Cum se adaptează agențiile la pandemie: Ne așteptăm ca această situație să continue săptămâni bune

Cum se adaptează agențiile la pandemie: Ne așteptăm ca această situație să continue săptămâni bune

Nimeni nu era pregătit pentru o pandemie, iar efectele situației de criză se văd deja peste tot în jur. Și nu suntem nici măcar la jumătatea drumului. Dacă simțim totuși că ne copleșește pesimismul, să ne amintim că avem și motive de optimism. Multe agenții pot lucra de acasă, de exemplu. Și chiar dacă nu e ideal, e mai bine decât un blocaj pe termen nedefinit. La începutul primelor cazuri apărute în România și al primelor măsuri luate de autorități, am scris despre primele reacții ale agențiilor la situația de criză. Ținem deschis subiectul la secțiunea Insider, unde adunăm experiențe, sfaturi, soluții și ghiduri de supraviețuire. Și revenim cu alte răspunsuri despre starea din agenții: cum se lucrează acasă, care e moralul oamenilor din industrie, ce fel de strategii se pregătesc pe termen scurt?

Așteptăm insighturi despre această perioadă de la toate agențiile:

Ce face agentia ta? Ce masuri ati luat pana acum, care e planul pe termen scurt si mediu?
Cum v-a afectat pana acum pandemia COVID -19?
Trimite-ne raspunsurile pe story@IQads.ro cu subiectul #WFH

 

Web Ventures

"Încă de când ”carantină” era doar un gând urât pentru majoritate, am decis să prioritizăm siguranța echipei noastre și #StamAcasa de pe 11 martie. Suntem suficient de norocoși încât să ne desfășurăm activitatea zilnică într-un playground digital, iar colegii noștri sunt mereu up-to-date cu cele mai noi soluții pentru a fi mereu conectați, așa că am fost complet operaționali încă din seara în care ne-am luat laptopurile și stațiile de lucru acasă", spune Ami Radu - Senior Digital Project Manager Web Ventures.

"Pentru că anul acesta împlinim 10 ani de activitate, pandemia ne-a prins în plin proces de extindere a serviciilor. Dacă până anul trecut, portofoliul nostru includea PPC, Social Media și Web Development, 2020 a adus un departament responsabil de creație și servicii foto-video. În continuare, scopul nostru este de a fi departamentul de marketing digital externalizat al oricărui client, așa că dezvoltăm în continuare proiecte integrate, cu ADN digital, adaptate situației actuale și sensibile la trăirile oamenilor. Pentru că, dincolo de a fi profesioniști în marketing și comunicare, stakeholderi pentru diferite branduri sau statistici de consum, zilele astea suntem, în primul rând, oameni. Oameni care reacționează diferit, oameni cu temeri și cu speranțe, oameni pe care încercăm să-i înțelegem cât mai bine și cu care să comunicăm tot din postura noastră de oameni", spune Ami Radu. 

Suntem conștienți că planurile pe termen mediu și lung sunt acum un lung șir de ifs & buts, tocmai de aceea, în momentul ăsta, principala noastră atenție este îndreptată către clienți și provocarile aduse acum de criză.

"Din portofoliul nostru fac parte numeroase business-uri dezvoltate prin eforturi antreprenoriale, dar și companii cu o istorie puternică pe piața locală. Fiecare dintre acestea se confruntă cu provocări specifice, care ne fac să turăm la maximum motoarele creative și capacitățile de problem-solving", explica Ami Radu.

Cum e lucrul de acasă: ”Pe lângă task-urile zilnice și campaniile în derulare, profităm de tot timpul liber generat de limitarea navetei pe distanța bucătărie-camera de zi, pentru a ne dezvolta profesional și personal. Cursurile și workshop-urile pe care înainte le desfășuram săptămânal, la birou, în cadrul Educational Fridays sunt acum sesiuni individuale de learning pe care unii dintre colegii noștri le desfășoară zilnic. Ne menținem astfel la curent cu industria, dezvoltăm noi skill-uri sau, pur și simplu, ne căutăm inspirația”.

