Drumul unui vlogger de la vis la vizualizări trece pe la Stream Your Dream

Drumul unui vlogger de la vis la vizualizări trece pe la Stream Your Dream

Înainte, dacă întrebai un copil ce vrea să se devină când va fi mare, spunea: polițist, astronaut, balerină, doctor. 
În 2019, el răspunde: polițist, vlogger, astronaut, balerină, doctor. Poate, totuși, vlogger e înainte de polițist. Sau după astronaut. Nu știm sigur.
Ideea e că printre rolurile clasice de devenire s-a infiltrat unul nou, despre care se vorbește mai mult decât se înțelege. Așa cum se vorbește și despre noua generație care își caută valorile și modelele pe YouTube. Puțini îi urmează acolo, însă, pentru 
a vedea despre ce este vorba. Stream Your Dream – Vlog Your Way Up, programul lansat de Samsung și YouTube, încurajează noua generație să se dezvolte și să își urmeze visurile.   

 

Pentru o nouă generație de vloggeri

Cum ajungi să fii văzut de milioane de oameni pe YouTube? Ce au făcut ei de au devenit atât de cunoscuți? E noroc? E muncă? Există o rețetă a popularității? De unde începi? Sunt doar câteva dintre întrebările unui tânăr care se gândește că ar putea să facă și el asta: să își pună pasiunea pe YouTube. Doar că, de cele mai multe ori, visul de a face orice se oprește la primele întrebări: Care e primul pas? Sunt potrivit pentru asta? Are sens?

Dar dacă ți-ar răspunde cineva care știe și face asta, cu succes, de mai mulți ani? Cum ar fi George Buhnici sau Radu Constantin? Asta este menirea Stream Your Dream – Vlog Your Way Up, programul de mentorat dedicat creatorilor de conținut video, lansat de Samsung și YouTube Premium. De a răspunde vloggerilor la început de drum, care vor să știe cât mai multe din secretele și culisele unei cariere online.

Toate întrebările acestea sunt așteptate la conferința din 9 noiembrie, unde George Buhnici, Andreea Balaban, Radu Constantin, Maximilian Ioan, Noaptea Târziu, Mihai Alexandru Hash, specialiștii Samsung și YouTube vor răspunde la ele.

Pentru a participa, e nevoie să te înscrii. Înscrierile pentru Stream Your Dream se încheie pe 27 octombrie ora 23.59, iar câștigătorii vor fi anunțați pe pagina de Facebook a Samsung România. 300 de participanți vor primi acces la conferința și vor avea ocazia să convingă unul dintre cei cinci mentori că merită șansa de a trece în etapa a doua a programului, aceea de a beneficia de sesiuni one-to-one cu aceștia, de a învăța direct de la ei tips & tricks pentru a avea conținut de calitate.

Participanții trebuie să aibă un canal de YouTube public și minimum 1000 de subscriberi pentru a fi eligibili. Înscrierea se face printr-un video realizat de ei. Pot alege cel mai bun video realizat în 2019 sau pot crea un video special pentru această campanie care să răspundă la întrebarea: care este visul tău? 

Criteriile de jurizare vor fi: respectarea tematicii, creativitatea și relevanța.

„Suntem entuziasmați că avem ocazia să strângem laolaltă unii dintre cei mai talentați creatori de conținut online, care vor împărtăși din experiența lor cu cei aflați la început de drum, care sunt atrași de acest domeniu, dar poate nu știu de unde să înceapă sau de ce abilități sau resurse au nevoie.

Știm că accesul la tehnologie este unul dintre factorii cei mai importanți pentru a crea conținut de calitate, motiv pentru care Samsung a crezut de la început în acest proiect și în importanța tehnologiei pentru devoltarea unei noi generații de creatori de conținut”, a declarat Simona Panait, Director de Marketing Samsung România și Bulgaria.

Samsung România a lansat Stream Your Dream pentru a contribui la formarea unei generații noi de micro-influenceri. Programul a început în 2017, iar cele 4 ediții care au avut loc până acum au fost gândite sub forma unor module cu tematică diferită, în funcție de pasiunile diverse ale creatorilor de conținut:  de la tehnologie, inovație și fotografie, la călătorii, beauty și divertisment.

"YouTube este locul unde creatorii de conținut construiesc comunități în jurul unor pasiuni comune, în toate domeniile: de la tehnologie și gaming, până la muzică și fashion. Iar numărul acestor persoane creative este în continuă creștere în România. Suntem încântați să ne implicăm în acest proiect pentru a ajuta noua generație de creatori să se afirme și să dezvolte conținut de calitate.", a spus Dan Oros, Head of Marketing Google & YouTube România.

 

Visele se hrănesc cu muncă și vizualizări

Tehnologie, umor, actorie, jocuri. Pasiunea se poate hrăni din orice domeniu și pentru toate e loc pe Youtube, așa cum o arată mentorii ediției din 2019, George Buhnici, Andreea Balaban, Radu Constantin, Maximilian Ioan și Noaptea Târziu. 

Gazda evenimentului va fi Mihai Alexandru Hash, primul vlogger care a atins pragul de un milion de subscriberi pe YouTube. Cei șase au postat deja pe YouTube câteva motive pentru care programul Stream Your Dream – Vlog Your Way Up este important pentru vloggerii la început de drum. 

Jurnalist cu o experiență de peste 20 de ani, George Buhnici a trecut prin toate etapele media: de la presă scrisă, radio și televiziune, la YouTube. El spune că video nu este viitorul, este prezentul. Este chiar aici și acum:

”Noi am inceput sa facem vlogging pe vremea cand nu se numea vlogging. Nu avea niciun nume, sau cel putin nu stiam noi. Noi ne doream sa ne exprimam liber si creativ. Ne doream sa fim cunoscuti in facultate, asadar am imprumutat o camera si am filmat la un material verde si i-am pus numele “Noaptea Tarziu”, povestesc Cuza, Emi și Cucu despre inceputurile lor pe YouTube, în 2014.

