Gun Media: De Black Friday susținem antreprenoriatul cu o super campanie gratuită de content marketing

Gun Media: De Black Friday susținem antreprenoriatul cu o super campanie gratuită de content marketing

De Black Friday ne-am gândit să #susținemantreprenoriatul oferind 3 campanii gratuite de content marketing pentru 3 businessuri românești cu potențial! 

De unde a pornit această campanie? A pornit din dorința de a încuraja antreprenorii să desfășoare campanii de content marketing bine gândite, care să le aducă un plus de imagine și să îi diferențieze în piață. De altfel, considerăm că fiecare eveniment, fie că este promoțional sau nu, cum este Black Friday de această dată, reprezintă o oportunitate fantastică de creștere. Este o oportunitate de consolidare a imaginii atât în online, cât și în offline. 

Căutăm businessuri cu potențial, povești de antreprenoriat care să ne inspire și care să îi inspire și pe alții să își dorească să facă performanță în acest domeniu. Căutăm povești de succes aflate la început, pe care să le putem sprijini prin această campanie și cărora să le oferim un boost din perspectiva content marketingului.

În plus, lansarea acestei campanii a coincis cu crearea Departamentului de Content în agenția noastră, ceea ce înseamnă că noi forțe și idei creative sunt pregătite pentru strategii de succes.

Așa că, dacă pe lista task-urilor tale este și crearea unei imagini puternice în online pentru business-ul tău sau un refresh la strategia de până acum, acesta ar fi un punct de plecare util. Tot ce trebuie să faci este să intri pe site-ul nostru și să ne spui mai multe despre afacerea ta și despre ce gânduri ai de Black Friday. Noi îți livrăm în timp util toate materialele de care ai nevoie pentru a comunica eficient cu clienții tăi în perioada evenimentului! 

 

Iată ce îți oferim:

  • 2 ore de consultanță;
  • Concept campanie Black Friday – strategie, poziționare, mesaj de campanie;
  • Banner pentru site;
  • Template grafic pentru postări Social Media; 
  • Template grafic pentru stories;
  • Template grafic pentru newsletter;
  • Template grafic pentru cover Facebook;
  • Bannere pentru campanii PPC.

 

De ce să te înscrii:

  • Poți învăța cum să organizezi o campanie de content marketing.
  • Poți primi perspective noi asupra businessului tău și te putem ajuta să îți clarifici mai bine obiectivele de marketing.
  • Primești idei creative pe care le poți păstra ulterior în comunicarea ta online.
  • Și nu în ultimul rând, este gratuit, deci, nu te costă nimic să încerci!

Vom anunța businessurile câștigătoare pe 22 octombrie, 2021, ora 20:00! 

“Pariez pe un lucru în interacțiunea online a oricărui brand cu clientul și acela este contentul. Încurajez orice antreprenor cu un business care are nevoie de un refresh la acest capitol sau care este, pur și simplu, curios să afle mai multe despre asta, să se înscrie în campania noastră. 

Nu numai că vom putea descoperi o nouă dimensiune prin care va putea comunica la nivel de imagine, ci îl vom ajuta să își înțeleagă businessul și clienții dintr-o nouă perspectivă.”, Robert Trandafir, cofondator Gun Media.

 

De ce este importantă imaginea pentru orice business?

Am vorbit mai sus despre motivul pentru care am ales să susținem antreprenoriatul în acest mod, și anume: importanța unei imagini bine definite în online. Dar ce este, de fapt, această imagine? Este vorba despre logo, culorile folosite sau modul în care redactezi textele?

Pentru noi reprezintă toate elementele care definesc un business în online și nu numai: logo-ul, direcția de comunicare, personalitatea și tonul vocii, designul grafic și combinațiile de culori, misiunea și valorile.

Iată principalele motive pentru care este important ca toate aceste piese să fie conectate și să reprezinte cu adevărat business-ul tău: 

  • Oferi mai multă credibilitate în fața potențialilor clienți prin constanța activității tale.
  • Râmâi mult mai ușor în memoria utilizatorilor, iar ei vor asocia imediat anumite acțiuni sau elemente cu brandul tău.
  • Te diferențiezi de competitori. În ziua de azi, majoritatea domeniilor în care îți poți lansa o afacere s-au dezvoltat foarte mult, deci, e mai dificil să fii primul sau singurul. Tocmai de aceea, chiar dacă oferi un serviciu sau un produs deja existent, este foarte important cum îl prezinti în fața publicului țintă.
  • Ajută la fidelizarea clienților, dar și la atragerea de noi clienți. O identitate puternică poate determina publicul țintă să simtă o conexiune cu ceea ce transmiți și să vrea să descopere mai multe.

