Cum să creezi un univers de brand în joacă. Consumer engagement prin game design

Cum să creezi un univers de brand în joacă. Consumer engagement prin game design

Când vine vorba despre a comunica proiecte rezidențiale, publicul era obișnuit cu târguri la Palatul Parlamentului, dar odată cu intrarea în piață a cumpărătorilor de case din generația Y, nevoile și comportamentul de consum s-au schimbat și sunt menite să dicteze un nou mod de a comunica. La nivel global, în 2022, 43% din tranzacțiile imobiliare au fost încheiate de cumpărători din generația Y. Iar pentru aceștia, digitalizarea proceselor de la cel de generare de awareness, la cel de generare de leads, până la cel de vânzare. Acest lucru schimbă total piața rezidențială, nu doar în termeni de produs – atenția lor fiind orientată către eficientizarea spațiului, de implementarea de soluții și materiale smart, de ideii de sustenabilitate în toate procesele.

Pentru a veni în întâmpinarea unui astfel de cumpărător, VR:AI Agency a dezvoltat pentru o campanie de awareness centrată pe digital-driven infotainment care să aibă în centru produsul - Liziera de Lac, unul dintre cele mai ambițioase proiecte rezidențiale dezvoltate de Liebrecht & wooD în S-E Bucureștiului.

Încă de la lansare, în noiembrie 2020 (în plină pandemie), obiectivul a fost stabilirea comunicarea cu un public digitalizat de professionals din generația Y, care să fie interesat de îmbunătățirea stilului de viață. Comunicarea a fost calibrată pe beneficii și pe impactul beneficiilor în stilul de viață al viitorilor rezidenți din Liziera de Lac.

De aceea, fiecare flight de awareness a fost orientat pe câte un obiectiv strategic în comunicarea proiectului, adresat prin execuții menite să atingă publicul țintă într-un mod relevant și distractiv.

Adresarea distanței de la complex în oraș a fost rezolvată printr-o campanie cu celebrity endorsement cu Virgil Ianțu și Adi Despot care au creat Spotify playlists a căror durată era menită să le arate ascultătorilor câte melodii ar putea asculta de la Liziera de Lac până la metrou, sau de la Liziera de Lac până în centru, iar odată măsurate distanțele în timp dedicați muzicii, distanțele deveneau irelevante.

Tot pentru a ajunge la acest public foarte tech oriented, atent la cele mai noi tendințe, de Black Friday, în 2021, VR:AI Agency a lucrat alături de eMAG și Liziera de Lac pentru a aduce o premieră în România – prima casă din oferta Black Friday pentru care cumpărătorii puteau să plătească avansul direct de pe card. Campania a fost un PR stunt cu acoperire națională, iar casa listată a fost vândută în primele ore. În urma campaniei Black Friday, din lead-urile colectate, au mai fost și alte case, fiind astfel o campanie a cărui impact real s-a văzut în vânzări, nu doar în reach.

Pentru 2022 obiectivul a fost de a comunica universul de facilități ca added value al proiectului, fiind selling proposition pentru Liziera de Lac. Pentru a atinge acest obiectiv și pentru a putea ilustra etapele și eforturile implicate în dezvoltarea unui proiect pe 10 ani ce îți propune să ajungă la 4400 de locuințe, VR:AI Agency a lucrat cu Bear Cave, un studio independent de game development pentru a dezvolta un joc dedicat proiectului.

Joci. CA SĂ Câștigi.

Elementul central al campaniei este un joc video free to play de tip match 2 care are drept premiu o casă de tip cuib 1 în complex.

Scopul jocului este de a rezolva un puzzle pentru a aduna resurse și a construi complexul, nivel cu nivel. Obiectivul este de le arăta utilizatorilor fiecare etapă din procesul de a dezvolta un proiect de o astfel de anvergură - de la ridicarea infrastructurii, la ridicarea caselor, tocmai pentru a ilustra într-un mod ludic abordarea Liebrecht & wooD de a construi un proiect de generare urbană la scară mare și pentru a le arăta prin joc, tuturor utilizatorilor, care este ecosistemul de utilități, precum și ecosistemul de facilități.

