Cu Raul Gheba & Alex Bogdan în culisele campaniei Alconnaisseur de la eMAG by MAINSTAGE | THE AGENCY: Am pornit de la ideea că toți avem un sommelier mic în noi, chit că nu ne pricepem

Cu Raul Gheba & Alex Bogdan în culisele campaniei Alconnaisseur de la eMAG by MAINSTAGE | THE AGENCY: Am pornit de la ideea că toți avem un sommelier mic în noi, chit că nu ne pricepem

Am stat in casa, am renuntat la multe excentricitati, am limitat optiunile de distractie. Dar omenirea nu se da batuta asa usor. Am descoperit alte cai de a ne simti bine si alte talente ascunse, pe care viata obisnuita nu le lasa sa iasa la lumina. Am devenit specialisti in copt paine, gradinarit, redecorat sufragerie, in mirosit vinul si gustat berea. Lipsa posibilitatilor de a iesi in lume a determinat o mai mare ingrijire a gusturilor fine. Mai ales cand dorintele pot fi implinite online. Pentru a veni in intampinarea lor, eMAG a lansat, la începutul verii trecute, o categorie nouă de bauturi alcoolice. 

Compania a avut nevoie de o agentie care sa anunte vestea in cel mai potrivit fel. Echipa Mainstage | The Agency a castigat pitchul cu o propunere speciala: cum ar fi daca ar incuraja oamenii să-și analizeze băuturile pe care le consumă, chiar dacă nu se pricep? In pandemie, am devenit toti specialisti amatori si mult mai deschisi la a incerca lucruri noi. Așa a apărut Alconnaisseur, gama de băuturi alcoolice de la eMAG și un serial online care are deja 3 episoade. 
Personajul principal al campaniei este consumatorul care nu se pricepe cine știe ce la băuturi, dar asta nu îl împiedică să își dea cu părerea, este deschis să exploreze odată cu cei care îl privesc, de acasă.

În interviul de mai jos, vorbim cu Raul Gheba, Sr. Copywriter Mainstage | The Agency, si Alex Bogdan, actorul principal in episoadele campaniei, despre culisele acestei campanii, ce s-a intamplat la filmari si cate de alconnaisseuri sunt ei. Plus ceva ce nu ati mai vazut pana acum: cel mai spectaculos fel in care se incheie un interviu. 

 

Brieful

Raul: Un brief fara provocari nu e un brief. Ba chiar a fost fain ca am avut de comunicat intr-o categorie destul de libera. In afara de pachete promotionale, nu am vazut o campanie mai ampla pe retaileri de bauturi alcoolice. Singura provocare pe care am intalnit-o a fost cea de a fi in feel-ul campaniilor precedente eMAG, fara a fi repetitivi. 

 

Target & obiective

Raul: Oameni, majori, preferabil vaccinati. Am tintit pentru un core target al pasionatilor de bauturi alcoolice, care pot sa gaseasca o selectie destul de mare de vinuri sau whisky-uri, dar ne-am dus si catre casual users care folosesc serviciul pentru convenienta.
De fapt, cumva am vrut sa ii facem pe cei casual sa fie mai atenti la ce si cum consuma.

Vrem sa afle cat mai multa lume ca pagina de bauturi alcoolice eMAG e un loc care are atat diversitate, cat si calitate si ca e un loc numai bun atat pentru casual drinkers, cat si pentru connaisseuri. 

 

Contextul pandemiei

Raul: Culmea, cred că de data asta contextul ne-a fost unul favorabil. Ce era înainte o bere la terasă sau un pahar de vin la restaurant, se mută acum acasă așa că, bravo, pandemie. (A fost o glumă, nu felicităm pandemia pentru nimic).

 

Ideea

Raul: Am pornit de la ideea că toți avem un sommelier mic în noi, chit că nu ne pricepem, ne place să ne dăm cu părerea ca și cum am sti ce facem. 

E o chestie pe care o tot fac, cand mai iau un vin sau o bere fina acasa, sa ma prefac ca știu ce beau și scot cele mai pompoase cuvinte care nu înseamnă nimic. „Vinul ăsta are o asperitate epustuflantă”.

 

Reactia clientului

Raul: In prezentarea de pitch, am primit putine reactii la cald. Dar, dat fiind faptul ca, pana la urma, campania e live, inseamna ca au reactionat bine. 

 

Etape de creatie, negocieri

Raul: Tot procesul a fost surprinzator de lin. Am apreciat foarte mult faptul ca clientul a avut o incredere totala in ce inseamna creatie. Scripturile au trecut relativ usor, treatmentul lui Ironic Distors la fel.  Singurul loc in care am avut de furca cu modificarile au fost evident lucrurile care tin de legal. Comunicarea pe categoria de bauturi alcoolice e ca un slalom pe schiuri prin padure. E plin de copaci pe care sa-i eviti, dar mai apar si unele portiuni de gheata pe sub zapada pe care nu le vezi. 

 

Sensibilitati & clisee evitate

Raul: Sunt multe sensibilitati evidente, de la orice tine de baut si condus, la implicarea copiilor sau a animalelor, dar sunt si unele aspecte usor amuzante ale comunicarii in acestei categorii. De exemplu, e de evitat sa arati cum cineva savureaza o bautura alcoolica. Lucru care e destul de greu de facut intr-un clip intitulat cum sa degusti un vin​.
Am vrut sa gandim o abordare responsabila, dar guilt free a alcoolului si cred ca s-a sintetizat perfect in catchphrase-ul Alconnaisseurului: Daca bei cu cap, nu te doare capul. 

