La final de 2020, NN România marchează un an de comunicare sub platforma de brand „Alternativa NN”, semnată de Cheil|Centrade, consolidarea portofoliul de produse cu Asigurarea de Locuință, dar și alte reușite notabile într-un an al provocărilor

La final de 2020, NN România marchează un an de comunicare sub platforma de brand „Alternativa NN”, semnată de Cheil|Centrade, consolidarea portofoliul de produse cu Asigurarea de Locuință, dar și alte reușite notabile într-un an al provocărilor

La sfârșitul anului 2019, în urma unui pitch la care au participat unele dintre cele mai importante agenții din piață, Cheil Centrade a devenit agenția de consultanță strategică și creativă de brand pentru NN România.

Parteneriatul s-a concretizat într-o platformă de comunicare lansată la începutul anului 2020, ce laudă mentalitatea pro-soluție a românilor și creativitatea dovedită prin găsirea de rezolvări ieșite din tipar.

Pornind de la acest gând, conceptul poziționează NN România drept “Alternativa pe care poți conta”, acea variantă pe care o ai la dispoziție pentru ca lucrurile să se termine de fiecare dată cu bine.

Platforma a debutat printr-o componentă de imagine ce a inclus un spot manifesto pentru TV și online, vizual-uri pentru social media și execuții OOH. 

“Platforma pe care am construit-o împreună cu echipa este relevantă și acum în aceeași măsură în care a fost la momentul lansării și va fi, cu siguranță, relevantă și peste ani întrucât ea se bazează pe un insight valabil oricând, pentru orice român. Acesta a fost și motivul pentru care am considerat-o cea mai potrivită soluție, singura pe care am propus-o la acel moment clientului, nu clasicul “trei rute, căci este pitch”. Ei au înțeles mesajul nostru, s-au identificat cu el și așa a început o colaborare de succes.” povestește Carmen Miruță, Client Service & New Business Director Cheil|Centrade.

 

“Insight-ul de la care am plecat este unul simplu, dar foarte puternic. Confirmat atât de research-ul făcut înainte de lansarea platformei, dar și de gesturile de solidaritate din timpul pandemiei. Acela că noi, românii, avem un talent natural de a veni cu soluții ingenioase pentru diversele provocări pe care viața ni le așterne.” explică Mihai Gongu, Executive Creative Director Cheil|Centrade.

 

„Am vrut să fim relevanți pentru majoritatea românilor, atât din punct de vedere al mesajului, cât și prin universul vizual pe care l-am construit, iar faptul că am lucrat cu o echipă de creatori de conținut ce a înțeles pe deplin acest lucru, a contat enorm. Vorbesc aici despre Anton Groves care e semnat spotul manifesto, de Bogdan Mirică regizorul spoturilor de produs și de Ionuț Macri care a semnat vizualurile.” completează Roxana Niță, Group Creative Director, Cheil|Centrade.

  

Odată cu debutul pandemiei în România și cu perioada de lockdown, platforma de comunicare a fost completată cu un spot dedicat alternativelor care fac bine. Producția online a salutat soluțiile ingenioase ale românilor care s-au implicat activ în lupta cu noul virus, fie că a fost vorba despre vizierele confecționate de studenți pentru cei din prima line, de măștile produse de voluntari sau de ventilatoarele mecanice construite cu imprimante 3D. Întreg demersul a fost completat de contribuția în valoare de 1 milion de lei făcută de NN România pentru dotarea Spitalului Clinic Colentina cu sisteme de ventilație mecanică pentru terapie intensivă.

 

„Fie că vorbim de roboți care dezinfectează spitalele cu lumină UV sau de lecțiile online, soluțiile găsite în vreme de pandemie demonstrează încă o dată că ingeniozitatea românilor și dorința lor de a găsi rezolvări sunt cât se poate de reale. Faptul că  promovăm un brand care susține această atitudine benefică și, mai mult, vine la rândul său cu alternative de încredere, nu face decât să ne bucure.” remarcă Alexandru Iliescu, Copywriter, Cheil|Centrade.