 

Insight-ul de la care a plecat întreaga campanie a fost acela că pentru oamenii în căutare de case, cel mai valoros lucru este acel sentiment de „piece of mind” că achiziția lor e sigură și că vor avea toate facilitățile la îndemână, precum și toate utilitățile. Frica cea mai mare a consumatorului român când vine vorba de imobile este ideea de „în câmp cu fosă septică”. De aceea, ideea din spatele jocului este de a le arăta tuturor utilizatorilor toate eforturile care sunt necesare pentru a construi un proiect care să devină o referință pentru procesul de generare urbană. Jocul este dezvoltat astfel încât să replice într-un univers magic proiectul. Utilizatorii trebuie să parcurgă toate etapele de dezvoltare, de la construcția infrastructurii, la facilități și case. Pentru fiecare etapă, jucătorii adună puncte și astfel intră în cursa pentru a câștiga un cuib la Liziera de Lac. La finalul campaniei, primii 10 participanți cu cel mai mare scor intră în tombola pentru câștigarea unei case tip Cuib 1 în proiectul semnat de Liebrecht & wooD.

„Pentru noi a fost o provocare să comunicăm Liziera de Lac altfel. VR:AI Agency e un boutique de comunicare ce și-a propus să aducă în comunicare interacțiunea digitală cu publicurile țintă ale clientului, dar într-un mod care să fie valoros pentru utilizatori. Fie că vorbim de un joc prin care livrăm content și informații oamenilor, în timp ce se joacă, sau vorbim despre dezvoltarea de aplicații prin care oamenii să poată să controleze tot ce înseamnă facility management într-un complex rezidențial complet digitalizat, obiectivul este să eficientizăm comunicarea și să facem din produsele digitale pe care le dezvoltăm mai mult decât artificii de imagine.

Campaniile pe care le derulăm pentru clienții noștri pleacă mereu de la obiectivele de business, iar succesul campaniilor noastre îl măsurăm în metrice de business – aici vorbind de vânzări efective, nu doar în reach și awareness. Suntem în momentul în care piața de comunicare trebuie să își asume că are un rol nu doar în a cheltui bugete de comunicare, ci în a transforma produsele în tool-uri care să ducă la conversie reală. Se vorbește în piața de comunicare de business driven creativity de foarte mult timp, dar în mod realist, de foarte puține ori campaniile pe care le vedem cu execuții creative aplaudate în cercul publicitarilor, aduc rezultate reale pentru business-ul clienților. Suntem într-o industrie care se ferește să zică de multe ori adevărul – anume acela că în advertising bugetul clientului este de multe ori privit ca o trambulină pentru premii pentru agenție și nu pentru a aduce în final mai mult business clientului. De aceea, de multe ori, industria s-a mulțumit să se oprească la metrice de awareness și reach, fără să meargă efectiv să spună câți oameni au cumpărat în urma campaniei produsul respectiv, sau câți oameni rămân în universul brand-ului respectiv odată cu încheierea campaniei.

Prin tot ce facem la VR:AI Agency, noi am mutat focusul de la creativitate pentru business la soluții de business cu un twist creativ. Suntem norocoși că avem clienți care ne împărtășesc viziunea și care sunt deschiși să exploreze soluții de business care au un nucleu creativ. Pentru a putea implementa aceste idei, ne integrăm în structurile clientului și lucrăm îndeaproape cu toate departamentele, astfel încât să putem să livrăm rezultatele pe care ni le asumăm și aici accentul e pe asumare.” a declarat Roxana Firoiu Balica, Managing Partner VR:AI Agency.”

 

„Pentru că Liziera de Lac este despre o comunitate bine închegată cu oameni ce împărtășesc valori similare, ne-am dorit să oferim publicului un tip de branded content cu adevărat valoros și nu doar de dragul marketingului, de care oamenii să se bucure indiferent dacă sunt sau nu în căutarea unei case, în momentul de față, pentru că vânzarea unei case este un proces pe termen lung. De aceea am ales să lucrăm cu un studio independent de game development, cu expertiză pe jocuri free-to-play pentru a lansa un joc cu adevărat distractiv și provocator pentru toți membri familiei, cu mai mult focus pe experiența de joc, în care brandul se integrează natural. Ca să susținem acest demers, premiul - o casă în Liziera de Lac a venit în plan secundar ca un bonus: jucătorii nu au acces la clasamentul general până la finalul campaniei, ei își pot vedea doar propriul progres. Astfel am venit cu un mod ludic prin care publicul nostru a interacționat cu brandul și a aflat cât de complex este procesul construirii unui mic orășel de la zero.”, a declarat Andreea Albuț, Senior Communications Consultant VR:AI Agency. 

