FCB Bucharest câștigă Bronze la Effie Awards România 2025 cu lansarea TOO MUCH Takis – campania care a provocat Gen Z să fie “prea” ei înșiși

FCB Bucharest câștigă Bronze la Effie Awards România 2025 cu lansarea TOO MUCH Takis – campania care a provocat Gen Z să fie “prea” ei înșiși

FCB Bucharest a câștigat Bronze Effie în categoria Youth Marketing pentru campania de lansare Takis în România, un rollercoaster de intensitate, umor ireverențios și provocări care i-au făcut pe tineri să spună cu mândrie: “Da, suntem prea spicy. Și nu e nimic în neregulă cu asta.”

Takis a intrat pe piață fără promisiuni cuminți și fără frică de provocări. A pășit într-un teritoriu dominat de un jucător consacrat, într-o categorie în care a domnit aroma „mild” și gustul sigur. În față — un public tânăr, dar prins între dorința de a se exprima și teama de a fi judecat sau etichetat ca fiind „cringe”.

Și, pentru a avea meniul complet, 59% dintre consumatori au spus că Takis e prea picant. Exact ce aveam nevoie. Takis nu și-a propus să placă tuturor — ci să devină testul de foc pentru cei care au curajul să iasă din rând, să se exprime fără filtre și să transforme fiecare mușcătură într-o declarație de atitudine.

"Ceva ce ne-a atras atenția în timpul focus grupurilor a fost faptul că, deși majoritatea spunea că Takis este prea picant, acest lucru nu îi împiedica să simtă un „val de adrenalină” încercându-l.  Ne-am dat seama că, pentru a depăși posibila ezitare, trebuie să transformăm „prea picantul” dintr-o limitare, într-un simbol al curajului și o provocare.

Strategia noastră a fost să convertim frica de spicy într-o monedă socială și să ne asumăm pe deplin faptul că suntem prea picanți, prea ireverențioși, prea... mult.", Roxana Bejinariu, Senior Strategic Planner.

Costin Milu, Creative Director FCB Bucharest: Am știut că nu vrem să facem încă o campanie cu adolescenți care mănâncă chipsuri pe canapea, „Takis e o stare, nu un snack. E despre a-ți asuma că ești too much într-o lume care te vrea pe silent mode.”

Campania a debutat cu un teaser provocator – „S-ar putea sa fie prea spicy pentru tine” – amplificat prin social media și OOH. Lansarea oficială a fost detonată de o colaborare cu Selly, idolul Gen Z din România, care a transformat Takis într-un statement digital pe TikTok, Instagram și YouTube.

Punctul culminant? Spicy Roast, un showdown delicios de acid între comedianți Gen Z și Millennials. Umorul a fost condimentul principal într-o confruntare care a pus paie pe focul generațional – cu Takis în centrul atenției.

Ne-am extins apoi prezența cu o activare la scară largă în cadrul Beach, Please!, cartierul general Takis. Activările gândite pentru festival au oferit Generației Z spațiul ideal pentru a-și exprima rebeliunea într-un mediu sigur, perfect adaptat pentru a fi îndrăzneți la festivalul lor preferat de trap.

Takis România: Takis nu s-a lansat doar cu gust, ci și cu atitudine. Iar alături de echipa FCB Bucharest am creat o platformă care a vorbit pe limba Gen Z: îndrăzneață, autentică, cu zero filtru. Rezultatele vorbesc de la sine – Takis a devenit în scurt timp unul din cele mai iubite branduri de tortilla și a crescut categoria cu aproape 50%.

Lansarea Takis semnată FCB Bucharest e dovada că prea mult e, de fapt, exact cât trebuie.

 

Echipele implicate: 

FCB Bucharest:
Corina Anghel – Head of Strategy
Costin Milu – Creative Director
Miruna Atomei – Account Director
Alina Stefan – PR Director
Roxana Bejinariu – Senior Strategic Planner
Ruxandra Cislariu – Social Media & PR Manager
Letitia Voicu – Social Media & PR Executive
Alina Besliu - Account Manager
Ioana Nita – Account Manager
Iulia Strejan – Art Director
Tiberiu Papa – Art Director
Vlad Crisu - DTP

Takis:
Nicoleta Bajan - Marketing Director
Ioana Cristea – Senior Brand Manager
Georgiana Lungu - Brand Manager
George Costache - Store Manager
Lucia Ionescu - Consumer & Market Insight Manager
Alexandru Sbarcea - Trade Marketing Manager

Cu o istorie și o experiență de peste 140 de ani în domeniul comunicării, rețeaua globală FCB, parte a Interpublic Group of Companies, include 150 de agenții în 90 de țări, având peste 8.000 de angajați. În România, FCB Bucharest oferă, de peste 20 ani, soluții integrate de comunicare. Din portofoliul de clienți fac parte branduri și companii internaționale precum JTI, Philips, Bimbo, Vodafone, Maspex, Porsche Romania, OMV-Petrom etc.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related