  

Realizată în întregime în perioada în care atât echipa din agenție, cea de la client, cât și cea de la casa de post—producție Chainsaw Europe, au funcționat în modul remote, campania ”Alternative ce fac bine” include și execuții pentru social media ce prezintă soluțiile ingenioase de ajutor, oferite de români, în această perioadă dificilă.

Pe lângă componenta de imagine, campania cuprinde și o componentă de produs transpusă într-un pachet integrat de execuții pe media convențională și digitală.

Unul dintre produsele aduse în atenția publicului în 2020, este Asigurarea de Sănătate, un serviciu extrem de important din portofoliul NN România - serviciu care, în contextul pandemiei, a căpătat și mai multă relevanță pentru români. Construită dintr-o serie de spoturi ce prezintă, în contexte realiste de viață, cele mai importante beneficii ale produsului, campania de promovare a Asigurării de Sănătate adaugă încă o „alternativă” celor promovate deja sub platforma de brand. 

 

„Pentru o parte importantă din publicul nostru țintă, problemele de sănătate par departe, așa că atitudini de genul „mie nu mi se poate întâmpla” sau „eu pot să mă tratez oriunde” sunt cumva, normale. În mod firesc, vrem să schimbăm această mentalitate și de aceea am făcut toate eforturile pentru ca spoturile din campanie să surprindă cât mai fidel, fragmente din viața reală. Având un context în care oamenii se regăsesc și prezentând situații în care aceștia se identifică, este mult mai plauzibil ca mesajul nostru să fie asimilat.”, a explicat Carmen Miruță, Client Service & New Business Director Cheil|Centrade.

 

„ Vremurile pe care le trăim i-au făcut pe mulți, cum era și de așteptat, să conștientizeze importanța sănătăți și nevoia de a proteja acest bun care nu este garantat. Tot ce am făcut noi a fost să le prezentăm, într-o manieră sinceră, o alternativă pe care o au la îndemână pentru a se îngriji de sănătatea lor.”, spune Alexandru Iliescu, Copywriter, Cheil|Centrade.

 

„Ne-am dorit, pe de-o parte, ca oamenii să înțeleagă importanța unei asigurări de sănătate, dar, pe de cealaltă parte, să afle direct, fără eforturi suplimentare, ce beneficii le oferă această „alternativă NN”. Am construit această serie de spoturi de dialog, de tip „slice of life” având în minte acest obiectiv și am reușit să livrăm un mesaj clar, util și relevant pentru targetul nostru.”, a adăugat Mihai Gongu, Executive Creative Director Cheil|Centrade.

 

Campania este rezultatul unui efort comun și al unui mix de lucru remote și lucru de la birou, atât din partea agenției, echipei de la client, cât și celei de la casa de post—producție, Chainsaw Europe. Pe lângă spoturile TV, aceasta include și execuții pentru Social Media.

 

 

Nu în ultimul rând, 2020 a marcat momentul în care NN România și-a consolidat portofoliul de produse și a lansat Asigurarea de locuință. Poziționată sub aceeași platformă de comunicare, campania are în centru un spot TV care pune în lumină ingeniozitatea de care au dat dovadă românii în perioada în care, din cauza pandemiei, au fost nevoiți să stea acasă.

 

„Ceea ce ne-am dorit a fost să găsim argumentul universal, valabil pentru orice român, pentru care merită să îți pui casa la adăpost, iar răspunsul s-a conturat clar atât din insight-ul platformei cât și din ce am observat  în perioada de distanțare socială cauzată de criza sanitară. În timpul petrecut acasă, cu toții am fost nevoiți să găsim alternative pentru activitățile pe care, de obicei, le desfășuram afară. Ne-am făcut birou în dormitor, grădină în balcon sau sală de fitness în sufragerie și astfel, ne-am redescoperit locuințele, am ajuns să le apreciem mai mult și să ne dorim să le protejăm.”, punctează Carmen Miruță, Client Service Director Cheil|Centrade.

