Karma îi pedepsește pe cei care aruncă gunoi la întâmplare, în cea mai recentă campanie semnată v8 pentru Asociația AER

Karma îi pedepsește pe cei care aruncă gunoi la întâmplare, în cea mai recentă campanie semnată v8 pentru Asociația AER

Asociația de Ecoturism din România (AER) lansează Karma vrea un mediu curat și #fărăgunoaie, o campanie semnată de v8, care încearcă să facă oamenii mai conștienți de impactul pe care propriile comportamente le au asupra mediului.

Inițiativa constă și în strângerea de semnături prin petiția care cere Guvernului României să garanteze respectarea articolului 35 din Constituție, care asigură cetățenilor dreptul la un mediu sănătos.

Dacă cei șapte ani de acasă nu opresc oamenii să facă din natură și străzi propriul lor coș de gunoi, intervine Karma, această forță mistică de care majoritatea românilor au auzit și, recunosc sau nu, mulți se tem.

Acesta este insight-ul de la care pornește campania, construind pe un fir narativ amuzant, care arată clar relația cauză – efect: atunci când arunci gunoiul la întâmplare, va exista o consecință directă, chiar asupra ta.

 

"În 2023, continuăm să ne implicăm activ în proiectele care au un impact pozitiv în societate. Credem în karma, adică binele care se întoarce, dar și în răul care echilibrează universul; așa că am vrut să arătăm efectele ei palpabile, în încercarea de a motiva oamenii să aibă comportamente corecte, care ne asigură tuturor un mediu curat. Bineînțeles, campania este învelită într-un strat substanțial de umor, pentru că nuiaua și vorba grea n-au funcționat niciodată în încercarea de a trage un semnal de alarmă sau a încuraja o schimbare reală în mentalul colectiv", a declarat Adina Stănescu, Creative Director v8.

 

Povestea campaniei este construită printr-un spot digital, respectiv unul TV de 30 de secunde, fiind susținută și de content dedicat TikTok și YouTube.

 

”Trăim și călătorim prin România. Avem în fața noastră din ce în ce mai des imagini dezolante ale unei țări pline de gunoaie, care se acumulează de la an la an la marginea localităților, fie sate, fie orașe, pe drumuri sau alte locuri de altfel minunate în mijlocul naturii. Tot plasticul aruncat aiurea afectează de multe ori grav animalele sălbatice și intră deja în lanțul alimentar ajungând să consumăm chiar echivalentul unui card bancar de plastic pe săptămână. Chiar și brand-ul turistic de țară cu Grădina Carpaților devine o sursă de glume, dacă nu schimbăm cursul lucrurilor. De aici pleacă motivația acestei campanii. Pentru a pune presiune pe autorități, cerem sprijinul tuturor cetățenilor care empatizează cu această cauză prin semnarea petiției. Ne dorim ca la finalul campaniei, România să pornească în direcția corectă în ceea ce privește gestionarea deșeurilor, iar inițiativele sănătoase care există deja să nu mai fie excepții, ci o realitate pentru toată țara”, declară Andrei Blumer, Președinte AER.

 

Proiect derulat de Asociația de Ecoturism din România în parteneriat cu Asociația Măgura Ecoturistică, Asociația de Ecoturism Țara Dornelor, Asociația de Turism Retezat și, cu sprijin financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul proiectului este acela de a generarea o mișcare civică locală în trei destinații de ecoturism, pentru soluționarea poluării cu deșeuri nedegradabile.

Programul Active Citizens Fund România este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021. Obiectivul general al Granturilor este de a reduce disparitățile economice și sociale și a consolida relațiile bilaterale dintre cele 15 state beneficiare și statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia). Programul este administrat de către consorțiul compus din Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația pentru Parteneriat, Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi, Fundația PACT și Frivillighet Norge, care acționează în calitate de Operator de Fond desemnat de către FMO – Oficiul Mecanismului Financiar al Granturilor SEE și Norvegiene.

Active Citizens Fund România vizează consolidarea societății civile și a cetățeniei active și creșterea capacității grupurilor vulnerabile. Cu o alocare totală de 46.000.000 euro, programul urmărește dezvoltarea pe termen lung a sustenabilității și capacității sectorului societății civile, intensificând rolul său în promovarea participării democratice, a cetățeniei active și a drepturilor omului și consolidând în același timp relațiile bilaterale cu statele donatoare Islanda, Liechtenstein și Norvegia. 

 

Credits:

Echipa v8
Adina Stănescu – Creative Director
Sandra Cristu – Senior Copywriter
Anca Masek – Senior Art Director
Ana Dică – Junior Copywriter
Georgiana Bădălău – Junior Art Director
Corina Angearu – Client Service Director
Andra Ghinea – Account Director
Victoria Damian – Senior Account Manager
Andrei Dragu – Chief Operating Officer
Ionuț Andrei – GM & Strategy Director
Liviu Isop – AV Producer

Echipa AER
Adina – Raluca Sibian - Asistent de proiect
Andrei Blumer - Președinte AER
Bogdan Papuc - Director Executiv

Echipa Bread Content:
Producer - Iulia Dancila
Executive Producer - Alex Burlac
UPM - Radu Nechita
Director - Alex Cotet
DOP - Toma Velio
Sound - Mihai Mushu
Editor - Andrei Balasoiu
Production Design - Ana Tecu
Costume Stylist - Silvia Cristescu
Photographer - Adi Bulboaca
Videographer - Mihai Pirlitu
Staring: Alex Bogdan, Kotas Mincu, Tudor Andronic, Roxana Bercaru

Compania v8 este un business 100% românesc, înființat în 2013, poziționându-se în piață ca agenția care oferă clienților săi campanii care dau dovadă de curaj atât din punct de vedere creativ, cât și strategic, sub sloganul „ideas for growth”. Printre clienții v8 s-au numărat, din 2013 până în prezent, Kaufland, Sensiblu, Omniasig, Orange, Sanofi, Cris-Tim, BRD, Napolact, Vodafone, Radio Guerilla, Johnson&Johnson, Dr. Oetker, Bioderma, Park Lake, Selgros, Bergenbier sau Zentiva.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related