De la debutul campaniei „Joci. CA SĂ Câștigi” s-au înscris în joc peste 12.000 de useri. Pe parcursul celor 200 de nivele, fiecare dintre ei va avea ocazia să fie propriul constructor al caselor de la Liziera de Lac și va avea info points despre ce înseamnă să dezvolți de la zero un proiect de generare urbană pentru o comunitate a viitorului. „Joci. CA SĂ Câștigi” se va desfășura între 30 mai - 15 august 2022.

Jocul poate fi accesat pe pagina lizieradelac.ro/play.

Despre VR:AI Agency

VR:AI - vrai [vr ɛ] ADJECTIVE 1.  (= véridique) [récit, faits] true une histoire vraie a true story C’est vrai ? Is that true?

il est vrai que it is true that 2.  (= authentique) real) este o un butic de creative business solutions specializat pe a livra rezultate și consumer engagement. VR:AI Agency are o echipă compusă exclusiv din seniori cu peste 15 ani de experiență în comunicare și cu background corporate, precum și de agenție pentru a genera strategii de business pentru brandurile pe care le reprezintă. Fiecare strategie de business este menită să aducă rezultate palpabile și cuantificabile în metrici de business. 

Obiectivul este de a de a crea mecanisme economice viabile prin soluții de marketing creative.

Prin proiectele pe care le derulează, VR:AI Agency se concentrează pe a aduce consultanța de business și experiența în advertising sub aceeași umbrelă, pentru a livra rezultate.

VR:AI Agency aduce pe piața de comunicare din România un obiectiv îndrăzneț, acela de a livra soluții de marketing în paradigma product as a service, unde clienții sunt persuadați în procesul de achiziție de beneficiile pe care brandurile le livrează în mod relevant, astfel încât să răspundă pe termen lung unor nevoi reale.  Printre clienții VR:AI Agency se numără: ChainGain DEFI, J8 Office Park, Liziera de Lac, Liebrecht & wooD, Portland Trust.

Despre Liziera de Lac

Situat în sud-estul Bucureștiului, pe malul lacului Tătaru și la doar 15 minute de stația de metrou Anghel Saligny, complexul rezidențial îmbină avantajele locuirii în mijlocul naturii cu facilități urbane avangardiste adaptate la stilul de viață contemporan. De aceea, Liziera de Lac dispune de grădiniță, complex sportiv cu piscină și terenuri de baschet și tenis, zone pentru activități sportive, de relaxare și petrecere a timpului liber, un Community Hub cu spațiu pentru co-working și întâlniri, restaurant și cafenea, magazin, farmacie și zonă de îngrijire medicală de prim-ajutor, petshop, piste de biciclete, promenadă în jurul lacului, parcări individuale și comune, securitate permanentă și stații de încărcare auto electrice. Mai mult, viitorii locatari vor dispune de un sistem inteligent de administrare a gospodăriei. Prima fază a construcției constă în 94 de case și clădirile publice și va fi livrată în primul trimestru din 2022.

Despre Liebrecht & wooD 

Liebrecht & wooD Group este un dezvoltator internațional cu operațiuni de succes în zona Centrală și de Est a Europei, începând cu anul 1991.

Încă de la debut, Liebrecht & wooD a dezvoltat proiecte care au demonstrat ambiția grupului de a depăși standardele industriei. Liebrecht & wooD este recunoscut pentru proiectele de excepție care redesenează cartiere și întregi zone urbane, asigurând cea mai înaltă calitate pentru beneficiari, pentru investitori și pentru partenerii de business. 

De-a lungul anilor grupul Liebrecht & wooD a livrat peste un milion de metri pătrați construiți în Polonia, România, cu o valoare totală de peste 1 miliard de euro.

Liebrecht & wooD Group este recunoscut pentru construcțiile moderne și stilul arhitectural care revitalizează zone urbane. Portofoliul companiei include clădiri de birouri, clădiri cu funcțiune mixtă, centre de lifestyle, centre logistice, precum și cunoscutele centre de tip outlet. Proiectele dezvoltate sunt în acord cu standardele BREEAM.

Compania este compusă din mai multe entități independente, precum compania de dezvoltare Liebrecht & wooD, compania de property management WeCARE, centrele de tip outlet FASHION HOUSE Group, compania Liebrecht & wooD Development Company precum și InterAct.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related