 

Cat conteaza entertainmentul 

Raul: Da-mi voie sa-ti raspund cu o intrebare retorica. Poti sa-mi povestesti o gluma buna dintr-o reclama la suplimente alimentare? Cam greu, nu?
Acuma, sa nu ma intelegeti gresit. Sunt pro comunicare tactica cand e cazul,  dar, daca ne permite formatul, hai sa facem reclamele sa merite vizionate.

Executia in pandemie

Raul: Am avut placerea sa lucram cu doi oameni care au ridicat scripturile la un nivel cu mult peste ce ne imaginam. Asa ca as vrea sa-i multumesc lui Alin, Ironic Distors, pentru regie, pentru ca a venit si a adus acestor scripturi o fantezie, un feel si un look destul de fresh. A reusit sa faca niste executii extraordinar de dinamice pornind de la un set-up destul de static si anume un om vorbeste la camera​. De asemenea, trebuie sa-i multumesc si lui Alex Bogdan, care m-a surprins prin energie, inventivitate si dispozitie la a incerca orice fel de nebunii ne veneau prin cap. E o zi faina la birou aia in care razi in continuu pe platou. 

 

Alconnaisseurii din agentie

Raul: Ca un creativ adevarat, am facut research de-ala serios si am trait toata experienta de comandat bautura alcoolica pe eMAG pentru a prinde filmul. De la stat 20 de minute sa aleg sticla AIA de vin, la asteptarea ei a doua zi si, la sfarsit, o degustare intr-un cadru ceremonial, dar evident in pijamale, la mine acasa. 

 

Prima reactie cand ai vazut proiectul

Alex: Muncesc în domeniul actoriei din 2006 și cred ca pana acum 2 ani, am facut doar o reclama. Am zis ca na, nu sunt eu pt zona asta, aia e. Si dintr-o data am facut atat de multe, incat am suprasaturat piata. Asa ca atunci cand am vazut proiectul de la eMAG, prima oara am zis, clar e ultima reclama pe care o fac, pentru ca n-are cum sa ma mai suporte cineva dupa asta. Cat sa apari ma? Nu ti-e rusine? Sigur, stupid. Ca imi fac treaba, iubesc sa joc în reclame demente, cum e și asta. O ironie draguta și plina de haz. Sigur ca mi-a placut din start. Dar tot cred ca nu mai pup reclame 10 ani de-acum in colo...sad reacts only...

 

Castingul

Alex: Eu și Marcel Iureș nu mai dăm castinguri de cativa ani. E momentul ala cand ajungi asa sus incat nu mai ai nevoie de un casting. Lumea te stie si pe Marte, ce sa mai cauti la casting. Da, normal ca am dat casting, in doua etape chiar. Si imi place sa imi fac castingurile personale si adaptate fiecarui client. Cred ca am reusit sa-i conving ca sunt cea mai buna alegere printr-o libertate toata si o sfidare crunta a regulilor de casting. 

 

Pregatiri pentru rol

Alex: Am invatat textul!!!! O componenta critica pentru fiecare actor. Am tratat rolul de la eMAG ca si cum as fi avut un rol baban intr-un film. Deci da, am invatat aproape 25 de pagini de text, text greu, ma rog, am stat nopti si zile l-am repetat intruna asa ca la filmare a fost easy. Daca nu stiam textul, si acum eram la filmare, va asigur. A fost greu, pe bune, chiar a fost hardcore. Si cred ca am incercat sa ma las liber sa improvizez si sa ma distrez, chiar daca halca de text uneori ma incurca. 

 

La filmari

Alex: Am filmat 3 zile, cu un regizor cu care m-am cuplat imediat, sa traiasca bosu Alin Sterian. Un om misto, cu umor, care a savurat toate cioacele mele tampite, alti regizori s-ar fi oripilat ar fi  zis doamne ce e asta, dar Alin m-a sustinut si mai ales a reusit sa croiasca pe stilul meu, o reclama care sa il reprezinte si pe el.
Deci mare lucru. Atmosfera superba, la camera un om calm si profesionist in persoana lui Marius Besu, de la productie, la clienti la props, toti au fost acolo cu trup si suflet, n-am simtit ca se chinuia cineva sa fie acolo, chiar m-am simtit bine. Daca era atmosfera naspa, cred ca se vedea in reclama. Eu cred ca nu e cazul si suntem intr-o meta parodie super fresh post moderna. 

 

La liber VS script

Alex: Nu am improvizat pe text aproape deloc. Nu fac asta de obicei. Respect cu sfintenie textul pentru ca e munca cuiva acolo si daca nu am avut plangeri inainte de filmare, n-o sa ma apuc cand filmam sa imbunatatesc. Tot ce a fost impro a fost pe langa, intre, printre vorbe, asa cum trebuie.
Cu stima si respect pentru fratele Raul Gheba cu condeiul magic. Intre noi fie vorba, textul era slabut, dar l-am facut eu sa para misto. Cu drag, Raul...

 

Cel mai misto din proiect

Alex: Ca m-am distrat si am fost si platit.

 

Cat de alconnaisseur esti

Alex: Nu prea spre deloc. Beau bere mult prea mult. Uneori vin. Ocazional shoturi de martini.
Ma rog, sunt actor, as putea spune ca sunt alcoolnaisseur. Dar prefer sa fiu actornaisseur.
Ooooooo bravo ma, asa da. Asa se incheie un interviu.

 

Credits

Echipa MAINSTAGE | THE AGENCY:
Eugen Suman - Creative Director
Raul Gheba - Sr. Copywriter
Florin Padurean – Sr. Art Director
Serban Chitu – Art Director
Silviu Istrate – Head of Strategy
Raluca Gheorghe - Group Account Director
Cornel Tatoiu – Account Director

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Branded


Related