi a muncii. Schimbările sunt la absolut toate nivelurile, de la modul de a munci, de a interacționa cu clienții și consumatorii, până la strategiile de investiții și dezvoltare

 

Provocările perioadei

Dana Sîntejudean: Am anticipat încă de la început că urmează o perioadă dificilă în multe aspecte atât pentru tot mediul de business, cât și în plan personal, la nivelul societății. Ca de fiecare dată, ne-am bazat pe echipa noastră tânără care a reușit să găsească cele mai bune răspunsuri la provocările de orice tip, la fel ca în multe alte situații. Cu ajutorul colegilor, deja adepți ai noilor tehnologii, am accelerat digitalizarea soluțiilor, venind astfel în sprijinul partenerilor, clienților și beneficiarilor noștri deopotrivă. În plus, faptul că facem parte dintr-un grup ne-a facilitat accesul la know how și ne-a oferit posibilitatea să conturăm o viziune globală asupra unei situații care ne privește pe toți, indiferent de zona geografică sau domeniul în care activăm.

Am lansat, în această perioadă proiecte inovative care aduc beneficii tuturor celor implicați în ecosistemul Edenred România și care favorizează continuarea operațiunilor în noua normalitate, minimizând impactul negativ al crizei. Și vorbim aici în primul rând despre soluțiile de plată online și soluțiile de plată mobile:

- parteneriate în premieră cu servicii de food delivery către care utilizatorii cardurilor Edenred pot face plăți direct online;

- parteneriate cu platforme de travel unde beneficiarii cardului Edenred Vacantă au la dispoziție o selecție mai mare de unități de cazare;

- lansarea Edenred Pay, propria noastră soluție de plată mobilă destinată utilizatorilor de Android, astfel ca, în prezent, toți utilizatorii de carduri de beneficii Edenred să poată face plăți mobile, în siguranță.

Sven Marinus: Provocarea noastră a fost să digitalizăm serviciile noastre, să emitem carduri în loc de tichete de hârtie și să găsim soluții pentru plățile online. Am depus eforturi mari spre digitalizare, deoarece ne-am dat seama că ceea ce părea a fi doar o tendință, anul trecut, este într-adevăr o necesitate acum, pentru a asigura continuitatea operațiunilor.

Elena Pap: Pentru Up România, izbucnirea pandemiei a accelerat procesul de digitalizare a serviciilor și produselor sale pentru a veni în întâmpinarea nevoilor generate de această perioadă în rândul companiilor client, dar și a beneficiarilor. Am intuit încă de la început că această perioadă va fi una extrem de grea atât pentru companii, cât și pentru angajații acestora, de aceea a fost crucial pentru noi ca cei din urmă, în special în lunile de izolare, să-și poată folosi beneficiile într-un mod simplificat și sigur. Acest lucru a însemnat extinderea rețelei de parteneri comerciali care acceptă plăți online cu cardurile Up România, plăți simplificate prin folosirea cardurilor, lansarea posibilității de plată prin Apple Pay cu toate Up Romania, dezvoltarea propriului sistem de plată direct din versiunea Android a aplicației mobile Up Mobil, una dintre cele mai bine cotate aplicații de finance din România, care poate fi descărcată din Google Play, App Store și recent din App Gallery Huawei. De asemenea, utilizatorii Up România de carduri Up Dejun si Up Cadou pot face plăți prin aplicația Pay By Face. 

Pentru că toată această perioadă a fost extrem de bulversantă pentru toată lumea, iar nivelul de stres și anxietate în rândul angajaților a crescut foarte mult, împreună cu 4Mind, prin intermediul platformei Up Achiziții, oferim posibilitatea angajatorilor de a acorda abonamente pentru sănătate emoțională propriilor angajați. 

Pe noi, pandemia ne-a făcut să funcționăm mai mult ca niciodată ca un laborator de idei, ghidați în permanență de dorința de a oferi soluții, simplitate și cea mai bună experiență în interacțiunea cu produsele și serviciile noastre.

Maria Predoiu: Ca multe organizații, și noi, echipa Qriser, am fost foarte alerți și agili în a ne adapta la noua realitate. Încă din 11 martie, de când s-au închis școlile, am hotărât să punem siguranța pe primul loc și să transferăm tot portofoliul de programe din off-line în on-line. Pentru marea majoritate a tematicilor și pentru marea majoritate a participanților, programele de learning on-line sunt foarte eficiente și pot acoperi majoritatea obiectivelor de learning.

Ca tematici, am pus accent pe subiecte de actualitate (remote management, on-line meetings/ trainings, productivitate personală în context de work-from-home, digitalizare în multiple forme, comunicarea brandurilor în criză etc), căci schimbarea de context a fost atât de bruscă, încât s-a resimțit puternic nevoia oamenilor de a fi sprijiniți pentru a se adapta.

Ca proiecte, am activat diverse partneriate de conținut educațional pentru comunități profesionale; pe lângă parteneriatul cu Mastercard pentru “HoReCa Împreună”, ne bucurăm și de alte proiecte frumoase și relevante în această perioadă, cum ar fi parteneriatul IAA – Qriser pe seria “Connectivity4Better”, sau parteneriatul cu EY pe soluții pentru IMM-uri, sau Revista Cariere și CIO Council, sau MSM sau Urania Cremene pe parenting. Și, desigur, parteneriatele cu companii consacrate de training, cum ar fi Exec-Edu, Trend, Human Invest, ICG și multe altele.

  

Primul pas pentru Un Viitor mai Bun pentru România

Maria Predoiu: Cred că cel mai important pas are legătură cu educația oamenilor, cu predilecție pentru antrenarea spiritului colaborativ și a atitudinii constructive. Aceste comportamente și atitudini se educă, se antrenează și produc valoare foarte mare și pentru individ, și pentru comunitate și de aceea cred că educația este oportunitatea principală pe care o avem, pentru un viitor mai bun.

„HoReCa Împreună” este un exemplu de program prin care participanții vor fi sprijiniți să vadă soluțiile și nu barierele, dar și să colaboreze și să învețe unii de la alții. Pentru toți acei antreprenori și manageri HoReCa ce cred în aceste principii, îi așteptăm cu drag să se înscrie aici.

Dana Sîntejudean: Primul pas l-am făcut deja prin măsurile de aplanare a impactului noii realități, de adaptare și susținere reciprocă, dar este important, mai mult decât oricând, să facem pașii următori împreună.

Am devenit conștienți că totul s-a schimbat: de la mediul de afaceri și până la mediul în care trăiește fiecare dintre noi. Avem noi principii și priorități pe baza cărora ne planificăm afacerile, proiectele, vacanțele, viața de zi cu zi.

Singurul lucru cert este că nimic nu va mai fi ca înainte și că am ajuns deja prea departe ca să ne mai putem întoarce înapoi. Trebuie să mergem pe acest nou drum pe care încercăm să îl construim în siguranță și este important să înțelegem că ne va fi bine împreună, acționând fiecare cu gândul la toți ceilalți: companii, autorități, organizații sau simpli oameni.

Elena Pap: Această perioadă ne-a învățat ceva esențial: solidaritatea este cea care ne face mai buni, mai pregătiți și mai puternici în fața complexității lumii în care trăim. Solidaritatea este și valoarea înscrisă în ADN-ul grupului Up și care stă la baza identității sale.

#unviitormaibun se face cu oameni curajoși și inimi mari. Despre ei vorbim în seria editorială Un viitor mai bun, realizată în parteneriat cu Mastercard. Faptele bune trebuie date mai departe. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Campanii

Sectiune



Branded


Related