Cheil | Centrade și Samsung România premiate cu argint la festivalul internațional Luum Awards

Cheil | Centrade și Samsung România premiate cu argint la festivalul internațional Luum Awards

Agenția de comunicare integrată și data intelligence Cheil | Centrade, hub-ul pentru Europa de sud-est al rețelei Cheil Worldwide, este este singura agenție din România cu un trofeu de argint la Luum Awards, unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale dedicate responsabilității sociale, ce premiază exclusiv cauze sociale, civice sau de protecția mediului.

Argintul obținut de Cheil | Centrade în categoria “Human Rights” este o recunoaștere a impactului campaniei “Share Your Power”, dezvoltată alături de Samsung Electronics Romania, care susține egalitatea de gen în gaming și care luptă împreună împotriva discriminării la adresa fetelor din acest domeniu.

Industria de gaming a fost mult timp dominată de bărbați, ceea ce a dus la o serie de prejudecăți și discriminări împotriva femeilor care doresc să se implice și să exceleze în acest domeniu. Cu toate că numărul fetelor implicate în gaming a înregistrat o creștere semnificativă la nivel global, ajungând să atingă și să depășească aproape 50%, rolul lor nu este încă recunoscut și apreciat în mod suficient. Hărțuirea, discriminarea și bullying-ul sunt obstacole comune cu care se confruntă fetele în gaming. Conform Statista, 77% dintre jucătoarele declară că s-au confruntat cu aceste obstacole și 59% dintre ele au declarat că au decis să folosească porecle de gen neutru sau masculine pentru a evita conflictele și hărțuirea.

În 2020, Samsung România a creat primul squad de gaming exclusiv feminin – GRL PWR. După mai multe activări derulate în jurul și cu ajutorul fetelor din echipa #GRLPWR, anul acesta li s-a oferit și o platformă pentru a-și împărtăși poveștile, provocările și triumfurile într-un domeniu dominat de prejudecăți de gen: Share Your Power.

Campania “Share Your Power” a fost structurată în trei faze principale, acoperind cele mai importante puncte de contact cu audiența: YouTube - video, Twitch - transmisii live, Minecraft - experiență imersivă în joc.

Faza I: lansarea "Power stories" - o serie de interviuri video cu fiecare membră a echipei #GRLPWR, în care fetele au împărtășit experiențele personale și profesionale în gaming, povești menite să inspire și să demonstreze că egalitatea de gen trebuie să fie o normalitate inclusiv în acest domeniu. Videoclipurile au fost disponibile pe canalul de YouTube Samsung, pe canalele influencerilor și pe LP-ul campaniei. Ana Dumbravă, campioana mondială la CS:GO în 2023, s-a alăturat și ea echipei cu poveștile sale. Pentru a inspira în masă și alte audiențe, "Power stories" au fost distribuite și în reviste de lifestyle.

Faza II: Trei sesiuni de gaming live pe Twitch, în care trei membri ai echipei GRL PWR au provocat publicul la duel (Adrii von B, Antonia Nuckle și Reddysh). Acest moment a oferit oportunitatea fanilor de a interacționa și învăța direct de la jucătoare, creând o experiență autentică de gaming.

Faza III: activarea "Share Your Power în Minecraft" - un bootcamp al egalității de gen în gaming, pe o hartă personalizată în Minecraft, cu provocări specifice. În această experiență imersivă, Karinul si Reddysh s-au unit cu un male gamer, iSilent, pentru a combate hărțuirea și discriminarea împotriva fetelor în gaming.

Bootcamp-ul a avut 4 zone cheie, pe un server dedicat:

1. The Unity Bridge: unde Karinul si iSilent au avut de construit împreună un pod pentru a putea accesa o zonă special de pe hartă pentru o salva pe Reddysh din capcana unui personaj ce reprezenta bullying-ul din gaming.
2. The Stereotype Dodger: un challenge de tip parkour unde Karinul and Reddysh s-au antrenat în lupta cu stereotipurile iar iSilent a experimentat pe propria piele cum este o zi din viața unei fete gamer – cu episoade de hărțuire, bullying, catcalling.
3. The Tunnel of Power: după rezolvarea provocării de tip parkour, jucătorii au putut accesa un hall of fame cu detalii despre cele mai puternice fete din gaming, încurajând tinerele care aspiră la o carieră în acest domeniu.
4. Pedestal of Power: la final, cei trei influenceri au ajuns printr-un dropper în ultima zona unde au explorat un templu al puterii feminine în gaming, cu o galerie impresionantă de statui a membrilor echipei GRL PWR: Adrii Von B, Alexa TV, Ana Dumbravă, Antonia Nuckle, Karinul și Reddysh – replicate drept personaje gigantice de Minecraft.

Ultima fază a proiectului și cea mai importantă a fost crearea hărții în Minecraft unde a fost integrat întreg conținutul educațional legat de prejudecățile de gen, cum ar fi chestionare, panouri informative sau NPC-uri care au furnizat informații relevante despre stereotipuri și prejudecăți, rezultând astfel o experiență imersivă, specifică gaming-ului, dar și educativă.

Squad-ul de female gamers, GRL PWR, s-a alăturat acestui manifest, generând awareness și pe canalele lor: peste 20 de postări care au ajuns la peste 50.000 de oameni. De asemenea, în timpul live streamingurilor pe canalele lor de Twitch, au obținut rezultate bune: peste 50.000 de persoane le-au urmărit, demonstrând că femeile sunt la fel de bune ca și bărbații în gaming și li s-au adresat peste 2.000 au întrebări despre cum reușesc să depășească prejudecățile legate de gen.

