Daniela Bogdan, Dogan Media: Header Bidding n-ar trebui să lipsească din oferta niciunui editor. Este soluția ideală pentru a-și monetiza afișările eficient

Daniela Bogdan, Dogan Media: Header Bidding n-ar trebui să lipsească din oferta niciunui editor. Este soluția ideală pentru a-și monetiza afișările eficient

"Serviciul de Header Bidding nu ar trebui să lipsească din portofoliul niciunui editor", spune Daniela Bogdan de la Dogan Media într-o conversație purtată cu Adrian Moțîrlichie, de la Project Agora, cu privire la modul de abordare a circumstanțelor provocatoare ale acestui an.

Project Agora găzduiește „The Publisher Sessions” pe 19 noiembrie, un forum virtual de leadership, pe bază de invitație, pentru toți partenerii de vânzări.

Cu câteva zile înainte de eveniment, Adrian Moțîrlichie, Country Manager la Project Agora România, și Daniela Bogdan, Online Sales Representative la Dogan Media, discută despre circumstanțele în permanentă schimbare în acest an pentru editori, statutul publicității programatice în România, header bidding și securitatea brandurilor.

 

A fost un an extraordinar, cu multe schimbări de situație neprevăzute.
Cum vi s-au schimbat prioritățile, astfel încât să reușiți să vă adaptați la ultimele condiții din piață?

DB: Din cauza pandemiei de COVID-19, a trebuit să dăm prioritate sănătății și stării de bine a angajaților, așa că am trecut la telemuncă – o experiență nouă pentru noi. Chiar dacă laitmotivul acestei perioade este distanțarea socială, ne-am apropiat de clienții noștri mai mult ca oricând, încercând să găsim soluții împreună pentru aceste circumstanțe dificile. Eu cred că am reușit.

 

Ai putea detalia puțin ce se întâmplă pe partea de cerere din perspectiva unui business?
Care sunt tendințele pe care le-ai observat în ultima perioadă?

DB: Din cauza COVID-19, mai mulți oameni petrec din ce în ce mai mult timp online și toate tipurile de comportamente digitale au cunoscut un stimul major. Mai mulți oameni acasă a însemnat mai mulți ochi pe ecrane, astfel încât materialele video sunt cu siguranță în topul tendințelor și de aceea încercăm să creăm conținut într-un volum mare, astfel încât să poată fi util atât cititorilor, cât și clienților noștri. Cu o televiziune in spate, transpunem in online 80% din continutul de pe tv.

 

S-a vorbit în presa internațională că publicitatea programatică a avut rezultate mai bune decât alte fluxuri de publicitate, datorită flexibilității și adaptabilității sale. Crezi că acest lucru se întâmplă și în România? Este ceva care va aduce beneficii editorilor?

DB: În prezent, piața programatică nu este atât de dezvoltată în România, dar este important să fie pe o pantă ascendentă. Din ce în ce mai mulți clienți aleg să aloce o parte din buget campaniilor programatice pe site-urile locale și aceasta este cea mai bună abordare deoarece, în final, este un proces din care câștigă toată lumea: mesajul clientului ajunge direct la publicul țintă fără a pierde afișări, iar noi, cu ajutorul serviciului de Header Bidding, ne asigurăm că obținem cel mai bun preț per afișare. Dar da, cred că achizițiile într-un sistem programatic reprezintă viitorul.

 

Cum gestionați voi securitatea brandurilor?

DB: Securitatea brandurilor este ceva de care ne ocupăm continuu, pentru a garanta advertiserilor un mediu publicitar sigur. Prin urmare, ne străduim să fim conformi folosind toate soluțiile de verificare internaționale. Lucrăm cu Moat, Integral Ad Science și DV.

 

Există foarte multe discuții despre evoluția rapidă a practicilor de Content Discovery – cum le-ai evalua din perspectiva dezvoltării unui public, dar și a monetizării?

DB: Content Discovery reprezintă o parte esențială a activității publicitare, care contribuie, la rândul său, la creșterea numărului de vizitatori din site. Este un produs care evoluează constant, în linie cu diversele funcții, și a devenit un instrument folosit chiar și de echipa editorială, care folosește Taboola Newsroom, de exemplu.

 

Care este părerea ta despre Header Bidding și diversele practici de optimizare a randamentului care sunt aplicate fie intern, la nivel de grup editorial, sau prin intermediul unor furnizori terți?

DB: Header Bidding n-ar trebui să lipsească din oferta niciunui editor. Este soluția ideală pentru a-și monetiza afișările eficient.

 

Care sunt serviciile cheie pe care le vei căuta cu precădere la un partener strategic?

DB: Așa cum s-a întâmplat și până acum, este important pentru noi să avem un partener care să ofere soluții și servicii personalizabile. Și pentru că piața este în continuă creștere, este important să primim de la partenerii noștri soluții adaptate noilor cerințe.

 

Vă invităm să fiți alături de noi în data de 19 noiembrie, la ora 10:30, la un eveniment pe bază de invitație, care va aduce laolaltă branduri de conținut digital și experți internaționali de top în acest domeniu.
Partenerii Project Agora vor avea ocazia să audă ce au de spus branduri globale precum The Coca-Cola Company, branduri premium din domeniul editorial ca El País, și organisme de top din domeniul publicității, ca IAB Europe.

Se vor pune în discuție tendințele emergente, noile practici și evoluțiile cheie din monetizarea de succes. Evenimentul va fi completat de discuții și dezbateri din partea unor editori de renume din CEE și MEA, precum și de o prezentare generală a noii oferte a Project Agora și a planurilor pentru viitorul apropiat.

Înscrie-te chiar acum!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Pozitii

Sectiune



Branded


Related