Fortuna Rollercoaster. Cum vorbești cu cineva despre o experiență pe care nu a trăit-o niciodată? Printr-un carusel al emoțiilor sportive

Fortuna Rollercoaster. Cum vorbești cu cineva despre o experiență pe care nu a trăit-o niciodată? Printr-un carusel al emoțiilor sportive

În arene, fanii vibrează în timp real cu sportivii, oricare ar fi competiția. Emoțiile tribunelor sunt un tumult greu de redat celor care nu au participat niciodată la o astfel de experiență. De la extaz, speranță și mândrie până la tensiune, îndoială sau șoc. Campania Fortuna Rollercoaster, realizată de Next Advertising & Studioset, și-a propus să redea experiența intensă a fanilor sporturilor, de la euforie la suspans, și să transmită mai departe toată încărcătura emoțională de pe stadioane într-o campanie WOW.

La începutul anului, brandul a organizat un pitch internațional, la care au participat agenții importante din Cehia și Slovacia, câștigat de Next Advertising și Studioset. Cele două agenții au colaborat de la primii pași ai propunerii pentru brief până și realizarea mood-urilor pentru prima prezentare până la filmările pe gheață cu echipele de hockey, pe gazon, cu echipele de fotbal sau în ring, cu băieții luptători profesioniști de MMA și predarea ultimului edit.  

Ceea ce ne-a bucurat foarte tare a fost faptul că am avut ocazia să concurăm cu alte agenții de renume din Europa Centrală și de Est. Printre nume așa mari, ne-am simțit puțin în postura de underdog, dar nu ne-am lăsat descurajați. Ne-am bucurat că ni s-a oferit un loc la o masă așa mare și sperăm să repetăm experiența și cu alte ocazii, spune Florentina Dinu, Senior Strategic Planner Next Advertising.

Vorbim în continuare cu Florentina Dinu, Senior Strategic Planner Next Advertising, Raluca TomaAccount Director Next Advertising, Dan Mateescu, Producer & partener la Studioset și Calin Bogdacenco, VFX Supervisor Studioset, despre culisele realizării campaniei Fortuna Rollercoaster, provocările producției și postproducției și cum se transformă o idee într-o campanie care să surprindă emoția reală a aventurilor sportive. 

 

Brieful

Florentina Dinu: Fortuna a înțeles că este necesară o abordare emoțională în ceea ce privește comunicarea către cei care caută în mod constant noi idei, locuri sau aplicații care să le aducă doza potrivită de entertainment. Principalul obiectiv al briefului a fost să comunicăm către cei care nu au mai trăit până acum experiența unui pariu sportiv. Principala provocare a briefului a constat în faptul că ne adresăm unui public relativ tânăr despre care știm că mănâncă entertainment pe pâine. De la online gaming, Twitch la TikTok și platforme de trading crypto. Cea mai dificilă întrebare la care am fost nevoiți să răspundem a fost: Cum vorbești cu cineva despre o experiență pe care nu a trăit-o niciodată?

 

Experiența pitchului internațional

Florentina Dinu: Ceea ce ne-a bucurat foarte tare a fost faptul că am avut ocazia să concurăm cu alte agenții de renume din Europa Centrală și de Est. Printre nume așa mari, ne-am simțit puțin în postura de underdog, dar nu ne-am lăsat descurajați. Am luat hotărârea să tratăm acest pitch ca pe oricare altul, am fost foarte relaxați și am pornit la drum cu mare încredere în ideile noastre. Ne-am bucurat că ni s-a oferit un loc la o masă așa mare și sperăm să repetăm experiența și cu alte ocazii. Mai ales că ne-am descurcat de minune.