Campania "Share your power" a ajuns și în presa locală. Publicații precum iqads.ro, prwave.ro, viva.ro și Viva print, kudika.ro, elle.ro sau vice.ro au vorbit despre importanța unui mediu de gaming fără stereotipuri de gen.

“Prin campania "Share Your Power", conturată alături de Cheil Centrade, Nexus Gaming și celelalte agenții partenere, credem că Samsung a reușit să creeze o fundație puternică pentru promovarea egalității de gen în gaming și pentru a inspira femeile care aspiră la o carieră în acest domeniu. De această dată, am evidențiat puterea fetelor în industria jocurilor, învingând stereotipurile chiar din interiorul modului de joc dezvoltat în Minecraft, pentru a inspira un mediu de gaming mai inclusiv.“ explică Simona Panait, Head of Marketing, Samsung Electronics România & Bulgaria.

Trofeul de la Luum Awards, într-o categorie importantă precum Human Rights, este o recunoaștere a impactului pe care campania «Share Your Power» l-a avut în combaterea discriminării de gen în gaming. La Cheil | Centrade credem în „doing good with data”, de aceea ne bucură faptul că partenerii de la Samsung pun tehnologia și puterea lor de influența în slujba unor astfel de cauze importante și relevante pentru Generația Z.”, adaugă Mihai Gongu, Executive Creative Director, Cheil Centrade.

 

Credits:

Echipa Samsung România:
Simona Panait - Head of Marketing Division, Samsung Electronics România & Bulgaria
Oana Mîță - MX Campaign & Category Coordinator Samsung, Samsung Electronics România
Corina Sandu – Campaign & Categories Manager, Samsung Electronics România
Sara Cristina Elsheikh – PR Specialist, Samsung Electronics România
Raluca Alexe – Social Media Specialist, Samsung Electronics România

Echipa Cheil | Centrade:
Mihai Gongu - Executive Creative Director
Simona Costea - Global Business Leader
Monica Garbur – Head of A/V Production
Camelia Cucu – Sr. Digital Account Manager
Raul Ciceu - Senior Art Director
Denisa Armașu – Group Creative Director
Ana Constantin – Art Director
Iarina Comănescu – Copywriter
Petruța Ciuică – Digital Strategy Head
Gabriela Ursu – Social Media Manager
Cristiana Iordache – Social Media Coordinator

Echipa de producție:
Casă de producție: Almost Ready
Producător: Balint Hajagos
Regizor & DOP: Iustin Surpănelu
Coordinator Producție: Ana Maria Gheorghe
Asistent Producție: Rareș Zimbran
Producție Design: Lea Patriche
Prop Master: Adrian Bajbaiac
Props #1: Florin Plătică
Imagine/ fotografie: Ahmad Askar
Asistent Imagine/ fotografie: Cezar Aron
BTS dop: Patricia Preda
Asistent Cameraman/ Sunet: Andrei Sabie
Make Up: Cristina Mimi
Hair Stylist: Sorin Papacioc
Editor: Victor Marinache
Motion Graphics/ Sunet: Andrei Cotârță

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiră oamenii și creează viitorul prin tehnologii și idei. Compania redefinește lumea televizoarelor, pe cea a smartphone-urilor, a dispozitivelor wearables, a tabletelor, a electrocasnicelor digitale, a sistemelor de rețea și memorie și a ecranelor profesionale.

Agenția digitală full service Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrată din România și servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei, coordonând strategia de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil | Centrade mai fac parte ENGIE Romania, PROFI România, Hochland România, First Bank, Nivea, Ursus Breweries, NN România, Carrefour România, Alpin 57 Lux, Mondelez, Raiffeisen Bank, Point Pickup, Asociația ANAIS și United Way.

În 2018, Cheil | Centrade București a lansat divizia Digital Intelligence and Analytics (DIA), un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Înființată în 2022, divizia de Digital Media completează mixul de servicii pe care agenția îl pune la dispoziția clienților săi, beneficiind și de avantajul propriului centru de servicii digitale și analiza datelor. Diviziile DIA şi Digital Media oferă clienților soluții digitale personalizate, folosind cele mai noi instrumente analitice din sfera digitalului. 

În 2023, Cheil | Centrade a obținut primul trofeu de Aur pentru Samsung la Golden Drum și un trofeu de Argint la IAB Mixx Awards Europe, ambele pentru campania Samsung„ “#22EpicNights”, o nominalizare pentru campania de lansare a brandului Kozel în România, un trofeu Silver și două de Bronz la premiile Effie, un trofeu Gold, două Silver și un trofeu de Bronz la White Square Festival, șapte trofee la Webstock pentru campanii Samsung și ANAIS, dar și un trofeu de Bronz la Top ADC*RO 2023. La lista trofeelor se adaugă unul de Argint la Luum Awards pentru campania „Share Your Power”, un Gold și două premii Silver la Romanian PR Awards pentru campania CONAF, „Clasa M. Clasa mamelor minore”, respectiv campania Samsung, „Join the Night Land”, precum și un Silver la Internetics pentru campania ANAIS „Radioul Captiv”. În 2022, Cheil | Centrade a obținut primul său trofeu de Argint la Effie Europe Awards, dar și primul Grand Prix românesc la IAB Mixx Awards Europe cu campania „Teatrul Cadourilor Dăruite din Vină” pentru Asociația ANAIS, Aurul, Argintul și două trofee de Bronz la Premiile Effie, Best Integrated Campaign la IAB Mixx Awards, un trofeu de Aur la Luum Awards, două trofee Crystal la MAD Awards, șapte medalii la Webstock, precum și șase premii la Video Gaming Awards, BizPR Awards și Romanian PR Award.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related