ANTI-TREND: Ți-a plăcut vara asta la festivaluri? ING, L2 și LeSquad zic “much FOMO, very expensive”

ANTI-TREND: Ți-a plăcut vara asta la festivaluri? ING, L2 și LeSquad zic “much FOMO, very expensive”

Mai exact: te distrai la fel de bine și acasă. Bașca - acum aveai și de-o trotinetă nouă. Ăsta e motivul pentru care ING a ales să meargă pe un anti-trend vara asta și a lansat “Festival Acasă”.

Poate mai mult ca în orice an, Instagram-ul 2019 a fost plin de spirit de festival. De la macro la nano-influenceri, toată lumea a avut ceva de zis. Fie că s-au emoționat, bucurat, enervat, sau doar au postat un live de pe scenă, oamenii au contribuit. Iar brand-urile au profitat din plin și au tratat cum se cuvine target-ul, fie ei generația X sau Y, cu premii, activări și concursuri diverse. ING a observat ce investiții se fac în distracțiile de acest gen. Ba chiar a intuit și melancolia lăsată de „spiritul de festival” în sufletele clienților care au programul prea încărcat pentru fest-uri.

"Am observat valul momentului, am înțeles că cel mai vizibil în social media este mersul la festival, însă ne-am asumat un risc și am mizat pe statul acasă. Ne-am gândit la cum poți amâna împlinirea unei dorințe de moment și poți merge un pas mai departe, către un țel de lungă durată. Ne-am dorit să vorbim despre creativitate și cum poți, prin ea, să îți îndeplinești scopul - te folosești de imaginație și te distrezi la fel de mult, dar pe bani mai puțini.", Iuliana Costache (Duță), Sr. Social Media Specialist, ING România

 

Pentru a promova o atitudine mai chibzuită în fața atracțiilor, agențiile L2 și LeSquad au susținut pentru ING campania „Festival Acasă”. S-a pornit de la ideea de “delayed gratification”- amâni o dorință de moment pentru un scop pe termen lung. Partea cea mai bună este că faci asta printr-o metodă creativă, diferită, “out of the box” și nu simți neapărat că faci un compromis.

"În rândul target-ului ING, hype-ul cu festivalurile s-a consumat mai mult pentru tineri. Cei care nu au stat în primele rânduri la concert, fie au stat în oraș, fie au fugit la mare sau la munte și asta le-a fost vara. S-ar fi dus și ei, dar aveau alte planuri cu bugetul lor, mai importante. Așa am identificat anti-trendul: #festivalacasa. Au fost petreceri acasă, în parc, pe balconul apartamentelor sau la prietenii care au și curte. Concomitent cu marile festivaluri, micile festivaluri au făcut deliciul verii, doar că nu a vorbit nimeni despre ele pe Instagram, așa că am făcut-o noi.", Claudia Bodnar (Project Manager, L2 Creative Agency).

 

"A fost challenging să găsim influenceri care să nu fi ajuns la toate festivalurile, dar care în același timp să se identifice cu filosofia brand-ului, deoarece, în general, oamenii au tendința să urmeze mai mult oameni decât brand-uri, comunicarea devenind personală."

Pentru majoritatea creatorilor de conținut participarea la festivaluri face parte din panoplia obligatorie de comunicare.

Ai followeri? Trebuie să mergi! Însă, i-am descoperit pe cei care „au vibrat” mai tare la anti-trend. Am creat mixul ideal de conținut și influenceri care să transmită vibe-ul autentic de festival acasă: Vladimir DrăghiaSweet PaprikaAndreea RemețanLorena ȘerbanAngela CarpIoana Pui și nu în ultimul rând, Goguci

Toți și-au organizat în detaliu propriile mini-festivaluri acasă. Atât eu, cât și oamenii implicați în campanie, am apreciat faptul că brief-ul nu a fost restrictiv, iar libertatea de creație a fost nelimitată. Nu s-a schimbat conținutul în functie de brand, fiecare a postat în stilul lui, și-au însușit efectiv ideea." Geanina Rădulescu (Project Manager, Le Squad)

 

Lorena Șerban

 

Ioana Pui 

 

Goguci

Una peste alta, cine a mers la festival – bravo lui, să mai strângă de mașină până la primăvară.
Cine a făcut #festivalacasa a pus bine mersi deoparte și este cu un pas mai aproape. Poate chiar a făcut precomandă pentru ultimul smartphone.

 

Echipele participante:

Echipa L2 x Le Squad:
Claudia Bodnar - Project Manager L2, Ana Zambori – Art Director L2, Oana Maria Zaharia – Junior Copywriter L2, Radu Râpeanu – Creative Director L2, Geanina Rădulescu – Project Manager Le Squad, Alexandra Lungeanu-Păun - Partner, Ioana Ceapă – Head of Strategy & Partner, Mih Lovin – Creative Partner

ING România:
Dana Nacu (Gretcu) - Content and Social Media Lead, Corina Manole - Sr. Content Marketing Specialist, Iuliana Costache (Duță) - Sr. Social Media Specialist

 

L2 și Le Squad fac parte dintr-o structură de business și shared knowledge ce cuprinde: :PGM! - agenție de event planning & developing cu peste 10 ani de implementări a unor proiecte de anvergură din România.
:PGM! are are în portofoliu clienți precum ING Bank, Orange, Mercedes-Benz, Johnson & Johnson, UiPath, Haribo, Samsung, Mercedes-Benz Financial Services și o serie de recorduri BTL-istice din piață.

L2 - studio de creație axat pe proiecte digital natives, în portofoliul căruia se regăsesc clienți precum: ING România, Deloitte, Iconic Estate, Jacobs Douwe EgbertsSamsung, Orange România, E-twow, Lelograms, Odysea Sailing, American Experience, Brâncoveanu Vinars.

Tammy.Studio - creează instalații artistice si pop-up-uri conceptuale , uneori interactive dar întodeauna instagramabile, plusând în paralel cu realizarea de vizualuri dedicate conturilor de social media ale brand-urilor ce îmbină tehnici de foto-manipulare și modelare 3D.

Le SQUAD - agenție de influential marketing, ce folosește ca platformă principală de referință Instagram, având în portofoliu creatori de conținut din cele mai diverse nișe și clienți precum: Orange, Jacobs Douwe Egberts și diverse agenții de PR, media, digital.

Creative VR - studio de tehnologie și marketing experiențial, axat pe VR, Augmented Reality și tehnologii emergente în events și retail. Proiectele realizate de CVR sunt direct cu brandurile: Orange, BCR, ING, Janssen, Pfizer, Nestle, Coca Cola cât și/sau cu agențiile de BTL, PR, media, digital.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related