 

Propunerea pentru pitch

Florentina Dinu: Ca întotdeauna, nu ne-am dorit să overdo it. Am avut trei concepte atât de mișto încât nici noi nu știam care ne place mai mult. Soluția câștigătoare a pornit de la un desen făcut cu pixul pe o foaie, pe care echipa l-a transformat într-un concept aparte și mai apoi într-un spot grandios. Ideea câștigătoare vorbește despre emoțiile intense pe care un parior le simte atunci când urmărește un meci important pe care a pariat. Acestea variază de la extaz, euforie, speranță, mândrie până la tensiune, îndoială sau șoc. Ni s-a părut important să arătăm aceste emoții în mod direct, ele să devină evidente, să nu lăsăm loc de intrepretări. Rollercoaster este o metaforă vizuală care reflectă adevărul despre trăirile intense ale celui care pariază și despre modul prin care acesta poate trece de la o emoție la alta în orice moment al jocului.

 

Producția. Colaborarea cu StudioSet

Florentina Dinu: Echipa de producție ne-a fost alături din momentul în care am început să lucrăm pe brief. Au fost și ei la fel de încântați de idee, iar asta a ajutat mult în colaborarea noastră. Totul a decurs bine, au fost foarte de ajutor în fiecare etapă, de la realizarea mood-urilor pentru prima prezentare până la alegerea regizorului și predarea ultimului edit. Au stat cu noi si pe gheață când am filmat cu echipele de hockey, și pe gazon când am filmat cu echipele de fotbal, cât și în ring cu băieții luptători profesioniști de MMA. 

Raluca Toma: Încă din etapa de pitching a agenției ne-am unit forțele. Studioset nu a mai fost doar Furnizorul, iar noi, de la Next, nu am mai fost doar Agenția, ci împreună am fost echipa din România care a lucrat intens si devotat pentru ca acest proiect deosebit să prindă viață.  Multe bariere și formalități au dispărut, iar fiecare om din această echipă a făcut ce era necesar la momentul respectiv, chiar dacă, într-un alt context, ar fi fost în responsabilitatea altcuiva.

Evident, provocările au fost numeroase. Tipul proiectului le impune. Iar acum că raspund acestor întrebări, sunt și mai recunoscătoare pentru parteneriatul cu colegii de la Studioset, deoarece afirm cu mândrie că am reușit să rezolvăm de fiecare dată orice întrebare, orice dorință sau orice refuz categoric. Le-am abordat și transformat în oportunități și avantaje.

Dan Mateescu: Colaborarea pe acest proiect cu cei de la Next a început încă din faza de pitching a agenției. Astfel am reușit să oferim consultanță cu ce se poate realiza din punct de vedere tehnic și să venim în ajutorul echipei de creație cu soluții pe partea de VFX. Am implicat și regizorii noștri “in house” în partea de storyboarding și credem că împreună am găsit acel echilibru între poveste și efecte vizuale fără a exploda bugetul.

 

De la idee la aventură

Florentina Dinu: Dacă mergem pe stadion putem observa bine emoțiile prin care trec cei prezenți în tribune. Acolo este locul unde acestea chiar sunt lăsate libere, oamenii nu sunt constrânși de niciun factor extern. Dacă am avea un aparat de măsurare a emoțiilor cu siguranță s-ar da peste cap. Fiecare emoție este sincronizată cu ce se întâmplă pe gazon, pe zgură sau în ring. Asta ne-am dorit să redăm în spotul Fortuna. Iar pentru a evidenția acest amestec organic de emoții am făcut o paralelă cu experiența unui rollercoaster. În spot vedem un tânăr, care cu ajutorul aplicației Fortuna, pătrunde într-un univers cu totul nou pentru el. Brusc, el este parte din meciul de fotbal, de hockey sau de MMA, se află în mijlocul acțiunii și trăiește totul la intensitate maximă.

