Canopy: Pregătirile pentru Black Friday încep mai devreme, clienții acordă mai mult timp etapei de research

Canopy: Pregătirile pentru Black Friday încep mai devreme, clienții acordă mai mult timp etapei de research
  • Black Friday a devenit o perioadă extinsă de reduceri. Recomandarea Canopy pentru magazinele online este adoptarea unei strategii în trei pași: awareness, teasing, Black Friday. 
  • Indicatorul „brand loyalty” este un factor important privind decizia de cumpărare, în special în rândul familiilor.  
  • Achizițiile impulsive urmează un trend descendent, anual. Utilizatorii acordă mai mult timp etapei de research.
  • Din punct de vedere al volumului de căutări în Google legate de Black Friday, România se clasează în primele 10 locuri la nivel european. 
  • Canopy a identificat deja o creștere a volumului de căutare pe cuvintele-cheie „Black Friday” cu 23% față de căutările obișnuite. 

Canopy, una dintre cele mai mari agenții de performance marketing din România, a analizat îndeaproape comportamentul utilizatorilor din mediul online privind interesul pe care aceștia îl acordă perioadei Black Friday. 

Clienții acordă mai mult timp etapei de research, iar achizițiile impulsive sunt în scădere. 

Trendul care se remarcă în acest an privind dinamica pieței de e-commerce, este nevoia accentuată de teasing, utilizatorii acordând mai mult timp etapei de research. Conform datelor analizate de Canopy în ultimii doi ani, se observă că s-a extins perioada de la care utilizatorii încep căutările referitoare la acest eveniment. 

Conform procesatorului de plăți online PayU, numărul de tranzacții efectuate de Black Friday în 2021, a crescut cu un procent de 35% față de anul 2020. 

„Black Friday este cel mai important eveniment din an pentru profesioniștii de PPC și magazinele de e-commerce. Analizând comportamentul din online al utilizatorilor, am remarcat faptul că aceștia acordă mai mult timp etapei de research, comparativ cu anii precedenți. Am preluat acest trend și suntem deja în discuții cu toți clienții eligibili, către care am trimis primele insight-uri și o listă de acțiuni care să ne ajute să începem pregătirile pentru Black Friday. Pentru a construi buzz în online privind ofertele pentru această zi, noi le recomandăm clienților noștri o perioadă de teasing între 7 și 10 zile.”, declară Ivona Gal, CEO Canopy. 

Din punct de vedere al volumului de căutări în Google legate de Black Friday, România se clasează în primele 10 locuri la nivel european, într-un clasament dominat de UK, Germania și Franța. Mai mult, căutările legate de acest eveniment au crescut de la an la an.  Canopy a identificat deja o creștere a volumului de căutare pe cuvintele cheie „Black Friday” cu 23%, prin instrumentul keyword planner Google Ads. 

Având în vedere incertitudinea economică din ultimul an, cauzată de inflația în creștere și războiul din Ucraina, achizițiile impulsive tind să scadă, clienții finali fiind mai atenți la cheltuieli și prețul produselor. Indicatorul „brand loyalty” este un factor decisiv privind achiziția, în special în rândul familiilor, motiv pentru care este necesar ca retailerii să își loializeze clienții pentru securizarea traficului.  Mai mult decât atât, potrivit Eurostat, un trend care se remarcă este că un procent de 32% dintre consumatorii europeni cumpără online de la magazinele de peste hotare (cross-border), fapt ce demonstrează interesul crescut pentru cumpărături din afara limitelor geografice ale fiecărui stat. 

„Observăm o schimbare în ceea ce privește procentul de consum al bunurilor și serviciilor de strictă necesitate. Utilizatorii încep deja să facă research, iar achizițiile impulsive sunt în scădere de la an la an. Statisticile mai arată faptul că sectorul retail este într-o continuă creștere, cu toate că și-a încetinit ritmul pe fondul inflației crescute.”, adaugă Ivona Gal, CEO Canopy. 

În contextul economiei actuale, cele mai importante criterii în funcție de care se va lua decizia de cumpărare anul acesta, conform unui studiu efectuat de EY România, la finalul lunii aprilie, sunt: 

  • Calitatea – 65,6%
  • Prețul – 37,3%
  • Sustenabilitatea produselor – 20% 
  • Posibilitatea de livrare la domiciliu – 19,7% 
  • Proveniența (produse tradiționale în detrimentul unor produse de import) – 18,9% 
  • Proximitatea – 12,2% 

Canopy este una dintre cele mai mari agenții de performance marketing din România. În cei șase ani de existență, Canopy a contribuit semnificativ la dezvoltarea pieței de marketing online din România, prin programe de internship și educare.

Canopy a fost una dintre primele 10 agenții din Europa care au derulat campanii Huawei Ads. Portofoliul de clienți Canopy include branduri precum Sephora, Yves Rocher, Enel, eToro, Nemira, Casa Timiș, Clinica Eliade, Livada cu Ceai, PIATRAONLINE, BestValue, Impact Hub, Provident.

În anul 2021, echipa de 35 de specialiști a gestionat bugete de publicitate în valoare de 17 milioane de euro și a creat peste 300 de animații video de complexitate 2D și 3D.  Agenția a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1.8 milioane de euro, în creștere cu 57% față de anul 2020.

Canopy deține birouri în București, Iași, Cluj și Londra. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related