Cand vine vorba de pretestare, vor exista nemultumiri in ambele tabere: agentiile vor fi reticente vizavi de raspunsurile date de consumatori si clientii vor vrea sa stie cat mai devreme daca investitia in campanie va da roade. 21 de creativi, strategi si manageri romani din agentii de publicitate au povestit despre cazurile in care se apeleaza la pretestare, efectele pretestarii asupra campaniilor care urmau sa fie lansate si despre succesul campaniilor pretestate in comparatie cu rezultatele campaniilor lansate care nu au fost supuse procedurii. Am aflat ca nesiguranta, uneori din partea Brand Managerilor, alteori de partea agentiei este principalul motiv care conduce la pretestare, iar indecizia este si ea printe mentiunile publicitarilor. Uneori efectele pretestarii nu sunt grave, conducand la mici modificari in executiile campaniilor, alterori pretestarea poate duce la intarzieri pe o perioada indelungata. Cei mai multi dintre publicitarii care ne-au raspuns au spus ca nu cred in succesul campaniilor pretestate, iar unii dintre ei considera ca pretestarea ar putea fi folositoare strict in cazul campaniilor conventionale.
Publicitarii romani despre cazurile in care se apeleaza la pretestare, efectele procedurii si succesul campaniilor pretestate
![Publicitarii romani despre cazurile in care se apeleaza la pretestare, efectele procedurii si succesul campaniilor pretestate](https://media.iqads.ro/2012/05/photo-large-23048-cover-850.jpg)