[A New Now] Alexandra Popa: Masca se asortează cu starea de bine a celui ce o poartă și a celor din jur

[A New Now] Alexandra Popa: Masca se asortează cu starea de bine a celui ce o poartă și a celor din jur

E nevoie de curaj să vorbești despre ceva ce oamenii doresc să uite. E nevoie de și mult mai mult curaj să încerci să-i faci să-și schimbe modul de percepție, crede Alexandra Popa, participantă la "A New Now" Design Challenge by George, cu lucrarea ”Unbalanced”. Conceptul ei ilustrează, deopotrivă, echilibrul societății și fragilitatea ei, și face apel la sentimentele trăite împreună, în comunitate, dar interpretate diferit de fiecare.

”Eu m-am axat pe modul în care obiectul (masca) se transformă în intermediul unui context social, în special marcat de evenimente neplăcute. Am observat că este tool-ul ce unește și desparte în același timp oamenii, „mânuit” în mod ironic, tot de aceștia.”

La finalul articolului, Alexandra propune chiar o sintagma dedicată celor ce contribuie la procesul de schimbare a societății care traversează o criză - “the ones who made A New Now possible”. Sunt multe moduri în care se poate face asta, dar noi amintim doar un element care poate fi parte din schimbare – masca reprezentativa pentru 2020. Designul ei poate fi designul tău, inspirat de acest brief. Despre interpretarea și povestea Alexandrei, citiți în rândurile de mai jos.

 

Scurt bio

Eu sunt Alexa, am 22 de ani, originară din Ploiești. Experiența mea cu design-ul e relativ fragedă. Nu sunt de mult în domeniu, însă etapele pe care le-am parcurs și-au pus amprenta asupra mea și pot spune că au fost relevante. Totul a început când am renunțat la zona mea de confort și am venit la facultate în București, să studiez Publicitate. Nu aveam vreun scop anume, știam doar că or să fie multe meserii faine, dacă reușești să termini facultatea.

Obișnuită să procrastinez, în general, am zis că e timpul pentru o schimbare și am vrut să mă implic în diverse proiecte. Așa că am ajuns în PRIME, asociația studențească, iar destinul m-a ghidat fix către departamentul de care inițial îmi era cel mai teamă - art. De ce? Well, majoritar pentru că n-am avut nici o treabă cu desenul până mai acum ceva timp.

De aici, după mult chin și înarmată cu multă răbdare, am pornit pe drumul profesional și mi-am dat seama că deși pare dificil, mai ales pentru un novice, îți poți găsi job-ul de graphic designer. Ceea ce s-a și întâmplat și sincer, acum nu prea văd că aș putea face altceva.

 

"A New Now" Design Challenge by George

De obicei, frecventez site-ul pentru a afla noi informații și brusc mi-a atras atenția un banner. Mi s-a părut foarte îndrăzneț conceptul provocării, având în vedere controversele care gravitează în jurul nostru. Așteptările oamenilor cu privire la viitor depășeau multe limite, însă nu și pe cea a socializării în afara condițiilor considerate anterior normale. Am vrut să particip datorită bogăției subiectului. În opinia mea, masca reprezintă un simbol al puterii interioare, al forței care te face să renunți la tot ce considerai uzual, banal pentru binele persoanelor ce te înconjoară.

Am petrecut o bucată de timp căutând și încercând să înțeleg cum se îmbină acest obiect în viețile noastre de zi cu zi. Izolarea din timpul pandemiei mi-a arătat că timpul are sens doar pentru noi. Zilele treceau una după alta, iar din fotoliul de lângă geam vedeam același peisaj trist și solitar. Totuși, acesta continua să existe cu sau fără mine.

După diverse articole legate de dificultatea conceperii unui antidot eficient, am realizat că masca este unica protecție pe care o avem la îndemână momentan. Astfel, m-am dat cu un pas în spate și am stat și am privit. Mi-am dat seama că oamenii sunt uniți datorită sentimentelor, bune sau rele, pe care le trăiesc, în general la comun, într-o societate.

Pandemia a instaurat sentimentul de frică, accentuat în mod grav, mai apoi, prin diverse canale de transmitere a informațiilor. Astfel, am ales să ilustrez echilibrul societății și fragilitatea ei printr-o balanță.

Dreapta e pentru cei care au acționat responsabil, care văd realitatea așa cum e și care vor să continue să evolueze. Căci societățile se schimbă adesea, iar important este modul în care alegem să contribuim la acest proces. Stânga este pentru acei oameni care au resimțit frica, dar care s-au exteriorizat diferit. Realitatea lor e invers proporțională cu percepția sentimentului. Dacă frica crește, activitățile pe care le considerau normale se disipă.

Acum, am găsit ideea, însă practica a devenit problema. Deoarece relația mea cu desenul nu s-a dezvoltat miraculos peste noapte, m-am gândit la o modalitate eficientă și plăcută vizual care să exprime ceea ce gândeam. Și am început să despic firul în patru, să creez fiecare element pe baza unor forme geometrice simple (abstract-ish). “Shallow-Deep” – Kandinsky mi-a deschis noi orizonturi, lucrarea fiind o adevărată sursă de inspirație pentru mine.

 

Despre brief

Din brief am înțeles că nu va fi tocmai cea mai ușoară experiență. Aveam de a face cu un subiect foarte complex, multidimensional, dar avea să fie interesant. Eu m-am axat pe modul în care obiectul (masca) se transformă în intermediul unui context social, în special marcat de evenimente neplăcute. Am observat că este tool-ul ce unește și desparte în același timp oamenii, „mânuit” în mod ironic, tot de aceștia. 

Am întâmpinat dificultăți pe parcursul procesului, în special la nivel de exprimare vizuală, însă am continuat să-mi spun “keep it simple” și aparent, a funcționat.

 

Atât pentru public, cât și pentru jurați

Vreau să menționez că este prima oară după mult timp în care simt că am o voce, iar acea voce poate aduce un plus undeva. Chiar dacă matematic vorbind, minus cu minus rezultă plus, noi avem multe minusuri și prea puține plusuri. Îndemn oamenii să voteze acele lucrări care ajung într-un fel sau altul la ei, cu care se identifică în așa manieră încât să se simtă inspirați și să transmită mai departe aceeași motivație și energie pozitivă care ne fac mai responsabili.

Cum am spus mai sus, necesită curaj să vorbești despre ceva ce oamenii doresc să uite. E nevoie de și mult mai mult curaj să încerci să-i faci să-și schimbe modul de percepție. Mulțumesc pentru această oportunitate.

 

Relația mea cu masca

Mi-am dat seama că masca este necesară după ce au început să dispară toate gelurile dezinfectate de prin Mega-uri, deci pe la început. Momentan am câteva măști reutilizabile, din material pe care le consider foarte eficiente și cu care ce-i drept, m-am obișnuit. Numărul de utilizări este condiționat de ieșirile la magazin sau în alte spații publice. Nu pot pleca fără de acasă, e un accesoriu indispensabil.

 

Masca, simbolul anului 2020

În 2020, masca este un accesoriu care nu are numai atribuții pe partea de fashion. În 2020, masca se asortează cu starea de bine a celui ce o poartă și a celor din jur. Dacă înainte puteai încadra evenimentele importante ale unui an într-o carte sau în câteva volume, pare că pentru anul 2020 ar fi nevoie de o bibliotecă întreagă. Totuși, în loc de fotografii ale unor conducători importanți cu posturi intimidante, poate vom găsi poze random cu tine, cu mine sau oricare altă persoană, la capitolul: “The ones who made A New Now possible”.

[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related