 

Cum construiești o imagine coezivă în online?

Atunci când gândești o strategie pentru imaginea businessului tău, trebuie să ai în vedere ca aceasta să fie o reflexie a muncii tale.  Trebuie să fie o imagine cu care pot rezona atât angajații, cât și publicul țintă. 

Noi am făcut o structură cu etapele prin care trebuie să treci pentru a-ți defini cât mai bine afacerea și strategia.

1. Analizarea nișei și a concurenței

În primul rând, trebuie să cunoști foarte bine nișa în care activezi, să analizezi, în general, care sunt nevoile publicului țintă, care sunt cele mai întâlnite probleme și care sunt cele mai importante aspecte.

Următorul pas este să-ți identifici concurența și să îi înțelegi strategia, astfel încât să poți crea ceva prin care să te diferențiezi. Analizează cum comunică, ce identitate vizuală folosește, cui se adresează, care sunt punctele forte, etc. Ulterior poți face o comparație să vezi cu ce poți veni tu în plus și care sunt avantajele brandului tău.

2. Identificarea publicului țintă 

Un aspect foarte important este, desigur, publicul țintă. În funcție de persoanele cărora te adresezi, vei ști și cum să te adresezi. De exemplu, dacă targetezi adolescenții, nu poți folosi aceleași tipuri de materiale vizuale sau același ton, ca în cazul adulților peste 40 de ani.

3. Definirea misiunii, scopului și valorilor

Ce face brandul tău să fie diferit? Care este Unique Selling Proposition? Care sunt obiectivele pe termen mediu sau lung?

Pentru a răspunde acestor întrebări, este recomandat să definești misiunea, scopul și valorile.

Prin misiune putem expune ce urmărește businessul la nivel general și cum poate aduce un aport în societate.

Prin scop putem înțelege ce urmărește să obțină businessul, dar din punct de vedere mult mai concret. De exemplu: creșterea numărului de vânzări.

Valorile reprezintă calitățile și atuurile afacerii.

4. Personalitatea și tone of voice

Personalitatea brandului nu este valabilă doar pentru personal branding. Paleta de culori folosită, fonturile, imaginile și tonul vocii construiesc “personalitatea” unui business. Un brand se poate poziționa, de exemplu, ca fiind young, modern, versatil, original, etc.

Tonul vocii reprezintă, de ,stilul în care te adresezi audienței tale în Social Media și nu numai. Dacă audiența ta este formată din tineri, atunci poți utiliza un limbaj cool, în timp ce, dacă targetezi B2B, atunci poți folosi un limbaj profesional.

5. Direcția vizuală

Acum că ai trecut de etapele “teoretice” în care ai pus la punct stilul de comunicare, personalitatea și analiza, trebuie să treci și la partea vizuală. Aici vorbim despre logo, paleta de culori, template-uri de design, stilul imaginilor folosite.

  • Logo. De cele mai multe ori, logo-ul este primul lucru care vine în mintea unei persoane atunci când se vorbește de un brand. Acest aspect se datorează faptului că logo-ul este un element ușor de recunoscut și este folosit des în orice formă de comunicare: postări în Social Media, site, newslettere, bannere outdoor, ad-uri, cărți de vizită, etc.

Logo-ul trebuie să fie un element ușor de reținut și de asociat cu produsele sau serviciile oferite. Astfel, înainte de a stabili forma și stilul acestuia, fă un research asupra anumitor aspecte și ce transmit acestea. De exemplu, în funcție de formă, se pot face următoarele asocieri:

  • Formele circulare pot reprezenta distracție, inovație, prietenie, căldură, etc.
  • Formele geometrice pot însemna durabilitate, putere, inteligență, etc.
  • Paleta de culori

Culorile trebuie alese astfel încât să te poți diferenția de competiție, dar și să exprimi anumite emoții prin ele. Culorile sunt în strânsă legătură cu personalitatea aleasă mai sus. Poți opta pentru:

  • 1 culoare principală
  • 2 culori primare și 3 culori complementare
  • 2 accente
  • Fotografiile și imaginile folosite

Deși ai avea tendința să crezi că imaginile folosite nu au nicio relevanță pentru identitatea brandului, ele joacă, de fapt, un rol puternic. Imaginile profesioniste te ajută să:

  • Te conectezi mai ușor cu audiența prin stilul de viață pe care îl inspiră și cu care aceasta empatizează.
  • Oferi credibilitate prin faptul că folosești materiale realizate profesionist.
  • Ieși în evidență și atragi clienți/ lead-uri noi.

