Campaniile la radiouri s-au facut auzite la AdBreak

Cea de-a 27-a editie AdBreak, prezentata de Orange, i-a reunit luni seara, in Music Club, pe pasionatii de publicitate si de radio la o discutie lejera despre cele mai noi campanii pentru posturile de radio Guerrilla, KissFm si Radio 21. La scurt timp dupa ora 20:00, Mihai Anton si-a reluat rolul de moderator si i-a invitat, pe rand, in lumina reflectoarelor, pe Dan Amariei, Deputy Creative Director la Propaganda, Roxana Panaitescu, Group Creative Director Graffiti BBDO, Simona Costea, Account Director Dacia si Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director la McCann Erickson.

Prima campanie despre care s-a vorbit a fost cea realizata de Propaganda pentru Radio Guerrilla. Din partea agentiei a urcat pe scena Dan Amariei, care a povestit despre munca de doua luni din spatele campaniei. "Guerrilla este brandul de radio pe care il astept de aproximativ 10 ani", a marturisit Amariei, asumandu-si subiectivitatea afirmatiei. Ceea ce deosebeste Radio Guerrilla de celelalte radiouri este, in opinia sa, un anumit spirit civic: "Brandul in sine imi place pentru ca se forteaza sa faca mai mult decat campanii de adunat voturi pentru nu-stiu-ce sondaje de primavara si de toamna". La intrebarea "Cum ati ajuns la The Good, The Bad and The Ugly?", Deputy Creative Director-ul Propaganda a raspuns explicand ca aceasta campanie trebuia sa comunice unul dintre cele mai importante programe ale unui post de radio, matinalul, si cele trei personalitati foarte diferite - Liviu Mihaiu, Mihai Dobrovolschi si Vlad Craioveanu. "A fost o campanie prin care noi trebuia sa aratam ce e cu matinalul asta. In general, radiourile au matinalul ca baza".

Despre abordarea directa din ultimele doua campanii, Amariei a spus ca aceasta se potriveste cu spiritul radioului, care incearca sa educe publicul prin muzica. "Rescrierea Mioritei din primavara a fost «hai sa nu ne mai lamentam, sa nu mai stam cu moartea in buzunar si sa facem ceva»". Referitor la ideea cu Tamango si Maria, Dan a recunoscut: "nu a fost ideea noastra, a fost ideea lor (n.r. Radio Guerrilla) si i-am admirat foarte mult pentru chestia asta pentru ca mi se pare cea mai tare chestie din FM-ul romanesc".

Revenind la campanie, directorul de creatie al Propaganda a spus ca nu au avut un brief prea concludent si ca agentia a plecat de la ideea ca muzica difuzata de Guerrilla nu este considerata una normala. Cineva din public a fost curios sa afle daca Propaganda respecta intotdeauna brieful de la client sau vine si cu propuneri. Raspunsul pe care l-a dat Dan a fost: "Propaganda are "prostul obicei" de a se baga foarte mult peste client. In general, nu ne place sa lasam clientul singur, pentru ca de multe ori anumiti clienti vor sa fie singuri, de-aia nici nu prea au multe zile cu noi. Dar, in general, ne bagam peste ei si dam directii, dam cu strategia dupa ei. E un risc pe care orice client Propaganda trebuie sa si-l asume."

Dupa pauza de spoturi internationale, pe scena au urcat Roxana Panaitescu din partea Graffiti BBDO si Simona Costea, Account Director Dacia pentru a discuta despre campania Logan Kiss FM. "Produsul despre care discutam in seara asta, respectiv radioul, FM-ul nu este subiectul principal al acestei campanii. Campania asta promoveaza o masina, o serie limitata de la Logan. Radioul in cazul asta este un partener media cu care Dacia s-a asociat pentru promovarea acestei serii limitate", au tinut sa precizeze de la inceput invitatele.

Intrebarile au inceput sa curga, cele mai multe insistand asupra criteriului de alegere a celor cinci vedete care apar in spoturile campaniei si a relevantei pe care acestea o au pentru brandul Dacia. Atat reprezentanta agentiei, cat si cea a clientului au explicat ca nu a existat o grila in functie de care au fost alese cele cinci VIP-uri si ca acestea au fost considerate relevante pentru publicul tinta vizat. Cele doua invitate au mai precizat ca aceasta nu este prima campanie pe bloguri, ci e prima campanie integrata care foloseste in mix-ul media blogging-ul, rezultatele obtinute fiind destul de insemnate: 400 000 vizitatori in trei saptamani.

"De ce a ales Logan postul de radio Kiss FM?" a fost o alta intrebare venita din public. "Pentru ca si-a ales in primul rand publicul caruia i se adresa, respectiv tinerii, si si-a ales un radio cu afinitate si cu o audienta foarte mare din acel public".

Intrebata daca e mandra de aceasta campanie, Roxana Panaitescu a marturisit: "Creativ vorbind, nu. De ce as fi? Sunt foarte ok cu ceea ce a facut ea, respectiv faptul ca si-a atins in proportie nesperata tinta. Nu, creativ n-am de ce sa fiu mandra de ea. A fost o solutie buna sub aspectul eficientei si atat. Si probabil va ajunge un dosar de eficienta."

Seara a continuat cu momentul de stand-up comedy oferit de Tibi de la trupa Show Time care a facut trecerea spre discutia cu ultimul invitat al serii, Alexandru Dumitrescu (Tugu), Associate Creative Director la McCann Erickson.

Subiectul abordat a fost campania "Nunta pe neve", primul reality show pentru un radio din Romania. Tugu a inceput discutia spunand ca in Romania, radioul este Cenusareasa publicitatii, reclamele actuale la radio fiind pline de cifre. Ideea de nunta pe neve s-a dovedit o solutie inovativa si viabila de crestere a awareness-ului Radio 21, bazata si pe instinctul romanului de a se uita prin gaura cheii, crede Tugu. "In sondaje e foarte important sa ai awareness. Din fericire pentru creativi, nu s-a inventat un peoplemeter foarte exact sa stie cine ce radio schimba, oamenii tin minte radioul daca a avut o campanie tare. Pe noi, cei de la creatie, sistemul asta ne avantajeaza", a spus Associate Creative Director-ul McCann Erickson.

Desi ideea e importata, folosirea ei in campania pentru un post de radio a fost considerata foarte originala, nu mai putin de 1000 de persoane dorind sa participe la reality show. Tugu a marturisit ca, in elaborarea acestei campanii, agentia s-a confruntat cu o dilema: sa explice produsul si cum functioneaza el sau sa-l implementeze pur si simplu si sa observe impactul asupra publicului. Pana la urma a iesit "o struto-camila, o parte care mizeaza pe umor si un voice-over care sa make sure ca lumea a inteles ce e produsul. E o nunta pe ve cu clientul", a spus Dumitrescu.

Cea de-a 27 editie AdBreak s-a incheiat putin dupa ora 22:00 cu o proiectie de spoturi care aveau ca tema radioul.

AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange, sustinut de HotNews.ro, Studio 88 si de Grupul de Presa Realitatea.Catavencu, prin Academia Catavencu, Radio Guerrilla, Cotidianul, Money Express, Business Standard si 24-FUN.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune



Related