Mavericks.The Agency a lansat săptămâna trecută un studiu în care a analizat datele comparative a 98 de conturi din agenție și peste 4.3 milioane de EUR și +59 de milioane click-uri generate. Prin urmare, studiul încearcă să vină cu răspunsuri cât mai obiective cu privire la KPIs precum CPC, CPM, CTR, rată și cost pe conversie. Și pentru o relevanță și mai mare, studiul are și alte 3 capitole în care au fost analizate în profunzime 3 categorii de business-uri: ecommerce, imobiliare și automotive.
Și totuși, care ar fi principalele concluzii?
Split de click-uri între Google Ads - Meta Ads
87% din întreg volumul de click-uri a mers către Google Ads și aproape 12% către Meta. Restul de 1% au mers către alte platforme alternative precum TikTok, RTB House, Pinterest sau Reddit. Volumul mare de click-uri vine din Google Ads căci este și principalul motor de creștere pentru cele 98 de conturi analizate atât din perspectivă de vizibilitate cât mai ales din perspectivă de rezultate și atingerea KPIs.
CPC mediu în performance media
Media costului pe click mediu în toate cele 3 platforme majore analizate (Google Ads, Meta Ads și TikTok Ads) este de 1.02 lei. Costul pe click însă variază în funcție de platformă dar mai ales în funcție de tip de business și competiție.
La nivel comparativ, CPC-ul a avut o creștere de doar 2.91%, mai accelerată în Meta Ads Ads și ceva mai temperată anul acesta în Google Ads și TikTok Ads.
Overview în Google Ads
În Google Ads costul pe conversie al campaniilor de Search a crescut destul de mult asta și din cauza creșterii competiției în campaniile de brand protect. Campaniile de Performance Max au avut un cost pe conversie mai eficient, cu o scădere de 7.32% a costului pe conversie și în același timp au adus și un volum de conversii cu 27.38% mai mare. Campaniile video au în continuare un cost per vizualizare foarte redus, de doar 0.03 lei și recomandăm acest tip de campanie cu obiectiv de awareness.
Overview în Meta Ads
Costul pe acțiune aproape s-a dublat (creștere cu 97%) în Meta în prima jumătate a anului acesta față de aceeași perioadă a anului trecut. Rata de click medie în Meta este de 1.16%, cu o scădere de 9.72% vs. anul trecut. Din datele analizate apare o corelație directă între o rată de click mai mică de sub 1% și creșterea costului pe click.
Concluzii în ecommerce
CPC-ul a rămas într-un cost bun în 2025 în Meta, dar aici este nevoie de o structură cât mai bine definită și în același timp mai puțin granulară. La nivel de Google Ads, nu cred că există surprize, nevoia rămâne în zona de Shopping și Performance Max.
Concluzii în imobiliare
În imobiliare este nevoie de un mix cât mai clar între Lead Ads și partea de trafic către site. Un LP dedicat pentru campaniile de Performance poate fi de ajutor aici, pentru a putea să oferi un funnel cât mai simplu pentru utilizatori. Cu toate astea, aici va fi nevoie de integrări cât mai clare între echipa de vânzări și echipele de marketing pentru a asigura un drum cât mai scurt pentru utilizatori de la completare la contactare.
Concluzii în automotive
Lucrurile sunt destul de asemănătoare aici cu ce găsim în Real Estate, pe lângă ofertele punctuale, să mergem către Lead Ads - iar aici un formular cât mai bine pus la punct va ajuta la trierea rezultatelor. Pe de altă parte, componenta din Google este importantă pentru a avea un funnel întreg - awareness - conversions.
Recomandări plecând de la datele din Mavericks Performance Media Benchmark
Automatizarea și AI-driven campaigns încep să capete o importanță și o cotă din totalul de buget investit tot mai mare. Atât tipuri de campanii precum Performance Max cât și Meta Advantage+ vor deveni pilonii campaniilor eficiente, reducând nevoia de micro-optimizări și punând accentul pe date curate și structură logică de feed-uri.
Focus pe integrarea completă a datelor devine o necesitate. Este important să monitorizăm corect datele atât în Google Analytics 4 cât și să avem corect integrările ce țin de Conversion și Consent Mode V2 pentru o măsurare mai precisă și decizii bazate pe real performance, nu doar pe proxy metrics.
Campanii integrate de la awareness la conversion prin construirea strategiilor integrate bazate pe mixul Performance Media + Social Media content, unde awareness-ul din conținutul publicat organic în social media susține campaniile de performance, iar datele devin factorul principal ce determină modificările în cadrul tuturor campaniilor.
„A fost un challenge interesant acest benchmark, atât de transparență, cât și de înțelegere a datelor într-un context ceva mai nefast - Consent Mode, GA4, modalități de atribuire diferită între platforme, dar ceea ce mi-am dorit a fost să ofer o fereastră celor curioși despre ce cifre se găsesc în spatele unor obiective pe care le auzim și le auziți destul de des - trafic, conversii, lead-uri.”, Răzvan Cojan, Head of Performance Media Department.
„Acest studiu este un exercițiu de transparență și sper să fie un reper în piața de digital marketing. Analizând aproape 100 de conturi și zeci de milioane de click-uri putem spune că avem o imagine mai clară de ansamblu și că putem răspunde unor întrebări precum care ar fi o rată de click medie și de așteptat, cost pe click sau, foarte important în contextul acestei perioade mai complicate economic, evoluția față de anul trecut. Acest studiu a fost un efort considerabil dar care merită replicat și poate chiar amplificat pe viitor și de mai multe agenții.”, Dragoș Smeu, Owner Mavericks. The Agency.
Mavericks. The Agency este o agenție de digital marketing cu birouri în București și Brașov și un portofoliu de peste 100 de clienți activi. Începând cu 2023, Mavericks și-a extins gama de servicii, adăugând în portofoliu serviciile de social media și email marketing, oferind soluții pentru brandurile care își doresc să crească prezența online și să creeze conexiuni autentice cu audiențele lor. Echipa este formată din 27 de colegi, organizați în 4 departamente - Marcomm, care reunește serviciile de social media și email marketing și se ocupă de comunicarea creativă și relevantă a brandurilor; Performance Media, care se ocupă de campanii de promovare plătită și este și core-ul agenției, fiind format din cel mai mare număr de specialiști acreditați; Web Analytics, care gestionează partea tehnică, implementarea de instrumente de tracking și analiza datelor; și Support, echipa care asigură buna funcționare a activității interne prin gestionarea proceselor administrative și a suportului operațional. Printre clienții de top cu care Mavericks are o colaborare strânsă se numără Cărturești, Mobexpert, Edenred, Decathlon, Farmacia Tei, Bebe Tei sau Autonom.
Echipa:
Răzvan Cojan, Head of Performance Media Department
Diana Hoaghe, Web Analyst
Dragoș Smeu, Owner Mavericks. The Agency
Cătălina Jianu, Email Marketing Speacialist
Adrian Onica, Graphic Designer
Andreea Funaru, Communication Manager
