 

Factorul WOW

Florentina Dinu: În realizarea campaniei am ținut cont de preferințele și nevoile consumatotului. Am înțeles destul de rapid că pentru a ne diferenția avem nevoie de ceva WOW care să se ridice la standardele targetului ce consumă media și entertainment de cea mai bună calitate în fiecare zi. Ne-am dat seama că pentru a ne face loc printre multitudinea de opțiuni pe care consumatorii le au la dispoziție este important să introducem acel factor de realness.

Raluca Toma: După aprobarea direcției creative și a conceptului, cei mai importanți doi factori cu care ne-am confruntat zilnic au fost bugetul si timingul, și asta în special pentru că a fost un proiect menit să acomodeze nevoile și posibilitățile a trei echipe diferite din trei țări diferite, care au avut planninguri diferite, toate urgente, si care au necesitat multă muncă de post-producție.

Dan Mateescu: Cel mai complicat pentru noi a fost să găsim formula câștigătoare de producție și post producție care să între într-un buget destul de strâns pentru amploarea proiectului. Au fost zeci de iterații și simulări de buget. Câte sporturi să tratăm în fiecare spot? Câte secunde să aibă?

A trebuit să facem moodboard-uri și animatics ca să reușim să explicăm cât mai bine clientului estetica acestei lumi fantastice și să ne aliniem creativ și vizual.

Un alt factor important a fost timing-ul de producție si post producție. Din cauza evenimentelor sportive și a țărilor în care sunt difuzate reclamele, a trebuit să ne încadrăm într-un timing foarte strâns. Astfel am lucrat în mai multe echipe non stop, inclusiv și în weekenduri.

 

Experiența de la filmări

Raluca Toma: Intensă; în cel mai bun sens. Pentru 4 zile ne-am mutat pe set alături de client, producție și echipa extinsă. Am filmat atât dimineața devreme, când soarele încă nu ieșise, cât și ziua, seara, sau noaptea, pe soare torid, ori pe ploaie torențială. Am descoperit lumea sporturilor și am aflat detalii la care nu ne-am fi gândit vreodată. Am facut spontan planuri și schimbări. Pe scurt, am fost martorii unui proces fascinant; așa cum ne-am obișnuit atunci când intrăm în această spectaculoasă etapă a producției.

Dan Mateescu: Pentru noi a fost genul de proiect la care visam să lucrăm. Am creat tot felul de “custom rigs” ca să obținem cadrele dorite. Toată echipa a participat la brainstorming-uri și am avut plăcerea să lucrăm cu cele mai bune echipe de grip, rigging & stunts și electrică de pe piață. A fost un ritm infernal cu 2 zile full de teste și 4 de filmare, a câte minim 16 ore\zi. Este incredibil când simți energia echipei și vezi că dau totul pentru proiect. Cu toate dificultățile astea cred că toată lumea a muncit cu plăcere și asta se simte în relația dintre oameni când stai multe ore la filmare.

 

Cea mai grea parte 

Dan Mateescu: Cred că cel mai greu lucru a fost să comasăm 5 zile de filmare în 4. Pentru asta a trebuit să facem multe teste înainte și să ajustăm mereu pe parcurs soluțiile și ordinea filmării. Al doilea lucru greu a fost să ne gândim cum realizăm niște cadre complexe fără a pierde mult timp la filmare și să alegem cele mai eficiente echipamente.

A fost un adevărat puzzle de rezolvat la filmare și fiecare cadru a avut nevoie de brainstorming între echipa de grip, rigging, camera, producție și VFX supervising. Practic am împărțit sarcina uriașă în pași mici și mult mai ușor de rezolvat. Este tipul de proiect la care cel mai mult contează planning-ul dar și abilitatea să schimbi ce nu merge pe parcurs. Și aici cred că colectivul Studioset a ajutat foarte mult. Având un background de studio de post, cu o echipă de producție cu experiență mare pe partea de VFX, avem în vedere mereu produsul final și nu neapărat ce vede camera la filmare. Astfel ne este ușor să ne imaginăm de ce e nevoie efectiv la cadru și să nu cheltuim resurse pe lucruri inutile dar care par de folos pentru un ochi neantrenat.

