Comunicare la inalt nivel publicitar

Prima editie de anul acesta a AdBreak i-a adus impreuna, in premiera in fata publicului nostru, pe Stefan Iordache, COO Leo Burnett Romania, Bogdan Enoiu, Managing Director la McCann Erickson Romania si pe Felix Tataru, Presedintele IAA Romania si Director General GMP.

Cu un moderator nou in persoana lui Costi Rogozanu - publicist comentator la Cotidianul si cunoscut analist media - si o sala arhi-plina, la a 30-a editie a AdBreak, prezentata de Orange, cei trei invitati au facut bilantul anului publicitar care tocmai a trecut si au incercat sa faca previziuni asupra anului care tocmai incepe, un an incarcat cu evenimente politico-electorale, un campionat european de fotbal si olimpiada de la Beijing.

Pe langa invitatii de pe scena, sala a fost, poate mai mult decat in alte dati, plina cu directori creatie si manageri de agentie: de la Catalina Cernica - Managing Director Graffiti BBDO si Presedinte UAPR la Daniela Knecht - Deputy Managing Director McCann Erickson - sau Radu Miu, General Manager Mercury360 si de la Bogdan Naumovici, Creative Director 23 sau Victor Dobre Director Executiv al IAA, la reprezentanti din mai tanara generatie ca Bogdan Nitu, General Manager & Strategy Director in Webstyler sau Claudiu Dobrita, Creative Director Grey Romania.

Primul subiect dezbatut a fost calitatea angajatilor din agentii si felul in care managerii prezenti inteleg sa-si tina oamenii in agentie. Felix Tataru a subliniat ca problema aceasta nu este una doar a anului 2007, pentru ca business-ul creste in fiecare an cu 20 de procente, iar capacitatea agentiilor de a creste oamenii in interior nu este direct proportionala cu aceasta cifra.

"Nu stiu daca asta ar trebui sa fie focusul, cum sa mentinem oamenii in agentie. Eu cred ca, daca fiecare companie isi face treaba - si de management si de viziune si fata de oameni, sa-i ajute sa creasca si sa-si gaseasca locul unde sa se poata vedea si peste doi ani - lucrurile merg mai departe. Referitor la salarii, conform studiului care s-a facut anul acesta pe 29 de agentii de publicitate, acesta a crescut, in medie cu 17% fata de anul trecut", spune Tataru.

La randul lui, Stefan Iordache a spus ca, in momentul de fata, sunt mai multe criterii la care un manager ar trebui sa se raporteze in ceea ce priveste oamenii pe care ii are sau pe care vrea sa-i recruteze in agentie.

"Eu cred ca e o intersectie de mai multe axe: pe de o parte, axa clientilor - acum 3 ani de zile cereau un spot, acum cer pozitionare, au mult mai multe pretentii si cunostinte. In al doilea rand, presiune determinata de cresterea pietei, daca ne gandim ca exista resurse mai bune sau mai multe. O a treia axa ar fi cea a mentalitatii - tinerii din ziua de azi sunt mai buni decat cei din ziua de ieri, doar ca au crescut intr-un alt mediu. Noi, cei mai vechi in breasla, am crescut in disperare, cred ca se poate pica foarte usor in ideea ca generatia noua nu e asa buna, determinata. Generatia noua are doar alte pretentii", a spus Stefan Iordache.

Problema pe care toti cei trei managerii au observat-o la nivel de capital uman este aceea a transferului de personal dintr-o agentie in alta, cat si faptul ca exista putini tineri la care raportul intre cerinte, cunostinte si creativitate este satisfacator. Referitor la aceasta stagnare a creativitatii in ceea ce priveste noua generatie, cei trei au spus ca are legatura si cu lipsa de scoli de profil care sa ofere o baza de cunostinte valide, dar si cu perceptia asupra pe care tinerii o au asupra industriilor si asteptarile - mai mult sau mai putin justificate - din punct de vedere financiar.

In a doua parte, discutia s-a purtat pe temele sportive de interes de anul asta - Campionatul European de Fotbal si Olimpiada de la Beijing.

Cum berea merge brat la brat cu fotbalul, si McCann Erickson a renuntat, de curand, la brandul Bergenbier, care a revenit la Leo Burnett, agentia lui Stefan Iordache va pleca la Europene cu echipa nationala, iar GMP a ramas sa joace in liga nationala, pentru cupa Romaniei, cu Timisoreana.

"Varfurile de lance ale berilor romanesti raman Timisoreana, Bergenbier si Golden Brau. Clientul nostru e fericit si toate aceste branduri au fost, intr-o masura mai mica sau mai mare, legate de fotbal, dar sunt sigur ca Bergenbier isi va pastra aceeasi pozitie in relatia cu fotbalul", a spus Iordache.

In replica, Felix Tataru a spus "Mihai Ghika spunea, acum doi ani "cu cat ii merge mai rau echipei nationale, cu atat mai bine merge pentru Bergenbier". A inceput sa mearga bine pentru echipa nationala..."

Mai axat pe bugete, Bogdan Enoiu e de parere ca majoritatea investitiilor pentru aceste branduri vor merge pe media.

In pauzele dintre conversatii, in avanpremiera, au fost prezentate publicului AdBreak cele 10 spoturi nominalizate de echipa IQads pentru sectiunea TV a BestAds - singurul festival online de publicitate din Romania. Preocupati sa vada daca reclamele semnate de ei in 2007 se afla printre cele nominalizate, publicitarii au aflat ca mai au o sansa, propunerile pentru lista finala a nominalizarilor pentru BestAds fiind deschise comunitatii IQads pana joia viitoare, pe topicul festivalului.