6. Analiza SWOT 

Pentru o mai bună înțelegere și dezvoltare a imaginii, o analiză SWOT te va ajuta.

  • Puncte forte: caracteristicile principale ale brandului tău, care îl fac să fie diferit de altele din același domeniu.
  • Puncte slabe: dezavantajele brandului în comparație cu piața.
  • Amenințări: factori interni sau externi care ar putea cauza probleme afacerii tale.
  • Oportunități: ce poți îmbunătăți, ce poți face în plus, ce tendințe poți adopta pentru a ieși în evidență.

7. Brand guidelines

Dacă ai reușit să pui la punct toate aspectele de mai sus, atunci un brand guidelines va salva timp pe viitor și va fi la îndemână, de fiecare dată când vei avea nevoie.

Include în acest ghid aspecte care trebuie urmărite pentru designul grafic, imagini, ilustrații, dimensiuni de bannere, direcții pentru texte, cât și exemple pentru acestea.

8. Social Media, site-ul și publicațiile online

Imaginea creată în online depinde și de platformele pe care ești activ, de publicațiile pe care le alegi pentru articolele tale și, evident, de aspectul site-ului.

Analizează-ți publicul și observă care sunt rețelele sociale unde este activ și devino cât mai prezent acolo. În ceea ce privește publicațiile unde poți adăuga advertoriale sau diferite comunicate, fă un research și asigură-te că au autoritate, oferă trafic calitativ și se potrivesc cu tematica ta.

Atunci când vine vorba de site, deja nu mai este nevoie să precizăm faptul că user experience este un must-have pentru a atrage și păstra clienții pe site-ul tău. 

Asigură-te că materialele folosite în toate canalele de comunicare din online sunt în aceeași direcție și au o legătură logică, dar adaptată pentru fiecare platformă.

 

Ce greșeli să eviți în crearea unei imagini în online?

  • Probabil cea mai importantă greșeală pe care ar trebui să o eviți este să copiezi competiția. Dacă ți se pare că unul dintre competitorii tăi face o treabă bună, te poți inspira din strategia de business și de identitate, însă personalizeaz-o întotdeauna. Deși intenția ta ar fi una de a profita de acea “rețetă” de succes, îți poți dezamăgi, de fapt, audiența. Și, în plus, nu tot ce funcționează pentru un business poate funcționa și pentru altul.
  • Încearcă să păstrezi aceleași imagini și direcții de comunicare cu care ai plecat de la bun început. Sigur că poți veni întotdeauna cu îmbunătățiri sau rebranding, însă contează să transmiți acest lucru corect, astfel încât publicul să înțeleagă schimbarea.
  • Nu aborda strategii diferite pentru online și offline. Bineînțeles că materialele folosite pot fi puțin diferite, însă păstrează aceleași culori, fonturi, temă sau mesaj.
  • Fii deschis să te adaptezi noilor trenduri pentru a rămâne în atenția consumatorilor. Nu te baza doar pe faptul că ai o strategie bine pusă la punct, care ar trebui să funcționeze. Analizează rezultatele pe care le ai și oportunitățile de dezvoltare.

În final, pentru avea o imagine de succes în online, trebuie să construiești o strategie care să fie diferită, memorabilă, ușor de adaptat și aplicat, scalabilă și coerentă. Pentru un plus de inspirație și ajutor, te îndemnăm să descoperi campania noastră de Black Friday și să aplici și tu. 

La Gun Media ajutăm business-urile să scaleze, folosind eficient instrumente de marketing online în sistem performance: livrăm strategii de content marketing și gestionăm campanii complexe de Social Media, Google Ads, YouTube Ads și SEO. În echipa noastră avem specialiști cu peste 11 ani de experiență, formați profesional în agenții de marketing online internaționale. 

Ne implicăm activ în înțelegerea business-urilor pe care le promovăm și folosim experiența acumulată în domeniu pentru atingerea obiectivelor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Gun Media

La Gun Media ajutam businessuri sa scaleze folosind eficient instrumente de marketing online in sistem performance: livram strategii si gestionam campanii complexe de Google Ads, YouTube Ads, Social Media... vezi detalii »

Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related