 

„La finalul anului trecut ne-am dorit o nouă platformă de comunicare care să consolideze brand-ul cu cea mai mare notorietate din industriile în care activăm noi și să potențeze planurile de dezvoltare pe care le are compania. Sub această poziționare pe care am identificat-o împreună cu Cheil|Centrade, NN - Alternativa pe care românii pot conta, integrăm insight-urile pe care le-am primit de la publicul nostru și mergem în următorii ani pe o abordare care dozează echilibrat funcționalul și emoționalul, cu scopul creșterii relevanței comunicării noastre.”, explică Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer NN România.

 

„Am dorit ca ideea creativă să fie susținută de un limbaj vizual emoționant. Pentru noi la Cheil, craft-ul este foarte important și mă bucur că am avut șansa de a crea împreună cu partenerii noștri un univers cald și uman, în care aproape orice român se poate regăsi.”, completează Ana-Ramona Tanasă, Art Director, Cheil|Centrade.

 

Spotul TV „Acasă ai toate alternativele să fii cine vrei tu” a fost realizat în colaborare cu regizorul Goran Mihailov și casa de post—producție, Chainsaw Europe care, împreună cu echipa din agenție și cea de la client, au găsit cele mai bune soluții pentru a îmbina munca de acasă cu cea care a necesitat prezența pe platoul de filmare.

 

Platforma de brand construită de Cheil|Centrade pentru NN România își propune să livreze și în perioada ce va urma campanii relevante, menite să reamintească publicului că întotdeauna există o alternativă pe care pot conta - „Alternativa NN”.

 

Credits: 

Echipa NN:
Gabriela Lupaș Ticu – Chief Marketing & Operations Officer
Cristina Mâcă – Head of Brand & Communication
Luiza Mateiaș - Brand Communication Manager
Elena Neicu - Corporate Communication Manager 

Echipa Cheil|Centrade: 
Mihai Gongu - Executive Creative Director
Roxana Niță - Group Creative Director 
Alexandru  Iliescu - Copywriter
Ana Ramona Tanasă - Art Director
Monica Garbur - AV Director
Carmen Miruță - Client Service Director
Ana Maria Rădulescu  - Sr. Account Manager 

Echipă producție TVC Manifesto:
regie: Anton Groves
DOP: Arkadiy Kreslov
editor imagine: Bogdan Orcula
editor sunet: Ștefan Crisan
compozitor muzică: Ștefan Crișan
producător Studioset: Adi Smarandache/ Iulia Dancilă
coordonator postproducție: Mihnea Trancu

Echipă producție video “Alternative care fac bine”
editor imagine/ Chainsaw Europe: Mircea Lacatuș
editor sunet/ Chainsaw Europe: Andrei Vasilache/ Hasan Nasser
muzică librărie: Blue Island
coordonator postproducție/ Chainsaw Europe: Raluca Iuteș/Oana Manea

Echipă producție TVC Asigurarea de sănătate:
regie: Bogdan Mirică
DOP: Andrei Butica
editor imagine: Bogdan Orcula
editor sunet: Ștefan Crișan
producător Studioset: Adi Smarandache/ Anca Bogoș
coordonator postproducție: Simona Macarie

Echipă producție TVC Asigurarea de locuință:
regie: Goran Mihailov
DOP: Bogdan Filip
editor imagine/ Chainsaw Europe: Mircea Lacatuș
editor sunet/ Chainsaw Europe: Andrei Vasilache/ Hasan Nasser
muzică librărie: Blue Island
producător Bread Content: Iulia Dancilă
coordonator postproducție/ Chainsaw Europe: Raluca Iuteș/Oana Manea

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Studioset

Studioset este o casa de productie si post-productie, cu sediul in Bucuresti. Compania a fost infiintata in 2007 si este formata dintr-o echipa tanara de profesionisti media care au castigat numeroase premii de-a... vezi detalii »

Branduri

Campanii

Sectiune



Branded


Related