”Credem cu tărie că #WeAreBetterTogether, așa că, în fiecare dimineață, ne bem cafeaua împreună pe Zoom sau Hangouts, am deschis un thread în care fiecare dintre noi dezbate lucrurile bune sau mai puțin bune prin care trecem în perioada de WFH, comunicăm constant și ne încheiem întotdeauna ziua râzând împreună pe grupul intern de WhatsApp”, mai spune Ami Radu.

 

INTERACTIONS: pentru noi este “business as usual”

”Lucratul de acasă nu este o noutate pentru noi. Am implementat remote work în ianuarie 2019 ca un beneficiu pentru angajați. Tot staff-ul putea să lucreze de la distanța până la 40% din timp. Acum, 40% a devenit 100%, dar nu a fost nevoie de nicio adaptare pentru că eram familiarizați din toate punctele de vedere: și psihic, și logistic.

Asta ne permite să continuăm să funcţionăm exact ca şi până acum. Ne menţinem termenele pe toate proiectele în derulare, planificăm proiectele noi şi vrem să dovedim tuturor clienţilor că motto-ul nostru nu e doar un headline frumos scris pe un site”, explică Adrian Alexandrescu, Managing Partner INTERACTIONS.

Certificările HubSpot și Salesforce ne-au învățat să iubim automatizarea și nu o aplicăm doar în marketing, ci și în modul în care ne facem treaba zi de zi: toate documentele se află în cloud, accesul la servere se realizează prin VPN securizat şi folosim la nivelul întregii agenţii software de project management.

“Este o perioadă care ne responsabilizează pe toții. Suntem alături de clienții noștri, în primul rând uman, dar și la nivel de business. Comunicăm cu respect față de ce se întâmplă în lume și încercăm să rămânem cât mai apropiați unii de alții chiar dacă în mod virtual. Avem noroc că la INTERACTIONS suntem întâi prieteni, apoi colegi”, completează Diana Angheluță, Business Unit Director INTERACTIONS.

 

Heraldist & Wondermarks: Să ne obișnuim rapid cu acest mod de a munci 

”La Heraldist & Wondermarks ne-am adaptat la această situație din momentul în care primele cazuri au apărut în Italia. Toate măsurile pe care le-am luat sunt unele de bun simț, având în vedere situația actuală. 

La fel ca majoritatea companiilor din industrie, încercăm cu toții să lucrăm de acasă și să eliminăm orice deplasări neesențiale, pentru siguranța noastră și a colaboratorilor noștri. Ne-am asigurat că fiecare angajat are posibilitățile tehnice pentru a-și continua munca și am adoptat un set de reguli simple și clare, pe care le respectăm cu toții”, spune Adrian Ghițe, PR Manager | Heraldist & Wondermarks.

¨Lipsa unei perspective clare în cazul pandemiei modifică totul, de la planificarea financiară pentru anul în curs, până la felul în care ne desfășurăm colaborarea cu clienții. 

Cel mai vizibil s-a modificat felul în care abordăm clienții noi. Chiar dacă aveam deja planificate unele deplasări la clienți noi, atât în România, cât și în străinătate, pe care a trebuit să le anulăm, am fost surprinși de disponibilitatea posibililor colaboratori de a adopta soluții virtuale pentru a păstra legătura și a ajunge la o înțelegere¨, a declarat S-P O'Mahony, COO Heraldist & Wondermarks. 

”Am organizat brainstorminguri și am propus multe soluții proactive pentru clienții noștri, pentru a-i ajuta și pe ei să facă față provocărilor care îi așteaptă. Un lucru drăguț pe care l-am făcut este să creăm un folder în care adăugăm poze amuzante și faine din experiența fiecăruia de a munci acasă. Mai mult, ne întâlnim virtual cel puțin o dată pe săptămână la o bere rece”. 

Ne așteptăm ca această situație să continue pentru săptămâni bune, așa că sperăm ca fiecare zi să fie mai din ce în ce mai ușoară și să ne obișnuim rapid cu acest mod de a munci împreună, dar separat”, spune  Adrian Ghițe.

