AdBreak #40: criza si reclamele bancilor

AdBreak #40: criza si reclamele bancilor

La editia cu numarul 40 a evenimentului AdBreak, prezentata de Ciuc Premium, in cadrul celor trei paneluri, s-a discutat despre: comunicarea bancara, pornind de la campaniile pentru creditele de refinantare; despre provocarile comunicarii ATL si online pentru un cont de telecom si despre inspiratia unui om de stand-up vs. inspiratia unui copywriter.

Invitatii panelului dedicat comunicarii bancare, Talk of the Month, au fost: Bogdan Naumovici, Creative Director 23, Liviu David, Creative Director Next Advertising, Bogdan Costin, Head of Copy TEMPO Advertising, Cristina Popescu, Senior Copywriter Grey, Andreea Bagita, Group Creative Director Saatchi & Saatchi. Cei  5 creativi au povestit care a fost brieful primit de la client, daca s-a facut cercetare pentru pregatirea campaniilor, cum au ajuns la ideea creativa si cum se aliniaza campaniile pentru creditele de refinantare la platforma de comunicare a fiecarei banci.

In final, cei 5 au punctat cum a evoluat comunicarea bancara odata cu criza:

Bogdan Naumovici, Creative Director 23, a spus: “Eu inca astept prima banca avand tupeul de a comunica pe bune cu oamenii. De-abia astept sa vad prima banca sa aiba curajul sa puna un banner in Piata Victoriei in timpul unei greve, in care sa vorbeasca oamenilor alora, 10-20.000 care urla ca nu mai au salarii. Mie mi se pare ca bancile au ramas inca in bula lor de sticla asa in care ok, cu mici ajustari, ei vorbesc in continuare despre povesti asa si totul e frumos, cand lumea le-ar lua gatul cu secera daca s-ar putea. Volksbank are 3000 de procese cu clientii sai. Mie mi-ar placea sa vad prima banca vorbind pe bune: domn'e, uite ce-am facut noi ca sa acceleram criza asta economica. Nu noi, banca asta, noi, bancile. Uite care-i partea noastra de responsabilitate. Uite cum cum credem noi ca v-am afundat. Eu atunci as vorbi despre o schimbare”.

Liviu David, Creative Director Next Advertising, a declarat: “Mi se pare ca s-a stricat ceva in comunicarea bancara, parca sunt prea mult pritocite, nu mai sunt atat de relaxate, parca sunt fortate. Pentru ca miza e mai mare. Nu mai pica bani din cer, cum era inainte, asa ca totul se discuta si rediscuta, sa fie aseptic totul, sa nu deranjam pe nimeni daca se poate. E foarte greu sa faci campanii memorabile fara sa deranjezi pe cineva. Noi avem mare noroc cu personajul asta (n.r. Zanul de la Banca Transilvania) si cu oamenii care lucreaza acolo: ei fac chestii inaintea pietei”.

Bogdan Costin, Head of Copy TEMPO Advertising: “Noi am participat la pitch-ul BCR in 2009, cand deja incepuse criza, obligatoriu era sa nu mai vorbim despre vise, fantezii pe care ti le indeplinesti cu credite de nevoi personale. Nu iti mai poti permite in ziua de astazi, cand si bancherii s-au trezut la realitate, nu mai poti spune ’indeplineste-ti visele’. Asa s-a schimbat. E mult mai realist, mai grav, nu mai vorbesc despre vise si dorinte”.

Andreea Bagita, Group Creative Director Saatchi & Saatchi: “Intr-adevar, am devenit mai precauti, dar cred ca e un lucru bun, era cam haiducie. S-au reorientat dinspre creditare inspre economisire. Nu e rau ca suntem mai precauti. Acum ne gandim de 2 ori inainte. De 3 ori. De 4 ori, de 5 ori”.

Cristina Popescu, Senior Copywriter Grey: “A venit criza, lumea a inceput sa fie mai stresata, sa faca mai mult research, lucrurile s-au mutat din zona emotionala intr-o zona foarte, foarte functionala, ceea ce nu e neaparat ok”.

In cadrul panelului Debriefing, Silviu Nedelschi, Group Creative Director al Grupului Publicis Romania si Ruxandra Lupu, Senior Account Manager al Grupului Publicis Romania, au vorbit despre provocarile pe care le aduce comunicarea Orange in Romania, despre platformele actuale de comunicare pentru abonamente si cartele si despre cum lucreaza ei efectiv la acele spoturi Orange care par facute in afara si adaptate pentru Romania, cand, de fapt, sunt create si produse in Romania si exportate in destul de multe tari. Despre confirmarea succesului campaniilor create de ei, Silviu a punctat ca in 2010, Orange a avut 78.000 de abonati noi. Alina Gruianu, Account Manager & Head of Unit Initiative, a povestit despre sutele de mail-uri schimbate zilnic cu agentiile si despre coordonarea in cazul proiectelor speciale. Bogdan Gheorghiu, Creative Director Hyperactive, a enumerat activitatile desfasurate pana in prezent de Hyperactive pentru Orange, incluzand ecranele tactile din statiile de autobuz pe care se poate naviga pe internet, din cea mai recenta campanie.

La rubrica de Inspiratie, Teo, celebrul comediant, a facut o paralela intre cautarea inspiratiei in calitate de copywriter (din experienta sa de un an in cadrul Leo Burnett) si cautarea inspiratiei ca om de stand-up. Cand lucra in publicitate, „cautarea de inspiratie era un proces greu care n-avea nimic de-a face cu cautarea de inspiratie. Ne adunam cativa oameni intr-o camera si incercam sa rezolvam o problema. Nu cautam inspiratie”. In ipostaza de comediant, Teo a povestit cum isi noteaza in telefon ideile pe masura ce ii vin, cum le dezvolta in minte, ca apoi sa le verbalizeze direct pe scena, fara sa scrie materialul efectiv. Teo a descris cat de atent e la reactiile publicului pe masura ce testeaza si dezvolta materialul: „Eu iau o idee ca o samanta si o plantez in ei. O ud un pic si vedem ce creste. Daca plantuta aia creste, o recoltez si o pun intr-un ghiveci. O mai ud acasa si-o aduc din nou la ei. Si in timp creste copacelul. Copacelul ala e lucrul din care-mi castig banii si meseria. Asta e cel mai plastic mod in care pot sa explic modul in care se intampla lucrurile. Iau seminte si le arunc in brazda. Ei sunt brazda mea. Arunc seminte in brazda si apoi vedem ce inmugureste. Nu stau acasa si ma loveste inspiratia si dup-aia scriu o carte”.

Editia #40 AdBreak a fost moderata de Ana Militaru, Redactor-Sef IQads.

Parteneri media ai evenimentului sunt: Q2M, 24FUN, Academia Catavencu, MONEY.ro.

AdBreak este un eveniment IQads, recomandat de Radio Guerrilla. AdBreak este singurul eveniment dedicat industriei de publicitate si marketing din Romania, care isi propune, editie de editie, sa aduca in fata pasionatilor de publicitate, a membrilor comunitatii IQads pe cei mai importanti profesionisti ai industriei si sa propuna spre dezbatere temele de actualitate din publicitatea romaneasca.

Despre IQads

Avand o audienta de 150.000 de unici lunar, IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania. IQads este o marca a Blue Idea. Din portofoliul companiei Blue Idea face parte si SMARK, comunitatea profesionistilor in marketing din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related