[U-Talks] Alexandra Burdulea (Peroni Nastro Azzurro): Dorința de a oferi o experiență unică ne-a dat curajul pentru primul show de drone din România

[U-Talks] Alexandra Burdulea (Peroni Nastro Azzurro): Dorința de a oferi o experiență unică ne-a dat curajul pentru primul show de drone din România

Au trecut câteva săptămâni de când s-a dat startul sezonului de festivaluri în România, iar prima oprire a fost la Constanța, la malul Mării Negre, unde Neversea a atras peste 240.000 de participanți în cele 4 zile de festival. 

Alexandra Burdulea (Brand Manager, Peroni Nastro Azzurro) vorbește mai jos despre cum poate un brand să atragă atenția consumatorului într-un festival unde acesta este asaltat de branduri, despre primul show de drone din România, cum atragi oamenii la plajă în timpul Neversea și despre Peroni Nastro Azzurro, elementul comun al acestor activări. 

“Anul trecut am vizitat peste 10 festivaluri din Europa, este interesant și impresionant să vezi bătălia brandurilor într-un astfel de eveniment, creativitatea activărilor și implicarea agențiilor. Din momentul în care brățara este scanată, atenția participantului este atrasă în mii de direcții, însă în clipa în care va avea nevoie de relaxare o să aleagă locul care îl reprezintă cel mai bine”, a declarat Alexandra Burdulea. 

În această vară, Peroni Nastro Azzurro a fost pentru prima dată partener al Neversea, cel mai mare festival de la malul mării, și a adus pe piața evenimentelor din România o serie de premiere ce au atras atenția participanților și nu numai.

 

De pe Facebook sau Instagram, direct la Neversea

Neversea este un eveniment ofertant din multe puncte de vedere, însă pentru Peroni Nastro Azzurro a fost ocazia ideală de a arăta consumatorilor spiritul relaxant al italienilor, precum și admirația și pasiunea pentru mare și vară. Astfel, campania dezvoltată sub conceptul “Momente de respiro cu Peroni la Neversea” a inclus un spot TV și radio, outdoor, comunicare în digital, promovare în comerțul tradițional și modern cu activări dedicate și vizibilitate specială.

 

Fiind un eveniment atractiv pentru mulți utilizatori de social media ne-am dorit ca finalul acestei campanii să aibă loc pe plaja de la Neversea. Am identificat o dorință a publicului și am mizat pe campania “Vlog de festival”, unde alături de Larisa Lupoaea, Mariciu, Mircea Bravo și Pandutzu, am invitat utilizatorii să posteze o fotografie/ un video folosind #bluetiful pentru șansa de a deveni vlogger la Neversea. Am ales 8 câștigători care au filmat cele mai cool momente de respiro din cadrul festivalului, alături de influncerul preferat, iar la finalul lunii iulie vom premia cele mai bune vloguri.

 

Riviera Peroni la Neversea

În cadrul festivalului ne-am dorit să oferim participanților oportunitatea de a-și lua un moment de respiro înainte sau între concerte într-un spațiu unic la Neversea și am adus la viață Riviera Peroni, o plajă inspirată din Italia, amenajată cu șezlonguri, baldachine, căsuță de salvamar, plăci de surf și instalație cu nisip albastru și palmieri.

Unul dintre cele mai populare elemente a fost leagănul amplasat pe malul mării, de dimineață până seară oamenii au stat la coadă pentru o fotografie demnă de Instagram, iar cei care au stat până în zori de zi au văzut răsăritul din leagăn. O imagine de “double tap”.

În plus, faptul că am avut o zonă de food alături de partenerii de la “The Italian Job” ne-a ajutat să avem un flux constant de oameni și să oferim o experiență completă asezonată cu cel mai cunoscut preparat italian: pizza.

Însă pe lângă momente de respiro și pizza, am adus și distracția pe Riviera Italiană: sute de participanți s-au bucurat de gif-urile realizate la piscina cu bile, iar 3 participanți norocoși au plecat acasă cu un scuter.

 

Creativitatea și tehnologia îmbinate la 120m deasupra Mării Negre

Ideea primului show de drone a venit din dorința de a implementa o activare cu adevărat memorabilă. Sezonul este plin de evenimente, dar niciodată nu uiți primul show de drone văzut în România. Munca din spatele proiectului a implicat 2 luni de programare, 60 de drone, 25 de oameni din echipe naționale și internaționale și zeci de ore de pregătiri și repetiții.