 

Graffiti PR: va trebui să dăm dovadă de agilitate

Începând de vineri, 13 martie, toți consultanții Graffiti PR lucrează de acasă, având laptop, telefon și conexiune de internet pentru telefon asigurate de agenție, spune Bogdan Tomoiagă, Managing Director. ”Departamentul administrativ este în continuare operațional pe teren, pentru a asigura toate elementele logistice necesare bunei desfășurări a activității de acasă, iar departamentul IT este disponibil 24/24. De asemenea, departamentul HR lucrează în parametri de situație de criză”, explică el.

Dacă inițial am luat în calcul #WorkFromHome pentru o perioadă de o săptămână, în funcție de evoluția situației și de sfaturile autorităților, luăm în calcul prelungirea perioadei cu încă o săptămâna, până la noi dispoziții.

Răspândirea virusului COVID-19 ne-a determinat să luamt o serie de măsuri urgențe care să asigure în primul rând siguranță consultanților Graffiti PR, cât și continuitatea business-ului

”În această perioadă, ne concentrăm foarte mult pe comunicarea internă și de criză și suntem în contact cu clienți noștri peste 13-14 ore/zi. În plus, avem echipe dedicate de informare permanentă a clienților și a colegilor asupra situației răspândirii COVID-19, dar și echipe care lucrează pentru găsirea unor soluții de ajutor comun a categoriilor de persoane aflate în prima linie în lupta cu virusul (medici, persoane aflate în carantină etc).

Pe termen mediu și lung: va trebui să dăm dovadă de agilitate în adaptarea la noul context economic.

Impactul se observă deja prin amânarea sau anularea evenimentelor care necesită prezență și apropiere fizică (lansări de produse, evenimente interne, producții audio/video, ședințe foto, deschideri de magazine)”, mai spune Bogdan Tomoiagă.

 

Gun Media: Vom vedea o creștere a consumului în online

”Noi am luat decizia să lucrăm de acasă încă de miercuri 11 martie. Ne-am mobilizat, fiecare și-a luat laptopul, telefonul de serviciu și am devenit repede operaționali. Tot timpul am prioritizat colegii în deciziile luate și decizia de a pune pe primul loc sănătatea lor și a familiilor a fost una cât se poate de normală”, spune Robert Trandafir, Strategy Director & Cofounder Gun Media

”Vestea bună e că putem să fim 100% activi de acasă, avem la dispoziție tehnologia necesară pentru a fi la fel de implicați în campaniile de performance. Din punctul ăsta de vedere, suntem norocoși.

Înțelegem că este o perioadă dificilă pentru o parte din clienții noștri și suntem permanent în contact cu ei.  Noi lucrăm destul de mult cu magazine online pentru care facem mult pay per click si SEO: o parte dintre clienți sunt afectati și au redus bugetele, dar există și clienți care nu fac față solicitărilor în perioada asta. Vom resimți clar pierderi financiare pe termen scurt, dar suntem încrezători că ne vom reveni in Q3 si Q4”, explică Robert Trandafir.

Prioritatea pe termen scurt este să investim cât mai eficient bugetele clienților în campaniile de performance și să fim un real suport pentru ei.  

”Pe termen lung, considerăm că vom vedea o creștere a consumului în online, mult mai multe businessuri se vor adapta și vor veni cu produse și servicii noi, dar vor fi mult mai atente la costuri. Pentru agențiile de performance cred că va fi o bună oportunitate de dezvoltare. Ne așteptăm să explodeze conținutul video după perioada asta și să apară multe solicitări de Youtube ADS sau de SEO pentru Youtube”, spune Robert Trandafir.

 

[Articol in curs de actualizare]

Ce face agentia ta? Ce masuri ati luat pana acum, care e planul pe termen scurt si mediu? 
Cum v-a afectat pana acum pandemia COVID -19? 
Trimite-ne raspunsurile pe story@IQads.ro cu subiectul #WFH si vom actualiza acest articol.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Web Ventures

Cine suntem?In 2010, Web Ventures se lansa ca agentie independenta intr-o lume care nu intelegea neaparat valoarea digitalului. 10 ani mai tarziu, briefurile au devenit mai complexe, nevoile clientilor au depasit... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related