Pe final, invitatii au vorbit despre punctele forte si punctele slabe ale anului trecut.
"Vom avea aceleasi challenge-uri pe care le-am avut si anul trecut. Am castigat multi clienti, dar am si pierdut cativa. Un alt moment important, anul trecut, a fost castigarea silver-ului la Cannes cu Starcom. Speram ca lucrurile sa stea la fel de bine si anul asta", a spus Stefan Iordache.

"Pentru noi, momentul de varf a fost cand am re-castigat clientul Vodafone, iar cel mai neplacut a fost incetarea colaborarii cu Bergenbier", a declarat si Bogdan Enoiu.

AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange, sustinut de HotNews.ro, Studio 88 si de Grupul de Presa Realitatea.Catavencu, prin Academia Catavencu, Radio Guerrilla, Cotidianul, Money Express, Business Standard si 24-FUN.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

GMP+WEBSTYLER

In 2018, agentiile GMP Advertising si Webstyler au fuzionat, formand o singura agentie cu servicii intergrate GMP+WEBSTYLER, parte din GMP Group alaturi de GMP PR, Chapter 4 si Point Public Affairs. Cele doua agentii... vezi detalii »

WEBSTYLER

WEBSTYLER este cea mai premiată agenție de digital din România atât la nivel local cât și internațional. De 18 ani pe piață, timp în care a oferit servicii de strategie și creație la cele mai... vezi detalii »

Sectiune

Dictionar


Comentarii

gabriela covali
acum 11 ani
mie mi-a placut adbreak.

mi-a placut ca am ajuns usor la locatie. mi-a placut tipa de la intrare care m-a condus f amabila catre masa rezervata. mi-a placut pana si ca am dat 60 de mii pe o cola mica :D. dar mai ales mi-au placut oamenii din jur. in proportie de 80% tineri pe la 20 si de ani, visand sa-i cunoasca pe mai marii advertisingului romanesc;. M-a fascinat cum se inghionteau pe scaune, pe balustrada, pe locurile laterale, bucurosi, ca un copil asteptandu-si desertul.

m-a uimit ca cei mai multi au rezistat cu stoicism macar jumatate de ora, c-au incercat din rasputeri sa fie cuminti si ascultatori, cu manutele tinute la spate si nefacand galagie;

mi-au placut si cei care au cedat intr-un final, si-au luat bagajele si au plecat, ne mai facand fata unor discursuri sictirite, monosilabice, rupte de context si de realitate, fade si banale.

mi-au placut si invitatii de onoare, le multumesc din suflet ca au fost in ultimul hal de blazati si plictisiti, ca desi lucreaza intr-un business care se axeaza pe eficienta in comunicare, desi au fost invitati intr-o seara de dezbatere, au dovedit atata lipsa de cursivitate in exprimare si pana de idei; cu totii avem zile proaste, dar chiar cu TOTII dintr-odata e mai rar. :D nu cred ca se astepta cineva la marea cu sarea, dar la ceva cat de cat interesant sigur.

gabriela covali
acum 11 ani
dar sa nu ne indepartam de subiect: am asteptat pauzele cu o nerabdare veche si plina de nostalgie, un sentiment uitat de scoala, de recreatie. le multumesc pt ca astfel am facut cunostiinta cu vecinii mei de masa. si cu vecinii de la masa vecina si cu vecinii vecinilor lor. de altfel cred ca toata sala a facut cunosiinta, one by one, step by step, fiecare cu celalalt. am discutat o groaza de lucruri interesante, sunt niste oameni minunati, plini de energie, de avant, foarte prietenosi, foarte deschisi, flexibili, ca o explozie de culori. ca sa fac o comparatie, la nivel de idei, corenta a exprimarii si forta de a face toate acestea, cei 3 de pe scena erau niste pictori de pe faleza Constantei fata de Picasso, Turner, Rembrandt, Van Gogh, Monet pe care ii aveam la masa.

m-am simtit foarte bine dupa adbreak, ca dupa o doza ultra cu vitamine.

m-a facut sa inteleg mult mai bine notiunea de PR si scopul acesteia am zambit chiar atunci cand cineva din public l-a intrebat pe Bogdan Enoiu cum de a venit, i-a plecat PRu'...?

am ramas totusi cu niste nelamuriri:

„X de ce au venit oamenii acestia aseara, in locatia respectiva si la event-ul respectiv ?

„X cum isi inteleg ei angajati, cand au fost pe langa atatea intrebari ?

„X chiar sunt atat de neinteresanti precum pari ?

„X cand vor intelege ca sunt in brand si ca trebuie sa se promoveze ca atare ?

„X oare care este procentul celor din sala care vor fi in continuare convinsi ca oamenii buni din publicitate sunt creativii ?

„X daca sala era un glob, iar noi soldatii lui Alexandru Macedon, cati ne-am fi aruncat de pe glob, in speranta de a scapa celor 3 hoarde extraterestre venite pt a ne infrange ?

intr-un final, as vrea sa-i multumesc lui Stefan Iordache pt ca a fost cel mai comunicativ dintre cei trei si ca m-a tinut cu atentia captata macar jumatate de ora.

Diana Caracota
acum 11 ani
sashenk, cred ca ai gresit editia la care sa fii prezent pentru a vedea ceva amuzant pe scena. aseara a fost o discutie de oameni mari cu subtilitati presarate ici si colo, in punctele esentiale. doar n-ai vrea ca un manager de agentie sa vina sa faca pe pacaliciul in fata celorlalti... d'ooooh...
gabriela covali
acum 11 ani
tocmai asta e, TocaPoca. stiu ce zici tu acolo, nu ma asteptam la stand-up comedy, ci tocmai la o discutie intre manageri...

doar ca subtilitatile nu au fost asa subtile si nici oamenii atat de mari :(



Related