YouTube e platforma noastra preferata. E locul unde poti face orice atat timp cat esti creativ. 

 De umor e mereu nevoie și cu atât mai mult pe YouTube.

”Inceputul meu in vlogging a fost mai cu stangul, pentru ca nu a fost cineva sa imi spuna ce sa fac, a trebuit sa testez eu mai multe formate, ca sa imi dau seama care merge, sau mai bine spus ca sa imi dau seama care anume mi se potriveste cel mai bine”, povesteste Radu Constantin. Actor și regizor, el este unul dintre creatorii noului val de pe YouTube. După ce Music Vines l-a făcut popular, în 2018, Radu a lansat serialul ”Școala Invers” care a dat 48 de episoade în Trending YouTube. 

Youtube pentru mine este motivul pentru care azi sunt ceea ce sunt. Consider ca a fost  si este cel mai liber si facil mediu de exprimare.

Mi-as fi dorit foarte mult sa fi existat cineva care sa imi spuna ca e loc pentru oricine, oricine este perseverent si muncitor. Am trait foarte mult timp cu senzatia ca toate nisele sunt ocupate, ca nu mai e loc de nimic nou. Total gresit, mereu va fi loc de noi veniti, la fel cum am fost si eu!, spune Radu

Maximilian Ion avea 12 ani cand a incarcat primul clip pe YouTube. Nu stia prea multe despre ce urmeaza sa se intample, nu-și imagina ca lucrul acesta o să-i schimbe viata. ”YouTube a fost singurul loc in care ma simteam eu insumi, in care puteam sa impartasesc cu alti oameni orice gand pe care-l aveam”, povesteste Maximilian. În șase ani a postat peste 2200 de videoclipuri cu diferite jocuri pe canalul lui de YouTube, care au strâns până acum 220 de milioane de vizualizări. Ce i-ar fi plăcut lui Maximilian să știe când a început să facă vlogging?

Mi-ar fi placut sa stiu ca exista si dezavantaje in asta. Ca "faima" vine si ea cu responsabilitatile ei, si ca influenta mea ar putea sa influenteze si in rau si ca trebuie sa fiu atent la tot ce fac public pe retelele de socializare. Sa fii youtuber inseamna mult mai mult decat pare atunci cand pornesti in aventura asta.

Desigur, sunt si multe avantaje, spune Maximilian: cunosti multi oameni creativi si interesanti, vizitezi multe locuri si o ai parte de experiente unice. Dar ar fi vrut sa fie mai constient de tot ce presupune aventura in care a pornit, lucruri pe care le-a realizat mai tarziu, si care chiar daca au fost mai dificile la un moment dat, l-au ajutat sa devină un om mai bun și mai responsabil.

Andreea Balaban a debutat în online în 2010 cu blogul de modă Thrill of the Heel, iar din 2015 face vlogging de beauty, fashion, travel și lifestyle. În prezent, are o comunitate ce reunește aproape 350.000 de membri pe YouTube:

Chiar înainte de încheiere și a de a vă înscrie video-ul pe Stream Your Dream, îi dăm cuvântul lui Mihai Alexandru Hash:

YouTube arata total diferit astazi. Avem tot felul de reguli si regulamente, trebuie sa fim politically corect si alte lucruri. Mi-e dor de libertatea internetului de acum 8-9 ani

Colaborarea dintre Samsung și YouTube în dezvoltarea și încurajarea unei noi generații de vloggeri curajoși și autentici vine firesc, cred reprezentanții celor două companii. Intersecția dintre un brand inovator în tehnologie și o platformă de conținut are menirea de a aduce resurse utile oricărui creator de conținut care vrea să se dezvolte în acest domeniu: tehnologia necesară pentru a crea materiale video, precum noile Samsung Galaxy Note10 și Note10+, platforma unde să își poate expune munca: YouTube, împreună cu opțiunile avansate YouTube Premium și YouTube Music.

 

Echipele campaniei

Echipa MSL The Practice:
Monica Jitariuc – Managing Director
Sarah Stan-Boustani – Communication Director
Mihaela Ciocan - Account Executive

Echipa Leo Burnett:
Creație:
Andrei Nica – Group Creative Director
Oana Șandru - Copywriter
Bogdan Grozavu – Art Director
Brand Communication:
Adina Redeș – Brand Communication Director
Monica Iosif – Senior Brand Communication Manager
Production:
Sorin Deleanu – Producer
Alexandru Zlăvog - Producer

Echipa Samsung Romania:
Simona Panait - Marketing Director, Samsung România&Bulgaria.
Ioana Sigarteu - Corporate Communication Manager
Andreea Butnaru - Campaign & Category Marketing Manager
Oana Mita - IM Campaign & Category Superviser
Corina Enache - Social Media Specialist
Anca Badea - Marketing Specialist
Amelia Rusu, Events Specialist 

Echipa Google:
Dan Oros - Head of Marketing Romania
Irina Simion - Co-Marketing, EMEA

Echipa Godmother:
Denisa Pasalan - BTL Account Manager
Georgiana Vieru - Location & artist executive
Gabi Niculae - Art Director
Alice Gavril - Client Service Director
Claudiu Lovin - Production Manager
Valentin Văcăruș - Managing Director

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Godmother

Suntem BTL din cap pana-n picioare. Suntem BTL pana la ultimul por si suntem BTL cum nu s-a mai pomenit.   Putem adauga un plus digital oricarei activari in-store, oricarei promotii, oricarei lansari de... vezi detalii »

Sectiune



Related