Călin Bogdacenco: Pe partea de postproducție, de departe cel mai complex aspect al acestui spot l-a reprezentat realizarea arenelor, publicul CG, multiplicarea jucătorilor și nu în ultimul rând, compozitarea într-o manieră cât mai coerentă a plate-uri live-action cu pașii de render. Pe partea de on-set VFX supervising, au fost atât de multe aspecte la care trebuia să fiu mereu conectat, încât pot spune cu mâna pe inimă că nu aș fi reușit să o scot la capăt fără suportul lui Lu Pop, Lead Comp-ul și VFX Supervisor-ul nostru intern. De la technical breakdown, măsurători, colectare de date, trackers, light probing, spherical maps, fotogrametrie, tech pass, șamd - Fortuna Rollercoaster a fost acel proiect care ne-a testat vigilența de la prima secundă până la ultimul wrap.

Odată ajunși cu proiectul în post, a început un șir aproape interminabil de teste și iterații pe partea de construcție și layout. Fiind vorba de un proiect creativ, cu multiple nivele de feedback, a fost vital să generăm soluții procedurale pentru arene și public. Acest approach ne-a permis să putem modifica traseul și forma rollercoaster-ului într-o manieră fluidă. Fiind un proiect atipic, cu peste 500.000 de agenți CG animați, am fost nevoiți să generăm soluții tehnice specifice care să ne permită să randăm scene ce depășesc câteva miliarde bune de poligoane. În final, pot spune că a fost o experiență care ne-a ajutat să devenim mai buni în meseria pe care o facem zi de zi.

                                   

CREDITS

Agenție – Next Advertising
Creative Director: Andrei Tripșa
Deputy Creative Director: Cezar Panait
Client Service Director: Ioana Căbuz
Director Executiv: Ileana Sebe
Head of Art Direction: Francisc Zinz
Senior Copywriter: Sabin Staicu
Copywriter: Tudor Neagu
Senior Copywriter: Bogdan Tudosie
Art Director: Lari Răfăilă
Account Director: Raluca Toma
Account Executive: Cristina Ciulacu
Senior Strategic Planner: Florentina Dinu

Client – Fortuna Entertainment Group
Brand Manager: Andreea-Ștefania Badea
Group Head of Brand: Alena Jorová
Group Brand Team Leader: Nyklesová Iva
MSO Team Leader: Tomáš Mutinský
MSO Supervisor: Tomáš Ševčovič
Head of Marketing and Customer Service: Roman Maco
General Manager: Carlo Dimaio

Producție & Postproducție – Studioset
Producer & partener la Studioset: Dan Mateescu
Post-production coordinator: Mihnea Trancu
Lead Comp: Lu Pop
VFX Supervisor: Calin Bogdacenco
Regizor: Courtney Phillips

Greenmind Studio
Fotograf: Manole Sava
CGI : Alin Sârbu
Photo manipulation: Iulian Drăghici
Producător: Ștefan Anger

Fortuna a fost înființată în anul 1990 la Praga de către patru antreprenori. Prima filială a companiei a fost deschisă în același an. La nivel de grup, compania operează 1.600 de agenții de pariuri în Cehia, Slovacia și Polonia și a creat peste 2.500 de locuri de muncă. Unul dintre principalele sale obiective strategice este acela de a deveni lider pe piața din sud-estul Europei.

În 2015, grupul a intrat pe piața din România, iar din 2016 a obținut din partea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) licența permanentă pe 10 ani pentru organizarea și exploatarea jocurilor online și în România. În prezent, compania deține peste 750 de agenții de pariuri pe plan local. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Studioset

Studioset este o casa de productie si post-productie, cu sediul in Bucuresti. Compania a fost infiintata in 2007 si este formata dintr-o echipa tanara de profesionisti media care au castigat numeroase premii de-a... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related