Ziua de sâmbătă ne-a prins cu emoții, discuții cu organizatorii Neversea, cu echipele de implementare, dar și cu administrația de meteorologie pentru a afla starea vremii și viteza vântului. Emoțiile creșteau cu fiecare rafală de vânt, dar la ora 22:15 s-a dat startul show-ului; timp de 6 minute formații de drone de 247m lungime și 40 înălțime au zburat la o înălțime de 120m deasupra mării pe remixul celebrei melodii “Volare”.

Elemente precum note muzicale, figuri 3D și dansatori au atras aplauzele unui public de peste 40.000 de oameni la fiecare schimbare de formație de drone, coregrafia finalizându-se cu o formație în care o sticlă toarnă bere într-un pahar și cu logo Peroni. Mesajele primite după moment au fost incredibile, felicitări de la organizatori și alți parteneri ai festivalului, iar în social media am avut show de postări & stories.

Una dintre reacțiile mele preferate, văzută într-un story pe Insta, a fost “@peroniromania poured beer in the sky with drones”, iar gluma noastră internă este legată de brieful oferit agenției de BTL: “ați cerut să aveți un logo cât mai mare?”.

 

"O bere la draft, vă rog!"

Experiența la draft este unică pentru fiecare iubitor de bere, însă în egală măsură ne pasă de mediul înconjurător și pentru prima dată la un festival de muzică din România am servit berea la draft din pahare de hârtie. Scopul a fost acela de a promova un comportament responsabil față de mediu, oferind în același timp aceeași experiența excelentă a consumului de bere la draft.

Partea bună a acestei schimbări vine din partea participanților care au apreciat înlocuirea paharului de plastic cu cel de hârtie și pe parcursul festivalului au contribuit la colectarea acestora, precum și a dozelor de aluminiu. În cele 4 zile de Neversea, am reușit să colectăm 15.000 de doze reprezentând 230 kg de aluminiu prin intermediul a 6 dispozitive de colectare amplasate în festival.

 

Piața de festivaluri din România are o creștere spectaculoasă, iar acest lucru se vede și din implicarea brandurilor în experiențele oferite participanților. Cu toții ne dorim să fim primii în implementarea unei activări, să fim curajoși și să rămânem în mintea consumatorilor, însă este important ca atunci când alegi anumite experiențe să fii sigur că răspund valorilor brandului tău și că la finalul evenimentului ai oferit imaginea dorită.”, a completat Alexandra Burdulea.

 

Echipele participante

Peroni Nastro Azzurro: Marek Dvořák (Vicepreședinte Marketing), Cristiana Văideanu (Global Brands Director), Bogdan Jianu (Brand Manager), Alexandra Burdulea (Brand Manager), Antonia Enache (Junior Brand Manager), Victor Popa (Integrated Communications Manager), Adriana Negrea (Media Manager), Mirela Vasile (Compliance and External Brand PR Manager).
SPIDER Group: Millo Simulov (Creative Director), Gabriela Hiriț (Client Service Director), Gabriel Ranete (Art Director), Elena Mihai (Account Executive), Mădălina Rezeanu (Graphic Designer), Paul Pădurețu (Production Coordonator),  Andreea Șerpe (Editor), Florin Varna (Photo and Video), Barbu Nițelea (Photo and Video).
Media Investment: Virginia Nuțuloiu (Media Director), Veronica Postelnicu (Senior Media Manager), Mihaela Petre (Media Executive), Zoltan Barti (Digital Media Manager), Marc Timiș (Jr. Digital Media Planner), Marius Zaharescu (OOH Media Manager).
The Practice: Camelia Eremia (Client Service Director), Florin Ionescu (Strategic Planner), Anca Gheorghe (Head of Experience & Events), Alexa Dinescu (PR Specialist).
Kubis Interactive: Ada Gheorghiu (Account Director), Carina Toma (Senior Copywriter), Marius Goleanu (Senior Art Director), Vlad Iosipescu (Social Media Manager), Ștefan Chirițescu (Head of Strategy), Vlad Stroe (Senior Developer), Daniel Plăcintă (Head of Technology).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related